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市場調査レポート
商品コード
1445608

プルーン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Prunes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プルーン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プルーン市場規模は2024年に13億4,000万米ドルと推定され、2029年までに18億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.33%のCAGRで成長します。

プルーン- 市場

主なハイライト

  • プルーンは梅を干したものです。農業研究政策局(オデパ)のデータによると、チリは2022年に合計6万7,000トン、2億5,600万米ドル相当のプルーンを輸出し、主な買い手は中国(1万1,582トン)、メキシコ(66億7,700万トン)、英国(5,295メートル)でした。合計 81か国がこの乾燥果実を受け取っています。国連食糧農業機関(FAO)によると、世界全体では米国が世界輸出の48%を占め、チリ(13 %)、フランス(12 %)がそれに続きます。フランスは総生産量の約40%を輸出し、チリは90%も輸出しています(FAS)。
  • 世界のプルーン消費量はピークに達し、主に経済的に発展した国々における消費パターンの変化により、有望なCAGRで推移すると予想されています。昨今、人々は自分の健康にますます関心を持ち、健康的な食生活を志向しています。プルーンは主に炭水化物で構成されており、便秘などのいくつかの健康状態の管理に役立ちます。骨量の減少を軽減し、体重減少をサポートします。また、心臓の健康を改善し、早期老化を防ぎます。
  • 国際ナッツ&ドライフルーツ評議会が明らかにした統計によると、プルーンの最大の消費者は米国で、健康上の利点から、次いでフランス、ロシア連邦、ブラジルと続きます。プルーンの健康上の利点と栄養価の高さにより、プルーンは人々の間で人気があり、世界中でプルーンの需要が増加しています。プルーンの健康上の利点とヴィーガン食の注目の高まりにより、予測期間中にプルーンの需要が加速すると考えられます。

プルーン市場動向

健康上の利点と栄養素の量

プルーンは乾燥したプラムで、最も一般的には欧州のプラムです。人々は自分の健康についてより関心を持ち、健康的な食生活を志向するようになりました。プルーンは、便秘などのいくつかの健康状態の管理に役立ちます。骨量の減少を軽減し、体重減少をサポートします。また、心臓の健康を改善し、早期老化を防ぎます。プルーンには抗酸化物質が豊富に含まれており、炎症を軽減し、細胞を損傷から保護します。プルーンは他のドライフルーツに比べて糖度が低いです。炭水化物が豊富な果物は血糖値を上昇させるという考えに反して、プルーンは血糖値の急激な上昇を引き起こしません。プルーン1個で1グラムの繊維と、1日の繊維摂取量の3%が摂取できます。プルーン1個には6グラム強の炭水化物が含まれています。

プルーンはベータカロテンの優れた供給源であり、体内でビタミンA、B、K、カリウム、亜鉛、鉄、カルシウム、マグネシウム、マンガン、銅に変換されます。種を取って丸ごと食べることも、加工食品の改良に使用することもできます。プルーンは、高所得経済国全体の世界のドライフルーツ消費量のほぼ13.5%のシェアを獲得しました。米国、チリ、アルジェリア、ブラジルなどの国でプルーンが生産されています。チリでは10万トンのプラムが生産されており、そのうち2/3がプルーンに使用され、プルーンは乾燥工程を経て、自然な状態で次の軟化工程に送られます。したがって、プルーンの健康上の利点は世界中で注目を集めており、予測期間中に市場を押し上げると予想されます。

米国がプルーン市場を独占する可能性がある

米国は世界最大のプルーンの生産国および消費国の一つです。同国は輸出も多いですが、国内需要が高いためチリからプルーンを購入しています。 ITC Trade Mapによると、2021年、米国は世界トップのプルーン輸出国の一つでした。米国からのプルーンの輸出額は17万5,715米ドルで、2020年の15万9,680米ドルを上回りました。国連食糧農業機関(FAO)によると、世界全体では米国が世界輸出の48%を占め、チリ(13 %)、フランス(12 %)がそれに続きます。フランスは総生産量の約40%を輸出しており、チリは90%も輸出しています。

プルーンは、デーツに次いで米国で最も消費量の多いドライフルーツのリストに入っています。米国では、学校は生徒のためのより健康的な選択肢に焦点を当てており、地元産の食品をより多く購入しています。梅干しは、外食業者が学校に導入するのに最適な選択肢です。種を取って丸ごと食べることも、加工食品の改良に使用することもできます。米国のミレニアル世代グループを中心に、健康的な食生活への欲求が高まっており、米国市場における消費パターンの増加を明らかにしています。したがって、マーケティングキャンペーンと国内市場での過剰供給によって、今後数年間に米国市場でのプルーンの生産と輸出の傾向が加速する可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 米国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • メキシコ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • ブラジル
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • アルゼンチン
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • チリ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • ドイツ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • 英国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • イタリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • ロシア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • フランス
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • ポーランド
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • アルジェリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • 中国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • 日本
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析
    • オーストラリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場価値
      • 輸入市場分析(数量・金額)
      • 輸出市場分析(数量・金額)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70008

The Prunes Market size is estimated at USD 1.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.82 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.33% during the forecast period (2024-2029).

Prunes - Market

Key Highlights

  • Prunes are dried plums. According to data from the Office of Agrarian Studies and Policies (Odepa), Chile exported a total of 67,000 mt of prunes worth USD 256 million in 2022, with the main buyers being China (11,582 mt), Mexico (6,677 mt), and the United Kingdom (5,295 mt). In total, 81 countries received this dehydrated fruit. According to the Food and Agricultural Organization of the United Nations (FAO), globally, the United States accounts for 48% of world exports, followed by Chile (13 %) and France (12 %). France exports roughly 40% of its total production, and Chile exports as much as 90% (FAS).
  • The global prune consumption peaked and is expected to register promising CAGR, primarily due to the changing consumption patterns across economically well-developed nations. Nowadays, people are more concerned about their health and shifting toward a healthy diet. Prunes are primarily made up of carbohydrates and are beneficial in managing several health conditions like constipation. It reduces bone loss and supports weight loss. It also improves heart health and prevents premature aging.
  • As per the statistics revealed by the International Nuts and Dry Fruit Council, the United States was the largest consumer of prunes, followed by France, the Russian Federation, and Brazil, respectively, due to health benefits. Prunes' health benefits and nutrient quality make them popular among people, thus increasing the demand for prunes globally. The health benefits of prunes and the rising prominence of vegan diets are likely to accelerate the prune demand over the forecast period.

Prunes Market Trends

Health Benefits and Nutrient Quantity

A prune is a dry plum, most commonly the European plum. People are more concerned about their health and inclined toward a healthy diet. Prunes are beneficial in the management of several health conditions like constipation. It reduces bone loss and supports weight loss. It also improves heart health and prevents premature aging. Prunes are rich in antioxidants, which help reduce inflammation and protect cells from damage. Prunes have low sugar content than other dried fruits. Contrary to the belief that fruit rich in carbs increases blood sugar levels, prunes do not cause a sudden spike in the blood sugar level. One prune provides 1 gram of fiber and 3% of the daily fiber intake. There are a little over 6 grams of carbohydrates in one prune.

Prunes are a great source of beta carotene, which the body converts to vitamins A, B, and K, potassium, zinc, iron, calcium, magnesium, manganese, and copper. They can be pitted and eaten whole or used to improve processed foods. Prunes garnered nearly 13.5% share in the global dry fruit consumption across high-income economies countries. Countries like the United States, Chile, Algeria, Brazil and others can produce prunes. Chile can produce 100,000 mt of plums, of which 2/3 are used for prunes, which, after the drying process, are sent to a subsequent tenderization process after their natural condition. Thus, the health benefits of prunes are gaining traction globally, which is expected to boost the market during the forecast period.

The United States May Dominate the Prunes Market

The United States is among the world's largest producers and consumers of prunes. Although the country exports significantly, it buys prunes from Chile due to high domestic demand. According to ITC Trade Map, in 2021, the United States was among the top exporter of prunes in the world. The export value of prunes from the United States was observed at USD 175,715, which was higher than in 2020, at USD 159,680. According to the Food and Agricultural Organization of the United Nations (FAO), globally, the United States accounts for 48% of world exports, followed by Chile (13 %) and France (12 %). France exports roughly 40% of its total production, while Chile exports as much as 90%.

Prunes are on the list of the most highly consumed dried fruit in the United States, after dates. In the United States, schools have been focusing on healthier options for their students and are buying more locally sourced food. Dried plums are a great option for foodservice operators to introduce into schools. They can be pitted and eaten whole or used to improve processed foods. The growing urge for healthy eating habits across millennial groups in the United States reveals the increasing consumption pattern in the US market. Thus, driven by the marketing campaigns and the excessive supply in the domestic market, the prune production and export trend will likely get boosted in the US market over the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 United States
      • 5.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Mexico
      • 5.1.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Brazil
      • 5.1.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 Argentina
      • 5.1.4.1 Production Analysis
      • 5.1.4.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.4.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.5 Chile
      • 5.1.5.1 Production Analysis
      • 5.1.5.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.5.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.6 Germany
      • 5.1.6.1 Production Analysis
      • 5.1.6.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.6.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.6.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.6.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.7 United Kingdom
      • 5.1.7.1 Production Analysis
      • 5.1.7.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.7.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.7.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.7.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.8 Italy
      • 5.1.8.1 Production Analysis
      • 5.1.8.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.8.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.8.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.8.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.9 Russia
      • 5.1.9.1 Production Analysis
      • 5.1.9.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.9.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.9.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.9.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.10 France
      • 5.1.10.1 Production Analysis
      • 5.1.10.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.10.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.10.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.10.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.11 Poland
      • 5.1.11.1 Production Analysis
      • 5.1.11.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.11.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.11.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.11.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.12 Algeria
      • 5.1.12.1 Production Analysis
      • 5.1.12.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.12.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.12.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.12.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.13 China
      • 5.1.13.1 Production Analysis
      • 5.1.13.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.13.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.13.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.13.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.14 Japan
      • 5.1.14.1 Production Analysis
      • 5.1.14.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.14.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.14.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.14.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.15 Australia
      • 5.1.15.1 Production Analysis
      • 5.1.15.2 Consumption Analysis and Market Value
      • 5.1.15.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.15.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.15.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS