市場調査レポート
商品コード
1198516
シュガーレスチューインガム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Sugar Free Chewing Gum Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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シュガーレスチューインガム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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シュガーレスチューインガムの世界市場は、予測期間(2023年~2028年)にCAGR7.30%で成長すると予測されています。
パンデミックCOVID-19のため、2020年には世界中でロックダウン、2021年には制限の継続により、シュガーレスチューインガム市場のサプライチェーンが混乱し、シュガーレスチューインガム市場のメーカーにとって課題が増加しました。より高い競争、価格設定、消費者の嗜好の変化により、より多くの市場競争が発生します。ロックダウンとシュガーレスチューインガムの健康上の利点により、人々の余暇がCOVID-19の中で市場成長を促進しています。
無糖消耗品の動向は、炭酸飲料から菓子類に至るまで、食品・飲料分野全体の大部分に影響を及ぼしています。世界のチューインガム市場は、糖尿病や砂糖に関連する疾患の発生により、無糖の食品や飲料に人口が傾斜しているため、「無糖」前線の開拓に向けたパラダイムシフトが起こっています。
さらに、チューインガムの無糖代替品は、世界のさまざまな主要歯科協会や組織によって、歯の病気の予防策としても認識されています。Wm. Wrigley Jr. CompanyやPeppersmithなど、市場で最も著名な企業の中には、無糖ガムの開発と生産・事業の強化に投資している企業もあります。無糖ガムのバルクパックは、シュガーレスチューインガムで最も売れているカテゴリーです。しかし、さまざまなフレーバーを求める消費者の要望により、単一グループに対する需要が高まっています。ユニークなフォーマット、新しいパック、多様なフレーバーの範囲での革新は、売上を促進するためのシュガーレスチューインガム市場の機会であり続けています。
糖尿病患者の増加に伴い、糖尿病の有病率も2045年までにほぼ11%に増加すると予測されています。シュガーレスチューインガムは、血糖値を上昇させることなく甘いものを満足させることができるため、砂糖の摂取量を減らすための優れた代替品となり、糖尿病を予防することができます。シュガーレスチューインガムは、虫歯を防ぐことで口腔ケアを向上させることもでき、市場で著名な企業は革新的なソリューションを開発しています。例えば、英国の菓子類メーカーであるPeppersmith社は、キシリトールベースのチューインガムを製造しています。キシリトールは木や植物に含まれる天然甘味料で、口腔内細菌を最大90%死滅させるため、歯垢の減少に役立つ。そのため、Peppersmithは歯科医から絶賛され、Oral Health Foundationから承認されています。
アジア太平洋地域のシュガーレスチューインガム市場は、中国が圧倒的に多く、次いで日本が続いています。アジア太平洋地域は、18~24歳の若者人口が世界最大であり、これが無糖ガムの販売を促進しています。ダブルミントのような持ち運び可能な口中清涼飲料は、高い需要とソーシャルメディア利用の増加により、アジアで好調に推移しています。購買力の向上がシュガーレスチューインガムの市場成長を支えています。今後のシュガーレスチューインガム市場の機会は、パッケージデザインによって製品情報を示すパッケージングによって消費者の認知度を高めることです。ユニークな形状、形態、新しいパック、多様なフレーバーレンジなどの製品イノベーションは、引き続きシュガーレスチューインガム市場の機会として、売上を促進しています。
世界のシュガーレスチューインガム市場は、多数のプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。主要企業が採用する成長戦略には、市場成長を促進するためのM&A、拡張、新製品開発、パートナーシップなどがあります。この業界には、Hershey、Lotte Group、Perfetti Van Melleなど、いくつかの著名なプレイヤーが存在します。
The global sugar-free chewing gum market is projected to grow at a CAGR of 7.30% during the forecast period (2023 - 2028).
Due to the pandemic COVID-19, lockdowns across the globe in 2020 and the continuing restrictions in 2021 disrupted the supply chain of the sugar-free chewing gum market, increasing challenges for manufacturers in the Sugar-Free Chewing Gum market. Higher competition, pricing, and shifting consumer preferences create more market competition. Due to lockdowns and the health benefits of sugar-free chewing gum, people's leisure time is driving the market growth amid COVID-19.
The trend of 'sugar-free' consumables has affected a massive portion of the entire food and beverage sector, from carbonated beverages to confectioneries. The global chewing gum market is undergoing a paradigm shift towards developing a 'sugar-free' front due to the inclination of the population towards sugar-free food and beverages due to the occurrence of diabetes and sugar-related diseases.
Furthermore, the sugar-free alternatives of chewing gum are also being recognized as a preventive measure for dental ailments by various leading dental associations and organizations globally. Some of the most prominent players in the market, such as The Wm. Wrigley Jr. Company and Peppersmith, are investing in developing and boosting their production and business of sugar-free gums. The bulk pack of sugar-free gum is the largest selling category in sugar-free chewing gum. However, the demand for a single group is growing with consumer demand for various flavors. Innovation in a unique format, a new pack, and varied flavor range continued to be sugar- free chewing gum market opportunity to drive sales.
With an increased number of diabetics, the prevalence of diabetes is also projected to increase to almost 11 percent by 2045. Sugar-free chewing gum would be an excellent alternative to reduce sugar intake as it helps satisfy a sweet tooth without causing a spike in blood glucose level and thus prevent diabetes. Sugar-free chewing can also improve oral care by preventing tooth decay, and players prominent in the market are developing innovative solutions. For instance, Peppersmith, a UK-based confectionery company, has manufactured xylitol-based chewing gum. Xylitol is a natural sweetener in trees and plants and kills up to 90% of oral bacteria, thus helping to reduce plaque. As a result, Peppersmith is acclaimed by dentists and approved by the Oral Health Foundation.
China dominates the Sugar-Free Chewing Gum market in Asia-Pacific, followed by Japan. Asia-Pacific holds the largest youth population globally, within the age group of 18-24 years, which drives the sale of sugar-free gums. On-the-go mouth freshness products, such as Doublemint, have performed well in Asia owing to high demand and increased social media usage. Growing purchasing power supports the market growth of sugar-free chewing gum. The future sugar-free chewing gum market opportunity is driving consumer awareness through packaging that demonstrates product information through pack design. Product innovation in unique shapes, forms, new packs, and varied flavor ranges continued to be a sugar-free chewing gum market opportunity to drive sales.
The global sugar-free chewing gum market is highly competitive with numerous players. Growth strategies the leading players adopt include mergers and acquisitions, expansion, new product development, and partnerships to fuel market growth. There are several prominent players in this industry, such as Hershey, Lotte Group, and Perfetti Van Melle.