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市場調査レポート
商品コード
1198409

減ナトリウム成分市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Sodium Reduction Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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減ナトリウム成分市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の減ナトリウム成分市場は、予測期間(2023年~2028年)に11.71%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19は、ほとんどすべての産業に影響を与えた比類のない世界の公衆衛生上の緊急事態であり、その長期的な影響は予測期間中の産業成長に影響を与えると予測されます。消費者の間で健康やダイエットに対する意識が高まり、ナトリウム摂取量の少ない製品への嗜好が変化し、消費者の行動や需要、購買パターン、サプライチェーンの経路変更、現在の市場勢力の力学、政府による重要な介入が市場の成長を促すと予測されています。

食品産業、特に包装食品や加工食品分野の成長により、消費者のナトリウム消費量が増加しています。この高い消費量を抑えるため、メーカーはナトリウム含有量を抑えたおいしくて健康的な製品を作っています。ナトリウムのレベルやナトリウム含有量を減らすために使用される成分は用途によって異なりますが、これは主に味や食感、使用上の要件など、各用途のバリエーションに起因しています。

世界のナトリウム低減市場では、ミネラル塩が主要成分として大きなシェアを占めています。これは主に、広く入手可能であること、機能的な利点が高いこと、他の成分と比較して価格が控えめであることによるものです。しかし、酵母のような天然の減ナトリウム成分は、より急速に成長しています。

減ナトリウム成分市場の動向

高ナトリウム摂取に対する消費者の意識の高まり

塩分の過剰摂取による身体への悪影響に対する意識の高まりから、健康的な食品に対する消費者の嗜好が高まっており、減ナトリウム成分市場の全体的な成長を後押しすると予想されます。また、政府の介入や複数の組織による多方面にわたる取り組みにより、ナトリウムの過剰摂取が身体に及ぼす悪影響に関する認識が高まっています。WHOによると、世界の塩分摂取量を推奨レベルまで減らせば、年間250万人の死亡を防ぐことができると推定されています。このように、国民の意識が高まっていることが、ナトリウム低減素材市場の需要全体を押し上げると予想されます。

アジア太平洋地域が大幅な成長を遂げている

北米は、いくつかのファストフードや地域の他の食品加工産業のために、減ナトリウム成分市場における重要なシェアを占めています。また、減ナトリウム成分の利点に関する消費者の意識を高めるために実施された政府のイニシアチブは、この地域における市場全体を後押しすることが期待されています。欧州は、健康志向の高い消費者が多いことから、2番目に大きな市場となっています。アジア太平洋地域では、包装食品に対する消費者の嗜好が高まっていることから、減ナトリウム成分の需要が急速に高まると予想されます。中国やインドといった人口の多い国々が、この地域のナトリウム低減型還元成分市場を牽引すると予想されます。

減ナトリウム成分市場の競合分析

ナトリウム還元成分市場は競合が多いです。世界の減ナトリウム成分市場における重要なプレーヤーには、Advanced Food Systems Inc、Cargill Inc.、Givaudan、DuPont、AngelYeast、Dr. Paul Lohmann GmbH &Co.KGaA、K+S Kali GMBHなどです。健康的で栄養価の高い食品に対する消費者の消費動向の変化は、製品の普及と個人の購買力の向上を示しています。これは、市場参加者にこの市場への投資機会を提供するものです。革新的な新製品の開発や生産能力の拡大への投資は、減ナトリウム成分製品の潜在的な市場需要を生かそうとする確固たる意志を示しています。主要なプレーヤーは、食品メーカーや消費者の健康の特定のニーズをターゲットにカスタマイズされたソリューションの範囲の開発に関与しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • アミノ酸・グルタミン酸塩類
    • ミネラル塩
      • 塩化カリウム
      • 硫酸マグネシウム
      • 乳酸カリウム
      • 塩化カルシウム
    • 酵母エキス
    • その他
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • 調味料・ソース類
    • 乳製品・冷凍食品
    • 肉・肉製品
    • スナック菓子
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Advanced Food Systems Inc
    • Cargill Inc.
    • Givaudan
    • DuPont
    • AngelYeast Co., Ltd
    • Kerry Group Plc
    • Dr. Paul Lohmann GmbH & Co. KGaA
    • K+S Kali GMBH
    • Royal DSM N.V.
    • Angel Yeast Co., Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 47580

The global sodium reduction ingredients market is projected to register a CAGR of 11.71% during the forecast period (2023 - 2028).

COVID-19 is an incomparable global public health emergency that has affected almost every industry, and the long-term effects are projected to impact industry growth during the forecast period. The increased health and diet awareness among the consumers shifting their preference to less sodium intake products and changes in consumer behavior and demand, purchasing patterns, re-routing of the supply chain, dynamics of current market forces, and the significant interventions of governments are expected to growth of the market.

Growth in the food industry, especially in the packaged and processed food segments, increases sodium consumption among consumers. To reduce this high consumption, manufacturers make tasty and healthy products with less sodium content. The levels of sodium and the ingredients used to reduce sodium content differ across applications, mainly due to each application's variations in taste, texture, and usage requirements.

Mineral salt is the leading ingredient in the global sodium reduction market, accounting for a significant market share. This is mainly due to wide availability, high functional benefits, and moderate price compared to other ingredients. However, natural sodium-reducing ingredients, such as yeast, are growing faster.

Sodium Reduction Ingredients Market Trends

Growing Consumer Awareness Toward High Sodium Intake

Increasing consumer preferences towards healthy foods owing to the growing awareness of the harmful effects of consuming excessive salts on the body are expected to boost the overall growth of the sodium reduction ingredient market. Besides, governmental interventions and multi-sector efforts by several organizations have raised awareness regarding the harmful effects of excessive sodium consumption on the body. According to WHO, an estimated 2.5 million deaths could be prevented yearly if global salt consumption is reduced to the recommended level. Thus, growing public awareness has anticipated boosting the overall growth in the demand for the sodium-reducing ingredients market.

Asia-Pacific Witnessed a Significant Growth

North America holds a significant share in the sodium-reducing ingredients market, owing to several fast food and other food processing industries in the region. Also, governmental initiatives undertaken to increase consumer awareness of the benefits of sodium-reducing ingredients are expected to boost the overall market in the area. Europe is the second-largest market due to the region's health-conscious individuals. The Asia Pacific is expected to witness rapid demand for sodium-reducing ingredients due to the growing consumer preference for packed food in the area. Highly populated countries such as China and India are expected to drive the region's sodium-reducing reducing ingredient market.

Sodium Reduction Ingredients Market Competitor Analysis

The Sodium Reduction Ingredients market is competitive. Some critical players in the global sodium reduction ingredients market include Advanced Food Systems Inc, Cargill Inc., Givaudan, DuPont, AngelYeast Co., Ltd, Dr. Paul Lohmann GmbH & Co. KGaA, K+S Kali GMBH, among others. Changing consumer consumption trends toward healthy, nutritious food products show increased product penetration and purchasing power of individuals. This provides an opportunity for the market players to invest in this market. Investments in developing new innovative products and capacity expansions exhibit firm intention to capitalize on the potential market demand for sodium reduction ingredient products. Key players have been involved in developing a range of customized solutions to target specific needs of the food manufacturers and consumer health.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Amino Acids & Glutamates
    • 5.1.2 Mineral Salts
      • 5.1.2.1 Potassium Chloride
      • 5.1.2.2 Magnesium Sulphate
      • 5.1.2.3 Potassium Lactate
      • 5.1.2.4 Calcium Chloride
    • 5.1.3 Yeast Extracts
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery & Confectionery
    • 5.2.2 Condiments, Seasonings & Sauces
    • 5.2.3 Dairy & Frozen Foods
    • 5.2.4 Meat & Meat Products
    • 5.2.5 Snacks
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Advanced Food Systems Inc
    • 6.4.2 Cargill Inc.
    • 6.4.3 Givaudan
    • 6.4.4 DuPont
    • 6.4.5 AngelYeast Co., Ltd
    • 6.4.6 Kerry Group Plc
    • 6.4.7 Dr. Paul Lohmann GmbH & Co. KGaA
    • 6.4.8 K+S Kali GMBH
    • 6.4.9 Royal DSM N.V.
    • 6.4.10 Angel Yeast Co., Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET