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市場調査レポート
商品コード
1198127

前立腺がん診断および治療市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Prostate Cancer Diagnostics and Therapy Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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前立腺がん診断および治療市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

前立腺がん診断および治療市場は、予測期間中に約13.7%のCAGRで推移すると予想されました。

がんの診断と治療ケアは、診断手順や外科的処置の停止によるCOVID-19感染の突然の出現によって影響を受けました。さらに、多くの研究によると、がん患者、特に前立腺がん患者は、悪性腫瘍や抗がん剤治療による免疫抑制状態にあるため、がんではない個人よりもコロナウイルスに感染しやすいとされています。そのため、自宅で安静にし、緊急性のない診断や治療を避けることが主に推奨されています。2020年5月の国際がん対策連合(UICC)によると、米国ではパンデミック時にがん診断率が大幅に低下します。このようながん診断薬の減少は、パンデミック期間中の短期的な需要減退をもたらすと予想されます。しかし、厳しい規制の緩和により、前立腺がんの診断クリニックや研究活動が再開され、ポストパンデミック期の市場成長に寄与すると予想されます。

調査対象市場の成長をもたらす主な要因は、人口の高齢化と前立腺がんの高い有病率です。Globocan 2020によると、前立腺がんは男性人口で2番目に多いタイプのがんです。同出典が発表したデータによると、前立腺がんの有病率は1,414,259人で、全世界のがん患者総数の7.3%であることが判明しています。前立腺がんは高齢者に多く見られることから、世界の高齢化の進展も市場の成長を促進すると予想されます。例えば、国連が発表した「World Population Prospects 2022」によると、65歳以上の世界人口に占める割合は2022年の10%から2050年には16%に上昇すると予測されています。このような前立腺がんを発症しやすい老年人口の増加は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

さらに、製品の承認や開拓の高まりは、調査対象市場の成長に貢献すると期待されています。例えば、2022年3月、米国食品医薬品局は、前立腺特異的膜抗原陽性転移性去勢抵抗性前立腺がんと呼ばれる特定のタイプの進行がんの成人患者の治療用にノバルティスのPluvicto(lutetium Lu 177 vipivotide tetraxetan)を承認しています。したがって、これらは前立腺がん治療薬の採用拡大につながり、市場成長の原動力となるでしょう。

したがって、前述のすべての要因によって、市場は高い成長率で推進されると予想されます。しかし、前立腺がん治療薬の高価格と臨床試験の成功率の低さが、市場成長の妨げになると予想されます。

前立腺がん診断および治療市場の動向

経直腸的超音波(TRUS)セグメントは予測期間中に急速なペースで成長すると予想される

予測期間中、経直腸的超音波検査は市場で大きなシェアを占めると予想されます。経直腸的超音波(TRUS)ガイド下生検は、前立腺がんに対して行われる一般的な診断方法の一つでもあり、現在でも有効な選択肢と考えられています。ほとんどの泌尿器科医が慣れ親しんでいる手法であり、尿閉のリスクも低く、提供者にとって迅速で便利な方法です。前立腺の異常部位、大きさ、形状を観察するのに非常に有効です。TRUSは、前立腺がんの早期発見のための重要な代替手段として、場合によっては有効な選択肢と考えられています。閉所恐怖症、金属インプラント、保険適用外のためにMRI処置を受けることができない患者にとって、TRUSは臨床的利益をもたらす良い選択肢であり、それによって研究セグメントの成長に寄与しているのです。

さらに、2022年2月にJournal of Urologyに掲載された研究によると、TRUS生検が陰性の男性は、特に前立腺特異抗原(PSA)が10以下の場合、前立腺がん特異的死亡率が極めて低くなることが分かっています。このことから、初回の前立腺生検にMRI-targetingを広く使用することに大きな懸念があり、MRI-targetingは生検陰性後のPSAが10ng/ml以上の男性に限定すべきであると勧告しています。これにより、前立腺がんの検出に経直腸的超音波検査の採用が進み、このセグメントの成長を促進することになります。

さらに、製品発売の高まりは、調査対象セグメントの成長に貢献すると予想されます。例えば、2021年5月、RSIP Visionは、標準的なMRIスキャンと経直腸超音波画像を使用してMRIから超音波への登録を提供する新しい前立腺MRIから超音波への登録ツールを発売しました。このような高度なソリューションは、前立腺がんの検出における経直腸超音波診断の採用が増加しているため、このセグメントの成長をさらに促進するでしょう。

いくつかのケースでは、患者が関連疾患に罹患していることが多く、TRUS生検は他の処置よりもかなり優位に立つことができます。このように、TRUSは広く知られ、受け入れられています。現在、画像処理による新しいアプローチがいくつか出てきており、この分野の成長は予測期間中に急速に進むと思われます。

北米は予測期間中、重要な市場シェアを維持すると予想される

北米は、前立腺がんの有病率の増加、この地域における認知度の向上と研究開発の増加などの要因から、大きな市場シェアを占めると予測されます。米国がん協会によると、2022年には、推定268,490件の新たな前立腺がんが特定され、米国で報告されました。また、同資料では、10人に6人が65歳以上の男性で診断され、40歳以下の男性ではまれであるとされています。また、診断時の男性の平均年齢は約66歳です。このような前立腺がんの発生率は、同地域の市場成長に貢献すると期待されています。

米国食品医薬品局は、がん治療市場の成長を促進するために、臨床段階にある医薬品を承認し、臨床開発を促進する措置をとっています。企業や研究機関は研究開発に投資しており、市場の成長に貢献しています。

前立腺がんの患者数が増加していることは、市場参加者に大きなチャンスをもたらしています。主要な市場参加者は、新しい信頼性の高い治療法を市場に投入するために、研究開発活動に注力しています。例えば、2021年9月、米国食品医薬品局は、前立腺生検(体から摘出した組織)からデジタルスキャンしたスライド画像のレビューの補助(サプリメント)として、体組織を検査する医療専門家(病理医)ががんの疑いがある領域を検出することを支援するソフトウェアの販売を認可しました。このような取り組みにより、米国では前立腺がんの診断・治療への導入が進み、市場成長の原動力となると考えられます。

北米の市場関係者は、新製品の発売、パートナーシップ、合併、買収など、さまざまな成長戦略に注力しています。例えば、2021年9月にペイジ社は、前立腺がん検出のための臨床グレードのAIソリューションであるPaigeProsateのde novoマーケティングについてUSFDAの承認を受けました。また、2021年1月には、Myovant社がPfizer社と提携し、2020年12月に承認された前立腺がん治療薬Orgovyx(relugolix)の商業化を開始しました。

したがって、上記の要因から、予測期間中、同地域で市場が牽引されると予想されます。

前立腺がん診断および治療市場の競合他社分析

前立腺がん診断および治療市場は、多数の市場参入者が存在するため、競争が激しいです。世界の前立腺がん診断および治療市場には、大手医薬品メーカーや機器メーカーが複数存在し、主要プレイヤーとしての地位は主に特定の製品市場内にあります。市場の主要プレイヤーには、Abbott Laboratories、Astellas Inc.、AstraZeneca、Bayer HealthCare AG、Cellanyx Diagnostics Inc、Dendreon Corporation、Ferring Pharmaceuticals、Ipsen Group、Sanofi-Aventis、Tolmar Inc、GE Healthcare、Siemens Healthineers、およびF. Hoffmann-La Roche AGなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 高齢化社会の到来と前立腺がんの高い有病率
    • 薬剤の革新とゲノミクス、プロテオミクスの発展
    • がん啓発のための政府のイニシアチブの増加
  • 市場抑制要因
    • 前立腺がん治療薬の高コスト
    • 低い臨床試験の成功率
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:百万米ドル)

  • タイプ別
    • 良性前立腺肥大症
    • 前立腺腺がん
    • 小細胞がん
    • その他のタイプ
  • モダリティ別
    • 診断名
      • 組織生検
      • 経直腸的超音波検査
      • 臨床検査
      • 前立腺特異抗原検査
      • 尿検査
      • 画像診断
    • 治療
      • 手術
      • 放射線治療
      • 治療薬
      • ホルモン療法
      • 化学療法
      • その他の治療法
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbvie Inc.
    • Astellas Pharma Inc.
    • AstraZeneca PLC
    • Bayer AG
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • Ipsen SA
    • Johnson & Johnson Services Inc.
    • Koninklijke Philips NV
    • Merck & Co. Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi-Aventis
    • Thermo Fisher Scientific

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47468

The prostate cancer diagnostics and therapy market was expected to register a CAGR of nearly 13.7% during the forecast period.

Cancer diagnosis and treatment care were impacted by the sudden emergence of COVID-19 infection due to the halt in diagnostic procedures and surgical procedures. Moreover, as per many studies, cancer patients, especially prostate cancer patients, are more susceptible to coronavirus than individuals without cancer, as they are in an immunosuppressive state caused by malignancy and anticancer treatment. Thus, they are majorly suggested to stay at home and avoid all non-emergent diagnoses and treatment. According to the Union for International Cancer Control (UICC) in May 2020, there is a significant decrease in cancer diagnostics rates in the United States during the pandemic. Such decreases in cancer diagnostics are expected to have a short-term decline in demand during the pandemic period. However, the relaxation of the strict regulations is expected to contribute to the reopening of diagnostic clinics and research activities for prostate cancer, thereby contributing to the growth of the market during the post-pandemic period.

The major factor attributing to the growth of the market studied is an aging population and a high prevalence rate of prostate cancer. According to Globocan 2020, prostate cancer is the second most common type of cancer in the male population. As per the data published by the same source, the prevalence of prostate cancer was found to be 1,414,259, or 7.3% of the total cancer cases worldwide. As prostate cancer is more common in the elderly population, the rising aging population in the world is also expected to propel market growth. For instance, according to the World Population Prospects 2022 published by the United Nations, the share of global population aged 65 years or above is projected to rise from 10% in 2022 to 16% in 2050. Such an increase in the geriatric population who are prone to developing prostate cancer is expected to drive the growth of the market over the forecast period.

Furthermore, the rising product approvals and developments are expected to contribute to the growth of the studied market. For instance,in March 2022, the United States Food and Drug Administration approved Novartis's Pluvicto (lutetium Lu 177 vipivotide tetraxetan) for the treatment of adult patients with a certain type of advanced cancer called prostate-specific membrane antigen-positive metastatic castration-resistant prostate cancer. Therefore, these will lead to increased adoption of prostate cancer therapies, driving market growth.

Hence, owing to all the aforementioned factors, the market is anticipated to propel at high growth rates. However, the high cost of prostate cancer drugs and the low success rate of clinical trials are expected to hinder market growth.

Prostate Cancer Diagnostics & Therapy Market Trends

The Transrectal Ultrasound (TRUS) Segment is Expected to Grow at Rapid Pace Over the Forecast Period

Transrectal ultrasound is expected to hold a significant share of the market over the forecast period. The transrectal ultrasound (TRUS) guided biopsy is also among the common diagnostic procedures performed for prostate cancer, which is still considered a viable option. It is quick and convenient to the provider, with a familiar approach to most urologists and a low risk of urinary retention. It is very useful to observe the abnormal areas of the prostate, size, and shape of the prostate. TRUS is considered a viable option in some cases as an important alternative for the early detection of prostate cancer. For patients who cannot undergo MRI procedures due to claustrophobia, metal implants, or lack of insurance coverage, TRUS is a good option with clinical benefits, thereby contributing to the growth of the studied segment.

Furthermore, according to the study published in the Journal of Urology, in February 2022, men who have negative TRUS biopsies have an extremely low prostate cancer-specific death rate, especially if their prostate-specific antigen (PSA) is below 10. This raises major concerns regarding the widespread use of MRI-targeting for the first prostate biopsy and advises that MRI-targeting should be reserved for men whose PSA is greater than 10 ng/ml following a negative biopsy. This will lead to increased adoption of transrectal ultrasound for the detection of prostate cancers, thereby driving this segment's growth.

In addition, the rising product launches are expected to contribute to the growth of the studied segment. For instance, in May 2021, RSIP Vision launched a new prostate MRI-to-ultrasound registration tool that provides MRI-to-ultrasound registration using standard MRI scans and trans-rectal ultrasound images. Such advanced solutions will further drive this segment's growth due to the increased adoption of transrectal ultrasound diagnostics in the detection of prostate cancers.

In several cases, the patients often suffer from associated diseases, where the TRUS biopsy has a considerable edge over other procedures. Thus, it is widely known and accepted. At present, with several new approaches coming up with imaging, the growth of this segment is estimated to be rapid during the forecast period.

North America is Expected to Retain a Significant Market Share During the Forecast Period

North America is anticipated to hold a significant market share, owing to the factors such as the increasing prevalence of prostate cancer, coupled with the rising awareness and increasing research and development in this region. According to the American Cancer Society, in 2022, an estimated 268,490 new prostate cancer cases was identified were and reported in the United States. In addition according to the same source, about 6 cases in 10 are diagnosed in men who are 65 or older, and it is rare in men under 40. The average age of men at diagnosis is about 66. Such an incidence of prostate cancer is expected to contribute to the growth of the market in this region.

The United States Food and Drug Administration is taking steps to enhance the growth of the cancer therapy market by approving drugs, which are in the clinical phase, thus accelerating clinical developments. Companies and research organizations are investing in research and development (R&D), thereby contributing to the growth of the market.

The rising number of prostate cancer cases is creating huge opportunities for market players. The major market players are focusing on R&D activities to bring new and reliable treatments to the market. For instance, in September 2021, the United States Food and Drug Administration authorized the marketing of software to assist medical professionals who examine body tissues (pathologists) in the detection of areas that are suspicious for cancer as an adjunct (supplement) to the review of digitally-scanned slide images from prostate biopsies (tissue removed from the body). Such initiatives will lead to increased adoption of prostate cancer diagnosis and treatment in the United States, thereby driving market growth.

Market players in North America are focusing on various growth strategies such as new product launches, partnerships, mergers, and acquisitions. For instance, in September 2021, Paige received USFDA approval for the de novo marketing of PaigeProsate, a clinical-grade AI solution for prostate cancer detection. In addition, in January 2021, Myovant partnered with Pfizer to commercialize its prostate cancer drug Orgovyx (relugolix), approved in December 2020.

Therefore, owing to the above-mentioned factors, the market is expected to drive in this region over the forecast period.

Prostate Cancer Diagnostics & Therapy Market Competitor Analysis

The market for prostate cancer diagnostics and therapy is highly competitive due to the presence of a number of market players. Several large drug and equipment manufacturers exist within the global prostate cancer diagnostic and therapy market, and their status as major players lies primarily within specific product markets. Some of the key players in the market include Abbott Laboratories, Astellas Inc., AstraZeneca, Bayer HealthCare AG, Cellanyx Diagnostics Inc., Dendreon Corporation, Ferring Pharmaceuticals, Ipsen Group, Sanofi-Aventis, Tolmar Inc, GE Healthcare, Siemens Healthineers, and F. Hoffmann-La Roche AG.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Aging Population and High Prevalence Rate of Prostate Cancer
    • 4.2.2 Innovation in Drugs and Developments in Genomics and Proteomics
    • 4.2.3 Increasing Government Initiatives for Cancer Awareness
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Prostate Cancer Drugs
    • 4.3.2 Low Success Rate of Clinical Trials
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Benign Prostatic Hyperplasia
    • 5.1.2 Prostatic Adenocarcinoma
    • 5.1.3 Small Cell Carcinoma
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Modality
    • 5.2.1 Diagnosis
      • 5.2.1.1 Tissue Biopsy
      • 5.2.1.2 Transrectal Ultrasound
      • 5.2.1.3 Clinical Laboratory Examination
      • 5.2.1.3.1 Prostate-specific Antigen Testing
      • 5.2.1.3.2 Urine Testing
      • 5.2.1.4 Diagnostic Imaging
    • 5.2.2 Treatment
      • 5.2.2.1 Surgery
      • 5.2.2.2 Radiation Therapy
      • 5.2.2.3 Therapeutics
      • 5.2.2.3.1 Hormone Therapy
      • 5.2.2.3.2 Chemotherapy
      • 5.2.2.3.3 Other Treatments
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbvie Inc.
    • 6.1.2 Astellas Pharma Inc.
    • 6.1.3 AstraZeneca PLC
    • 6.1.4 Bayer AG
    • 6.1.5 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.6 Ipsen SA
    • 6.1.7 Johnson & Johnson Services Inc.
    • 6.1.8 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.9 Merck & Co. Inc.
    • 6.1.10 Pfizer Inc.
    • 6.1.11 Sanofi-Aventis
    • 6.1.12 Thermo Fisher Scientific

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS