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市場調査レポート
商品コード
1198786
腕時計市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)Watch Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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腕時計市場の成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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腕時計市場は、予測期間中に5.02%のCAGRで推移すると予測されています。
COVID-19の大流行を考慮し、スマートウォッチ企業は個人のCOVID-19の初期症状を検出するための製品をアップグレードして発売しています。例えば、2021年9月、Apple Inc.は、心拍センサーと血中酸素センサーを組み込んだApple Watch Series 7を発売し、インフルエンザやCOVID-19などの呼吸器疾患の初期症状を検出することができるようになりました。スマートウェアラブルやスマートウォッチは、腕時計の製造に使用されるチップセットの価格上昇により、2020年と比較して高価になっています。
バリューウォッチブランドは、使い捨ての手軽さと手頃な価格から、世界的に人気のあるファッションアイテムとなっています。低価格帯や中価格帯の腕時計は、女性の間で商品価値の高い腕時計やアクセサリーの需要が高まっているため、ますます市場浸透が進んでいます。デジタルウォッチ分野では、スマートフォンの普及に伴い、若い消費者の間でスマートウォッチの需要が強くなっています。しかし、腕時計市場の成長には、こうした模倣品の存在が影響しており、顧客はそうした製品を区別できない可能性があるため、組織的なプレイヤーの収益源に影響を及ぼしています。
世界の健康志向の高まりにより、健康モニタリング機器に対する消費者の支出が増加しています。また、スマートウォッチには様々な健康モニタリング機能が搭載されているため、スマートウォッチの売上が増加しています。スマートウォッチには、音楽、通知、ウォークトラック、心拍数などをコントロールできる幅広いモニタリング機能が搭載されており、市場の成長を増大させています。例えば、2021年、サムスンは、BMI、BMR、骨密度、体脂肪率など、人の体組成全般をモニターすることを謳った新しいスマートウォッチを発表しました。労働人口の増加により、レクリエーション活動の一環としてスポーツやフィットネスを取り入れる傾向が強くなっています。また、持久力のあるスポーツは、スポーツウェアラブルの分野でも愛好家を増やし、スマートウォッチの売上、ひいては世界市場での腕時計の売上を増加させています。
中国、日本、インドがアジア太平洋地域の腕時計の市場規模に大きく貢献しています。中国は、高級腕時計のメーカーが買収して競争するための大きな可能性を提供しており、世界で最も競争の激しい市場の一つです。ロレックス、オメガ、パテックフィリップ、カルティエ、チャンネル、ロンジン、ティソ、ラドー、ブランパン、ピアジェなどは、この地域で存在感を示している著名な高級腕時計メーカーです。これらのスイス腕時計は世界中で愛されており、スイス腕時計産業連盟によると、2022年9月の腕時計輸出量は2021年比で19.8%の伸びを記録しています。さらに、インドの腕時計市場は、当初は男性のみをターゲットとしていました。しかし、女性の社会進出率の上昇に伴い、女性用やユニセックスの腕時計の需要が増加しました。こうした需要や市場の成長を感じ取ったスイスの腕時計メーカーFrederique Constantは、2022年にポップな3色の文字盤を持つハイライフなレディース自動巻き腕時計を発表しています。
The watch market is projected to register a CAGR of 5.02% over the forecast period.
Considering the COVID-19 pandemic, smartwatch companies have upgraded and launched products to detect the early symptoms of COVID-19 in individuals. For instance, in September 2021, Apple Inc. launched the Apple Watch Series 7, which incorporates heart rate and blood oxygen sensors to detect early signs of respiratory conditions like influenza and COVID-19. Smart wearables and smartwatches have become more expensive compared to 2020 due to the increased prices of chipsets used to manufacture watches.
The disposability and affordability of value watch brands make them a popular fashion choice worldwide. The lower-priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction due to the increasing demand for value-for-product watches and accessories among women. The demand for smartwatches in the digital watch segment is getting stronger among young consumers as they are more aware of smartphone technology. However, the growth of the watch market has been affected by the presence of these counterfeit products, and customers may not be able to differentiate such products, thereby affecting the revenue stream for the organized players.
The increase in health awareness among consumers across the world has resulted in increased consumer spending on health monitoring gadgets. This has further led to the increased sales of smartwatches owing to the inclusion of various health monitoring features in such watches. Smartwatches have a wide range of monitoring functionalities that enable users to control music, notifications, walk tracks, heartbeat rates, and other functions, which augment the market growth. For instance, in 2021, Samsung introduced a new smartwatch that claimed to monitor the overall body composition of a person, like BMI, BMR, Bone density, body fat percentage, and many more. The increasing number of the working population is more likely to embrace sports and fitness as a part of recreational activity. Also, endurance sports have driven enthusiasts to grab the varieties in the sports wearable segment, thereby escalating the smartwatch sales and, subsequently, the sales of watches in the global market.
China, Japan, and India are significantly contributing to the market value of watches in the Asia-Pacific region. China is one of the most competitive markets in the world, as it offers a huge potential for manufacturers of luxury watches to acquire and compete. Rolex, Omega, Patek Philippe, Cartier, Channel, Longines, Tissot, Rado, Blancpain, and Piaget are some of the prominent luxury watch manufacturers having a presence in the region. These swiss watches are loved worldwide; in September 2022, they witnessed a growth of 19.8% in watch exports compared to 2021, according to the Federation of the Swiss watch industry. Moreover, the Indian watch market was initially targeted solely at men. However, with the increasing rate of female participation in the workforce, the demand for female and unisex watches increased. Sensing the demand and the growing market, the Switzerland-based watch manufacturer Frederique Constant introduced a new highlife ladies' automatic watch with three pop color dials in 2022.
The watch market is highly competitive, with the presence of both global and domestic players. Some of the major players in the market include Rolex, Fossil Group Inc., The Swatch Group, Citizen Watch Co. Ltd, Seiko Holdings Corporation, Casio, Titan Company Limited, and Apple Inc. Major players are focusing on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements of various product segments, especially within the category of integrated analog and smartwatches. These players are now focusing on social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to capture the maximum attention of customers.