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市場調査レポート
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1332560

eマウンテンバイク市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

E-Mountain Bike Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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eマウンテンバイク市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

eマウンテンバイク市場規模は、2023年の51億3,000万米ドルから2028年には92億7,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは12.56%になると予測されます。

主なハイライト

  • COVID-19がeマウンテンバイク市場に与えた影響は、さまざまな市場に与えた悪影響に比べればわずかなものでした。個人的な移動手段への嗜好が高まり、交通渋滞を克服する必要があることから、個人的な乗り物への需要は増加します。また、環境への影響が増大し、排気ガスによる気温上昇への懸念が高まるなか、e-bikeは従来の自転車やオートバイに代わる素晴らしい選択肢となります。
  • しかし、COVID-19は人の移動がゼロになることで業界を後退させ、新しいe-bikeの製造を停止させました。COVID-19以後は、レクリエーション活動や消費者の健康意識により、市場は経済的に好転しています。
  • 長期的には、若い世代がトレッキングやレクリエーション活動に優れた関心を示しているため、eマウンテンバイクは急速に成長しています。しかし、スピードに関する政府の規制や、これらの自転車に関連する安全性の問題などの要因が、市場の成長を妨げる可能性が高いです。例えば、国際自転車競技連合(UCI)は、eマウンテンバイクの電動モーターに関して、250ワットを超えてはならないという厳しい規制を採用しました。ペダリングアシストは最高時速25キロまでしか認められていないです。
  • eマウンテンバイクの普及率は欧州が最も高く、世界の先頭を走っています。

eマウンテンバイク市場の動向

持続可能な交通手段への需要の高まり

  • モビリティは、現在の社会で重要な役割を果たしています。天然資源の不足や環境への懸念の高まりから、将来の世代のためにそれを保護し持続させることへの関心が高まっており、環境を保護することは世界中の社会や政府にとって重要な課題となっています。
  • その結果、eマウンテンバイクの需要の高まりは、この課題に対する理想的な解決策となっています。排出量の増加による環境と健康への懸念が絶えず高まる中、世界中の政府や国際機関は炭素排出量を削減するために厳しい排出規制を制定しています。
  • このため、世界のいくつかの国際機関は、自動車に厳しい基準を設けています。例えば、欧州連合(EU)は2020年1月、新車の乗用車とバンのCO2排出性能基準を定めた規則(EU)2019/631を施行しました。欧州で新車登録された乗用車の平均CO2排出量は前年比で12%減少し、電気自動車のシェアは3倍になっています。
  • また、化石燃料の枯渇が急速に進んでいるため、将来の世代に対する持続可能性が懸念されています。この要因は、政府や社会に大きな課題を突きつけています。
  • ここ数年、燃料費の高騰により、電動自転車の販売が急増しており、日常的な移動手段としての電動自転車の導入が拡大しています。スイスはトレッキングに最適な場所のひとつとされています。市場のプレーヤーは、顧客層を広げるために、大容量バッテリーを搭載し、快適性が向上し、航続距離が伸び、機能が向上した、軽量で頑丈なe-MTBを発売しています。
  • 例えば、2022年10月、アイビス・オーソは新しいeマウンテンバイクを発売しました。この自転車はフルカーボンファイバーのフレームを採用し軽量化を図っており、重量は53ポンド(24kg)。オーソによると、これは同社のアッパーリンク・サスペンション・デリンク・テクノロジーを採用した最初の自転車だといいます。ボッシュ・パフォーマンス・ラインCXモーターは、バッテリーとディスプレイを含むeMTBを駆動します。
  • これらの要因や開発を考慮すると、eマウンテンバイクの需要は予測期間中に高い成長率を記録すると予想されます。
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欧州がeマウンテンバイク市場を牽引

  • 欧州のeマウンテンバイク/E-MTBは、より軽量・小型で性能の高いバイクの需要が大きいため、eバイクによる需要が再び業界の動向となっており、市場全体の開拓に最も貢献すると予想されます。販売台数は、e-bikeがトレッキング後に疲れることなくロングライドを楽しみたいレクリエーション・サイクリストの間で人気となっていることを示しています。
  • 加えて、政府の姿勢も欧州全域で長期的にeマウンテンバイクの成長を後押ししています。例えば、英国政府は同国におけるe-Bikeとオートバイの普及を促進するための措置を取り始めました。同国は、e-Bikeの利用を促進するため、国による奨励金の支給を開始し、e-Bikeに対する財政補助の増額も計画しています。政府は、内燃機関(ICE)を搭載したすべての新型二輪車を段階的に廃止する2035年の目標を設定する決定を発表しました。
  • 2021年4月、フランス議会はe-bikeを支持する法案を可決しました。フランスでは、時代遅れの汚染車両の所有者が廃棄を選択した場合、インセンティブが提供されることになります。フランス国民議会は最近、ポンコツ車を2,500ユーロ(2,660米ドル)の電動自転車購入奨励金と交換することを認める法案を採択しました。この法案の主な目的は、汚染された古い車両を廃車にする場合、電動アシスト自転車の購入資金を援助することです。
  • フランスのeマウンテンバイク市場も同様に成長しています。市場を牽引する主な要因としては、e-カーゴバイクやe-マウンテンバイクのカテゴリの増加、交通量の増加、排気ガス削減への注目の高まりなどが挙げられます。各社は消費者層の拡大と成長の可能性を求めて、欧州にeマウンテンバイクを導入しています。
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eマウンテンバイク産業の概要

eマウンテンバイク市場は成長しており、市場の主要企業としては、ヤマハ発動機、Pedego Electric Bikes、BH Bikes、CUBEが挙げられます。各社は最新技術を搭載した新製品を発売することで、世界的に存在感を高めています。市場の成長に伴い、他業種からもさまざまな大手企業が参入しています。

各社は、さまざまな地形に対応できる、信頼性が高く効率的なマウンテンバイクの製造に注力しています。このことは、長期予測期間において、各社が消費者のスタンスを獲得するのに役立っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 推進力タイプ別
    • ペダルアシスト
    • スロットルアシスト
  • 用途別
    • レジャー
    • 通勤・通学
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米以外
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スイス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Giant Manufacturing Co. Ltd
    • Pivot Cycles
    • Scott Sports SA
    • Trek Bicycle Corporation
    • Trinx Bikes
    • CUBE GmbH & Co. KG
    • Yamaha Motor Co. Ltd
    • Pedego Electric Bikes
    • BH Bikes

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65282

The E-Mountain Bike Market size is expected to grow from USD 5.13 billion in 2023 to USD 9.27 billion by 2028, at a CAGR of 12.56% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • On a broader scale, COVID-19 had a marginal impact on the e-mountain bike market compared to the adverse effects it vastly had on different markets. With the preference for personal mobility that is to rise and the need to overcome traffic congestion, the demand for personal vehicles will increase. Also, with the growing environmental impact and concerns over rising temperatures due to emissions, e-bikes are a great alternative to conventional bicycles and motorcycles.
  • However, COVID-19 set back the industry with zero mobility of people and halted the manufacturing of new e-bikes. Post COVID-19, with the recreational activities and health awareness among consumers, the market is set to a good rise in terms of economy.
  • Over the longer term, the e-mountain is growing rapidly as the younger generation shows excellent interest in trekking and recreational activities. However, factors like government regulations regarding speed and safety issues associated with these bikes are likely to hinder the market's growth. For instance, The Union Cycliste Internationale (UCI) adopted strict regulations regarding the electric motors on e-mountain bikes, which must not exceed 250 watts. Pedaling assistance is only permitted to a maximum speed of 25 kph.
  • Europe is anticipated to register the highest adoption rate for E-mountain bikes which is leading the global stance from the front.

E-Mountain Bike Market Trends

Growing Demand for Sustainable Transportation

  • Mobility plays a vital role in the current society that we live in. With the growing concern for preserving and sustaining it for future generations, mainly because of the increasing scarcity of natural resources and environmental concerns, protecting the environment poses a significant challenge to society and governments worldwide.
  • As a result, the rising demand for e-mountain bikes is an ideal solution to the challenge. With the continually growing environmental and health concerns due to the increasing emission levels, governments and international organizations worldwide are enacting stringent emission norms to reduce carbon emission levels.
  • Owing to this, some international organizations worldwide are implanting strict criteria for vehicles. For instance, In January 2020, European Union implemented Regulation (EU) 2019/631, setting CO2 emission performance standards for new passenger cars and vans. The average CO2 emissions from new passenger cars registered in Europe have decreased by 12% compared to the previous year, and the share of electric vehicles tripled.
  • Additionally, the depletion of fossil fuel levels at an alarming rate has been creating concerns for sustainability for future generations. This factor is posing a huge challenge for governments and society.
  • Over the years, the sales of e-bikes have increased rapidly due to the rise in fuel costs, which has led to the growth of the implementation of electric bicycles as a daily means of transport. Switzerland is considered one of the best trekking places. Players in the market are launching lighter and rugged e-MTBs with massive batteries, better comfort, improved range, and better features to widen their customer base.
  • For instance, in October 2022, the Ibis Oso launched a new e-mountain bike. The bicycle has a full-carbon-fiber frame to reduce its weight; it weighs 53 pounds (24 kg). Oso says this is the first bike to use its upper-link suspension de-link technology. The Bosch Performance Line CX motor powers the eMTB, including a battery and display.
  • Considering these factors and development, demand for e-mountain bikes is anticipated to register a higher growth rate during the forecast period.
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Europe is Leading the E-mountain Bike Market

  • The e-mountain bikes/E-MTB in Europe are expected to contribute most to the development of the overall market as demand from e-bikes is again setting trends in the industry, as there is a great demand for lighter and smaller bikes with more performance. The sales figures show that e-bikes are becoming popular among recreational cyclists who prefer to enjoy longer rides without getting exhausted after trekking.
  • In addition, the government stance has favored the growth of e-mountain bikes over the longer term across Europe. For instance, the United Kingdom government has started taking steps to enhance the adoption of e-Bikes and motorcycles in the country. The country started providing national incentives and is also planning to increase the financial subsidies on e-bikes to promote their usage. The government announced the decision to set a 2035 target for phasing out all new motorcycles equipped with an internal combustion engine (ICE).
  • In April 2021, the French assembly passed a bill favoring e-bikes. Owners of outdated, polluting vehicles in France would be offered incentives if they chose to discard them. The French National Assembly recently adopted draft legislation permitting clunkers to be traded for a EUR 2,500 (USD 2,660) incentive to purchase an electric bicycle. The draft bill's principal goal is to provide financial help to buy electrically assisted bicycles if a polluting old vehicle is scrapped.
  • The market for e-mountain bikes in France is also equally growing. Some of the major factors driving the market are the rise in the e-cargo and e-mountain bikes category, increasing traffic, and increasing focus on reducing exhaust emissions. Players are introducing e-mountain bikes in Europe to expand their consumer base and growth potential.
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E-Mountain Bike Industry Overview

The e-mountain bike market is growing, and some of the major players in the market are Yamaha Motor, Pedego Electric Bikes, BH Bikes, and CUBE. The companies are expanding their presence worldwide by launching new products with the latest technology. As the market is growing, various major players from other sectors of industries are entering the market.

Players are focusing on building reliable and efficient mountain bikes comfortable with different terrains. This has helped the companies to gain consumer stances over the longer-term forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal -assisted
    • 5.1.2 Throttle-Assisted
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Leisure
    • 5.2.2 Commuting
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Switzerland
      • 5.3.2.5 Rest of the Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Giant Manufacturing Co. Ltd
    • 6.2.2 Pivot Cycles
    • 6.2.3 Scott Sports SA
    • 6.2.4 Trek Bicycle Corporation
    • 6.2.5 Trinx Bikes
    • 6.2.6 CUBE GmbH & Co. KG
    • 6.2.7 Yamaha Motor Co. Ltd
    • 6.2.8 Pedego Electric Bikes
    • 6.2.9 BH Bikes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS