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市場調査レポート
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1198191

離型剤市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Release Agent Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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離型剤市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2021年の離型剤の世界市場は6億9,705万米ドルで、予測期間(2022年~2027年)にはCAGRで2.67%の成長が予測されています。

COVID-19の影響により、消費パターンの変化や加工食品の備蓄により、市場は影響を受けました。パンデミックによる原材料の生産減や社会的な距離の取り方により、市場のサプライチェーンに多大な影響を与えました。消費者のライフスタイルの変化、多忙なスケジュール、世界の健康への懸念から、消費者は食品の安全性と保存のために加工食品に傾倒するようになりました。調理済み食品、乾燥食品、缶詰、冷凍食品などの加工食品には、鍋やトレーなどの包装材から食品を分離させるための離型剤が必要とされています。

ベーカリー用離型剤は、トラフグリース、デバイダーオイル、ブレッドパンオイル、パングリース、特殊離型剤などいくつかのカテゴリーで市場をリードしており、付着点をなくし、型やトレイを疎水性にし、表面間に途切れない膜を形成するのに役立っています。植物油に含まれる脂肪酸を使用することで酸化安定性を助け、重合しやすい性質を持っています。

離型剤の市場動向

食品消費量の増加と包装食品のイノベーション

簡便な食品を好む消費者の増加は、生産設備で必要とされる離型剤の需要に直接寄与しています。ベーカリーや菓子類、RTE(Ready To Eat Food Products)、スプレッド、ソースなどのコンビニエンスフード製品において、製品と金型やベルト、パンとの間のバリア剤として使用されています。また、技術の進歩や新製品の発売により、食品・飲料分野での幅広い用途に食品用離型剤が使用されるようになり、市場の成長を積極的に後押ししています。

ベーカリー製品の需要の高まりは、離型剤のようなベーカリー補助剤の需要を増加させています。離型剤を組み込む主な目的は、外装材と主要製品の接着を防ぐことです。天然素材への需要の高まり、研究開発主導のイノベーション、消費者の意識と健康への関心の高まりが、世界の離型剤市場を牽引しています。ミレニアル世代の人口増加により、「外出先で食べられる」食品カテゴリーの選択肢が増え、それが世界のベーカリー市場にとって好材料であることが証明されています。労働者階級は、大都市でロールパンやサンドイッチ、クロワッサンなど、外出先で食べられる食品をより多く必要としています。そのため、インストアベーカリーや職人技を駆使したベーカリーの売上が急増しているのです。ドーナツ、パン、ケーキ、ペストリー、パイなど様々な製品に対する需要の高まりが、予測期間中の離型剤市場の成長を後押しすると予想されます。

南米は引き続き急成長市場

南米市場は、主にチリ、コロンビア、ペルーなどの新興経済諸国における飲食品産業の成長によって牽引されています。一人当たりの所得の上昇と食間の間食の動向が、ベーカリー・菓子類、コンビニエンス・フード、乳製品・冷凍食品の需要を押し上げています。さまざまなベーカリー製品に対する消費者の嗜好の高まりや、健康的な栄養補助食品に対する人々の関心の高まりにより、需要の拡大が見込まれています。先進経済諸国では、高品質な製品を製造するための新しい用途や技術革新が需要をさらに押し上げると予想されます。

消費者の嗜好は、より健康的なグルテンフリー食品へと移行しています。これは、膨張剤ビジネスの主要な推進力となっています。パンは国内の大半の人が消費しています。パンに離型剤を使用すると、パン焼き器から焼いた製品をスムーズに離すことができ、離型剤産業の拡大を後押ししています。

離型剤市場の競合他社分析

離型剤市場は、地域および世界のプレーヤーが多数存在するため、高い競争力を誇っています。高度な流通ネットワークは、世界中に製品の範囲を拡大するために、メーカーに優位性を与えています。また、消費者の要求や嗜好が急速に変化しているため、市場で事業を展開し、成長するためには、継続的に技術革新を行うことが重要です。Archer Daniels Midland Company、Cargill Incorporated、IFC Solutions, Inc.、Bunge Limitedは、世界中で発売元を提供している主要企業の一部です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 組成別
    • 乳化剤
    • 酸化防止剤
    • 植物性油脂
    • ワックス・ワックスエステル
    • その他
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • 食肉・肉製品
    • その他の用途
  • 形態別
    • 液体
    • 固体
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Archer Danelis Midland Company
    • Cargill Incorporated
    • IFC Solutions, Inc.
    • Lallemand
    • Bunge Limited
    • Masterol Foods Pvt Ltd
    • Mallet & Company Inc
    • The Bakels Group
    • Bundy baking Solutions
    • Avatar Corporation

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 64778

The global release agent market was valued at USD 697.05 million in 2021, and it is projected to witness a CAGR of 2.67% during the forecast period (2022-2027).

With the impact of COVID-19, the market was impacted by the change in consumption patterns and stockpiling of processed foods. The market's supply chain was vastly affected by the falling production of raw materials and social distancing measures due to the pandemic. The change in consumer lifestyle, busy schedules, and health concerns worldwide, led consumers to incline toward processed foods for food safety and storage. Processed food such as cooked, dried, canned, and frozen food needs some release agents that aid in separating food from pan, tray, and other packaging materials.​

Bakery release agent leads the market with several categories such as trough grease, divider oil, bread pan oil, pan grease, and specialty release agents, which helps to eliminate sticking points, make the mold or tray hydrophobic, and form an uninterrupted film between the surfaces. The use of fatty acid in vegetable oil helps oxidation stability and has a propensity to polymerization.​

Release Agents Market Trends

Rising Food Consumption and Innovation in Packaged Foods

The increase in consumer preference for convenience foods directly contributes to the demand for release agents required at production facilities. These agents are used as barrier agents between the product and the mold, belt, or pan in convenience food products such as bakery and confectionery products, RTE (Ready To Eat Food Products), spreads, sauces, and others. In addition, technological advancements and new product launches have made food release agents available for a wide range of applications in the food and beverage sector, actively driving the growth of the market studied.

This growing demand for bakery products has increased the demand for bakery aids such as release agents. The prime intention of incorporating release agents is to prevent the bonding of exterior materials to main products. The growth in demand for natural sources of ingredients, research & development-driven innovation, and increase in consumer awareness & health concerns is driving the global release agents market. The growing millennial population demands more options in the "on-the-go" food category, which has proven to be a boon for the global bakery market. The working class requires more on-the-go foods such as rolls, sandwiches, and croissants in large cities. Hence, in-store bakeries and artisanal bakeries' sales are soaring. Growing demand for various products, including donuts, bread, cakes, pastries, and pies, is expected to drive the release agents market growth during the forecast period.​

South America Remains to be Fastest Growing Market

The South American market is primarily driven by the growth of the food and beverage industry in developing economies like Chile, Colombia, and Peru. The rise in per capita income and the trend of snacking between meals have driven the demand for bakery and confectionery products, convenience foods, and dairy and frozen products. The increasing consumer preference for various bakery products and the growing concern among people for healthy dietary supplements are expected to increase the demand. New applications and innovations in developed economies to produce quality products are expected to drive the demand further.​

Consumers are shifting their preferences toward healthier, gluten-free foods. This is a primary driving force in the leavening agent business. Bread is consumed by the majority of people in the country. The usage of release agents in bread helps allow the smooth release of the baked product from the bread pan fueling the expansion of the release agents' industry.

Release Agents Market Competitor Analysis

The release agent market witnesses high competition due to the presence of a considerable number of regional and global players. An advanced distribution network gives an upper edge to the manufacturers to expand their range of products across the globe. Moreover, it is crucial for players to continuously innovate to operate and grow in the market due to the rapidly changing consumer demands and preferences. Archer Daniels Midland Company, Cargill Incorporated, IFC Solutions, Inc., and Bunge Limited are some of the major players offering releasing agents worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defnitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Composition
    • 5.1.1 Emulsifiers
    • 5.1.2 Antioxidants
    • 5.1.3 vegetable Oils
    • 5.1.4 Wax and Wax Esters
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Meat and Meat Products
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By Form
    • 5.3.1 Liquid
    • 5.3.2 Solid
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Danelis Midland Company
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 IFC Solutions, Inc.
    • 6.3.4 Lallemand
    • 6.3.5 Bunge Limited
    • 6.3.6 Masterol Foods Pvt Ltd
    • 6.3.7 Mallet & Company Inc
    • 6.3.8 The Bakels Group
    • 6.3.9 Bundy baking Solutions
    • 6.3.10 Avatar Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET