市場調査レポート
商品コード
1333723

プロポリス市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)

Propolis Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロポリス市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロポリス市場規模は、2023年の6億7,546万米ドルから2028年には8億8,196万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは5.48%になると予測されています。

COVID-19の大流行により、機能的特性を持つプロポリスの需要が増加しました。しかし、調査した市場のサプライチェーンは、成分としてのプロポリスの生産量の減少によって大きな影響を受けました。COVID-19の封鎖は養蜂家とミツバチにとって特有の問題をもたらしました。各国が長時間の封鎖に入ると、必要でない車両の移動が停止します。その結果、養蜂家は国内外を問わずミツバチの箱を移動することが困難となり、ミツバチが餓死する結果となっています。さらに、限られた労働力の利用が最終製品の生産にさらに影響を与え、プロポリス市場にマイナスの影響を与えました。

長期的には、プロポリスの摂取は免疫系を強化し、同時に抗酸化剤、麻酔剤、創傷治癒剤として機能するため、医薬品分野の重要な構成要素となっています。

プロポリスを購入する際の課題の一つは、入手可能なブランド間で標準化がなされていないことです。多くのブランドは、純度20%のプロポリスを使用していると述べています。しかし、これでは消費者はその20%の品質について知ることができないです。このような情報の透明性の欠点は、市場の成長を抑制するかもしれないです。

プロポリス市場の動向

抗酸化物質を含むサプリメントへの需要の高まり

抗酸化物質が持つ多機能性、特に若々しい肌や美顔をもたらすという特性は、潜在的に成長する可能性のあるプロポリスを含むあらゆる抗酸化物質の供給源を組み込んだ食品や美容製品に消費者の関心を集めています。研究者たちはプロポリスに含まれる300以上の化合物を同定したが、その大部分はポリフェノールの一種であることが判明しました。ポリフェノールは抗酸化物質であり、体内の病気や損傷と戦うのを助ける。ここ数年、世界中で様々な健康補助食品に対する需要が高まっています。例えば、カナダ統計局が発表したデータによると、2021年第4四半期のビタミン、ミネラル、その他の栄養補助食品の売上高は11億7,000万カナダドル以上でした。

さらに、プロポリスにはフラボノイドと呼ばれるポリフェノールが含まれており、優れた抗酸化源を構成しています。そのため、美容・健康サプリメント、プロポリスカプセル、エキスなどにこの成分が広く使われるようになり、予測期間中に売上が大きく伸びると予想されています。例えば、Natura Nectar社のRed Bee Propolisは、スーパーフルーツよりも高い自然界で最も強力な抗酸化物質を提供すると主張する有名なプロポリスサプリメントの一つです。

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欧州が最大の市場シェアを占める

欧州でプロポリスの需要が伸びているのは、健康意識の高まりと、免疫系や消化器系の健康を高め、成人のシワを減らすプロポリスの能力に起因しています。さらに、プロポリスはグルテンフリーの製品であるため、セリアック病に苦しむ人々も使用することができます。イタリア保健省の発表によると、2021年には全国で約24万2,000人のセリアック病患者が発生しています。このような要因も、調査された市場を牽引する上で重要な役割を果たしています。

世界銀行のデータによると、2021年には18.92%が65歳以上となります。高齢者人口の増加と、ヘルスケア製品により多くの支出を行えるようになったことが、市場の成長を増大させると予想されます。栄養価や健康上の利点から、免疫力を高めるために広く使用されています。さらに、疫学的および前臨床研究によると、プロポリスには化学療法予防活性があり、がんのリスクを低下させる。キャンサー・リサーチ・ユナイテッド・キングダムのデータによると、英国では2分に1人ががんと診断されています。英国人のがん罹患率の上昇と臨床研究からの証拠は、プロポリス市場の成長を助けています。

さらに、金属、不純物、微生物汚染の存在に対する懸念の高まりから、オーガニック認証製品に対する消費者の関心が高まり、様々なメーカーが製品をオーガニックと表示するようになっています。例えば、Herbiolys Laboratoireは、フランス国内のプロポリスの製造・販売業者の中で、ビーガン・オーガニックと表示された製品を製造しています。このような各社の取り組みは、消費者の信頼を獲得し、市場の成長を急成長させています。

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プロポリス業界の概要

プロポリスの使用は、関連するヘルスケア効果が開示されて以来、大規模に行われています。ブラジル、ニュージーランド、中国、ロシア、トルコのような国々のメーカーは、工業的規模でプロポリスの抽出を導入しています。プロポリスの世界市場には多数のプレーヤーが参入しているため、調査された市場は細分化されています。製品はカプセル、スプレー、エキスの形で市場に出回っています。市場の主要企業は、コンビタ社、ワックスグリーン社、イノベーションズ・イン・ニュートリション+ウェルネス社、アピアリオ・ポレネクター社、アピス・フローラ社です。パートナーシップ、合弁事業、合併の戦略は、世界市場シナリオにおけるこれらの企業の市場開拓の背後にある重要な戦略です。過去数年間、新興国への市場プレゼンス拡大が、主要企業の成長を支える重要な戦略でした。しかし、主要市場プレーヤーは、広告、サンプル配布、ブランドプロモーションを通じてブランドイメージを構築し、維持することに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • カプセルと錠剤
    • 液体
    • クリーム
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 薬局・ドラッグストア
      • その他のオフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • トルコ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Herb Pharm LLC
    • Apis Flora
    • Innovations in Nutrition+Wellness(Bee Health Limited)
    • YS Organic Bee Farms
    • Comvita Ltd
    • Wax Green
    • Apiary Polenecter
    • Uniflora Health Foods
    • Sunyata Pon Lee
    • NOW Foods
    • Bio Botanica Inc.(Nature's Answer)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67660

The Propolis Market size is expected to grow from USD 675.46 million in 2023 to USD 881.96 million by 2028, at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2023-2028).

The COVID-19 pandemic led to the increased demand for propolis for its functional properties. However, the supply chain of the market studied was vastly affected by the falling production of propolis as an ingredient. The COVID-19 lockdown has presented a peculiar problem for beekeepers and bees. As countries go into extended lockdowns, the movement of non-essential vehicles has come to a standstill. Consequently, bee farmers found it difficult to move their bee boxes from one place to another, both cross-country and internationally, which resulted in bees starving to death; this reduced bee pollination and the production of propolis. Moreover, the availability of limited labor power further impacted the production of end products, negatively impacting the propolis market.

Over the long term, propolis intake strengthens the immune system, simultaneously serving as an antioxidant, anesthetic, and wound healer, which makes it an important component of the pharmaceutical sector.

One of the challenges while purchasing propolis is the lack of standardization across available brands. Many brands state they are made from 20% pure propolis. However, this does not inform the consumer of the quality of that 20%. Such a drawback in information transparency might restrain the growth of the market.

Propolis Market Trends

Rising Demand for Supplements Including Antioxidants

The multifunctional attributes of antioxidants, specifically the one inducing younger skin and facial aesthetics, have been primarily drawing consumer interest toward food and beauty products incorporating all sources of antioxidants, including the potentially growing propolis. Researchers have identified more than 300 compounds in propolis, the majority of which are found to be forms of polyphenols. Polyphenols being antioxidants, help fight disease and damage prompted in the body. There has been a rise in demand for various health supplements across the globe over the past few years owing to the increase in awareness of the health benefits provided by the same. For instance, as per the data published by Statistics Canada, in the fourth quarter of 2021, sales of vitamins, minerals, and other dietary supplements totaled over CAD 1.17 billion.

Additionally, propolis contains polyphenols called flavonoids, which constitute a great antioxidant source. More consumers are willing to include antioxidants in their daily intake, and so the growing prevalence of the ingredient in beauty and health supplements, propolis capsules, and extracts is anticipated to gain traction and witness a flourishing growth in sales during the forecast period. For instance, Red Bee Propolis by Natura Nectar is among the well-known propolis supplements claiming to provide one of nature's most powerful antioxidants even higher than super-fruits.

Propolis Market - IMG1

Europe Holds the Largest Market Share

The growing demand for propolis in Europe can be attributed to rising health awareness and its ability to boost the immune system and digestive health and reduce wrinkles among adults. Additionally, propolis is a gluten-free product that can be used by people suffering from celiac disease. As per The Ministry of Health Italy, in 2021, there were about 242 thousand cases of celiac disease across the nation. Such factors also play a crucial role in driving the market studied.

As per the World Bank Data, 18.92% were over 65 in 2021. The rise in the elderly population and the ability to spend more on healthcare products is expected to augment market growth. On account of their nutritional and health benefits, they are widely used to boost immunity. Additionally, based on epidemiological and preclinical studies, propolis has a chemo-preventive activity, which decreases the risk of cancer. As per the data from Cancer Research United Kingdom, every two minutes, someone in the United Kingdom is diagnosed with cancer. The rising cancer incidence among the British people and evidence from clinical studies aid the propolis market growth.

Moreover, the growing consumer interest in certified organic products on account of the rising concerns around the presence of metals, impurities, and microbial contamination has led to various manufacturers labeling the product as organic. For instance, Herbiolys Laboratoire is among the domestic producers and marketers of propolis in France having the product labeled as vegan and organic. Such initiatives by the players have been gaining consumers trust and burgeoning the market growth.

Propolis Market - IMG2

Propolis Industry Overview

The use of propolis is taking place at a huge scale since the disclosing of associated healthcare benefits. Manufacturers from countries like Brazil, New Zealand, China, Russia, and Turkey are introducing the extraction of propolis on an industrial scale. The market studied is fragmented in nature owing to the large number of players operating in the global propolis market. The products are visible in the market in the form of capsules, sprays, and extracts. The market's major players are Comvita Ltd, Wax Green, Innovations in Nutrition + Wellness, Apiario Polenectar, and Apis Flora. The strategy for partnerships, joint ventures, and mergers has been the crucial strategy behind the development of these companies in the global market scenario. Over the past few years, expanding the market presence to emerging economies has been a key strategy behind the growth of major companies. However, key market players are focusing on building and sustaining their brand image through advertising, sample distribution, and brand promotion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Capsules and Tablets
    • 5.1.2 Liquids
    • 5.1.3 Creams
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
      • 5.2.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.1.2 Pharmacies and Drugstores
      • 5.2.1.3 Other Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Turkey
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Herb Pharm LLC
    • 6.3.2 Apis Flora
    • 6.3.3 Innovations in Nutrition + Wellness (Bee Health Limited)
    • 6.3.4 YS Organic Bee Farms
    • 6.3.5 Comvita Ltd
    • 6.3.6 Wax Green
    • 6.3.7 Apiary Polenecter
    • 6.3.8 Uniflora Health Foods
    • 6.3.9 Sunyata Pon Lee
    • 6.3.10 NOW Foods
    • 6.3.11 Bio Botanica Inc. (Nature's Answer)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS