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市場調査レポート
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1198004

プラスチゾル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Plastisols Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プラスチゾル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プラスチゾルの世界市場は、予測期間中に6%以上のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19のパンデミックはプラスチゾル市場にマイナスの影響を与えました。ロックダウンのため、COVID-19の期間中、主要なエンドユーザー産業の供給と生産が中断され、プラスチゾルの消費が減少しました。2020年以降は、主要なエンドユーザーセグメントでの継続的な活動の後、市場は順調に拡大しました。

主なハイライト

  • アジア太平洋地域における建設産業の急速な拡大と繊維産業の需要の急増が市場成長の主な要因です。
  • プラスチゾルの環境への悪影響とフタル酸エステル類による人体への深刻な影響が、調査対象市場の成長を阻害する可能性があります。
  • PVCフリーのプラスチゾルと、デジタルスクリーン印刷アプリケーションの採用拡大が、今後数年間で市場に機会をもたらすと思われます。
  • アジア太平洋地域は市場を独占し、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されます。

プラスチゾル市場の動向

建築・建設業界からの需要拡大

  • 建築・建設分野は、プラスチゾル市場において最も成長率の高い最終用途産業分野であると予想されます。
  • プラスチゾルは、床材から壁材まで、多くの建築用途に利用されています。世界の建設業界の拡大により、過去数年にわたりプラスチゾルの消費量が増加しました。
  • 建築・建設業界では、配水管、電線管、灌漑、下水道などの配管や継手、ウェザーストリップ、サイディング、オーニング、ソフィット、巾木、雨樋、窓枠、ドア枠、被覆パネル、デッキ、フェンス、埋め立てライナー、プールライナー、地膜、単層ルーフィング、フロア・壁材、メンテナンスコーティングなどに広く利用されています。
  • アジア太平洋、中東諸国では、産業ユニット、病院、モール、シネコン、ホスピタリティ、ITセクターの設立のために、国内外から多額の投資が行われています。
  • アジア太平洋地域は、インド、中国、インドネシアなどの国々の健全な経済パフォーマンスにより、外国企業にとって魅力的な市場となっています。また、中東諸国が観光やその他の非石油部門の発展に努めていることも、これらの地域の建設活動の原動力となっています。
  • ユーロスタットによると、2021年7月の建築生産高は、2020年7月に比べユーロ圏で3.3%、欧州連合で3.8%増加しました。建設生産高は、2021年11月にユーロ圏で2020年11月比0.5%増、欧州連合で1.3%増となっています。
  • 中国国家統計局によると、中国の建設業は2021年に約8兆元(~1兆2400億米ドル)の付加価値を創出し、2020年の7兆2400億元(~1兆500億米ドル)から増加しました。この動向は、調査対象市場に利益をもたらすと予想されます。
  • これらすべての要因から、プラスチゾル市場は予測期間中に世界中で成長すると思われます。

アジア太平洋地域が市場を独占する見込み

  • アジア太平洋地域が市場を独占すると予想されます。この地域では、中国がGDPで最大の経済規模を誇っています。中国は、最も急速に発展している経済国の一つであり、今日、世界最大の生産拠点の一つとなっています。同国の製造業は、同国の経済に大きく貢献している一角を占めています。
  • インドでは、計画中または開発中の空港が数多く建設されています。また、インド政府は、航空輸送の需要が高まっていることから、2032年までに100の空港を建設する計画です。2021年予算では、インド政府は13,750億インドルピー(約18.5億円)をAtal Mission For Rejuvenation And Urban TransformationとSmart Cities Missionに割り当て、建設計画を推進しています。
  • アジア太平洋地域では、各国の政府が住宅や建設を促進するために数多くの施策を講じています。例えば、マレーシア政府は2021年予算で、Program Perumahan Rakyat(PPR)の下で最大14,000戸の住宅を開発するために5億リンギ(~1億1310万米ドル)、Rumah Mesra Rakyat(RMR)の3,000戸を開発するために3億1500リンギ(~7125万米ドル)の予算を割り当てています。
  • 中国は、世界で最も都市化が進んでいる国の一つです。米国建築家協会(AIA)のデータによると、中国の上海は2025年までに、1990年代からニューヨーク規模の都市10個分に相当する都市を建設することになります。
  • 中国の広西チワン族自治区にある屏南県は、その地理的条件を生かし、繊維産業クラスターに264億人民元(~40億8000万米ドル)を投資しています。同県は、今後予定されている繊維・衣料品クラスターのために226以上の繊維・衣料品プロジェクトに署名しました。100社以上の企業を設立し、そのうち37社は2021年末までに操業を開始する予定です。
  • 上記のすべての要因は、予測期間中にアジア太平洋のプラスチゾル市場の成長を促進すると思われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 建設業界の急速な拡大
    • アジア太平洋地域の繊維産業における需要急増
  • 阻害要因
    • プラスチゾルの環境に対する悪影響
    • フタル酸エステル類による人体への深刻な影響
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • アプリケーション
    • 接着剤・シーラント
    • 塗料・コーティング
    • 印刷インキ
    • 成形品
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • 建築・建設
    • 運輸
    • 繊維
    • 家電・機械
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Campbell Plastics
    • Carlisle Plastics Company
    • Chemionics Corporation
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • International Coatings
    • Lancer Group International
    • MONARCH COLOR CORPORATION
    • PATCHAM
    • Polyblend
    • Avient Corporation
    • PolySol LLC
    • Sinclair & Rush, Inc.
    • Sushee Coatings
    • Uniway Asia Limited
    • VITA LIQUID POLYMERS

第7章 市場機会と今後の動向

  • PVCフリーのプラスチゾル
  • デジタルスクリーン印刷の採用拡大
目次
Product Code: 64702

The global plastisols market is expected to register a CAGR of more than 6% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic negatively impacted the plastisols market. Due to the lockdown, the supply and production of major end-user industries were interrupted during COVID-19, decreasing plastisols consumption. After 2020, the market expanded steadily after the continuous activity in major-end user segments.

Key Highlights

  • The major factors driving the growth of the market studied are the rapidly expanding construction industry​ and the surge in demand from the textile industry in Asia-Pacific.
  • The adverse environmental effects of plastisols and the severe phthalates impacts on human health are likely to hinder the growth of the studied market.
  • PVC-Free Plastisols and the growing adoption of digital screen-printing applications are likely to create opportunities for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market and will also witness the highest CAGR during the forecast period.

Plastisols Market Trends

Increasing Demand from Building and Construction Industry

  • The building and Construction segment is expected to be the fastest-growing end-use industry segment for the plastisols market.
  • Plastisol is utilized in many building applications, from flooring to wall coverings. The expanding construction industry worldwide led to an increase in plastisol consumption over the past few years.
  • In the building and construction industry, Plastisols are extensively used in piping and fittings for water distribution, electrical conduits, irrigation and sewers, weather stripping, siding, awnings, soffit, skirting, gutters and downspouts, window frames, door frames and cladding, coated panelling, decking and fencing, landfill liners, swimming pool liners, geomembrane, single-ply roofing, floor and wall coverings, maintenance coatings, etc.
  • Asia-Pacific, the Middle East,n countries are experiencing substantial domestic and foreign investments for setting up industrial units, hospitals, malls, multiplexes, hospitality, and the IT sector.
  • Asia-Pacific is an attractive market for foreign companies due to the healthy economic performance of countries like India, China, Indonesia, etc. Also, the efforts made by the Middle Eastern countries to develop tourism and other non-oil sectors, which are driving construction activities in these regions.
  • According to Eurostat, building output rose by 3.3% in the eurozone and 3.8% in the European Union in July 2021 compared to July 2020. Construction output rose by 0.5% in the eurozone and 1.3% in the European Union in November 2021 compared to November 2020.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the construction industry in China created an added value of around CNY 8 trillion (~USD 1.24 trillion) in 2021, an increase from CNY 7.24 trillion (~USD 1.05 trillion) in 2020. This trend is expected to benefit the studied market.
  • Owing to all these factors, the plastisols market will likely grow worldwide during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market. In the area, China is the largest economy in terms of GDP. China is one of the fastest emerging economies and one of the world's biggest production houses today. The country's manufacturing sector is one of the significant contributors to the country's economy.
  • India is witnessing the construction of numerous airports under planning or development phases. In addition, the Indian government is also planning to construct 100 airports by 2032, owing to the increasing demand for air commutes. In Budget 2021, the Indian government allotted INR 13,750 crore (~USD 1.85 billion) to Atal Mission For Rejuvenation And Urban Transformation and Smart Cities Mission to promote construction initiatives.
  • In the Asia-Pacific region, numerous measures have been taken by governments of multiple countries to promote housing and construction. For instance, The Malaysian government allotted MYR 500 million (~USD 113.10 million) in budget 2021 to develop up to 14,000 residences under the Program Perumahan Rakyat (PPR) and MYR 315 million (~USD 71.25 million) to develop 3,000 units of Rumah Mesra Rakyat (RMR).
  • China includes one of the world's most significant rates of urbanization. According to data from the American Institute of Architects (AIA), Shanghai, China, would have built the equivalent of ten New York-sized cities since the 1990s by 2025.
  • Pingnan County in China's Guangxi region is investing CNY 26.4 billion (~USD 4.08 billion) in a textile manufacturing cluster to capitalize on its geographic position. The county signed over 226 textile and garment projects for the forthcoming textile and garment cluster. It will establish over 100 firms, 37 of which are expected to commence operations by the end of 2021.
  • All factors above are likely to fuel the growth of the plastisols market in Asia-Pacific over the forecast period.

Plastisols Market Competitor Analysis

The plastisols market is partially fragmented in nature. Some of the market's major players (not in any particular order) include Fujifilm Holdings Corporation, Lancer Group International, PATCHAM, Avient Corporation, and Carlisle Plastics Company, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rapidly Expanding Construction Industry
    • 4.1.2 Surge in Demand from Textile Industry in Asia-Pacific
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Adverse Environmental Effects of Plastisols
    • 4.2.2 Severe Impacts of Phthalates on Human Health
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Adhesives and Sealants
    • 5.1.2 Paints and Coatings
    • 5.1.3 Printing Inks
    • 5.1.4 Moldings
    • 5.1.5 Other Applications
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Building and Construction
    • 5.2.2 Transportation
    • 5.2.3 Textiles
    • 5.2.4 Appliances and Machines
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Campbell Plastics
    • 6.4.2 Carlisle Plastics Company
    • 6.4.3 Chemionics Corporation
    • 6.4.4 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.4.5 International Coatings
    • 6.4.6 Lancer Group International
    • 6.4.7 MONARCH COLOR CORPORATION
    • 6.4.8 PATCHAM
    • 6.4.9 Polyblend
    • 6.4.10 Avient Corporation
    • 6.4.11 PolySol LLC
    • 6.4.12 Sinclair & Rush, Inc.
    • 6.4.13 Sushee Coatings
    • 6.4.14 Uniway Asia Limited
    • 6.4.15 VITA LIQUID POLYMERS

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 PVC-Free Plastisols
  • 7.2 Growing Adoption of Digital Screen Printing Applications