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市場調査レポート
商品コード
1642104

メディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Blockchain in Media, Advertising, and Entertainment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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メディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

メディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーン市場規模は、2025年に26億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは78.49%で、2030年には485億米ドルに達すると予測されます。

Blockchain in Media, Advertising, and Entertainment-Market-IMG1

ブロックチェーンは既存のビジネスモデルを破壊するだけでなく、特にメディア業界において新たなビジネスモデルの開発を可能にしています。デジタル技術は、特にコンテンツ制作と配信において、世界のメディアとエンターテインメント産業を大きく変革しており、ブロックチェーンは最も顕著な技術的破壊者です。

主なハイライト

  • コンテンツのコモディティ化や知的財産(IP)の違法コピーの横行により、メディア・エンターテインメント業界におけるブロックチェーンの必要性が高まっています。コンテンツ制作者とエンドユーザー間の仲介者を排除するニーズの高まり、安全かつ迅速な取引に対する需要の高まり、メディア・エンターテインメント業界におけるデータ違法コピーの事例の増加が、市場を牽引する主な要因となっています。
  • さらに、メディア・エンターテインメント業界は知的財産の保護を重視する契約ベースのビジネスであるため、メディア・ユーザーはさまざまなコンテンツに無料でアクセスすることに慣れています。また、コンテンツは品質を損なうことなく迅速にコピーされ、配信されるため、すべてのメディア分野はデジタル化の影響を大きく受けています。デジタル著作権管理システムは、依然として著作権侵害を減らす必要があるからです。
  • ブロックチェーンの出現により、この業界構造は大きく変わる可能性があります。ブロックチェーン技術は、コンテンツ・アグリゲーター、プラットフォーム・プロバイダ、著作権使用料徴収団体を大幅にバイパスすることを可能にします。したがって、市場権力は著作権所有者に移行します。ブロックチェーン技術は、不変の状態とデジタルIDを持つ資産に対して、リアルタイムの消費ベースの価格設定を提供することで、コンテンツ制作者とメディア企業の利益を増大させることができます。このソリューションは、取引コストを40~80%削減するため、決済アプリケーションは、とりわけ主要なセグメントとなります。
  • パンデミック後、世界中の人々は、デジタル化の大幅な導入とともに、音楽や映画祭、スポーツなどの物理的なエンターテイメントイベントに参加することに関心を持っています。NFTの普及が市場成長率に寄与していると分析されています。
  • 例えば、今年8月、Dapper Labsが設立したデジタル・エンゲージメント・レイヤー1のブロックチェーンであるFlowによると、Live Nation傘下のTicketmasterは最近、同社のブロックチェーン上で鋳造されたイベント主催者向けの非代替性トークン(NFTs)チケットを発表しました。NFTチケットの主な用途は、アーカイブとしての価値です。しかし、記念品としてだけでなく、著名なコンサートに出席した証拠としても利用できます。
  • さらに、チケットマスターを通じて、500万枚以上のNFTがFlowブロックチェーン上に作成されています。Metaは8月、Instagramが現在100カ国以上でNFTをサポートしていることを明らかにしました。インスタグラムで共有されるNFTグッズはすべてFlowブロックチェーン上で作成されます。さらにMetaは、フェイスブック上のユーザーのデジタルウォレットを通じた新しいNFT接続を導入しました。
  • この技術は仲介者を不要にし、プロバイダーと支払者の管理コストと時間を削減します。しかし、標準化が進んでいないことが市場の成長をある程度妨げています。また、新技術の導入プロセスには費用と時間がかかり、これが市場の成長を抑制しています。

メディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーン市場動向

決済アプリケーションが市場を独占する見込み

  • メディアユーザーは現在、多種多様なコンテンツに無料でアクセスすることに非常に慣れています。これは主に、メディア・エンターテインメント業界が知的財産の保護を重視する契約ベースのビジネスであるためです。また、あらゆる種類のメディアがデジタル化によって打撃を受けているのは、クオリティを落とすことなくコンテンツを素早くコピーし、共有することが容易になったからです。
  • ブロックチェーン技術は、不変の状態とデジタルIDを持つ資産に対して、リアルタイムで消費ベースの価格設定を提供します。このソリューションは、業界における導入と普及の度合いにもよるが、取引コストを40%から80%削減するため、決済アプリケーションは他のアプリケーションの中でも主要な分野となっています。もうひとつの人気アプリケーションである暗号通貨は、コンテンツ・プロバイダーへのマイクロペイメントを容易にします。企業はこれを利用して、例えば顧客が単一の楽曲やビデオを購入して再生したり、ニュース記事を読む許可を購入したりできるようにしています。
  • さらに、ブロックチェーンを利用したマイクロペイメントにより、ペイ・パー・ユースの消費が実現可能になった。データを包括的に記録するブロックチェーンの能力により、著作権で保護されたコンテンツがいつ、どのように消費されたかをより正確に追跡できるようになるかもしれないです。
  • 多くのコンテンツプロバイダーが、暗号通貨による支払いを受け入れる技術を利用しています。例えば今年11月、テキサス州オースティンを拠点とするフィンテック企業Oveitは、スイスのスタートアップ企業Utrustと協業し、暗号通貨による決済サービスを提供しました。両社は、エンターテインメント業界に新たな決済メカニズムを導入することで、イベントプランナーが暗号通貨決済をより容易に受け入れ、利用し、より大きな市場に参入できるようにしたいと考えています。両社は、イベントやテーマパーク、旅行パッケージへの世界最大10億人の来場者による暗号通貨決済を仲介します。
  • 今年10月、B2BおよびB2Cの大手企業に世界の決済オーケストレーション・プラットフォームとして選ばれているBlueSnapは、ビットコインおよび暗号通貨決済サービスの著名なプロバイダーであるBitPayとの新たな協業を発表しました。この製品提携は、世界最大15種類の暗号通貨と7種類のフィアット通貨での受け入れと支払いを可能にすることで、世界中の企業の収益拡大とコスト削減を支援するというBlueSnapの目的をサポートするものです。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • メディア・ユーザーは現在、さまざまなコンテンツに無料でアクセスすることに慣れています。これは主に、メディアとエンターテインメント業界が知的財産の保護を重視する契約ベースのビジネスであるためです。また、あらゆる種類のメディアがデジタル化によって打撃を受けているのは、クオリティを落とすことなくコンテンツを素早くコピーし、共有することが容易になったからです。
  • ブロックチェーン技術は、不変の状態とデジタルIDを持つ資産に対して、リアルタイムで消費ベースの価格設定を提供します。このソリューションは、業界における導入と普及の度合いにもよるが、取引コストを40%から80%削減するため、決済アプリケーションは他のアプリケーションの中でも主要な分野となっています。もうひとつの人気アプリケーションである暗号通貨は、コンテンツ・プロバイダーへのマイクロペイメントを容易にします。企業はこれを利用して、例えば顧客が単一の楽曲やビデオを購入して再生したり、ニュース記事を読む許可を購入したりできるようにします。
  • さらに、ブロックチェーンを利用したマイクロペイメントにより、ペイ・パー・ユースの消費が実現可能になった。データを包括的に記録するブロックチェーンの能力により、著作権で保護されたコンテンツがいつ、どのように消費されたかをより正確に追跡できるようになるかもしれないです。
  • 多くのコンテンツプロバイダーが、暗号通貨による支払いを受け入れる技術を利用しています。例えば今年11月、テキサス州オースティンを拠点とするフィンテック企業Oveitは、スイスのスタートアップ企業Utrustと協業し、暗号通貨による決済サービスを提供しました。両社は、エンターテインメント業界に新たな決済メカニズムを導入することで、イベントプランナーが暗号通貨決済をより容易に受け入れ、利用し、より大きな市場に参入できるようにしたいと考えています。両社は、イベントやテーマパーク、旅行パッケージへの世界最大10億人の来場者による暗号通貨決済を仲介します。
  • 今年10月、大手B2BおよびB2C企業に世界の決済オーケストレーション・プラットフォームとして選ばれているBlueSnapは、ビットコインおよび暗号通貨決済サービスの著名なプロバイダーであるBitPayとの新たな提携を発表しました。この製品提携により、BlueSnapは、最大15種類の暗号通貨と7種類のフィアット通貨での支払いを可能にすることで、世界中の企業がより多くの収益を上げ、コストを削減できるよう支援するという目標を達成することができます。

メディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーンの概要

る世界のメディア、広告、エンターテインメントにおけるブロックチェーンの競合情勢は、特にメディアとエンターテインメント業界ではブロックチェーン・ソリューションを提供するプレーヤーが少数であるため、適度に集中しています。ベンダーは、世界市場でのプレゼンスを拡大し、市場シェアを拡大するために、提携、協業、買収、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用しています。

2022年10月、ブロックチェーンエコシステムと暗号通貨インフラの大手プロバイダーであるバイナンスは、韓国トップクラスの世界エンターテインメント企業であるYGエンターテインメント社(YG)と戦略的協力関係を結ぶ覚書に署名したと発表しました。バイナンスとYGは戦略的協力の一環として、NFT分野のプロジェクトを含む様々なブロックチェーン・プロジェクトに取り組みます。バイナンスはNFTプラットフォームと技術インフラを提供し、YGはNFTコンテンツとゲーム資産を提供します。その他の活動として、両社はバイナンス・スマートチェーンに基づくゲームを開発し、メタバースの確立に向けて協力し、他のデジタル資産の機会を積極的に模索することで、顧客向けの特徴的な製品やサービスを創出する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コンテンツのコモディティ化と知的財産の海賊版の蔓延
    • コンテンツ制作者とエンドユーザー間の仲介者を排除する必要性の高まり
    • 安全かつ迅速なトランザクションに対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 標準化の欠如
    • 高価で時間のかかる導入

第6章 市場セグメンテーション

  • ブロックチェーンのタイプ別
    • パブリック
    • プライベート
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 用途別
    • ライセンシングと著作権管理
    • デジタル広告
    • スマートコントラクト
    • ペイメント
    • オンラインゲーム
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Ernst & Young Global Limited
    • Bitfury Group Limited
    • SAP SE
    • Accenture
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Oracle Corporation
    • Infosys Limited
    • Ujo Music

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66633

The Blockchain in Media, Advertising, and Entertainment Market size is estimated at USD 2.68 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.50 billion by 2030, at a CAGR of 78.49% during the forecast period (2025-2030).

Blockchain in Media, Advertising, and Entertainment - Market - IMG1

Blockchain is disrupting not only the existing business models but is also enabling the development of new business models, especially in the media industry. Digital technologies are substantially transforming the global media and entertainment industries, especially in content production and distribution, with blockchain being the most prominent technological disruptor.

Key Highlights

  • The need for blockchain in media and entertainment is increasing owing to the subsequent commoditization of content and widespread piracy of intellectual property (IP). The increasing need for eliminating intermediaries between content creators and end-users, the growing demand for secure and faster transactions, and the growing instances of data piracy in the media and entertainment industries are some key factors driving the market.
  • Further, media users are accustomed to having free access to a wide variety of content, as the media and entertainment industry is a contract-based business that places a premium on protecting intellectual property. Also, all media segments have suffered significantly from digitization since content can be copied and distributed quickly without losing quality. This is because digital rights management systems still need to reduce copyright infringements.
  • With the advent of blockchain, this industry structure could change significantly. Blockchain technology permits bypassing content aggregators, platform providers, and royalty collection associations to a large extent. Thus, market power shifts to the copyright owners. Blockchain technology can increase profits for content creators and media companies by providing real-time consumption-based pricing against assets with an immutable state and digital identity. This solution reduces transaction costs by 40-80%, thus making payment applications the leading segment amongst others.
  • After the pandemic, people across the globe are interested in attending physical entertainment events such as music and movie festivals and sports, along with the significant adoption of digitalization. NFT penetration is analyzed to contribute to the market growth rate.
  • For instance, in August this year, Ticketmaster, a Live Nation subsidiary, recently announced non fungible tokens (NFTs) tickets for event organizers minted on its blockchain, according to Flow, a digital engagement layer-1 blockchain established by Dapper Labs. The NFT tickets' main use will be for their archival value. But in addition to serving as souvenirs, they can be used as evidence of attendance at prominent concerts.
  • Additionally, through Ticketmaster, more than 5 million NFTs have been created on the Flow blockchain. Meta revealed in August that Instagram now supports NFT in more than 100 nations. All NFT collectibles shared on Instagram are created on the Flow blockchain. Additionally, Meta introduced a new NFT connection through users' digital wallets on Facebook.
  • This technology eliminates the need for intermediaries and reduces administrative costs and time for providers and payers. However, lack of standardization hinders the market's growth to a certain extent. Also, the process of implementing new technology is expensive and time-consuming, which restrains market growth.

Blockchain in Media, Advertisement and Entertainment Market Trends

Payments Application is Expected to Dominate the Market

  • Media users are nowadays highly accustomed to having free access to a wide variety of content. This is primarily because the media and entertainment industry is a contract-based business that places a premium on protecting intellectual property. Also, all types of media have been hurt by digitization because it makes it easy to copy and share content quickly without losing quality.
  • Blockchain technology provides real-time consumption-based pricing against assets with an immutable state and digital identity. This solution reduces transaction costs by 40% to 80%, depending upon the level of adoption and extension in the industry, thus making payment applications the leading segment amongst others. Another popular application, cryptocurrency, facilitate micropayments to content providers. Companies use it to enable customers to buy and play single songs or videos, for instance, or to purchase permission to read a news article.
  • Further, pay-per-use consumption has become feasible due to blockchain-powered micropayments. Blockchain's ability to record its data comprehensively could allow for more accurate tracking of when and how copyrighted content is consumed.
  • Many content providers are using technology to accept payments through cryptocurrency. For instance, in November this year, the Austin, Texas-based fintech business Oveit collaborated with the Swiss start-up Utrust to provide cryptocurrency payment services. They want to introduce a new payment mechanism to the entertainment industry so that event planners may more readily accept and use cryptocurrency payments and reach a larger market. The businesses will act as an intermediary for cryptocurrency payments made by up to 1 billion visitors globally to events, theme parks, and travel packages.
  • In October of this year, BlueSnap, the preferred worldwide payment orchestration platform for major B2B and B2C companies, announced a new collaboration with BitPay, the prominent provider of Bitcoin and cryptocurrency payment services. This product collaboration supports BlueSnap's objective to assist businesses all over the world in growing their revenue and decreasing their costs by enabling them to accept and be paid out in up to 15 different cryptocurrencies and seven fiat currencies globally.

North America Expected to Hold the Largest Market Share

  • Media users are nowadays highly accustomed to having free access to a wide variety of content. This is primarily because the media and entertainment industry is a contract-based business that places a premium on protecting intellectual property. Also, all types of media have been hurt by digitization because it makes it easy to copy and share content quickly without losing quality.
  • Blockchain technology provides real-time consumption-based pricing against assets with an immutable state and digital identity. This solution reduces transaction costs by 40% to 80%, depending upon the level of adoption and extension in the industry, thus making payment applications the leading segment amongst others. Another popular application, cryptocurrency, facilitates micropayments to content providers. Companies use it to enable customers to buy and play single songs or videos, for instance, or to purchase permission to read a news article.
  • Further, pay-per-use consumption has become feasible due to blockchain-powered micropayments. Blockchain's ability to record its data comprehensively could allow for more accurate tracking of when and how copyrighted content is consumed.
  • Many content providers are using technology to accept payments through cryptocurrency. For instance, in November this year, the Austin, Texas-based fintech business Oveit collaborated with the Swiss start-up Utrust to provide cryptocurrency payment services. They want to introduce a new payment mechanism to the entertainment industry so that event planners may more readily accept and use cryptocurrency payments and reach a larger market. The businesses will act as an intermediary for cryptocurrency payments made by up to 1 billion visitors globally to events, theme parks, and travel packages.
  • In October of this year, BlueSnap, the preferred worldwide payment orchestration platform for major B2B and B2C companies, announced a new collaboration with BitPay, the prominent provider of Bitcoin and cryptocurrency payment services. This product partnership helps BlueSnap reach its goal of helping businesses around the world make more money and cut costs by letting them accept and be paid in up to 15 different cryptocurrencies and seven fiat currencies.

Blockchain in Media, Advertisement and Entertainment Industry Overview

The competitive landscape of the global blockchain in the media, advertising, and entertainment industries is moderately concentrated, as only a few players offer blockchain solutions, especially in the media and entertainment industries. The vendors have adopted different strategies, such as partnerships, collaborations, acquisitions, and new product launches, to expand their presence in the global market and increase their market share.

In October 2022, Binance, a major blockchain ecosystem and cryptocurrency infrastructure provider, announced signing a Memorandum of Understanding (MOU) to form a strategic cooperation with YG Entertainment Inc. (YG), one of South Korea's top global entertainment businesses. Binance and YG will work on various blockchain projects as part of their strategic cooperation, including projects in the NFT sector. Binance will provide the NFT platform and technological infrastructure, and YG will offer the NFT content and gaming assets. Additionally, the two businesses intend to create games based on the Binance Smart Chain, work together to establish the Metaverse, and actively explore other digital asset opportunities to create distinctive products and services for customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Subsequent Commoditization of Content and Widespread Piracy of Intellectual Property
    • 5.1.2 The Increasing Need for Eliminating Intermediaries Between Content Creators and End-Users
    • 5.1.3 The Growing Demand for Secure and Faster Transactions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Standardization
    • 5.2.2 Expensive and Time Consuming Deployment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Blockchain
    • 6.1.1 Public
    • 6.1.2 Private
  • 6.2 By Size of the Enterprise
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Licensing and Rights Management
    • 6.3.2 Digital Advertising
    • 6.3.3 Smart Contracts
    • 6.3.4 Payments
    • 6.3.5 Online Gaming
    • 6.3.6 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Ernst & Young Global Limited
    • 7.1.4 Bitfury Group Limited
    • 7.1.5 SAP SE
    • 7.1.6 Accenture
    • 7.1.7 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.8 Oracle Corporation
    • 7.1.9 Infosys Limited
    • 7.1.10 Ujo Music

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS