表紙:多毛症市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273351

多毛症市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Hirsutism Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 103 Pages | 納期: 2~3営業日

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多毛症市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

多毛症市場は予測期間中に7.01%のCAGRで成長する見込みです。

COVID-19のパンデミックは、市場の成長に中程度の影響を与えました。毛髪治療クリニックを含むいくつかの病院や診療所の閉鎖により、患者集団の間で多毛症製品の需要が減少しました。様々な研究により、多毛症とCOVID-19の間に直接的な関連性はないことが証明されたため、患者は発生中も治療を再開していました。例えば、2021年7月にWiley Public Health Emergency Collectionに掲載された研究によると、女性のPCOS、多毛症、尋常性ざ瘡の発生率は、COVID-19の感染、入院、死亡のリスクの上昇と関連しないことが確認されました。さらに、規制の解除や監禁措置の解除に伴い、脱毛施術を受けに訪れる人が増えています。例えば、ダーマケアの2021年10月のアップデートでは、美容施術は2021年10月にはパンデミック前の水準に回復すると予想されています。このように、患者の来院数が増加することで、治療に対する需要が高まり、それが予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

多嚢胞性卵巣症候群(PCOS)は一般的になりつつあり、見た目と気持ちの両面から体毛に悩みを持つ人が増えています。

体毛は、数多くの文化的、世界の美の基準では許容されないとされています。どの国でも、顔の毛は女性にとって魅力的でないと考えられています。その結果、多毛症の患者さんは、外見や美に対する社会的な期待に従わなければならないという心理的なプレッシャーを感じるようになります。そのため、ムダ毛を永久に処理するためのさまざまな脱毛製品やオプションに対する需要が高まり、市場の成長が促進されています。例えば、NCBIの2022年8月号に掲載された記事によると、多毛症の原因には、卵巣由来か副腎由来かを問わずアンドロゲンの過剰分泌や、アンドロゲン、グルココルチコステロイド、黄体ホルモン、エストロゲンアンタゴニストなどの薬物などがあります。また、同出典によると、多毛症の有病率は、女性集団の中で10%から50%と幅があります。

また、2022年6月号のHuman Reproductiveに掲載されたデータのメタアナリシスでは、1型糖尿病患者の26%がPCOSであることが判明しています。同資料では、2021年の多嚢胞性卵巣形態の有病率は34%、次いで高アンドロゲン血症(29%)、多毛症(24%)、寡毛月経(24%)でした。このように、人口の中で多毛症の負担が大きいことから、脱毛製品や治療オプションの需要が高まり、予測期間中の市場成長が増強されると予測されます。

また、脱毛のためのさまざまな製品やツールを作ることに注力している企業が増えていることも、市場の成長を後押ししています。例えば、2022年12月、アーバンヨグは女性向けの痛みのない脱毛スプレーを発売しました。このスプレーは泡状のテクスチャーで、アロエベラやチューリップのエキスを独自に配合しており、肌をしなやかにして日焼けを除去します。さらに、2022年7月、Veetは、消費者の脱毛体験を向上させるために、皮膚科学的にテストされた新しいシリーズであるVeet Pureを発売する予定です。Veet Pure」は、キュウリ、アロエベラ、グレープシードオイルの天然エキスを配合し、現代女性のニーズの変化に対応するためにレシピを簡略化した、優れた効果で痛みのない家庭用脱毛器です。

多嚢胞性卵巣症候群(PCOS)の女性の増加や、ビジネス活動の活発化といったことから、今後数年間は市場の拡大が予想されます。しかし、レーザー脱毛の価格が高いため、今後数年間は多毛症市場の成長が鈍化すると思われます。

多毛症市場の動向

脱毛処置セグメントは予測期間中に大幅な成長率を記録すると予想される

レーザーや強力パルスライト(IPL)技術などの脱毛処置は、市場で最も急速に成長している処置です。多毛症管理のためのレーザー脱毛は、毛が成長する無毛期にしか脱毛できないため、多数の治療セッションを必要とします。施術回数は、毛の太さや肌のタイプに加え、施術を受ける部位によって異なります。

脱毛処置」セグメントは、予測期間中、多毛症市場で大きな成長を遂げると予想されます。セグメント成長の要因は、国民の間で多毛症に対する認識が高まっていること、女性人口が増加していること、先進的な製品が登場していることです。

スレッディング、ワックス、プラッキング、ブリーチなどの従来の脱毛方法は、長期的な結果が優れているため、大部分がレーザー脱毛に取って代わられました。例えば、2022年6月にJournal of Clinical and Aesthetic Dermatologyに掲載された記事によると、レーザー技術の発展により、レーザーがムダ毛を取り除くための好ましい方法となったと観察されています。このように、技術の継続的な改善と人口の間でレーザー治療の採用が増加していることから、予測期間中、調査対象セグメントの成長を促進すると予想されます。

また、レーザー脱毛は、多毛症に対処するための他の方法よりも優れた効果を発揮するため、人気が高まっています。例えば、2021年1月、ハイテクで高品質のスキンケア製品を製造するBlvck Ldnの創設者は、Blvckレーザー脱毛デバイスを2万台以上販売したと述べました。また、世界中の女性人口の増加は効果的な脱毛手順の需要を高め、最新かつ最先端のデバイス開発に企業の焦点を高めることが予想され、したがって、セグメントの成長を促進します。

さらに、先進的な脱毛システムの開発における企業活動の高まりや製品発売の増加は、様々な脱毛処置の人口採用を増加させ、それがセグメントの成長を促進すると予想されます。例えば、2022年7月、ユライクは、次世代強力パルスライト(IPL)脱毛装置であるユライク・サファイア・エアーシリーズ(エアー+、エアーなど)を米国で発表しました。同機器は医療グレードのダイヤモンドとサファイアの氷冷式脱毛技術を搭載しており、毛乳頭と毛包の栄養供給を破壊し、時間をかけて永久的に毛の再生を抑え、ユーザーに絹のように滑らかで毛のない肌をもたらします。

このため、レーザー脱毛の長期的なメリットによる需要の高まりや、製品の発売の増加などの要因から、この分野は予測期間中に成長すると予想されます。

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アジア太平洋地域が多毛症市場の急成長地域に

今後数年間、アジア太平洋地域は大きく成長すると予想されます。これは、多すぎる体毛を取り除くために美容整形を受ける人が増え、PCOSや多毛症になる人が増えているためです。また、日本、中国、インド、韓国は、アジア太平洋地域の最大の市場です。これは、これらの国々がレーザー脱毛技術について非常に認識しており、診断率が高いことが主な理由です。また、日本は世界のどの国よりもレーザー脱毛の施術数が多く、これもアジア太平洋地域におけるこの市場の成長の要因となっています。

多毛症の原因となる多嚢胞性卵巣症候群(PCOS)は、女性の間で一般的になってきています。これが同地域の市場成長を牽引している主な要因です。例えば、2022年8月のLancet Regional Health誌の記事によると、PCOSは世界中で大きな公衆衛生問題になっています。中国では近年、20歳から49歳までの多くの女性がPCOSと診断されています。また、2021年9月のJournal of Diabetology誌の記事によると、PCOSを持つ女性の数は2,400万人で、17歳から45歳までの5.5%から12.6%であるとされています。そのため、PCOS人口の多さは、脱毛製品や治療を望む人を増やし、今後数年間のこの地域の市場成長を促進すると予想されます。

さらに、Journal of Lasers in Medical Scienceの2021年3月号に掲載された論文では、レーザー脱毛による多毛症の治療に関するインドの病院ベースの比較観察型前向き研究についての考察がなされています。この研究では、ロングパルス(1064nm)のNd:YAGレーザーが非常に安全で効果的な減毛手段であることが示されました。このような研究は、予測期間中の市場の成長に拍車をかけると思われます。

また、今後数年間は、この地域でより多くの製品が承認・発売されるため、市場の拡大が期待されます。例えば、2021年12月、オーストラリアのLaser ClinicsはPrive Clinicと提携し、レーザー脱毛やCoolSculptingなど、さまざまな皮膚、身体、美容注射治療を提供することでアジア太平洋地域に参入しました。また、2021年2月、政府は大阪グンゼ株式会社の子会社Medical U&Aに長期減毛ダイオードレーザー「MeadioStar Monolith」の製造と販売許可を与えています。これは、最新の設計と技術革新により、日本で最も出力が高く、最もパルスが短く、最も多くのハンドピースを備えています。

このように、調査された市場は、今後数年間、この地域で成長すると予想されます。これは、PCOSが大きな問題であり、より多くの人々が高度なレーザー脱毛技術を使用し、より多くの製品が承認されているためです。

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多毛症産業の概要

多毛症市場はあまり統合されていませんが、急速に成長しており、多くの新しい企業が参入しています。市場の主要企業には、Ajanta Pharma、Alpaya Dermaceuticals、Nisim Inc.、Cynosure Inc.、Lumenis Inc.、Alma Lasers Ltd.、Pfizer、Sciton Inc.などの企業があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ムダ毛に関連する美容的・心理的問題
    • 多嚢胞性卵巣症候群の有病率の上昇
  • 市場抑制要因
    • レーザー脱毛施術の高額なコスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模-金額)

  • 治療法別
    • 治療法
    • 薬物療法
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診療所
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ajanta Pharma
    • Alma Lasers Ltd.
    • Alpaya Dermaceuticals
    • Cynosure Inc.
    • Lumenis Inc.
    • Nisim Inc.
    • Sciton International
    • Koninklijke Philips N.V
    • Merck & Co., Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Cutera Inc.
    • El.En. S.p.A.(Asclepion Laser Technologies)

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 66294

The hirsutism market is poised to grow at a CAGR of 7.01% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic moderately impacted the market's growth. The closure of several hospitals and clinics, including hair treatment clinics, led to a decrease in demand for hirsutism products among the patient population. Various studies demonstrated that there was no direct link between hirsutism and COVID-19; thus, patients continued to recommence their treatments amid the outbreak. For instance, as per a study published in the Wiley Public Health Emergency Collection in July 2021, it was observed that the incidence of PCOS, hirsutism, or acne vulgaris in women was not associated with an elevated risk of COVID-19 infection, hospitalization, or mortality. Furthermore, with the lifting of restrictions and the lifting of lockdown measures, the number of people visiting for hair removal treatment has increased. For instance, as per an October 2021 update by DermaCare, cosmetic procedures were expected to rebound to their pre-pandemic levels by October 2021. Thus, the increased patient visits are likely to increase the demand for therapy, which in turn is anticipated to fuel market growth over the forecast period.

Polycystic ovary syndrome (PCOS) is becoming more common, and more people are having problems with their hair, both in terms of how it looks and how it makes them feel.

Body hair is not considered acceptable by numerous cultural and global beauty standards. In every country, facial hair is thought to be unattractive for women. As a result, patients with hirsutism experience increased psychological pressure to adhere to societal expectations of appearance and aesthetics. This is increasing the demand for various hair removal products and options that help get rid of unwanted hair permanently, thereby propelling market growth. For instance, according to an article published in the August 2022 issue of NCBI, some of the causes of hirsutism include the hyperproduction of androgens, whether of ovarian or adrenal origin, and medications such as androgens, glucocorticosteroids, progestins, estrogen antagonists, and others. In addition, as per the same source, the prevalence of hirsutism varies from 10% to 50% among the female population.

Also, a meta-analysis of data published in the June 2022 issue of Human Reproductive found that 26% of people with type 1 diabetes had PCOS.As per the same source, the prevalence of polycystic ovary morphology was 34% in 2021, followed by hyperandrogenemia (29%), hirsutism (24%), and oligomenorrhea (24%). Thus, the high burden of hirsutism among the population is expected to increase the demand for hair removal products and treatment options, which in turn is anticipated to augment market growth over the forecast period.

Also, the growing company's focus on making different products and tools for hair removal is helping the market grow.For instance, in December 2022, Urban Yog launched a painless hair removal spray for women. The spray comes in a foam-based texture and is made with a unique formulation of aloe vera and tulip extracts that leaves the skin supple and removes tan. In addition, in July 2022, Veet will launch Veet Pure, a new dermatologically tested range designed to improve consumers' hair removal experiences. Veet Pure offers a superior, effective, and painless home hair removal treatment by combining natural extracts of cucumber, aloe vera, and grapeseed oil with a recipe that is simplified to meet the changing needs of contemporary women.

Due to things like the growing number of women with polycystic ovary syndrome (PCOS) and the rising number of business activities, it is expected that the market will grow over the next few years. But the high price of laser hair removal is likely to slow the growth of the hirsutism market over the next few years.

Hirsutism Market Trends

Hair Removal Procedures Segment is Expected to Register a Significant Growth Rate Over the Forecast Period

Hair removal procedures, such as lasers and intense pulsed light (IPL) techniques, are the fastest-growing procedures in the market. Laser hair removal for hirsutism management requires numerous treatment sessions due to the fact that the hair can only be removed during the anagen phase of growth. The number of sessions depends on the area that has to be treated, along with the thickness of the hair and the type of skin.

The "Hair Removal Procedures" segment is expected to witness significant growth in the hirsutism market over the forecast period. The factors contributing to segment growth are the increasing awareness of hirsutism among the population, the growing female population, and emerging advanced products.

Traditional hair removal methods such as threading, waxing, plucking, and bleaching have largely been replaced by laser hair removal due to its superior long-term results.For instance, according to an article published in the Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology in June 2022, it has been observed that lasers are now the preferred method for getting rid of unwanted hair because of developments in laser technology. Thus, continuous improvements in technology and increasing adoption of laser treatments among the population are expected to fuel the growth of the studied segment over the forecast period.

Also, laser hair removal is becoming more popular because it works better than other methods for dealing with hirsutism.For example, in January 2021, the founders of Blvck Ldn, a company that makes high-tech and high-quality skin care products, said that they had sold more than 20,000 Blvck laser hair removal devices, which was a very impressive milestone.Also, the growing female population across the globe raises the demand for effective hair removal procedures, which is anticipated to increase the company's focus on developing the latest and most advanced devices, hence propelling the segment's growth.

Furthermore, rising company activities in developing advanced hair removal systems and increasing product launches increase population adoption of various hair removal procedures, which is expected to fuel segment growth.For instance, in July 2022, Ulike launched a next-generation intense pulsed light (IPL) hair removal device, the Ulike Sapphire Air Series, including the Air+ and Air, in the United States. The devices are equipped with medical-grade diamond and sapphire ice-cooling hair removal technology, which destroys the nutrient supply of the dermal papilla and hair follicles, permanently reducing hair regrowth over time to bring users silky smooth, hair-free skin.

Therefore, owing to factors such as the rising demand for laser hair removal treatment due to its long-term benefits and rising product launches, the studied segment is expected to grow over the forecast period.

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Asia-Pacific is the Fastest Growing Region in the Hirsutism Market

Over the next few years, the Asia-Pacific region is expected to grow a lot. This is because more people are getting cosmetic procedures to get rid of too much body hair and more people are getting PCOS and hirsutism.Also, Japan, China, India, and South Korea are the biggest markets in the Asia-Pacific region. This is mostly because these countries are very aware of laser hair removal techniques and have high rates of diagnosis.Also, Japan has the most laser hair removal procedures of any country in the world, which is another factor in the growth of this market in the Asia-Pacific region.

Polycystic ovarian syndrome (PCOS), which can lead to hirsutism, is becoming more common in women. This is the main thing that is driving market growth in the region.For example, an article in the Lancet Regional Health from August 2022 says that PCOS has become a major public health issue around the world.In China, many women between the ages of 20 and 49 have been diagnosed with PCOS in recent years. It is thought that about 24.0 million Chinese women of reproductive age have PCOS.Also, an article in the Journal of Diabetology in September 2021 said that the number of women with PCOS between the ages of 17 and 45 was between 5.5% and 12.6%.So, the high number of people with PCOS makes more people want hair removal products and treatments, which is expected to boost market growth in the region over the next few years.

Furthermore, an article published in the March 2021 issue of the Journal of Lasers in Medical Science discussed an Indian hospital-based comparative, observational prospective study on the treatment of hirsutism with laser hair removal. The study indicated that the long-pulsed (1064 nm) Nd:YAG laser is a very safe and effective means of hair reduction. Such studies are likely to add to the growth of the market over the forecast period.

Over the next few years, the market is also expected to grow because more products are being approved and released in the region. For example, in December 2021, Australia's Laser Clinics entered the Asia-Pacific region by partnering with Prive Clinic to offer a variety of skin, body, and cosmetic injectable treatments, such as laser hair removal and CoolSculpting.Also, in February 2021, the government gave Medical U&A, a subsidiary of Osaka-Gunze Limited, permission to make and sell the MeDioStar Monolith long-term hair reduction diode laser. This is the latest design and technology innovation, and it has the most power, the shortest pulses, and the most handpieces in Japan.

Thus, the studied market is expected to grow in the region over the next few years. This is because PCOS is a big problem, more people are using advanced laser hair removal technology, and more products are getting approved.

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Hirsutism Industry Overview

The hirsutism market is not very consolidated, but it is growing quickly and a lot of new companies are getting into it. The major players in the market include Ajanta Pharma, Alpaya Dermaceuticals, Nisim Inc., Cynosure Inc., Lumenis Inc., Alma Lasers Ltd., Pfizer, and Sciton Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Cosmetic and Psychological Problems Associated with Unwanted Hair
    • 4.2.2 Rising Prevalence of Polycystic Ovary Syndrome
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Laser Hair Removal Procedures
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value-USD million)

  • 5.1 By Therapy
    • 5.1.1 Procedures
    • 5.1.2 Medications
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Clinics
    • 5.2.3 Other End-Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ajanta Pharma
    • 6.1.2 Alma Lasers Ltd.
    • 6.1.3 Alpaya Dermaceuticals
    • 6.1.4 Cynosure Inc.
    • 6.1.5 Lumenis Inc.
    • 6.1.6 Nisim Inc.
    • 6.1.7 Sciton International
    • 6.1.8 Koninklijke Philips N.V
    • 6.1.9 Merck & Co., Inc.
    • 6.1.10 Pfizer Inc.
    • 6.1.11 Cutera Inc.
    • 6.1.12 El.En. S.p.A. (Asclepion Laser Technologies)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS