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市場調査レポート
商品コード
1198321

ショートニング油脂市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Shortening Fat Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ショートニング油脂市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のショートニング油脂市場は、予測期間中(2023年~2028年)にCAGRで4.2%の成長が予測されています。

ショートニング油脂市場は、急速にCOVID前の水準に到達しつつあります。ほとんどの発展途上国における経済復興に牽引され、予測期間中、健全な成長率が期待されます。しかし、さまざまな波による未曾有の事態が、暗い見通しを生み出しています。さらに、各国政府が発動したロックダウンや、さまざまな製造拠点の一時的な閉鎖により、これらの製品の生産と流通に影響が及んでいます。

市場は主に、ベーカリー、菓子類、乳製品などの食品産業における幅広い用途と、工業的な使用によって牽引されています。ショートニング油脂市場で事業を展開する企業は、「高級化」や「職人技」、「嗜好品」の焼き菓子に資本参加することが望ましいと考えられます。

肥満やその他の生活習慣病の増加に伴う健康への懸念は、部分的な代替効率と相まって、世界のショートニング油脂市場の主な阻害要因のいくつかです。

ショートニング油脂の市場動向

食品加工産業の成長がショートニング油脂の市場を牽引

加工食品産業の成長は、ショートニング油脂の市場を牽引しています。パスタや麺のような加工食品は、主食としていくつかの国で消費されています。多忙なライフスタイルと余暇の必要性により、便利な食品の需要が高まっています。乾燥食品、レディミール、乾麺、パスタ、その他の加工食品は、準備にあまり時間を必要としません。ショートニング油脂は、弾力性の向上、高い煙点、高い保存性などの機能的な利点から、ベーカリー製品に広く使用されています。ベーカリーメーカーは、機能的な利点だけでなく、他の代替品と比較して非常に低処理であることから、ほとんどの製品にショートニング油脂を使用することを好んでいます。

北米が市場の大半を占める

北米はベーカリー産業が確立しているため、大きな市場シェアを占めています。消費者は現在、パンやケーキ、パイなど焼きたての商品を中心とした「健康的な食事」を求める傾向にあります。しかし、これらの先進地域のベーカリー市場は、独立系ベーカリーやプライベートブランドベーカリーなど、多数のベーカリーが存在し、まだ断片的な状態です。消費者のオーガニック、クリーンラベル、利便性の高い商品へのニーズに応えることができれば、ショートニング油脂メーカーにとって大きな可能性を持つことになります。メーカーは、ショートニングのトランス脂肪酸含有量の再調整に取り組むべきです。Grupo Bimbo, S.A.B.などの大手ベーカリーメーカーは、すでに低トランス脂肪酸からゼロまでのショートニングを製品に取り入れ始めています。

ショートニング油脂市場の競合他社分析

世界のショートニング油脂市場において、各社は製品ポートフォリオを強化することで事業を拡大すると予想されます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料の種類別
    • パーム・パームカーネル
    • ヒマワリの種
    • 大豆
    • 動物由来
      • バター
      • タロー
      • ラード
    • その他
  • 用途別
    • 菓子類
    • アイスクリーム
    • スナック菓子
    • ベーカリー
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bunge North America, Inc.
    • NMGK Group
    • FUJI OIL CO., LTD.
    • Pristine Baking Solutions.
    • Yidiz Holding(Eksper Food)
    • Cargill
    • Sime Darby
    • Namchow Chemical Industrial Co., Ltd
    • Wilmar-International
    • Sunnyfoods

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 48892

The global fat shortening market is projected to grow at a CAGR of 4.2% during the forecast period (2023 - 2028).

The Shortening Fat market is quickly reaching its pre-COVID levels. A healthy growth rate is expected over the forecast period, driven by the economic revival in most developing nations. However, unprecedented situations due to different waves are creating a gloomy outlook. Furthermore, the production and distribution of these products were impacted due to the lockdown imposed by governments in various countries and the temporary shutdown of different manufacturing units.

The market is primarily driven by its extensive applications in the food industry for making bakery, confectionery, dairy, and other products, along with its industrial use. Companies operating in the shortening fats market should capitalize on "premiumization" and artisanal & indulgent" baked commodities, as these products require many fats to produce desirable sensory properties.

The health concerns amidst rising obesity and other lifestyle epidemics for unhealthy fats coupled with partial replacement efficiencies are some of the major hindrances to the global shortening fats market.

Shortening Fats Market Trends

Growing Food Processing Industry Drives the Shortening Fats Market

The growing processed food industry drives the market for shortening fats. Processed food products, like pasta and noodles, are consumed in several countries as a staple food. Hectic lifestyles and the need for leisure have propelled the demand for convenient food products. Dried, ready meals, dried noodles, pasta, and other processed food products require less preparation time. Shortening fats are extensively used in bakery products due to their functional benefits, such as improving elasticity, higher smoke points, and higher shelf life. Bakery manufacturers prefer to use fat shortenings in most of their products, not only because of functional benefits but also because it is processed very low compared to other alternatives.

North America holds the Major Share of the Market

North America holds a significant market share owing to the well-established bakery industry in the region. Consumers are now tending toward "healthy eating," especially freshly baked commodities such as bread, cake, pies, etc. The bakery market in these developed regions is still fragmented, consisting of vast numbers of independent and private label bakers. This represents a massive potential for shortening fat manufacturers, provided that the consumer's demand for organic, clean-label, and highly convenient products is adequately addressed. The manufacturers should work on reformulating the trans fatty acid content of shortenings. Large bakery giants such as Grupo Bimbo, S.A.B. have already started incorporating low to zero trans-fatty acid-based shortenings in their products.

Shortening Fats Market Competitor Analysis

The companies are expected to expand their business by enhancing their product portfolio in the global shortening fat market. Some primary critical global fat shortening markets are Bunge North America, Inc., Yildiz Holding (Eksper Food), Namchow Chemical Industrial Co., Ltd, FUJI OIL CO., LTD., and Cargill, among others. These behemoths have implemented vital business strategies such as product innovation, strategic partnerships & collaborations, new product launches, new service launches, joint ventures, and contracts to reinforce their market position and gain a huge chunk of the market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source Type
    • 5.1.1 Palm and Palmkernel
    • 5.1.2 Sunflower Seed
    • 5.1.3 Soybeans
    • 5.1.4 Animal Based
      • 5.1.4.1 Butter
      • 5.1.4.2 Tallow
      • 5.1.4.3 Lard
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Confectionery
    • 5.2.2 Ice Cream
    • 5.2.3 Snacks
    • 5.2.4 Bakery
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bunge North America, Inc.
    • 6.4.2 NMGK Group
    • 6.4.3 FUJI OIL CO., LTD.
    • 6.4.4 Pristine Baking Solutions.
    • 6.4.5 Yidiz Holding (Eksper Food)
    • 6.4.6 Cargill
    • 6.4.7 Sime Darby
    • 6.4.8 Namchow Chemical Industrial Co., Ltd
    • 6.4.9 Wilmar-International
    • 6.4.10 Sunnyfoods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET