市場調査レポート
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1248847

郵便サービス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Postal Services Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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郵便サービス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

郵便サービス市場は、予測期間中に約1%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19の蔓延により、各国は公共活動の停止を余儀なくされ、政府、企業、そして人々の郵便制度に対する見方が変化しています。ウイルスの蔓延を食い止めるため、より多くの人々が自宅待機を求められる中、郵便は重要なサービスプロバイダーとしてますます認知されるようになってきています。

主なハイライト

  • COVID-19の大流行は、政府が感染拡大を抑えるために戸締まりを行い、人や物の移動を制限したため、2020年の郵便サービス市場を抑制しました。パンデミックは、業界の成長を郵便収入から小包に向かわせた。国際郵便株式会社(IPC)によると、2020年には小包収入が193億ユーロ(217億米ドル)増加し、郵便収入は61億ユーロ(68億米ドル)減少しました。
  • 近年、郵便サービス業界は、インターネットやデジタル産業による破壊に見舞われています。通信のオンライン化に伴い、従来の中核であった郵便配達事業が衰退しています。一方、業界は、急速に成長するeコマース小包市場での激しい競争にも直面しています。その結果、郵便・メーリング事業は、国営の独占企業から、多様なポートフォリオを持つ商業企業へと移行しつつあります。
  • 現在、世界の郵便事業のトップ企業には、 US Postal Service (USPS)、Deutsche Post DHL(ドイツ)、La Poste (フランス)、日本郵政などがあります。
  • 郵便・メーリングサービスの需要は、取引量と企業のダイレクトマーケティングへの支出に依存します。また、個々の企業の収益性は、業務の効率性によって左右されます。
  • 最大の郵便・メーリング市場には、中国、米国、英国、フランス、ドイツ、イタリアなどがあります。高成長市場には、カナダ、インド、ポルトガル、シンガポールがあります。
  • 2021年、世界の郵便・宅配便活動の主要市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、オランダでした。今後、データ分析の導入、技術開拓、自動運転車や電気自動車の利用が、市場にプラスの影響を与える可能性があります。今後、郵便サービス市場の成長を阻害する要因としては、労働力不足などが挙げられます。

郵便サービス市場の動向

eコマースで広がる郵政事業の可能性

eコマースは郵便事業にとって大きなチャンスです。消費者は新興のeコマース・プラットフォームからオンラインで商品を注文することにますます慣れてきており、従来の実店舗もデジタル環境に移行しています。オンライン販売の増加に伴い、eコマース事業者は購入した商品の配送と回収のための費用対効果の高いチャネルを模索しています。この点では、全国的なネットワークを持ち、ラストワンマイル配送の経験を持つ郵便事業が有効なパートナーとして台頭してきています。例えばケニアでは、オンラインマーケットプレースのJumiaとケニア郵便公社が提携し、Jumiaで購入した商品を最寄りの郵便局で受け取ることができるようになりました。

しかし、世界の多くの郵便事業会社は、このeコマースの成長を活用するための体制を整えていないのが現状です。B2Cのeコマースは世界的に17%の成長率を示していますが、郵便事業会社の小包量の伸びは5%未満です。この問題の一部は、低業績の郵便事業会社において、コアビジネスやイノベーションの推進力としてのデジタル技術の導入が少ないことにあります。デジタル技術の導入が進んでいるところでは、必然的にイノベーションが起こります。例えば、ケニアの郵便事業が開始したmPostは、すべての携帯電話を正式な郵便住所とし、国内のどこからでも手紙や小包にアクセスできるようにしました。

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英国、ドローンで郵便配達サービスを向上させる

COVID-19の伝染病は、郵便・小包分野での自律型配送システムの必要性を再定義しています。

ユナイテッド・キンドームロイヤルメールは今後3年間で、配達用ドローンの利用を増やす一環として、新たに50の「郵便ドローンルート」を設置する予定です。航空局の許可が必要だが、物流用ドローン事業者Windracersとの協力により、農村地域により迅速で実用的なサービスを提供することになります。シリー島、シェトランド諸島、オークニー諸島、ヘブリディーズ諸島などが、この新サービスの最初の目的地となります。ロイヤルメールは今後3年間、最大200機、最終的には500機以上のドローンを活用し、英国内のあらゆる地域にサービスを提供する計画だといいます。ロイヤルメールは過去1年半の間に、スコットランドのマル島、コーンウォール沿岸のシリー島、オークニー諸島のカークウォールとノース・ロナルドセイ上空を含む4回のドローン試験を実施しました。ラーウィックにあるティンウォール空港とウンストの間は、片道50マイルの距離で、新サービスのテスト飛行が行われました。手紙や荷物はその後、近所の郵便配達員や女性が、今回採用されたドローンを使って運びます。ドローンは、島々の間を毎日2往復し、最大で100kgの郵便物を運ぶことができます。

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郵便サービス業界の概要

業界は適度に細分化されています。大企業は、広範囲に及ぶインフラとサービスの多様性において優位性があります。小規模な企業は、専門性を高めることで競争しています。ほとんどの国では、政府所有の郵便事業がその市場の大部分を支配しています。これらの政府系郵便局は、通常、郵便配達を独占しているが、民間の荷物配達会社との激しい競争にさらされています。競合する事業者は、互いの強みを生かすためにパートナーシップを形成しています。例えば、大手宅配便会社のフェデラルエクスプレス(FedEx)とユナイテッドパーセルサービス(UPS)は、一部の住宅配送を米国郵政公社(USPS)に委託し、USPSは航空輸送をフェデックスとUPSに委託しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機械
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響について

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • エクスプレス郵便サービス
    • 標準郵便サービス
  • 項目別
    • 手紙
    • 小包
  • 目的地別
    • 国内便
    • 国際便
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • United States Postal Services
    • Deutsche Post DHL
    • Le Groupe La Poste
    • Royal Mail Group
    • Japan Post
    • Swiss Post
    • Post NL
    • Poczta Polska
    • The Singapore Post
    • The Australian Post AG
    • China Post*

第7章 未来市場

第8章 付録

目次
Product Code: 93573

The postal services market is estimated to register a CAGR of approximately 1% during the forecast period. The spreading of COVID-19 has forced nations to suspend public activities, changing how governments, corporations, and people see the postal system. When more people are required to stay at home to stop the virus from spreading, posts are becoming more and more recognized as crucial service providers.

Key Highlights

  • The COVID-19 outbreak restrained the postal services market in 2020 as governments imposed lockdowns and restricted the movement of people and goods to contain the transmission. The pandemic drove industry growth away from mail revenue and toward parcels. According to the International Post Corporation (IPC), the parcel revenue rose by EUR 19.3 billion (USD 21.7 billion), while mail revenue fell by EUR 6.1 billion (USD 6.8 billion) in 2020.
  • Over recent years, the postal service industry has suffered disruptions from the internet and digital industries. The traditional core mail delivery business is declining as communications move online. Meanwhile, the industry also faces fierce competition in the rapidly growing e-commerce parcel market. As a result, postal and mailing businesses are shifting from state-owned monopolies to commercial companies with diversified portfolios.
  • Currently, some of the top postal service companies across the world include the US Postal Service (USPS), Deutsche Post DHL (Germany), La Poste (France), and Japan Post.
  • The demand for postal and mailing services depends on transaction volume and corporate spending on direct marketing. The profitability of individual companies depends on the efficiency of their operations.
  • Some of the largest postal and mailing markets are China, the United States, the United Kingdom, France, Germany, and Italy. High-growth markets include Canada, India, Portugal, and Singapore.
  • In 2021, the leading markets for postal and courier activities worldwide were Germany, the United Kingdom, France, Italy, and the Netherlands. In the future, the adoption of data analytics, technology development, and the use of automated and electric vehicles may positively impact the market. Factors that could hinder the growth of the postal services market in the future include workforce shortage, etc.

Postal Services Market Trends

E-commerce Opens Opportunities for Postal Services

E-commerce represents a tremendous opportunity for postal services as consumers become increasingly comfortable ordering items online from emerging e-commerce platforms, and traditional brick-and-mortar outlets are also transitioning to digital environments. As the volume of online sales increases, e-commerce providers are seeking cost-effective channels for the delivery and collection of purchased items. Postal services, with their long-established national networks and experience in last-mile delivery, are emerging as effective partners in this regard. In Kenya, for example, a partnership between online marketplace Jumia and the Postal Corporation of Kenya enables online shoppers to collect items they purchase on Jumia from their nearest post office.

However, many global postal services organizations are not equipped to take advantage of this growth in e-commerce. While B2C eCommerce is growing at a global rate of 17%, parcel volumes among postal services organizations have been growing at less than 5%. Part of the issue is the low adoption of digital technologies as core business and innovation drivers among low-performing postal services organizations. Where digital adoption is high, innovations inevitably emerge. The launch of mPost by Kenya's postal services, for example, has turned every mobile phone into a formal postal address, enabling people to access letters and parcels from anywhere in the country.

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United Kingdom Boost the Postal Delivery Service by Drones

The COVID-19 epidemic is redefining how much the post and parcel sector needs autonomous delivery systems.

United Kindom: In the coming three years, Royal Mail will establish 50 new "postal drone routes" as part of its increased usage of drones for delivery. The move, which is subject to Civil Aviation Authority permission, would give rural communities speedier and more practical services thanks to cooperation with the logistics drone business Windracers. The Isles of Scilly, Shetland Islands, Orkney Islands, and the Hebrides are among the initial destinations for the new service. For the next three years, Royal Mail said it plans to utilize up to 200 drones, and eventually more than 500, to service every part of the UK. Four drone tests have been carried out by Royal Mail over the past 18 months, including flights over the Scottish Isle of Mull, the Isles of Scilly off the coast of Cornwall, and the Orkney Islands' Kirkwall and North Ronaldsay. Between Tingwall Airport in Lerwick and Unst, a 50-mile journey each way, test flights for the new service have been conducted. Letters and packages are subsequently carried by the neighborhood postman or lady using the drones employed in the study, which can carry up to 100kg of mail for two daily return trips between the islands.

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Postal Services Industry Overview

The industry is moderately fragmented. Large companies have advantages in widespread infrastructure and diversity of services. Small companies compete by specializing. Most nations have a government-owned postal service that controls a major portion of the market there. These Government-owned postal agencies typically have a monopoly on mail delivery but face heavy competition from private package delivery companies. The competing entities form partnerships to capitalize on each other's strengths. For instance, major express delivery companies Federal Express (FedEx) and United Parcel Service (UPS) contract certain residential deliveries to the US Postal Service (USPS), while the USPS contracts air transportation out to FedEx and UPS.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Express Postal Services
    • 5.1.2 Standard Postal Services
  • 5.2 By Item
    • 5.2.1 Letter
    • 5.2.2 Parcel
  • 5.3 By Destination
    • 5.3.1 Domestic
    • 5.3.2 International
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Latin America
      • 5.4.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 United States Postal Services
    • 6.2.2 Deutsche Post DHL
    • 6.2.3 Le Groupe La Poste
    • 6.2.4 Royal Mail Group
    • 6.2.5 Japan Post
    • 6.2.6 Swiss Post
    • 6.2.7 Post NL
    • 6.2.8 Poczta Polska
    • 6.2.9 The Singapore Post
    • 6.2.10 The Australian Post AG
    • 6.2.11 China Post*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX