市場調査レポート
商品コード
1198268

ソース、調味料、ドレッシングの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Sauces, Condiments, and Dressings Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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ソース、調味料、ドレッシングの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ソース、調味料、ドレッシングの世界市場は、予測期間中に4.9%のCAGRで推移すると予想されています。

パスタや米などの食品は、さまざまなソースやスパイス、ドレッシングと一緒に消費され、世界的に流行が続いています。スパイシーな食品へのシフトが進むことで、さまざまな調味料、ソース、ドレッシングの需要が大幅に高まると予想されます。若年層の人口増加や、国家間・国間の異なる食品を頻繁に試すというペースの速い傾向は、消費者の味覚に訴える伝統的・民族的な風味を革新するソースメーカーに多くの成長機会を提供しています。

マスタードソースなどのソースの健康上の利点に関する知識の高まりは、その需要を後押しする主要な要因となっています。例えば、マスタードソースにはカリウムとリンが豊富に含まれており(100グラム中カリウム83ミリグラム、リン57ミリグラム)、心臓病を患う人に最適です。また、イエローマスタードソースに含まれるカルシウム(100g中約32g)は、骨や歯の成長・発育に欠かせない成分です。

アジア太平洋地域でソース、調味料、ドレッシングの需要が増加しているもう一つの理由は、文化的な影響の拡大です。アジア諸国では西洋文化であるバーベキュー料理や調味料が、その健康上の利点と異なる味覚のために有名になってきています。さらに、ソース、調味料、ドレッシングは、調理済みの食事やストリートフードに採用されることで、その人気が高まっています。

ソース・調味料・ドレッシングの市場動向

若年層における各国料理の人気上昇

ソーシャルメディアの普及により、食のあり方が根本的に変化しています。従来の枠にとらわれない食の探求が、外国料理やエキゾチックな食材への需要の高まりにつながり、家庭でも外国のレシピで遊んでみようとする人が増えています。インターネットの普及とソーシャルメディアへのアクセスのしやすさは、食の選択に影響を与え、若者の間で国際料理の需要を促進しています。日本の財務省によると、2020年の日本からの混合ソースの輸出量は約6640万キログラムにのぼります。ミックスソースは、日本の調味料輸出市場の中で主要な商品となっています。

南北アメリカ、欧州、中東では、仕事や教育などさまざまな目的で移住する人が増えており、これらの地域の食の風景が変化しています。そのため、市場では中国、日本、タイ、インドなどのエスニック料理のバリエーションが人気を集めています。また、ミレニアル世代の動向として、世界各国の料理への傾倒が高まり、新たな料理の開拓につながっていることが見て取れます。例えば、2022年4月、日本のメーカーであるキッコーマンは、インドで新鮮な100%ベジタリアンの牡蠣風味のソースを発売しました。天然素材とキッコーマンの醤油をベースにして製造されています。

家庭外での食の消費が増えています。このため、消費者は新しい国際的な料理を試しており、ソース市場を牽引しています。デジタル技術とオンラインフードデリバリープラットフォームの成長、特にDeliverooやUber Eatsなどの新しいプレーヤーが、家庭外環境の重要性を高めています。

支配的な地域としての欧州の台頭

欧州諸国は、味覚や嗜好が多様化した全く異なる市場です。英国では、健康的な生活、新しい風味のプロファイル、パッケージの利便性を選択する人が増えています。ソース、調味料、ドレッシングは、ハーブ、スパイス、トマトペースト、醤油ソース、パスタソース、ピューレ、クッキングソース、ケチャップ、マヨネーズ、マスタード、サラダドレッシング、ディップなど、総称して「ソース類」と呼ばれています。観光業や病院が推進する国際的な料理の着実な流入により、市場の需要は緩やかに拡大しています。家庭での調理を想定した製品で、こうした消費者の動向やニーズに応えようと考えているのです。スペインなどの欧州諸国では、レストランやカフェに比べ、家庭での食事消費の増加が最も顕著に見られます。例えば、2021年、Lacteos COVAPは、家庭で調理され、人工着色料や保存料を使用しないグルテンフリーの新しいベシャメルソースを発売しました。

ロシア輸入促進センターは毎年、コショウなどの調味料を輸出しており、2021年には輸出の50%以上を占め、コリアンダーは19%、シナモンは11.1%を占めました。残りの輸出品には18種類の香辛料が含まれ、それぞれ2%以上を占めています。また、2022年、ベトナムはロシアに1,600トンのスパイスを出荷し、87.5%増、400万米ドルとなり、60%以上を占めました。輸出の大半は胡椒です。

ソース・調味料・ドレッシング市場の競合他社分析

ソース、調味料、ドレッシングの世界市場は断片的であり、多くのプレーヤーが存在しています。市場をリードするプレイヤーとしては、McCormick &Company、The Kraft Heinz Company、Kikkoman Corporation、Conagra Brands Inc.、Sweet Baby Ray'sなどが挙げられます。

新興市場の主要企業は、有力ブランドをターゲットに、他の成熟した洗練された市場で戦略的買収を進めています。これらのブランドを買収することで多角化を図り、安定したキャッシュフローと成長機会を手に入れることができます。動向に機会を求め、各社は常に消費者の需要に特化した新しく革新的な製品の発売を試みています。例えば、2021年9月、Olam Food Ingredientsは、新しいスパイスブレンドシリーズの最初のコレクション「Blends of the Americas」を発売しました。すぐに使える17種類のドライブレンドは、食品メーカーに一貫した本物の味を作り出すためのクリーンラベルのソリューションを提供します。スパイスブレンドには、スコーピオンチリキック、挽いた赤唐辛子、ライムが特徴のモダンなメキシコブレンド「Spicy Citrus Coast」、ターメリック、ジンジャー、シナモン、グリーンカルダモンで甘い熱を放射する南西部ブレンド「Warm Sedona Sunset」、オールスパイス、ハバネロ、ライムのブレンドでジャマイカの風味が食品に広がる「Citrus Habanero Jerk」などが含まれています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ソース
      • 調味料ソース
      • クッキングソース
    • ハーブ・スパイス
    • ディップ
    • ドレッシング
    • その他の製品タイプ
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kikkoman Corporation
    • The Kraft Heinz Company
    • Sweet Baby Ray's
    • McCormick & Company Inc.
    • Conagra Brands Inc.
    • Lee Kum Kee Company Limited
    • PepsiCo Inc.
    • Hormel Foods Corporation
    • Campbell Soup Company
    • Sovos Brands, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51009

The global sauces, condiments, and dressings market is expected to register a CAGR of 4.9% over the forecast period.

Consumption of food products, such as pasta and rice, with different sauces, spices, and dressing continues to remain in vogue globally. An increasing shift toward spicy food products is expected to significantly boost the demand for various condiments, sauces, and dressings. The rising young population and the fast-paced trend of frequently experimenting with different inter-state and inter-country foods have provided many growth opportunities for sauce manufacturers to innovate traditional and ethnic flavors that appeal to consumer taste palates.​​

Rising knowledge regarding the health benefits of sauces, such as mustard sauce, has been the primary factor boosting their demand. For instance, mustard sauce is rich in potassium and phosphorous (includes roughly 83 milligrams and 57 milligrams of potassium and phosphorous, respectively, in 100 grams of the sauce), making it ideal for people with heart diseases. Also, the calcium in yellow mustard sauce (approximately 32 grams of calcium in 100 grams) is vital to the growth and development of bones and teeth.

Growing cultural influence is another reason for the increasing demand for sauce, condiments, and dressings in Asia-Pacific. BBQ cooking and seasoning, considered a Western culture in Asian countries, is gaining fame owing to its health benefits and different taste. Further, the adoption of sauce, condiments, and dressings in ready-to-serve meals and street foods has increased its popularity.​

Sauces Condiments & Dressings Market Trends

Rising Popularity of International Cuisines Among the Young Adult Customers

Consumption of food has been fundamentally altered due to the social media landscape. The exploration of food outside of the conventional gamut is leading to the growth in the demand for foreign cuisine and exotic ingredients, where people are ready to play around with foreign recipes at home as well. ​The rise of the internet and ease of accessing social media affect food choices and promote the demand for international cuisines among the youth. According to the Ministry of Finance of Japan, in 2020, the export volume of sauce mixtures from Japan amounted to around 66.4 million kilograms. Mixed sauces are a major commodity within the Japanese condiment and seasoning export market.

The increasing number of migrants in the Americas, Europe, and the Middle East for various purposes, including work and education, has been transforming the food landscape of these regions. Therefore, the popularity of Chinese, Japanese, Thai, Indian, and other ethnic food variants is increasing in the market.​ The rise in the inclination toward international cuisines has also been witnessed as a trend among millennials, leading to the exploration of a new variety of cuisines. ​ For instance, in April 2022, Japanese manufacturer Kikkoman launched its fresh 100% vegetarian oyster-flavored sauce in India. It is manufactured with natural ingredients and Kikkoman soy sauce as the base ingredient.​​

There has been an increase in outside-the-home consumption of food. Due to this, consumers are trying out new international cuisines, driving the market for sauces. Digital technology and the growth of online food delivery platforms, particularly new players such as Deliveroo and Uber Eats, have increased the importance of the out-of-home environment.​

Europe Emerges as the Dominant Region

The European countries are entirely different markets with diversified tastes and preferences. An increasing number of people are opting for healthy living, new flavor profiles, and packaging convenience in the United Kingdom. Sauces, condiments, and dressings collectively include herbs, spices, tomato paste, soy sauces, pasta sauces, purees, cooking sauces, ketchup, mayonnaise, mustard, salad dressings, dips, and others. The market demand is moderately growing due to the steady influx of international cuisines driven by the tourism and hospitality industry. It is looking to cater to these consumer trends and needs with products designed for home cooking. The most significant increase in food consumption has been witnessed at home compared to restaurants or cafes in European countries, such as Spain. For instance, in 2021, Lacteos COVAP launched a new bechamel sauce prepared at home and gluten-free with no artificial coloring or preservatives.​

Centre for the Promotion of Imports, Russia, annually exports seasonings like pepper, accounting for more than 50% of exports in 2021; coriander accounted for 19%, and cinnamon accounted for 11.1%. The rest of the export includes 18 kinds of spices, each accounting for at least 2%. Also, in 2022, Vietnam shipped 1.6 thousand metric tons of spices to Russia, which increased by 87.5%, valued at USD 4 million, accounting for more than 60%. Most of the exports were pepper.

Sauces Condiments & Dressings Market Competitor Analysis

The global market for sauces, condiments, and dressings is fragmented, with the presence of many players. Some leading players in the market are McCormick & Company, The Kraft Heinz Company, Kikkoman Corporation, Conagra Brands Inc., and Sweet Baby Ray's, among others.

Major emerging market players, targeting leading brands, are making strategic acquisitions in other mature and sophisticated markets. Acquiring these brands enables diversification and gives these players access to stable cash flows and growth opportunities. Seeking opportunities in the trend, the companies constantly try to offer consumers new and innovative launches specific to their demands. For instance, in September 2021, Olam Food Ingredients launched the first collection of its new spice blend range, Blends of the Americas. The 17 ready-to-use dry blends offer food manufacturers clean-label solutions for creating consistent and authentic flavors. Spice blends contain Spicy Citrus Coast, a modern Mexico blend featuring a scorpion chili kick, ground red pepper, and lime, Warm Sedona Sunset, a Southwest blend that radiates sweet heat through turmeric, ginger, cinnamon, and green cardamom, and Citrus Habanero Jerk, providing a Jamaican flavor hit to foods with a blend of allspice, habanero, and lime.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Sauces
      • 5.1.1.1 Condiment Sauces
      • 5.1.1.2 Cooking Sauces
    • 5.1.2 Herbs and Spices
    • 5.1.3 Dips
    • 5.1.4 Dressings
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kikkoman Corporation
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 Sweet Baby Ray's
    • 6.3.4 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.5 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.6 Lee Kum Kee Company Limited
    • 6.3.7 PepsiCo Inc.
    • 6.3.8 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.9 Campbell Soup Company
    • 6.3.10 Sovos Brands, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS