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市場調査レポート
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1403087

世界の血液検査:市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年の成長予測

Global Blood Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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世界の血液検査:市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の血液検査市場規模は2024年に906億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,261億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6.88%で成長すると予測されます。

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COVID-19の症例が世界中で増加したため、アウトブレイクは血液検査市場に大きな影響を与えました。また、COVID-19診断ルーチンを実行するための血液検査採用の増加が予測期間中に予想されます。2022年5月にNature Journalに掲載された論文によると、この研究は、160人のCOVID-19陽性患者を含む、さまざまな細菌とウイルス感染症患者5,333人のルーチンの血液検査に基づいて、交差検証されたCOVID-19診断のための機械学習モデルを構築しました。これらの要因から、COVID-19が市場に与える影響はプラスになると予想されました。しかし、現在は診断サービスの再開により安定したペースで市場が拡大しており、今後も同様の動向が予想されます。

慢性疾患の負担増、在宅医療需要の高まり、先進技術対応製品のイントロダクション、政府の好意的なイニシアチブの実施、血液検査開発のための研究開発費の増加などの要因が市場を牽引すると予想されます。

血液、血漿、血清は、身体の循環システムにおいて最も重要な要素です。これらはまた、バイオマーカーの検出、特にがんの検出と早期診断のために広く研究されています。診断が遅れると致命的な合併症を引き起こす可能性があるためです。例えば、Breast Cancer Factsheet Now 2021によると、英国では毎年約5万5,000人の女性と370人の男性が乳がんと診断されています。乳がんは英国で推定60万人の命を奪っています。この数字は、2030年までに120万人に増加すると予想されています。世界のがん患者の膨大な有病率は、これらの疾患の定期的なモニタリングと診断を必要とし、これが調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。

欧州疾病予防管理センターの2023年1月発表によると、2022年12月31日までに4,110,465例のデング熱感染者と4,099例の死亡者が報告されました。症例の大半は、ブラジル(236万3,490人)、ベトナム(36万7,729人)、フィリピン(22万705人)、インドネシア(12万5,888人)、インド(11万473人)から報告されています。重症デング熱に関連する疾患進行の早期発見が、疾患のタイムリーな診断のための血液検査需要を押し上げ、市場を牽引しています。さらに、市場参入企業による製品の上市は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2022年6月、Datar Cancer Genetics社との提携により、Apollo Cancer Centers社は、無症状の人の乳がんを早期に発見するための血液検査を導入する予定です。この検査「EasyCheck-Breast」は、乳がんを初期段階より前に発見するのに役立ちます。

このように、調査対象市場は上記の要因により、調査期間中に大きく成長すると予想されます。しかし、厳しい規制当局の承認プロセスが、調査期間中の市場成長の妨げになると予想されます。

血液検査市場の動向

グルコース検査が血液検査市場で大きなシェアを占める見込み

血糖検査は、血液中のグルコースの総量を測定します。糖尿病のような様々な疾患の症状は通常突然現れるため、血糖値をチェックする必要があります。血糖値の自己検査は、糖尿病を管理し合併症を予防するためにも重要です。i型糖尿病とII型糖尿病の有病率の上昇と遺伝性糖尿病の症例の増加も、グルコース検査セグメントの成長を支えています。

さらに、糖尿病の有病率は近年増加しており、この有病率は今後さらに増加すると予測する報告も多いです。例えば、国際糖尿病連合による2021年12月の報告書によると、2021年には世界中で約5億3,700万人の成人(20~79歳)が糖尿病を患っています。糖尿病患者の総数は、2030年には6億4,300万人、2045年には7億8,300万人に増加すると予測されています。これにより血糖値検査の需要が増加し、市場の成長につながると思われます。

患者がいつでもどこでも定期検診に使用できる携帯型血糖測定器の存在が、この分野で大きなシェアを占める結果となった。さらに、糖尿病モニタリングは、糖尿病患者の外科的介入の前に実施され、その結果、これらの製品の需要に影響を与えています。このセグメントにおける新製品の発売は、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。例えば、2022年5月、Labcorpは、少量の血液サンプルからヘモグロビンA1c(HbA1c)を測定し、糖レベルを測定する家庭用採取キットをLabcorp OnDemandを通じて発売しました。

このように、このセグメントは上記の要因によって予測期間中に大きく成長することが期待されています。

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北米地域が血液検査市場で大きなシェアを占める

北米地域は、迅速かつ正確な検査結果を提供する小型化された診断装置などの技術的進歩や、同地域での市場浸透率の高さ、製品の市場導入を促進する有利な医療保険政策により、大きな市場シェアを獲得しています。北米地域では米国が市場を独占すると予想されます。

米国では、がん、糖尿病、甲状腺疾患、血液検査を必要とするその他の疾患など、慢性疾患の負担が増加していることが市場を押し上げます。例えば、米国がん協会が2023年1月に発表した「Cancer Facts and Figures 2023」によると、2023年には新たに190万人のがん患者が診断されると推定されています。このうち前立腺がんは28万8,300人、次いで肺がん2万3,830人、女性乳がん30万590人と推定されています。さらに、カナダ政府が2022年5月に発表した統計によると、2022年にがんと診断されたカナダ人は約23万3,900人で、前立腺がんは依然として最も多く診断されるがんと予想されています。したがって、この地域におけるがんの大きな負担は、血液検査の需要を増加させ、それによって予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。

さらに、国内で技術的に先進的な血液検査を開始することも市場成長にプラスに寄与すると思われます。例えば、2022年1月、Eurofinsの子会社であるempowerDXは、米国でPFAS Exposureを発売しました。この検査は、人の血液中の過フッ素化アルキル物質(PFAS)とポリフッ素化アルキル物質(PFAS)のレベルを測定し、PFAS化学化合物の47を測定するための消費者向け直接家庭用検査です。また、スマートメーターは2021年8月、妊娠糖尿病を管理するためのiGlucoseモニターを発売しました。iGlucoseは、血糖値を検査、モニター、管理するための簡単で信頼性の高い方法を提供し、すべてのケア提供者が検査結果に即座にアクセスできることを保証します。

このように、上記の要因は北米地域における市場の成長を促進すると予想されます。

血液検査業界概要

血液検査市場は断片化されており、複数の大手企業で構成されています。各社は、合併、新製品発売、買収、提携などの特定の戦略的イニシアチブを実施し、市場での地位強化に貢献しています。主要企業はまた、買収や提携などの様々な戦略的提携に関与し、世界市場での地位を確保するために先進的な製品を発表しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 慢性疾患の負担増
    • 在宅医療に対する需要の高まりと先端技術対応製品の導入
    • 有利な政府イニシアチブの実施と研究開発演習のための外部資金調達
  • 市場抑制要因
    • 厳しい規制当局の承認プロセス
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:単位:米ドル)

  • タイプ別
    • グルコース検査
    • 脂質パネル検査
    • 前立腺特異抗原(PSA)検査
    • 血中尿素窒素(BUN)検査
    • 甲状腺刺激ホルモン検査
    • その他のタイプ(直接LDL検査、テストステロン検査)
  • 方法別
    • 手動血液検査
    • 自動血液検査
  • エンドユーザー別
    • 診断ラボ
    • 病院
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC諸国
      • 南アフリカ
      • その他の中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Becton, Dickinson and Company
    • BioMerieux SA
    • BioRad Laboratories
    • Danaher Corporation
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Novartis International AG
    • Thermo Fisher Scientific
    • Una Health Ltd
    • Shimadzu Corporation
    • Waters Corporation
    • PerkinElmer Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48665
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The Global Blood Testing Market size is estimated at USD 90.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 126.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.88% during the forecast period (2024-2029).

The outbreak significantly impacted the blood testing market as COVID-19 cases increased worldwide. Also, the rising adoption of blood testing to perform the COVID-19 diagnosis routines is expected during the forecast period. According to the article published in the Nature Journal in May 2022, the study constructed a machine-learning model for COVID-19 diagnosis that was based on and cross-validated on the routine blood tests of 5333 patients with various bacterial and viral infections, including 160 COVID-19-positive patients. Due to these factors, the COVID-19 impact on the market was expected to be positive. However, the market is currently growing at a stable pace owing to a resumption of diagnosis services, and it is expected to witness a similar trend over the coming years.

Factors such as the growing burden of chronic diseases, rising demand for home healthcare, the introduction of advanced technology-enabled products, the implementation of favorable government initiatives, and rising research and development expenditures on developing blood tests are expected to drive the market.

The blood, plasma, and serum are the most important factors in the body's circulation system. These are also widely studied for the detection of biomarkers, especially for cancer detection and early diagnosis. The growing burden of several chronic diseases increased the demand for their early and effective diagnosis, as delay in diagnosis may lead to complications that can be fatal. For instance, according to the Breast Cancer Factsheet Now 2021, around 55,000 women and 370 men in the United Kingdom are diagnosed with breast cancer yearly. Breast cancer claimed the lives of an estimated 600,000 people in the United Kingdom. This figure is expected to climb to 1.2 million by 2030. The huge prevalence of cancer cases worldwide requires regular monitoring and diagnosing of these diseases, which is expected to fuel the market growth during the study period.

According to the European Centre for Disease Prevention and Control's January 2023 publication, up to December 31, 2022, 4,110,465 cases of dengue and 4,099 deaths were reported. The majority of cases were reported from Brazil (2,363,490), Vietnam (367,729), the Philippines (220,705), Indonesia (125,888), and India (110,473). Early detection of disease progression associated with severe dengue boosts the demand for blood testing for timely diagnosis of the diseases, thus driving the market. Furthermore, product launches by market players are expected to propel the market's growth over the forecast period. For instance, in June 2022, in association with Datar Cancer Genetics, Apollo Cancer Centers will introduce a blood test to detect breast cancer early in asymptomatic individuals. The test, EasyCheck-Breast, can help detect breast cancer even before the first stage.

Thus, the studied market is expected to grow significantly during the study period due to the abovementioned factors. However, a stringent regulatory approval process is expected to hinder the market growth during the study period.

Blood Testing Market Trends

Glucose Testing is Expected to Hold Significant Share of the Blood Testing Market.

A blood glucose test measures the total amount of glucose in the blood. The symptoms of various disorders like diabetes usually appear suddenly, and are why blood sugar levels must be checked. Self-testing blood sugar is also important to manage diabetes and prevent complications. The rising prevalence of type I and type II diabetes, coupled with the growing cases of hereditary diabetes, also supports the growth of the glucose testing segment.

Furthermore, the prevalence of diabetes increased in recent years, and many reports predict that this prevalence will increase further in the future. For instance, as per the December 2021 report by the International Diabetes Federation, approximately 537 million adults (20-79 years old) lived with diabetes in 2021 across the globe. The total number of people living with diabetes is projected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. It will increase the demand for blood glucose testing, which will help the market grow.

The presence of portable glucose meters that patients can use for routine checkups anywhere, anytime, resulted in a significant share of this segment. Furthermore, diabetes monitoring is carried out before any surgical intervention for the patient with diabetes, which consequently influences the demand for these products. The launch of new products in the segment is expected to drive market growth during the study period. For instance, in May 2022, Labcorp launched an at-home collection kit through Labcorp OnDemand that measures hemoglobin A1c (HbA1c) from a small blood sample to measure the sugar level.

Thus, the segment is expected to grow significantly over the forecast period due to the abovementioned factors.

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North American Region Holds the Significant Share in the Blood Testing Market

The North American region acquired a significant market share due to technological advancements such as miniaturized diagnostic devices, which render rapid and accurate test results with higher market penetration in the region and favorable medical insurance policies that enhance the market adoption of products. The United States is expected to dominate the market in the North American region.

The rising burden of chronic diseases in the United States, such as cancer, diabetes, thyroid disease, and other diseases requiring blood tests, will boost the market. For instance, according to Cancer Facts and Figures 2023, published in January 2023 by the American Cancer Society, an estimated 1.9 million new cancer cases will be diagnosed in 2023. Among these, prostate cancer is estimated to be among 288,300, followed by 23,830 cases of lung cancer and 300,590 cases of female breast cancer. Furthermore, according to statistics published in May 2022 by the Government of Canada, about 233,900 Canadians were diagnosed with cancer in 2022, and prostate cancer is expected to remain the most commonly diagnosed cancer. Thus, the huge burden of cancer in the region is expected to increase demand for blood testing, thereby boosting market growth over the forecast period.

Furthermore, launching technologically advanced blood tests in the country will also positively contribute to market growth. For instance, in January 2022, Eurofins subsidiary empowerDX launched PFAS Exposure in the United States, a direct-to-consumer at-home test to determine levels of per- and polyfluorinated alkyl substances (PFAS) in a person's blood and measure 47 of the PFAS chemical compounds. Also, in August 2021, Smart Meter launched the iGlucose monitor for managing gestational diabetes. iGlucose provides an easy and reliable way to test, monitor, and manage blood glucose levels, ensuring that all care providers can immediately access testing results.

Thus, the abovementioned factors are expected to drive the market's growth in the North American region.

Blood Testing Industry Overview

The blood testing market is fragmented and consists of several major players. The companies implemented certain strategic initiatives, such as mergers, new product launches, acquisitions, and partnerships, which helped them strengthen their market position. The major players are Danaher Corporation, BioRad Laboratories, Thermofisher Scientific, Abbott Laboratories, and BioMerieux S.A. The key players are also involved in various strategic alliances, such as acquisitions and collaborations, and launching advanced products to secure their position in the global market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Burden of Chronic Diseases
    • 4.2.2 Rising Demand for Home Healthcare and the Introduction of Advance Technology-enabled Products
    • 4.2.3 Implementation of Favorable Government Initiatives & External Funding for R&D Exercises
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulatory Approval Process
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value - in USD)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Glucose Testing
    • 5.1.2 Lipid Panel Testing
    • 5.1.3 Prostate Specific Antigen (PSA) Testing
    • 5.1.4 Blood Urea Nitrogen (BUN) Testing
    • 5.1.5 Thyroid Stimulating Hormone Testing
    • 5.1.6 Other Types (Direct LDL testing, Testosterone Testing)
  • 5.2 By Methods
    • 5.2.1 Manual Blood Testing
    • 5.2.2 Automated Blood Testing
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Diagnostic Laboratories
    • 5.3.2 Hospitals
    • 5.3.3 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.3 BioMerieux SA
    • 6.1.4 BioRad Laboratories
    • 6.1.5 Danaher Corporation
    • 6.1.6 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.7 Novartis International AG
    • 6.1.8 Thermo Fisher Scientific
    • 6.1.9 Una Health Ltd
    • 6.1.10 Shimadzu Corporation
    • 6.1.11 Waters Corporation
    • 6.1.12 PerkinElmer Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS