市場調査レポート
商品コード
1198172

レディミール市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Ready Meals Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 154 Pages | 納期: 2~3営業日

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レディミール市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

レディミール市場は、今後5年間にCAGR4.62%で成長すると予測されます。

時間短縮、調理の手間の軽減、取り扱いや保存のしやすさといった利便性が市場を牽引しています。近年、チルド・冷凍食品は大きな需要を占めています。保存性の高い多種多様なレディミールに対する需要の高まりが、予測期間中の市場の牽引役となることが期待されます。新製品や新素材に対する消費者の関心は著しく高まっており、今後も積極的な展開が期待されます。しかし、欧米のライフスタイルを取り入れ、レディミールを消費するという現在の動向に伴い、インド、タイ、イタリアなど他のエスニック料理も試してみたいというニーズが高まっています。そのため、エスニックレディミールの中でも冷凍ピザは最も好まれ、消費量が多い冷凍レディミールであり、これが世界の収益に貢献し、市場を加速しています。

都市化、可処分所得の増加、働く女性の増加により、人々は料理をする時間がないです。したがって、彼らは労働時間中に伝統的な食事よりも調理済み食品を好みます。また、大学生は休憩時間に食事をする時間が少ないため、手軽に食べられることが求められています。例えば、2021年7月、J.M.Smucker Co.のUncrustablesブランドは、ランチタイム向けに未加工ペパロニロールアップとペパロニバイトを発売しました。ブレッドバイトはマリナラソース、天然生ペパロニ、モッツァレラチーズ、ロールアップは天然生ペパロニと100%本物のプロヴォローネチーズ、ヌフシャテルチーズに調味料を加えたものです。調理時間は60秒以下です。

レディミールの市場動向

オーガニックレディミールへの傾斜

消費者は味だけでなく機能性を重視するようになり、健康的で自然、かつ安全なレディミールへの需要が高まっています。これらの有機食品は市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。健康意識と食品の安全性への懸念は、慎重に健康への悪影響を回避するために彼らの準備ができて食事を選択する多くの消費者につながります。また、有機調理済み食品は、消費者の信頼と製品が健康的であることの認識を通じて、その価値の多くを得ています。レディミールは、その利便性と携帯性から、パッケージ食品市場で高い人気を集めています。さらに、有機レディミールは、完全な食事の代わりとなる検証済みの天然食品であることから、人気を集めています。また、従来のレディミールよりも分包化されているため、より健康的です。こうしたことから、市場関係者も健康的で有機的な、環境に優しい食品の提供に力を入れています。例えば、2022年4月、Conagra Brands Inc.のブランドEvolは、カーボンフリー認定のカーボンニュートラルな食事を提供する最初の冷凍食品ブランドとなっています。

欧州が主要市場にとどまる

利便性の高い自然派製品への需要の高まりは、欧州におけるレディミールの動向を強調しています。欧州では、添加物をほとんど含まないナチュラルなレディミールに対する消費者のニーズが大きく高まっています。例えば、外務省によると、家庭でのレディミールの消費量は日々増加しており、複数のメーカーが食品にイノベーションを起こし、ドイツではあらゆるタイプのレディミールを販売する機会が生まれています。こうした要因から、長期的には冷凍食品の消費が見込まれます。したがって、ドイツやその他の欧州諸国では利便性が最も重要であり、消費者は迅速で簡単な調理を要求しています。大手企業や地域プレイヤーは、市場により浸透するために、動向に注目し、製品を革新することで、より多くの製品を生産しています。例えば、2021年10月、ネスレは植物性シリーズすなわち卵とエビに代わる植物性の新製品を2つ発売しました。この製品は、欧州で「Garden Gourmet Veggies」と「Garden Gourmet Vrimp」で発売されました。

レディミール市場の競合分析

レディミール市場は競争が激しい市場であり、トップ企業が大きなシェアを占めています。また、さまざまな小規模および地域のプレーヤーが、支配的なプレーヤーに対抗するために研究開発に大きく投資しています。また、大手企業は地域ごとに高まる惣菜の需要に対応するため、主要な市場戦略としてM&Aを重視しています。Nomad Foods Ltd、Nestle、McCain Foods、J.M. Smucker Co.、Conagraが主要プレイヤーとして名を連ねています。市場の主要なプレーヤーは、多くの消費者の需要に応えるために、広い地域での存在感と広範な製品ポートフォリオを持っています。この要因は、企業が市場で強力な足場を維持するのに役立っています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 冷凍レディミール
    • チルドレディミール
    • 缶詰レディミール
    • フリーズドライレディミール
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Campbell Soup Company
    • Conagra Brands Inc.
    • Hormel Foods Corporation
    • Iceland Foods Ltd
    • McCain Foods Limited
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • Nomad Foods Group
    • The JM Smucker Co.
    • Tyson Foods Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50377

The Ready Meals Market is projected to record a CAGR of 4.62% over the next five years.

The major factor driving the market is the convenience provided in terms of time-saving, less effort of cooking, and ease of handling and storage. Chilled and frozen meals held a significant demand in recent years. The increasing demand for its huge variety of ready meals with a high shelf life is expected to drive the market during the forecast period. Consumer interest in new products and ingredients is significantly increasing and is expected to witness positive developments. However, with the current trend of adopting a western lifestyle and consuming ready meals, people are keen to try different meals from other ethnicities such as Indian, Thai, and Italian. Therefore, in ethnic ready meals, frozen pizza is the most preferable and highly consumed frozen ready meal globally, which contributes to global revenue and accelerates the market.

Due to urbanization and the increase in disposable income in the world and the increasing no. of working women, people do not have time to cook. Therefore they prefer ready meals over traditional meals during working hours. Also, college-going students have very less time to eat during their breaks therefore they need their food to be easy to access and convenient. market players have been preparing many products according to consumer preferences. For instance, in July 2021, J.M. Smucker Co.'s Uncrustables brand launched uncured pepperoni roll-ups and pepperoni bites for lunch times. Bread bites are made with marinara sauce, natural uncured pepperoni, and mozzarella cheese while roll-ups are made with natural uncured pepperoni and 100% real provolone and Neufchatel cheeses with seasoning. It takes less than 60 seconds to prepare.

Ready Meals Market Trends

Inclination Toward Organic Ready Meals

Consumers have begun to place more value on foods that offer them functional benefits apart from taste, thereby increasing the demand for healthy, natural, and safe ready meals. These organic food alternatives are positively impacting the growth of the market. Health awareness and food safety concerns lead to more consumers carefully selecting their ready meals to avoid adverse health effects. Also, organic ready meals are deriving a lot of their value through consumer trust and their perception of the products being healthy. Ready meals are becoming highly popular in the packaged food market due to their convenience and portability. In addition to this, organic ready meals are gaining traction as they are verified natural products that could substitute a full meal. Also, they are healthier than traditional ready meals due to portion-size packaging. Due to all of this, market players are also putting efforts into providing healthy and organic, and environment-friendly food. For instance, in April 2022, Conagra Brands Inc.'s brand Evol became the first frozen food brand to offer carbon-free certified carbon-neutral meals.

Europe Remains the Major Market

The increasing demand for natural products that offer a high level of convenience emphasizes the trend for ready meals in Europe. Consumer demand for natural ready meals with few or no additives has increased significantly in Europe. For instance, according to the Ministry of Foreign Affairs, the household consumption of ready meals is increasing day by day, and several manufacturers are bringing innovations in food, creating opportunities for selling all types of ready meals in Germany. Owing to these factors, the consumption of frozen ready foods is expected over the long term period. Hence, the convenience factor remains paramount in Germany and other European countries, with consumers demanding quick and easy preparation. The major players and regional players are producing more products by focusing on the trends and innovating products for better penetration in the market. For instance, in October 2021, Nestle launched two new products in their plant-based series i.e. plant-based alternatives to eggs and shrimps. The products were launched under Garden Gourmet Veggies and Garden Gourmet Vrimp in Europe.

Ready Meals Market Competitor Analysis

The ready meals market is a highly competitive market, with the top players holding the major market share. Also, various small and regional players are significantly investing in research and development to compete with dominating players. The major players are also focusing on mergers and acquisitions as the key market strategy to cater to the rising demand for ready meals across regions. Nomad Foods Ltd, Nestle, McCain Foods, J.M. Smucker Co., and Conagra are the major players in the market. The major players in the market have a broad geographical presence and extensive product portfolios to cater to numerous consumer demands. This factor assists the companies in maintaining a strong foothold in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Frozen Ready Meals
    • 5.1.2 Chilled Ready Meals
    • 5.1.3 Canned Ready Meals
    • 5.1.4 Freeze-dried Ready Meals
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Campbell Soup Company
    • 6.3.2 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.3 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.4 Iceland Foods Ltd
    • 6.3.5 McCain Foods Limited
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.8 Nomad Foods Group
    • 6.3.9 The JM Smucker Co.
    • 6.3.10 Tyson Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS