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市場調査レポート
商品コード
1248847
郵便サービス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Postal Services Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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郵便サービス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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郵便サービス市場は、予測期間中に約1%のCAGRで推移すると予測されています。
COVID-19の蔓延により、各国は公共活動の停止を余儀なくされ、政府、企業、そして人々の郵便制度に対する見方が変化しています。ウイルスの蔓延を食い止めるため、より多くの人々が自宅待機を求められる中、郵便は重要なサービスプロバイダーとしてますます認知されるようになってきています。
eコマースは郵便事業にとって大きなチャンスです。消費者は新興のeコマース・プラットフォームからオンラインで商品を注文することにますます慣れてきており、従来の実店舗もデジタル環境に移行しています。オンライン販売の増加に伴い、eコマース事業者は購入した商品の配送と回収のための費用対効果の高いチャネルを模索しています。この点では、全国的なネットワークを持ち、ラストワンマイル配送の経験を持つ郵便事業が有効なパートナーとして台頭してきています。例えばケニアでは、オンラインマーケットプレースのJumiaとケニア郵便公社が提携し、Jumiaで購入した商品を最寄りの郵便局で受け取ることができるようになりました。
しかし、世界の多くの郵便事業会社は、このeコマースの成長を活用するための体制を整えていないのが現状です。B2Cのeコマースは世界的に17%の成長率を示していますが、郵便事業会社の小包量の伸びは5%未満です。この問題の一部は、低業績の郵便事業会社において、コアビジネスやイノベーションの推進力としてのデジタル技術の導入が少ないことにあります。デジタル技術の導入が進んでいるところでは、必然的にイノベーションが起こります。例えば、ケニアの郵便事業が開始したmPostは、すべての携帯電話を正式な郵便住所とし、国内のどこからでも手紙や小包にアクセスできるようにしました。
COVID-19の伝染病は、郵便・小包分野での自律型配送システムの必要性を再定義しています。
ユナイテッド・キンドームロイヤルメールは今後3年間で、配達用ドローンの利用を増やす一環として、新たに50の「郵便ドローンルート」を設置する予定です。航空局の許可が必要だが、物流用ドローン事業者Windracersとの協力により、農村地域により迅速で実用的なサービスを提供することになります。シリー島、シェトランド諸島、オークニー諸島、ヘブリディーズ諸島などが、この新サービスの最初の目的地となります。ロイヤルメールは今後3年間、最大200機、最終的には500機以上のドローンを活用し、英国内のあらゆる地域にサービスを提供する計画だといいます。ロイヤルメールは過去1年半の間に、スコットランドのマル島、コーンウォール沿岸のシリー島、オークニー諸島のカークウォールとノース・ロナルドセイ上空を含む4回のドローン試験を実施しました。ラーウィックにあるティンウォール空港とウンストの間は、片道50マイルの距離で、新サービスのテスト飛行が行われました。手紙や荷物はその後、近所の郵便配達員や女性が、今回採用されたドローンを使って運びます。ドローンは、島々の間を毎日2往復し、最大で100kgの郵便物を運ぶことができます。
業界は適度に細分化されています。大企業は、広範囲に及ぶインフラとサービスの多様性において優位性があります。小規模な企業は、専門性を高めることで競争しています。ほとんどの国では、政府所有の郵便事業がその市場の大部分を支配しています。これらの政府系郵便局は、通常、郵便配達を独占しているが、民間の荷物配達会社との激しい競争にさらされています。競合する事業者は、互いの強みを生かすためにパートナーシップを形成しています。例えば、大手宅配便会社のフェデラルエクスプレス(FedEx)とユナイテッドパーセルサービス(UPS)は、一部の住宅配送を米国郵政公社(USPS)に委託し、USPSは航空輸送をフェデックスとUPSに委託しています。
The postal services market is estimated to register a CAGR of approximately 1% during the forecast period. The spreading of COVID-19 has forced nations to suspend public activities, changing how governments, corporations, and people see the postal system. When more people are required to stay at home to stop the virus from spreading, posts are becoming more and more recognized as crucial service providers.
E-commerce represents a tremendous opportunity for postal services as consumers become increasingly comfortable ordering items online from emerging e-commerce platforms, and traditional brick-and-mortar outlets are also transitioning to digital environments. As the volume of online sales increases, e-commerce providers are seeking cost-effective channels for the delivery and collection of purchased items. Postal services, with their long-established national networks and experience in last-mile delivery, are emerging as effective partners in this regard. In Kenya, for example, a partnership between online marketplace Jumia and the Postal Corporation of Kenya enables online shoppers to collect items they purchase on Jumia from their nearest post office.
However, many global postal services organizations are not equipped to take advantage of this growth in e-commerce. While B2C eCommerce is growing at a global rate of 17%, parcel volumes among postal services organizations have been growing at less than 5%. Part of the issue is the low adoption of digital technologies as core business and innovation drivers among low-performing postal services organizations. Where digital adoption is high, innovations inevitably emerge. The launch of mPost by Kenya's postal services, for example, has turned every mobile phone into a formal postal address, enabling people to access letters and parcels from anywhere in the country.
The COVID-19 epidemic is redefining how much the post and parcel sector needs autonomous delivery systems.
United Kindom: In the coming three years, Royal Mail will establish 50 new "postal drone routes" as part of its increased usage of drones for delivery. The move, which is subject to Civil Aviation Authority permission, would give rural communities speedier and more practical services thanks to cooperation with the logistics drone business Windracers. The Isles of Scilly, Shetland Islands, Orkney Islands, and the Hebrides are among the initial destinations for the new service. For the next three years, Royal Mail said it plans to utilize up to 200 drones, and eventually more than 500, to service every part of the UK. Four drone tests have been carried out by Royal Mail over the past 18 months, including flights over the Scottish Isle of Mull, the Isles of Scilly off the coast of Cornwall, and the Orkney Islands' Kirkwall and North Ronaldsay. Between Tingwall Airport in Lerwick and Unst, a 50-mile journey each way, test flights for the new service have been conducted. Letters and packages are subsequently carried by the neighborhood postman or lady using the drones employed in the study, which can carry up to 100kg of mail for two daily return trips between the islands.
The industry is moderately fragmented. Large companies have advantages in widespread infrastructure and diversity of services. Small companies compete by specializing. Most nations have a government-owned postal service that controls a major portion of the market there. These Government-owned postal agencies typically have a monopoly on mail delivery but face heavy competition from private package delivery companies. The competing entities form partnerships to capitalize on each other's strengths. For instance, major express delivery companies Federal Express (FedEx) and United Parcel Service (UPS) contract certain residential deliveries to the US Postal Service (USPS), while the USPS contracts air transportation out to FedEx and UPS.