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市場調査レポート
商品コード
1198667

鼓膜切開製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Tympanostomy Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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鼓膜切開製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

鼓膜切開製品市場は、予測期間(2022~2027年)にCAGR1.9%を記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックの出現は、鼓膜切開製品の成長に影響を及ぼしています。さらに、ロックダウンや社会的な距離感が耳の外科手術に影響を与え、鼓膜切開製品市場に悪影響を及ぼしています。さらに、2021年5月に発表された「The Effect of the COVID-19 Pandemic on Pediatric Tympanostomy Tube Placement」と題するSage Journalsの調査記事では、COVID-19パンデミックの間、小児鼓膜切開チューブ設置率が大幅に減少していると報告されています。また、手術を受ける患者の年齢が上昇し、3次医療機関でケアされる子どもが増えていることも報告されました。このように、COVID-19は市場の成長ペースに影響を及ぼしています。

しかし、耳の感染症が増加していることなどが、市場の成長を押し上げると予想されます。例えば、2021年3月に発行されたレポート「急性中耳炎」によると、中耳炎は生後6カ月から24カ月の間に最もよく見られるとされています。また、同資料では、全児童の約80%が生涯に中耳炎を経験し、全児童の80%から90%が就学前に滲出液を伴う中耳炎を発症すると報告されています。このような耳の感染症の増加は、鼓膜切開術の必要性を高め、市場の成長を後押ししています。

さらに、革新的な鼓膜切開チューブ挿入器具の開拓と規制当局からの承認が、市場の成長を促進しています。例えば、2019年11月、米国食品医薬品局は、Tusker Medical社にTula Systemと名付けられた再発性耳感染症(=中耳炎)を治療するために鼓膜に挿入できる鼓膜切開チューブ送達のための新しいシステムを承認しました。

しかし、耳の感染症の負担が増加しているため、この分野の技術的進歩と規制当局の承認が相まって、市場の成長を促進すると予想されますが、代替方法の利用が可能であるため、予測期間中の市場成長の妨げとなる可能性があります。

鼓膜切開製品の市場動向

予測期間中、急性中耳炎が大幅な伸びを示す見込み

急性中耳炎分野は、予測期間中に大きな成長を示すと予想されます。感染症の増加により、過剰な液体の蓄積による圧力を緩和したり、中耳から膿を排出したりするために、鼓膜に切開を行います。さらに、2021年には、「Ear tubes or antibiotics for repeat infections in children」と題する研究により、耳の感染症が米国の子供に最も多い病気の一つであることが報告されています。細菌やウイルスが鼓膜の奥にある中耳と呼ばれる部分に感染することで起こります。中耳の一部が腫れたり塞がったりして、鼓膜の奥に液体がたまってしまうのです。また、同誌によると、この感染症には耳管を使用することが有利であるとのことです。このような調査記事は、市場の成長を促進します。さらに、耳の感染症は高齢者よりも子どもに多く見られます。例えば、2020年1月に発表された「急性中耳炎」と題するJAMA Pediatriansの論文では、急性中耳炎は小児科医が評価する最も一般的な病気の1つであると報告されています。また、同資料では、2歳の誕生日を迎えるまでに、全児童の約50%が少なくとも1回は耳の感染症にかかっていると報告されています。子供がAOMにかかりやすい年齢層は、3カ月から24カ月です。このように、人口増加や女性一人当たりの出生数の増加は、急性中耳炎の負担増につながり、鼓膜切開製品の市場を押し上げる要因となっています。

鼓膜切開製品市場は北米が最大のシェアを占める

鼓膜切開製品市場は、中耳炎の感染率が高い北米地域で最大のシェアを占めています。鼓膜切開チューブ挿入術は、米国の子どもたちの間で最もよく行われる外科的処置のひとつです。例えば、2021年3月に国立聴覚障害者研究所が発表した論文によると、同国では6人中5人の子どもが3歳までに耳の感染症を経験するとされています。このように、同国では耳の感染症の発生率が高いことから、調査対象の市場を牽引することが期待されます。さらに、2019年7月に発表されたThe Connect hearing Canadaの記事によると、同国の耳の感染症は非常に一般的であり、カナダの子供の約50%が2歳から7歳の間に耳の感染症に悩まされています。さらに、技術的に高度な鼓膜切開製品の採用が進み、インフラが整備されていることが、同地域の市場の成長を後押ししています。さらに、市場でのポジションを強化するための市場関係者間の連携も、市場の成長を後押ししています。例えば、2020年1月、スミス・アンド・ネフュー社は、カリフォルニア州のタスカー・メディカル社(以下、タスカー社)を買収しました。この買収は、アンメットクリニカルニーズに対応する革新的な技術に投資するというスミス・アンド・ネフューの戦略をサポートするものです。したがって、この地域の研究市場は、予測期間中に成長を予測することが期待されます。

鼓膜切開製品市場の競合他社分析

この市場は、国際的なプレーヤーと地域的なプレーヤーが存在するため、競争は緩やかです。市場シェアの観点から、鼓膜切開製品市場はAdept Medical Ltd、Atos Medical、Grace Medical、Integra LifeSciences Corporation、Olympus Corporationなどの主要な市場プレーヤーによって支配されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 耳の感染症の普及率の増加
    • 革新的な鼓膜切開チューブ挿入器具の開発
  • 市場抑制要因
    • 代替療法の利用可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • チューブインサーター
    • 鼓膜切開チューブ
  • 素材別
    • シリコン
    • フッ素樹脂
    • その他の素材
  • 用途別
    • 急性中耳炎
    • 再発性滲出性中耳炎
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Atos Medical
    • EON Meditech Pvt. Ltd
    • Grace Medical
    • Integra LifeSciences Corporation
    • KOKEN Co. Ltd
    • Medtronic PLC
    • Olympus Corporation
    • Adept Medical Ltd
    • Preceptis Medical Inc.
    • Smith & Nephew
    • Summit Medical Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68659

The tympanostomy products market is expected to register a CAGR of 1.9% during the forecast period (2022-2027).

The emergence of the COVID-19 pandemic has impacted the growth of tympanostomy products. Furthermore, the lockdowns and social distancing have impacted ear surgical procedures, adversely affecting the tympanostomy products market. Additionally, the Sage Journals research article titled ' The Effect of the COVID-19 Pandemic on Pediatric Tympanostomy Tube Placement' published in May 2021, reported that during the COVID-19 pandemic, the rate of pediatric tympanostomy tube placement has significantly decreased. It also reported that the age of patients undergoing surgery has increased, and more children are being cared for in a tertiary setting. Thus, the COVID-19 has impacted the pace of growth of the market.

However, factor such as the increasing prevalence of ear infection is expected to boost the growth of the market. For instance, according to the report "Acute Otitis Media" published in March 2021, otitis media is most commonly seen between the ages of 6 to 24 months. The same source also reported that approximately 80% of all children experience a case of otitis media during their lifetime, and between 80% to 90% of all children will have otitis media with an effusion before school age. Such increasing prevalence of ear infections fuels the need for tympanostomy and, hence, drives the market growth.

Moreover, the development of innovative tympanostomy tube insertion devices and approvals from the regulatory authority are propelling the market's growth. For instance, in November 2019, the US Food and Drug Administration approved a new system for the delivery of tympanostomy tubes that can be inserted into the eardrum to treat recurrent ear infections (i.e., otitis media) named Tula System to Tusker Medical.

However, owing to the rising burden of ear infection, technological advancement in the field, coupled with regulatory approval, is expected to fuel the growth of the market, but the availability of alternative methods may hinder market growth over the forecast period.

Tympanostomy Products Market Trends

Acute Otitis Media is Expected to Show Significant Growth during the Forecast Period

The acute otitis media segment is expected to show significant growth over the forecast period. The increased infection leads to the incision created in the eardrum to relieve pressure caused by excessive fluid buildup or drain pus from the middle ear. Additionally, in 2021, a study titled 'Ear tubes or antibiotics for repeat infections in children?' reported that ear infections were among the most common illnesses in US children. They occur when bacteria or viruses infect the area behind the eardrum called the middle ear. Parts of the middle ear become swollen or blocked, trapping fluid behind the eardrum. The same source also reported that using ear tubes in the infection is advantageous. Such research articles propel the growth of the market. Furthermore, ear infections are more common in children than they are in seniors. For instance, JAMA Pediatrians article titled 'Acute Otitis Media' published in January 2020, reported that acute otitis media is one of the most common illnesses evaluated by pediatricians. The same source also reported that about 50% of all children have at least one ear infection by the time they reach their second birthday. The most common age range in which children are likely to get AOM is 3 to 24 months. Thus, the rising population and more births per woman also contribute to the increasing burden of acute otitis media, hence boosting the tympanostomy products market.

North America holds the Largest Share in the Tympanostomy Products Market

The tympanostomy products market holds the largest share in the North American region due to the high prevalence of otitis media infection. Tympanostomy tube insertion is one of the most commonly performed surgical procedures among children in the United States. For instance, according to an article published by the National Institute on Deafness and Other Communication Disorders in March 2021, 5 out of 6 children in the country experience ear infection by the time they are three years old. Thus, the high incidence rate of ear infections in the country is expected to drive the market studied. Additionally, according to The Connect hearing Canada article published in July 2019, ear infections in the country are very common, and about 50% of children in Canada suffer from an ear infection between the ages of two to seven. Furthermore, the rising adoption of technologically advanced tympanostomy products and well-developed infrastructure boosts the growth of the market in the region. Additionally, the collaboration among the market players to strengthen their position in the market is also fueling the market's growth. For instance, in January 2020, Smith & Nephew acquired California-based Tusker Medical Inc. ("Tusker"). The acquisition supports Smith+Nephew's strategy to invest in innovative technologies that address unmet clinical needs. Thus, the studied market in the region is expected to project growth over the forecast period.

Tympanostomy Products Market Competitor Analysis

The market studied is moderately competitive with several international as well as regional players. In terms of market share, the tympanostomy products market is dominated by major market players such as Adept Medical Ltd, Atos Medical, Grace Medical, Integra LifeSciences Corporation, and Olympus Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalance of Ear Infection
    • 4.2.2 Development of Innovative Tympanostomy Tube Insertion Devices
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Alternative Therapies
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Tube Inserters
    • 5.1.2 Tympanostomy Tubes
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Silicone
    • 5.2.2 Fluoroplastic
    • 5.2.3 Other Materials
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Acute Otitis Media
    • 5.3.2 Recurrent Otitis Media with Effusion
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Atos Medical
    • 6.1.2 EON Meditech Pvt. Ltd
    • 6.1.3 Grace Medical
    • 6.1.4 Integra LifeSciences Corporation
    • 6.1.5 KOKEN Co. Ltd
    • 6.1.6 Medtronic PLC
    • 6.1.7 Olympus Corporation
    • 6.1.8 Adept Medical Ltd
    • 6.1.9 Preceptis Medical Inc.
    • 6.1.10 Smith & Nephew
    • 6.1.11 Summit Medical Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS