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市場調査レポート
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1198088

プレミアムアルコール飲料市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Premium Alcoholic Beverages Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

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プレミアムアルコール飲料市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プレミアムアルコール飲料の世界市場は、今後5年間でCAGRで8.43%の成長を記録すると予測されています。

特にミレニアル世代におけるアルコール飲料の需要増加や、プレミアム/スーパープレミアム商品に対する世界の消費者の欲求の高まりが、プレミアムアルコール飲料市場の主な促進要因となっています。また、低アルコールビールへの嗜好が高まっていることから、プレミアムアルコール飲料に対する一般需要も高まっています。これは、消費者の新しい飲み物の探求意欲の高まりや、アルコール単位摂取量に関する高度な知識によるものと考えられます。さらに、プレミアムアルコール飲料市場の成長率は、可処分所得の増加、世界の若年層の人口増加、プレミアムまたはスーパープレミアム製品への消費者需要の高まりによってプラスの影響を受けています。これは、これらの飲料が様々なサイズや容器(ボトルや缶)で魅力的にパッケージングされていることに起因しています。例えば、世界銀行によると、2021年、インドの人口の約67.45%が15~64歳の年齢層に該当します。2020年の67.27%から増加し、同国で最大のシェアを占めています。

ほとんどの成熟市場と新興市場において、消費者は一般的に大麦や麦芽の含有量が多い「le's-but-better」なアルコールを飲み始めています。さらに、オンライン販売チャネルへの傾斜も、プレミアム飲料への参入のきっかけとなり、その成長を支えています。このような動向を受け、市場の企業もそれに応じて製品投入を行っています。例えば、2022年10月には、ヘブンヒル蒸留所からSquare 6 High-Rye Rye Whiskeyが発売され、Evan Williams Bourbon Experienceの最新鋭の提案であると謳われています。彼らは、ヘブンヒルのポートフォリオの下で新しいレシピであるSquare 6 High-Rye Rye Whiskeyのマッシュビルには、63%のライ麦、24%のトウモロコシ、13%の麦芽が含まれていると述べています。このような市場の開拓は、プレミアムアルコール飲料の需要を喚起し、予測期間中の市場成長を押し上げると期待されます。

プレミアムアルコール飲料の市場動向

クラフトビールの重要性

人々の健康意識の高まりや、機能性成分や天然成分の配合促進により、ABV2.8%とプレミアムアルコールに比べ安価なクラフトビールは、プレミアムアルコール飲料市場において、より優れた機会を提供しています。クラフトビールの需要は、インド、中国、インドネシア、シンガポールなどの新興国において、より急速に拡大しています。プレミアムアルコール飲料に対する需要の高まりは、この市場の主要な促進要因のひとつと考えられています。また、社交的な傾向から、ミレニアル世代の消費者の間でブルーパブやタップルームの人気が高まっており、世界のクラフトビールの迅速な拡大を支えるものと期待されます。新しい醸造所が世界中で出現しており、重要な企業は開発に熱心で、消費者の需要の高まりに応えるために競合他社との差別化を図るために革新的なクラフトビールやラガーの種類を提供し、この分野の成長を引き起こしています。例えば、2021年にコカ・コーラFEMSAは、ブラジルのビールブランドであるThe Rezopolisの買収を発表し、ブラジルのクラフトビールの市場へのアクセスを獲得しています。

クラフトビールには、大麻の非精神作用成分であるCBDの発明が含まれています。バーモント州のThe Long Trail Brewing Companyのような醸造所は、ヘンプオイルを使用して醸造されたIPAやAPAの限定生産を開始しました。CBD入りビールは比較的低カロリーで、CBDがビールのホップの苦味を抑え、テルペンの柑橘系の風味が引き立つため、顧客はCBD入りのビールに引き寄せられているのです。また、アルコール飲料メーカーによる流通チャネル強化の取り組みや、オンラインショップ、コンビニエンスストアなどの購入チャネルの拡大も、プレミアムアルコール飲料市場の成長に大きく寄与しています。

アジア太平洋地域が最速の市場成長を遂げる

プレミアムアルコール飲料市場において、アジア太平洋地域は世界的に大きなシェアを獲得しています。この地域には、かなりの数のミレニアム世代の消費者層が含まれています。このことは、重要な企業が地理的プレゼンスを拡大し、消費者基盤を増やすことを促し、同地域のプレミアムアルコール飲料市場の成長を支えています。フルーツ、植物、ハーブ、チョコレート、スパイスの色合いを持つスピリッツ、ビール、サイダー、ワインに使用されるさまざまなフレーバーは、アルコール飲料に独特の質感と味わいを生み出し、高級アルコール飲料のバリエーションを好むアジアの消費者の要求を満たしています。中国は、欧米の文化やライフスタイルに触れる機会が多く、国産酒類への不信感が高まっていることから、アジアにおけるプレミアムアルコール飲料市場で大きなシェアを占めています。このため、この地域では高級アルコール飲料を消費する傾向が強まっています。例えば、アルコール飲料の中で最も消費されているのはビールです。中国国家統計局によると、2022年8月の中国におけるビール生産量は約393万KL。前年同期の約422万KLに比べ、約12%増加しました。

また、同市場で事業を展開する大手企業は、世界中に拠点を広げ、プレミアムアルコール飲料市場を開拓するため、醸造所の戦略的買収を行い、製品ポートフォリオの拡充を図っています。例えば、2022年11月、インド第3位のIMFL(インド産外国産酒類)企業であるアライド・ブレンダーズ・アンド・ディスティラーズ(ABD)は、セミプレミアムおよびプレミアムウイスキー分野における3ブランドの買収計画を固めました。また、急成長するインドの酒類市場において、積極的な成長戦略を打ち出しています。このような要因が消費者を惹きつけ、同地域のアルコール飲料の消費量を増加させると予想されます。

プレミアムアルコール飲料市場の競合他社分析

プレミアムアルコール飲料市場は競争が激しく、地域および国際的な競合企業で構成されています。市場は、ブラウン・フォーマン・コーポレーション、ペルノ・リカールSA、グルッポ・カンパリ、ディアジオ・ピーエルシー・ブランズ・インク、バカルディ・リミテッドなどの企業によって支配されています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識は、製品の範囲を拡大するためにメーカーに優位性を与えています。フラボノイド業界のほとんどの市場参加者は、技術革新のための研究開発に注力しており、予測期間中に売上が増加することが予想されます。プレミアムアルコール飲料市場の主要メーカーは、新興市場がもたらす機会を活用することに注力しています。新興市場には、米国、ブラジル、中国、インドなどの市場が含まれ、所得水準の向上と革新的なアルコール飲料製品のタイプに対する嗜好の変化により、収益基盤の拡大を目指しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 及び調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • ビール
    • ワイン
    • スピリッツ
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Pernod Ricard SA
    • Diageo PLC
    • Bacardi Limited
    • The Brown-Forman Corporation
    • Gruppo Campari
    • Constellation Brands
    • Carlsberg Group
    • Heineken Holding NV
    • Treasury Wine Estates
    • Anheuser-Busch InBev

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64575

The Global Premium Alcoholic Beverages Market is projected to register a CAGR of 8.43% over the next five years.

The increased demand for alcoholic beverages, especially among millennials, as well as the rising global consumer desire for premium/super-premium goods, are the main drivers of the premium alcoholic beverage market. The public demand for premium alcoholic beverages is also rising due to the rising preference for low-alcohol beers. It is attributed to consumers' increased willingness to explore new drinks and advanced knowledge of alcohol unit intake. Additionally, the premium alcoholic beverages market growth rate is positively impacted by rising disposable income, a growing young adult population around the world, and rising consumer demand for a premium or super-premium products. It is due to the appealing packaging of these beverages in various sizes and containers (bottles and cans). For instance, according to the World Bank, in 2021, about 67.45% of the Indian population fell into the 15-64 age group. It increased from 67.27% in 2020 and accounted for the largest share in the country.

In most mature and emerging markets, consumers are starting to drink 'le's-but-better' alcohol, generally with higher barley and malt contents. Moreover, the shifting inclination toward online sales channels is also providing a way into the premium beverage and is supporting its growth. Owing to this trend, players in the market are also making product launches accordingly. For instance, in October 2022, Square 6 High-Rye Rye Whiskey was released by Heaven Hill Distillery, which claimed it was the latest cutting-edge offering from the Evan Williams Bourbon Experience. They stated that the Square 6 High-Rye Rye Whiskey mash bill, a new recipe under the Heaven Hill portfolio, contains 63% rye, 24% corn, and 13% malted barley. Hence, such developments in the market are expected to attract and increase the demand for premium alcoholic beverages, thus boosting the market's growth during the forecast period.

Premium Alcoholic Beverages Market Trends

Craft Beer Gaining Importance

The rising health awareness among people and the promoted inclusion of functional and natural ingredients offer more excellent opportunities for craft beer in the premium alcoholic beverage market as it is less expensive than its high-alcohol counterparts, with 2.8% ABV. The demand for craft beer is growing faster in emerging countries like India, China, Indonesia, and Singapore. The growing demand for premium alcoholic beverages is considered one of this market's primary drivers. Additionally, due to the socializing trends, the rising popularity of brewpubs and taprooms among millennial consumers is expected to support the speedy expansion of craft beers globally. New breweries are popping up worldwide, and significant players are keen on developments, offering innovative craft brew and lager varieties to differentiate themselves from competitors to meet the growing consumer demand, causing the sector to grow. For instance, in 2021, Coca-Cola FEMSA announced the acquisition of The Rezopolis, a Brazilian beer brand, to obtain access to the market of Brazilian Craft Beer.

Craft beers contain a CBD invention, a non-psychoactive component of the cannabis plant. Breweries like The Long Trail Brewing Company in Vermont have begun producing IPAs and APAs in limited quantities that are brewed using hemp oil. Customers are gravitating to CBD-infused beers because they are relatively low in calories, and the CBD lessens the bitterness of the beer's hops, enhanced by terpenes' citrus flavors. Efforts by alcoholic beverage manufacturers to strengthen distribution channels and extension of purchase channels, such as online stores, and convenience stores, are also contributing substantially to the growth of the premium alcoholic beverages market.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth in the Market

Asia-Pacific is witnessing significant growth in market share in the premium alcoholic beverages market globally. The region includes a sizeable millennial consumer base. It encourages vital players to expand their geographical presence and increase their consumer base, supporting the premium alcoholic beverages market growth in the region. The variety of flavors used in spirits, beer, cider, and wine with a tint of fruits, botanicals, herbs, chocolates, and spices, fabricate a unique texture and taste in alcoholic beverages to fulfill Asian customers' requirements as they prefer variation in premium alcoholic beverages. China holds a significant share of the premium alcoholic beverage market in Asia owing to its augmented exposure to western culture and lifestyle and rising suspicion of domestic liquor. It is increasing the trend of consuming premium alcoholic beverages in the region. For instance, beer is the most consumed alcoholic beverage. According to the National Bureau of Statistics of China, in August 2022, beer production in China was about 3.93 million KL. The number increased by about 12% compared to the same period of the previous year, which amounted to around 4.22 million KL.

In addition, the major players operating in the market are expanding their product portfolios, with strategic acquisitions of breweries, to spread their footprints across the world and tap the premium alcoholic beverage market. For instance, in November 2022, the third-largest Indian IMFL (Indian-made Foreign Liquor) company in India, Allied Blenders and Distillers (ABD), solidified plans to acquire three brands in the semi-premium and premium whisky segment. It launched an aggressive growth strategy to expand its reach in the rapidly growing Indian alcohol market. Such factors are expected to attract consumers and raise the consumption of alcoholic beverages in the region.

Premium Alcoholic Beverages Market Competitor Analysis

The premium alcoholic beverage market is highly competitive and comprises regional and international competitors. The market is dominated by players like The Brown-Forman Corporation, Pernod Ricard SA, Gruppo Campari, Diageo plc Brands Inc., and Bacardi Limited. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products. Most market players in the flavonoid industry are focusing on R&D for innovation which is expected to raise sales during the forecast period. Leading producers of the premium alcoholic beverage market are concentrating on leveraging opportunities posed by emerging markets. It includes markets like the United States, Brazil, China, and India, to expand their revenue base, owing to the increasing income levels and changing preference for different types of innovative alcoholic beverage product type.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables & Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Beer
    • 5.1.2 Wine
    • 5.1.3 Spirits
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On-Trade
    • 5.2.2 Off-Trade
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Pernod Ricard SA
    • 6.3.2 Diageo PLC
    • 6.3.3 Bacardi Limited
    • 6.3.4 The Brown-Forman Corporation
    • 6.3.5 Gruppo Campari
    • 6.3.6 Constellation Brands
    • 6.3.7 Carlsberg Group
    • 6.3.8 Heineken Holding NV
    • 6.3.9 Treasury Wine Estates
    • 6.3.10 Anheuser-Busch InBev

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS