表紙:上咽頭がん市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273407

上咽頭がん市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Nasopharyngeal Cancer Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
上咽頭がん市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

今後数年間、上咽頭がん市場はCAGR2.7%で成長すると予想されています。

COVID-19の流行は、世界の上咽頭がん(NPC)市場に影響を与えました。例えば、NCBIによる2021年11月の記事には、COVID-19期間では、COVID-19以前と比較して頭頸部悪性腫瘍の診断が遅れたと記載されています。したがって、このような患者の診断が減少したことにより、手術や治療の回数が減り、それによってエンドユーザーの間で治療法の市場需要に影響がありました。しかし、現在のシナリオでは、COVID-19の症例が減少し、世界的に手術や診断センターが再開されたことで、市場は予測期間中に大きく成長すると予想されました。

調査対象市場の成長は、上咽頭がんの症例数の増加や、一般市民の治療・診断に対する意識の高まりによって促進されています。これらの両方が市場の成長を維持すると予想されます。

2022年8月に発表された米国がん協会の改訂データでは、生涯を通じて、NPCのリスクは緩やかに上昇するが、子どもを含め、どの年齢の人もこの病気にかかると報告されています。中国のようにNPCのリスクが高い地域では、ピークとなる45歳から59歳の間に診断されることが多いようです。米国のようにNPCのリスクが低い国では、若年層(15~24歳)に多く発症し、その後減少して65~79歳にピークを迎えます。

また、前述の資料によると、NPCは南アジア、中東、北アフリカの一部でより一般的であり、北極圏のネイティブアメリカンもより頻繁に経験しているといいます。さらに、2022年に更新された世界がん研究基金インターナショナル(WCRF)のデータによると、NPCは世界で22番目に多いがんであり、有病率では、女性のがんの中で22位、男性のがんの中で18位です。WCRFによると、2020年には世界で約133,000人のNPC患者が新たに診断されました。このように、疾病負担との調整を図るため、政府や大手企業は治療薬や薬剤の開発に一層力を入れています。これは、市場の成長を促進すると予想されます。

分析期間中、研究開発(R&D)活動、共同研究、戦略的パートナーシップ、製品承認、製品発売がより多く行われたため、市場も成長しました。例えば、食品医薬品局(FDA)は2022年7月、進行再発性または転移性の上咽頭がん患者に対する一次治療として、トリパリマブとゲムシタビンおよびシスプラチンの生物製剤ライセンス申請(BLA)を受理しました。BLAは今後6カ月間審査され、処方薬使用禁止行為日を2022年12月23日とし、承認後2023年の第1四半期の発売とする予定です。したがって、市場のこのような開拓は、市場の成長を促進すると予想されます。

つまり、上咽頭がんの症例が増え、この病気の治療と診断の方法について多くの人が認識するようになったため、調査した市場は成長すると考えられます。しかし、治療費の高さや副作用の悪さが、今後数年間は市場の成長を鈍らせる可能性があります。

上咽頭がんの市場動向

化学療法セグメントは予測期間中に大きな成長を遂げると予想される

抗がん剤の適用は、化学療法(または「ケモ」)として知られています。2022年8月に更新された米国がん協会のデータによると、NPCの場合、これらの薬剤は通常、点滴として静脈内(IV)または経口投与されます。化学療法の需要は、対象者のNPCの有病率が世界的に上昇するにつれて増加しています。また、中国の各地域では、男性10万人あたり25~30人、女性10万人あたり15~20人の患者が存在する可能性があると報告されています。このため、予測期間中にセグメントの成長を促進することが期待されます。

2022年4月に米国臨床腫瘍学会(ASCO)が発表した調査論文によると、再発または転移性NPCの人々に対する標準治療は、ゲムシタビン(ジェムザール)とシスプラチン(後発医薬品として販売)を用いた化学療法の併用であり、研究者の見解として、ティスリズマブを化学療法と併用すると、進行性NPCの人々の長生きにつながったといいます。

また、2022年1月にNCBIが発表した調査論文では、化学療法を追加することで死亡リスクが低下し、5歳以上の小児では絶対生存率がそれぞれ6.1%、8.4%増加したと報告しています。このように、化学療法を支持するこのような調査は、セグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、市場参入企業は、NPC患者に先進的な治療法を提供するために、製品開拓とイノベーションを優先しています。継続的な製品承認は、このセグメントの成長を強化する主要な要因の1つです。例えば、2022年6月には、ベイジーン社のティスリズマブと化学療法を用いた再発・転移性上咽頭がん(NPC)患者の第一選択治療が中国国家医療品管理局(NMPA)により承認される予定です。その結果、いくつかの化学療法薬の関連開発および臨床試験が増加し、セグメントの成長を促進すると予想されます。

このように、NPCの発症率の上昇と新製品の発売により、化学療法セグメントは予測期間中に成長を示すことになると考えられます。

Nasopharyngeal Cancer Market-IMG1

北米は予測期間中に著しい成長を遂げると予想されます。

北米は、上咽頭がんの有病率の上昇と、北米諸国における治療と診断に対する人々の高い意識により、予測期間中に大きな成長を示すことが期待されます。また、この地域には主要な市場関係者が存在し、技術的な進歩や新製品のリリースにつながり、今後数年間の研究市場の成長を促進する要因となっています。

カナダではNPCの症例が増加しており、その薬剤に対する需要が高まっているため、調査対象市場の成長を牽引しています。例えば、2020年のCancer Genobocanデータベースは、2025年にカナダで298件のNPC症例が報告される見込みであり、この数は2040年までに398件増加する見込みであると報告しています。

さらに、2022年2月に雑誌「Cancer Medicine」に掲載された論文では、メキシコでは過去10年間にNPC症例が大幅に増加したと報告されています。このように、がん患者の増加はNPC治療薬の需要を増加させるため、同地域の調査対象市場の成長を促進します。

また、この地域における調査済み市場の成長は、新薬の発売や研究のための規制当局の承認によって推進されています。例えば、2021年11月、USFDAは、進行上咽頭がんにおける第一選択のトリパリマブレジメンに優先審査を付与しました。進行再発または転移性上咽頭がん患者に対するトリパリマブ(ツヨイ)とゲムシタビンとシスプラチンの組み合わせに対する生物製剤ライセンス申請(BLA)。

このように、同地域ではNPCの症例数が増加しており、NPCを治療する新薬の開発に向けた臨床研究が行われていることから、市場の成長を加速させることが期待されます。

Nasopharyngeal Cancer Market-IMG2

上咽頭がんの業界概要

上咽頭がんの市場は、世界的に見ても企業数が少ないため、競争はあまり激しくありません。調査した市場は、市場シェアの大半を占め、知名度の高い多くの世界および地域市場プレーヤーで構成されています。調査対象市場の市場プレイヤーの中には、Biocon Limited、Bristol-Myers Squibb Company、Cyclacel Pharmaceuticals、F. Hoffman-La Roche Ltd、Merck &Co., Inc、Novartis AG、Pfizer、Inc、Sanofi、Theravectys SA、およびEli Lilly and Companyなどがいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • がんの疾病負担の増加
    • 診断と治療に対する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 治療費の高騰
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 治療法別
    • 化学療法
    • 免疫療法
    • 放射線療法
    • その他の治療法
  • エンドユーザー別
    • 病院・診療所
    • 外来手術センター
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Biocon Limited
    • Bristol Myers Squibb Company
    • Cyclacel Pharmaceuticals
    • F. Hoffman La-Roche Ltd.
    • Merck & Co., Inc.
    • Novartis AG
    • Pfizer, Inc.
    • GlaxoSmithKline(GSK)PLC
    • Sanofi
    • Theravectys SA
    • Eli Lilly And Company

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 46367

Over the next few years, the market for nasopharyngeal cancer is expected to grow at a CAGR of 2.7%.

The COVID-19 pandemic impacted the global nasopharyngeal cancer (NPC) market. For instance, a November 2021 article by NCBI stated that the COVID-19 period saw a delay in the diagnosis of head and neck malignancies in comparison to the pre-COVID-19 period.Thus, the decrease in diagnosis of such patients reduced the number of surgeries and treatments, thereby affecting the market demand for the therapies among the end users. However, in the current scenario, it was expected that with the decreasing COVID-19 cases and the reopening of surgical and diagnosis centers globally, the market would witness significant growth over the forecast period.

The growth of the studied market is being fueled by the increasing number of cases of nasopharyngeal cancer and the growing awareness of treatment and diagnosis among the general public. Both of these things are expected to keep the market growing.

The American Cancer Society's revised data, released in August 2022, reported that throughout life, the risk of NPC increases slowly, but people of any age get the disease, including children. In places with a high risk of NPC, like China, people are often diagnosed between 45 and 59 years old, when they are at their peak. In places with a low risk of NPC, like the United States, cases are more common in young adults (15 to 24 years old), then drop until another peak between 65 and 79 years old.

Also, the source mentioned above says that NPC is much more common in some parts of South Asia, the Middle East, and North Africa.Native Americans in the Arctic also experience it more frequently. Additionally, the World Cancer Research Fund International (WCRF) data updated in 2022 shows that NPC is the 22nd most prevalent cancer in the world, and in terms of prevalence, it ranks 22nd among cancers in women and 18th among cancers in men. As per the WCRF, around 133,000 new NPC cases were diagnosed globally in 2020. Thus, to coordinate with the disease burden, the government and major companies are focusing more on developing therapies and drugs. This is anticipated to drive market growth.

During the analysis period, the market also grew because there were more research and development (R&D) activities, collaborations, strategic partnerships, product approvals, and product launches.For instance, the Food and Drug Administration (FDA) accepted a biologics license application (BLA) in July 2022 for toripalimab plus gemcitabine and cisplatin as first-line treatment for patients with advanced recurrent or metastatic nasopharyngeal carcinoma.The BLA will be reviewed over the next 6 months, with a prescription drug user-free act date of December 23, 2022, and a launch in the first quarter of 2023 after the approval. Thus, such developments in the market are anticipated to fuel market growth.

So, the studied market is likely to grow because there are more cases of nasopharyngeal cancer and more people are becoming aware of how to treat and diagnose the disease. But the high costs and bad side effects of the treatments are likely to slow the growth of the market over the next few years.

Nasopharyngeal Cancer Market Trends

Chemotherapy Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

The application of anti-cancer medications is known as chemotherapy (or "chemo"). According to American Cancer Society data updated in August 2022, for NPC, these medications are typically administered intravenously (IV) or orally as an infusion. The demand for chemotherapy is increasing with the increasing prevalence of NPC among the target population globally. The source also reported that there may be up to 25 to 30 cases per 100,000 men and 15 to 20 cases per 100,000 women in various regions of China. Thus, it is expected to fuel segment growth over the forecast period.

The research article published by the American Society of Clinical Oncology (ASCO) in April 2022 reported that the standard treatment for people with recurrent or metastatic NPC is a combination of chemotherapy using gemcitabine (Gemzar) and cisplatin (available as a generic drug), and as per the researchers, when Tislelizumab was used in combination with chemotherapy, it helped people with advanced NPC live longer.

In addition, the research article published by NCBI in January 2022 reported that the addition of chemotherapy reduced the risk of death, with an absolute survival increase in children aged 5 and older of 6.1% and 8.4%, respectively. Thus, such research in favor of chemotherapy is anticipated to drive segment growth.

Furthermore, the companies in the market are prioritizing product development and innovation to bring advanced therapies to NPC sufferers. Continuous product approvals are one of the major factors bolstering the segment's growth. For instance, in June 2022, the first-line treatment for patients with recurrent or metastatic nasopharyngeal carcinoma (NPC) using BeiGene's tislelizumab and chemotherapy will be approved by the China National Medical Products Administration (NMPA). As a result, related developments and clinical trials for several chemotherapy drugs are expected to increase, driving segment growth.

Thus, due to the rising incidence of NPCs and new product launches, the chemotherapy segment is poised to witness growth over the forecast period.

Nasopharyngeal Cancer Market - IMG1

North America is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period.

North America is expected to witness significant growth over the forecast period owing to the rising prevalence of nasopharyngeal cancer cases and the high awareness among the population towards treatment and diagnosis in North American countries. Also, the region is dominated by the presence of key market players, which leads to technological advances and the release of new products, which drive the growth of the studied market over the next few years.

The rising cases of NPC in Canada are increasing the demand for its drugs and, thus, driving the growth of the studied market. For instance, the Cancer Genobocan database in 2020 reported that 298 NPC cases are expected to be reported in Canada in the year 2025, and this number is expected to increase by 398 by 2040.

Moreover, an article published by the journal Cancer Medicine in February 2022 reported that Mexico has reported a significant increase in NPC cases over the past decade. Thus, increasing cancer cases are increasing the demand for NPC drugs and thus driving the growth of the studied market in the region.

Also, the growth of the studied market in the region is being driven by regulatory approvals for the release of new drugs and research.For instance, in November 2021, the USFDA granted priority review to the first-line toripalimab regimen in advanced nasopharyngeal carcinoma. a biologics license application (BLA) for the combination of toripalimab (Tuoyi) plus gemcitabine and cisplatin for patients with advanced recurrent or metastatic nasopharyngeal carcinoma.

Thus, the increasing number of NPC cases and the clinical studies for the development of a new drug to treat NPC in the region are expected to accelerate the market's growth.

Nasopharyngeal Cancer Market - IMG2

Nasopharyngeal Cancer Industry Overview

Since there are only a few companies in the world, the market for nasopharyngeal cancer is not very competitive. The studied market consists of many global and regional market players, which hold most of the market shares and are well known. Some of the market players in the studied market are Biocon Limited, Bristol-Myers Squibb Company, Cyclacel Pharmaceuticals, F. Hoffman-La Roche Ltd., Merck & Co., Inc., Novartis AG, Pfizer, Inc., Sanofi, Theravectys SA, and Eli Lilly and Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Burden of the Cancer Disease
    • 4.2.2 Growing Awareness Towards Diagnosis and Treatment
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of the Treatment
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Therapy
    • 5.1.1 Chemotherapy
    • 5.1.2 Immunotherapy
    • 5.1.3 Radiation Therapy
    • 5.1.4 Other Therapies
  • 5.2 By End-Users
    • 5.2.1 Hospitals and Clinics
    • 5.2.2 Ambulatory Surgery Centers
    • 5.2.3 Other End-Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Biocon Limited
    • 6.1.2 Bristol Myers Squibb Company
    • 6.1.3 Cyclacel Pharmaceuticals
    • 6.1.4 F. Hoffman La-Roche Ltd.
    • 6.1.5 Merck & Co., Inc.
    • 6.1.6 Novartis AG
    • 6.1.7 Pfizer, Inc.
    • 6.1.8 GlaxoSmithKline (GSK) PLC
    • 6.1.9 Sanofi
    • 6.1.10 Theravectys SA
    • 6.1.11 Eli Lilly And Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS