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市場調査レポート
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1244371

感染性腸炎治療薬の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Infectious Enteritis Treatment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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感染性腸炎治療薬の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年03月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界における感染性腸炎治療薬の市場は、予測期間中に約4.9%のCAGRで成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、感染性腸炎市場に大きな影響を及ぼしました。2022年3月にClinical Medicineが発表した記事によると、COVID-19感染で急性胃腸の副作用が報告され、患者の約17%が影響を受けると推定されました。また、2021年11月にハーバード・ガゼット社が発表した記事によると、SARS-CoV-2に感染した患者の60%が、吐き気、下痢、胃痛などの消化器症状を訴えています。こうした腸炎症状の増加に伴い、その治療に対する需要も増加します。そのため、COVID-19の患者数の増加は、さらに感染性腸炎の患者数の増加につながり、パンデミック時に市場は大きく成長しました。しかし、COVID-19の患者数の減少と腸炎の患者数の増加により、現在の市場は安定した成長を見せており、今後数年間も同様の傾向を示すと予想されています。

過敏性腸症候群(IBS)や感染性腸炎による下痢症患者の増加、集中的な研究開発活動、感染性腸炎治療薬のFDA承認の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。例えば、2022年7月に中東Journal of Digestive Diseasesが発表した記事によると、IBSの発症率は年間1万人あたり38.5人と推定されており、有病率は一般人口で10~17%と報告されています。さらに、2022年3月にBMC Medicineが発表した論文によると、IBS患者は腸の習慣プロファイルに基づいて下痢(IBS-D)、便秘(IBS-C)、混合(IBS-M)、不定に分類され、全体の約10~20%は急性胃腸炎のエピソード後に発症します。このように、IBS患者や感染性腸炎による下痢症患者の増加は、その治療に対する需要を増加させ、予測期間中の市場成長を促進します。

さらに、製品の発売、合併、買収、パートナーシップなど、主要な市場プレーヤーが取るさまざまなイニシアチブは、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、2021年11月、Center for Disease Dynamics, Economics &Policy(CDDEP)とアフリカCDCが主導する感染症臨床医と公衆衛生専門家の学際的パネルが、「一般細菌感染症および症候群に対するアフリカ抗生物質治療ガイドライン」の第1版を発表しました。このような取り組みが、市場の成長を促進すると期待されています。

上記のような要因が、世界的に市場の成長を促進すると予想されます。しかし、感染性腸炎の治療に関連するいくつかの副作用や新興国の人々の認識不足が、予測期間中の調査対象市場の成長を抑制すると予想されます。

感染性腸炎治療薬の市場動向

感染性腸炎治療薬市場で有利な機会を示す抗生物質

抗生物質は、細菌感染と闘う薬です。重傷者、サルモネラ菌、腸チフス、コレラなど、成人の様々な腸内感染症に有効です。感染性腸炎によるこれらの感染症の人口増加などの要因が、市場の成長を促進すると予想されています。例えば、2021年4月に国立医学図書館が発表した論文によると、急性胃腸炎(AGE)は、臨床医が日常診療で直面する最も一般的な細菌感染症の1つです。世界的に見ると、細菌性腸内細菌は年間数十億の感染症を引き起こし、甚大な罹患率をもたらしています。米国だけでも、年間2億人近くのAGE患者がいると推定されています。このように、細菌性腸炎の増加に伴い、抗生物質の需要は増加し、市場の成長を牽引しています。

各社は、新製品発売の開発やコラボレーションに積極的に参加し、足跡を広げています。例えば、2022年6月、塩野義製薬と世界抗生物質研究開発パートナーシップ(GARDP)は、ライセンスおよび技術移転契約の締結に、また、クリントン・ヘルス・アクセス・イニシアチブ(CHAI)とは、世界各国に対する抗生物質のアクセスの状況を大きく変えることを目的とした協力協定に調印しています。このような市場開拓は、市場の成長を促進するものと期待されます。

このように、上記のような要因が、予測期間中の同分野の成長に寄与すると考えられます。

Infectious Enteritis Treatment Market-IMG1

感染性腸炎治療薬市場は北米が大幅な市場成長を示す

北米は感染性腸炎治療市場を独占すると予想されており、主に感染性腸炎を引き起こす病原体の増加やヘルスケアへの投資の拡大がその要因となっています。例えば、2022年12月に更新されたCDCによると、サルモネラ菌は米国で毎年約135万件の感染と26,500件の入院を引き起こすと推定されています。したがって、人々の間でサルモネラ菌の発生率が高まることで、効果的な治療に対する需要が高まり、調査期間中の対象市場の成長に拍車をかけると予想されます。

さらに、米国は、感染性腸炎の治療薬を製造する多くの市場関係者が存在することなどの要因により、北米地域で最大の市場シェアを占めています。これに加えて、複数の市場関係者が製品の上市に取り組んでおり、それによって同地域の成長に寄与しています。例えば、2021年3月、Knight Therapeutics Inc.は、成人の便秘を伴う過敏性腸症候群(IBS-C)治療のためのファーストインクラス療法であるIBSRELA(テナパノール)を商業的に開始しました。このような開発は、予測期間中、地域の成長を促進すると期待されています。

その結果、前述のすべての要因が、予測期間中のこの地域の力強い成長に寄与すると思われます。

Infectious Enteritis Treatment Market-IMG2

感染性腸炎治療薬の産業概要

感染性腸炎治療薬市場は、世界およびリージョンで活動する複数の企業の存在により、その性質上、断片化されています。競合情勢には、Actelion Pharmaceuticals、BioGaia、Bristol-Myers Squibb、GlaxoSmithKline plc、Mayne Pharma、Novartis Pharmaceuticals、Pfizer Inc、Teva Pharmaceuticalsなど、市場シェアを持ち知名度の高いいくつかの国際企業だけでなく地元企業の分析が含まれています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 増加するIBS人口と感染性腸炎による下痢症患者数
    • 集中的な研究開発活動と感染性腸炎治療薬のFDA承認取得の増加
  • 市場抑制要因
    • 感染性腸炎の治療に伴ういくつかの有害事象について
    • 発展途上国の人々の認識不足
  • ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模-USD million)

  • 投与経路別
    • オーラル
    • インジェクタブル
  • 薬剤の種類別
    • 抗生物質
    • 抗ウイルス剤
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域

第6章 競合情勢について

  • 企業プロファイル
    • Johnson & Johnson
    • BioGaia
    • Bristol-Myers Squibb
    • GlaxoSmithKline plc
    • Mayne Pharma
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Teva Pharmaceuticals

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69576

The Infectious Enteritis Treatment market is anticipated to grow with a CAGR of nearly 4.9% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the infectious enteritis market. According to an article published by Clinical Medicine in March 2022, acute gastrointestinal side effects were reported with COVID-19 infection and were estimated to affect around 17% of patients. According to an article published by the Harvard Gazette in November 2021, 60% of patients infected with SARS-CoV-2 also report gastrointestinal symptoms such as nausea, diarrhea, and stomach pain. With an increase in these intestinal enteritis symptoms, the demand for its treatment increase. Therefore, the increasing number of cases of COVID-19 further led to an increased number of cases of infectious enteritis, and thus the market witnessed considerable growth during the pandemic. However, the market is witnessing stabilized growth currently owing to the decrease in COVID-19 cases and the increase in these intestinal enteritis cases, and is expected to project a similar trend over the coming years as per the analysis.

Factors such as the rising population with irritable bowel syndrome (IBS) and diarrhea cases due to infectious enteritis and intensive research and development activities, and Increasing FDA approvals of infectious enteritis treatment drugs are expected to drive the growth of the market over the forecast period. For instance, according to an article published by the Middle East Journal of Digestive Diseases in July 2022, it was estimated that the incidence of IBS is 38.5 per 10,000 persons per year, and the prevalence has been reported to be 10-17% in the general population. Furthermore, according to an article published by BMC Medicine, in March 2022, IBS patients are subtyped based on bowel habit profile into diarrhea (IBS-D), constipation (IBS-C), mixed (IBS-M) or indeterminate, and approximately 10-20% of all cases develop after an episode of acute gastroenteritis. Thus, increase in the population with IBS and diarrhea cases due to infectious enteritis, the demand for its treatment increase, thereby driving the growth of the market over the forecast period.

Additionally, various initiatives taken by the key market players, such as product launches, mergers, acquisitions, and partnerships, are expected to boost the market's growth during the forecast period. For instance, in November 2021, an interdisciplinary panel of infectious disease clinicians and public health experts led by the Center for Disease Dynamics, Economics & Policy (CDDEP) and the Africa CDC released the first edition of the African Antibiotic Treatment Guidelines for Common Bacterial Infections and Syndromes. Such an initiative is expected to drive the growth of the market.

The factors mentioned above are expected to drive the market's growth worldwide. However, several adverse effects associated with the treatment of infectious enteritis and a lack of awareness among people in developing countries are expected to restrain the growth of the studied market over the forecast period.

Infectious Enteritis Treatment Market Trends

Antibiotics shows Lucrative Opportunity in the Infectious Enteritis Treatment Market

Antibiotics are medicines that fight bacterial infections. These are effective against a wide variety of enteric infections in adults, including shigellosis, salmonellosis, typhoid fever, cholera, and many more. Factors such as the rising population with these infections due to infectious enteritis are expected to drive the market's growth. For instance, according to an article published by the National Library of Medicine, in April 2021, acute gastroenteritis (AGE) is one of the most common bacterial infectious diseases clinicians face in daily practice. Globally, bacterial enteric pathogens cause billions of infections yearly with tremendous morbidity. In the United States alone it is estimated that there are nearly 200 million cases of AGE annually. Thus with an increase in bacterial enteritis, the demand for antibiotics increases, thereby driving the growth of the market.

The companies actively participate in new product launch developments and collaborations to expand their footprint. For instance, in June 2022, Shionogi & Co., Ltd. and the Global Antibiotic Research and Development Partnership (GARDP) signed the execution of a license and technology transfer agreement and, with the Clinton Health Access Initiative (CHAI), a collaboration agreement that aims to significantly transform the landscape of access to antibiotics for countries around the world. Such development is expected to drive the growth of the market.

Thus, the factors mentioned above are likely to contribute to the segment's growth over the forecast period.

Infectious Enteritis Treatment Market - IMG1

North America Show a Significant Market Growth in the Infectious Enteritis Treatment Market

North America is expected to dominate the infectious enteritis treatment market, and it is mainly driven due to the increasing prevalence of pathogens causing infectious enteritis and growing investment in healthcare. For instance, according to the CDC updated in December 2022, it is estimated Salmonella bacteria causes about 1.35 million infections and 26,500 hospitalizations in the United States every year. Therefore, the growing incidence rate of salmonella bacteria among people is expected to increase the demand for effective treatment, fueling the target market growth in the studied period.

Furthermore, the United States holds the largest market share in the North American region owing to factors such as the presence of a large number of market players manufacturing medications for infectious enteritis. In addition to this, several market players are engaged in product launches, thereby contributing to the region's growth. For instance, in March 2021, Knight Therapeutics Inc. commercially launched IBSRELA (tenapanor), a first-in-class therapy for the treatment of irritable bowel syndrome with constipation (IBS-C) in adults. Such development is expected to drive the regional growth over the forecast period.

As a result, all the aforementioned factors are likely to contribute to this region's strong growth over the forecast period.

Infectious Enteritis Treatment Market - IMG2

Infectious Enteritis Treatment Industry Overview

The infectious enteritis treatment market is fragmented in nature due to the presence of several companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies which hold the market shares and are well known, including Actelion Pharmaceuticals, BioGaia, Bristol-Myers Squibb, GlaxoSmithKline plc, Mayne Pharma, Novartis Pharmaceuticals, Pfizer Inc., Teva Pharmaceuticals, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 The rising population with IBS and diarrhoea cases due to infectious enteritis
    • 4.2.2 Intensive research and development activities and Increasing FDA approvals of infectious enteritis treatment drugs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Several adverse effects associated with the treatment of infectious enteritis
    • 4.3.2 Lack of awareness among people in developing countries
  • 4.4 Porter Five Forces
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Route of Administration
    • 5.1.1 Oral
    • 5.1.2 Injectables
  • 5.2 By Drug Type
    • 5.2.1 Antibiotics
    • 5.2.2 Antivirals
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Johnson & Johnson
    • 6.1.2 BioGaia
    • 6.1.3 Bristol-Myers Squibb
    • 6.1.4 GlaxoSmithKline plc
    • 6.1.5 Mayne Pharma
    • 6.1.6 Novartis AG
    • 6.1.7 Pfizer Inc.
    • 6.1.8 Teva Pharmaceuticals

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS