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市場調査レポート
商品コード
1642105

スマートホーム設置サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Home Installation Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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スマートホーム設置サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートホーム設置サービス市場は予測期間中にCAGR 25%を記録する見込み

Smart Home Installation Service-Market-IMG1

主要ハイライト

  • エンドユーザーによるコグニティブシステムと接続性技術の採用増加がスマートホーム設置サービス市場を牽引インテリジェントアシスタンス内蔵の消費者向け機器(製品)の採用は、その先進的機能、特に携帯性に起因して、ここ数年で急速に増加しています。
  • スマートホームにおけるパーソナルアシスタントの採用の高まりは、今後数年間、スマートホーム設置サービスプロバイダーに新たな機会をもたらすと予想されます。これは主に、消費者がスマートテレビ、スマートスピーカー、ゲーム機器などの人工知能内蔵デバイスを含む技術的に先進的デバイスを採用しているためです。
  • 大手サービスプロバイダーは、ホームセンターやDIYキットが謳う簡単設置に課題し、この戦略をスマートホーム設置サービス市場における消費者基盤拡大の不可欠な武器としています。スマートホーム産業のOEMや小売業者は、スマートホーム設置サービス産業における成長を強化するため、コンサルティング、製品選択、設置サービスを一元的に提供しています。
  • COVID-19では、国際的な国境を越えることが制限されたため、産業が閉鎖され、生産に影響が出ました。パンデミックは組織の効率を乱し、価値ネットワークに影響を与えました。テレビや冷蔵庫のような既存のスマート製品は、家にいることを余儀なくされた顧客の余暇や利便性のニーズを助けたため、引き続き需要があった。原料の供給はバリューチェーンに悪影響を及ぼし、スマートハウス産業の成長に害を及ぼしました。
  • サイバーセキュリティ産業は、スマートハウスを最も重要な懸念事項の一つとして取り上げています。したがって、データプライバシーとセキュリティがスマートホーム設置サービス市場の成長を妨げる主要要因となっています。

スマートホーム設置サービス市場の動向

eコマースがスマートホーム設置サービス市場の成長を後押し

  • eコマース・チャネルの人気の高まりは、スマートホーム設置サービス市場に新たな機会を生み出すと期待されています。消費者の60%近くが少なくとも1台のスマートホームデバイスを所有しており、消費者はようやくこれらの製品を受け入れ始めています。これは、eコマース事業者がスマートホームに参入し、デバイスの購入を促進する機会となります。
  • パンデミックは、オンライン購買の未来を再構築するのに役立ち、企業は新たなニーズや需要に対応するために適応することを余儀なくされ、多くの顧客は必需品、ガジェット、アパレルの購入方法を変更せざるを得なくなりました。
  • 多くの企業がeコマース・チャネルと提携し、対象とする顧客層へのリーチを広げています。例えば、eBayはスマートホーム関連企業3社(InstallerNet、Handy、Porch)との提携を発表しました。これにより、エンドユーザーはeBayの在庫からスマートホームの設置サービスを予約できるようになりました。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米のスマートホーム設置サービス市場を推進している主要要因の1つは、同地域でネットワーク接続デバイスの受け入れが拡大していることです。同地域がスマートホーム設置サービスの世界市場で圧倒的な地位を占めているのは、技術の早期導入の傾向と、Vivint, Inc.、Red River Electric、Miami Electric Mastersといった産業参入企業の存在が大きいためと考えられます。
  • スマートホームは増加傾向にあり、米国の約3,000万世帯が近い将来スマートホーム技術を追加すると予測されています。消費者は、コネクテッドカメラ(最も需要が高い)、ビデオ・ドアベル(2番目に需要が高い)、コネクテッド電球、スマートロック、スマートスピーカーなどの製品を自宅に追加しています。
  • 米国の最近の調査によると、家族の安全がスマートホーム技術を採用する重要な要因であるため、セキュリティに焦点を当てたスマートホーム製品が求められています。しかし、この地域の市場促進要因として最も大きいのは、消費者がスマート照明ソリューションやエネルギー管理ソリューションのようなスマートホーム技術を採用し、より利便性の高い生活を簡素化していることです。
  • 同様に、Candanの住宅所有者は、エネルギーの節約と二酸化炭素排出量の削減に役立つソリューションを求めている回帰者です。さらに、Schneider Electricは、より多くの住宅所有者がこの新興技術を活用できるよう、一連のコネクテッドリビング製品を発売し、設置や使用の容易さ、長期的な耐久性、持続可能性など、スマートホーム技術を購入する際にカナダの住宅所有者が最もよく求める要求に対応しています。

スマートホーム設置サービス産業概要

スマートホーム設置サービス市場は、セグメント化も統合もされていないです。各社は、既存の販売代理店網を世界中に拡大することに重点を置いた事業戦略を策定しています。主要企業は、製品革新、合併、買収などの戦略に従って、リーチを拡大し、市場での地位を維持しています。

  • 2022年1月-WalmartはAgniと提携し、スマートエアコンやその他の最新技術を導入するによる専門サービスを立ち上げました。この提携は、テレビの取り付け、スマートエアコンの設置、その他家庭周りのDIY作業を支援するために開始されました。Agniによると、150以上の人気ホームプロジェクトが、Walmartの4,000以上の店舗とWalmartのオンラインで購入できるようになるといいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • コグニティブシステムの増加
    • インテリジェントな組み込み機器の採用
    • eコマースに対する消費者の嗜好の高まり
  • 市場抑制要因
    • データプライバシーとセキュリティへの懸念
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • システム別
    • 照明制御
    • ホームモニタリング/セキュリティ
    • サーモスタット
    • ビデオエンターテイメント
    • スマート民生用電子機器
    • その他のシステム
  • チャネル別
    • 小売
    • eコマース
    • OEM
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Calix Inc.
    • HelloTech Inc.
    • Red River Electric Inc.
    • Vivint Inc.
    • Meyer Electrical Services Inc.
    • Finite Solutions LLC
    • Handy Inc.
    • Insteon Inc.
    • PULS Group
    • Miami Electric Masters Inc.
    • Smartify Home Automation Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66634

The Smart Home Installation Service Market is expected to register a CAGR of 25% during the forecast period.

Smart Home Installation Service - Market - IMG1

Key Highlights

  • An increase in the adoption of cognitive systems and connectivity technologies by end users drives the smart home installation service market. The adoption of intelligent assistance-embedded consumer devices (products) has increased rapidly over the last few years, owing to their advanced features, especially portability.
  • The rising adoption of personal assistants in smart homes is expected to create new opportunities for smart home installation service providers in the next few years. This is primarily because consumers are adopting technologically-advanced devices, including artificial intelligence-embedded devices such as smart TVs, smart speakers, and gaming devices.
  • Leading service providers are challenging the easy installation claims made by home improvement and DIY kits and using this strategy as an essential weapon for the expansion of their consumer base in the smart home installation services market. OEMs and retailers in the smart homes industry are offering consultation, product selection, and installation services under one roof to bolster their growth in the smart home installation services industry.
  • During Covid-19, industries were closed down, and production was impacted due to the restrictions on crossing international and national borders; the pandemic has disrupted organizational efficiency and impacted value networks. Existing smart goods like Televisions and refrigerators continued to be in demand because they helped customers who were compelled to stay at home with their leisure and convenience needs. The supply of raw materials was negatively impacted by the value chain, which harmed the growth of the smart house industry.
  • The cyber security industry has highlighted smart homes as one of the most significant concerns. Hence, data privacy and security are the primary factors hindering the growth of the smart home installation service market.

Smart Home Installation Service Market Trends

E-commerce Boosting the Growth of Smart Home Installation Service Market

  • The increasing popularity of E-Commerce channels is expected to create new opportunities in the smart home installation services market. With nearly 60% of consumers having at least one smart home device, consumers are finally beginning to embrace these products. This offers a chance for e-commerce businesses to join the smart home and promote device purchases.
  • The pandemic has helped to reshape the future of online purchasing and forced businesses to adapt to meet new needs and demands, forcing many customers to change how they purchase necessities, gadgets, and apparel.
  • Many companies collaborate with E-Commerce channels to expand their reach into their target customer segments. For instance, eBay announced partnerships with three service providers in the smart home companies - InstallerNet, Handy, and Porch. This allowed end users to book smart home installation services on eBay's inventory.

North America Expected to Have Significant Market Share

  • One of the main factors propelling the market for smart home installation services in North America is the rising acceptance of network-linked devices there. The region's dominant position in the world market for smart home installation services may be attributed to the tendency of early technology adoption and the large presence of industry players like Vivint, Inc., Red River Electric, and Miami Electric Masters.
  • Smart homes are on the rise, with nearly 30 million U.S. households projected to add smart home technology in the near future. Consumers are adding products to their homes, including connected cameras (highest demand), video doorbells (2nd highest demand), connected light bulbs, smart locks, and smart speakers of late.
  • According to a recent survey in the U.S., security-focused smart home products are in demand, as family safety is a significant factor in adopting smart home technology. However, the biggest driver for the market in this region is that consumers are adopting smart home technology like smart lighting solutions and energy management solutions to simplify their lives with greater convenience.
  • Similarly, house owners in Candan are regressors looking for solutions that help them save on energy and reduce their carbon footprint. Further, Schneider Electric launched a suite of connected living products to help more homeowners take advantage of this emerging technology, addressing the most common demands of Canadian homeowners when shopping for smart home technology, such as ease of installation and use, long-term durability, and sustainability.

Smart Home Installation Service Industry Overview

The smart home installation market is neither fragmented nor consolidated. The companies are formulating their business strategies that reflect an increased focus on expanding their existing distributor networks across the world. The major players are following strategies like product innovation, mergers, and acquisitions to expand their reach and hold their market position.

  • January 2022 - Walmart has joined Agni to create another professional service to install smart air conditioners and other modern technology. This collaboration has been launched to assist with the mounting of televisions, the installation of smart air conditioners, and the completion of other DIY tasks around the home. According to Angi, over 150 popular home projects will be available for purchase from over 4,000 Walmart locations as well as Walmart online.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables & Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increased Number of Cognitive Systems
    • 4.3.2 Adoption of Intelligent Embedded Devices
    • 4.3.3 Growing consumer preference towards E-Commerce
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Privacy and Security Concerns
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By System
    • 5.1.1 Lighting Control
    • 5.1.2 Home Monitoring/Security
    • 5.1.3 Thermostat
    • 5.1.4 Video Entertainment
    • 5.1.5 Smart Appliances
    • 5.1.6 Other Systems
  • 5.2 By Channel
    • 5.2.1 Retailers
    • 5.2.2 E-Commerce
    • 5.2.3 OEM
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Calix Inc.
    • 6.1.2 HelloTech Inc.
    • 6.1.3 Red River Electric Inc.
    • 6.1.4 Vivint Inc.
    • 6.1.5 Meyer Electrical Services Inc.
    • 6.1.6 Finite Solutions LLC
    • 6.1.7 Handy Inc.
    • 6.1.8 Insteon Inc.
    • 6.1.9 PULS Group
    • 6.1.10 Miami Electric Masters Inc.
    • 6.1.11 Smartify Home Automation Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS