デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1197951

PETプリフォーム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pet Preform Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
PETプリフォーム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ポリエチレンテレフタレート(PET)プリフォーム市場は、予測期間(2022~2027年)にCAGR4%超で成長すると予測されています。

COVID-19の発生により、世界中で全国的なロックダウン、製造活動やサプライチェーンの混乱、生産停止が発生し、2020年には市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、2021年には状況が回復し始めたため、市場の成長軌道を回復させました。

主なハイライト

  • 市場成長の主な要因は、食品および飲料分野からの需要の増加です。さらに、炭酸飲料と水のセグメントは、世界中で高い需要があるため、市場をさらに牽引することが期待されます。
  • その反面、大規模な廃棄物生産によるリサイクル問題が市場成長の妨げになると思われます。
  • アジア太平洋地域は、PETプリフォーム製品の大規模な生産と消費により、最大の市場になると予想されます。

PETプリフォームの市場動向

炭酸飲料と水が市場最大のセグメントへ

  • PETプリフォーム市場は、炭酸飲料と水の分野からの需要増が牽引しています。
  • PETプリフォームは、軽量、簡便、特殊加工、長寿命などの特性から、炭酸飲料の包装に利用されています。炭酸飲料やその他のソフトドリンクの消費量が増加していることも、市場をさらに押し上げると予想されます。
  • 炭酸清涼飲料と水アプリケーション用のPETパッケージングソリューションは、製品の完全性を最大限に確保し、サプライチェーン全体に広がり、稼働時間とコストを最適化します。
  • 2021年、炭酸清涼飲料分野で生み出された世界総収入は3320億5000万米ドルであり、2022年には3606億2000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に年間4.50%の成長が見込まれます。
  • 炭酸飲料部門は、2023年には1.5%の数量成長を示すと予測されます。同分野の1人当たりの平均数量は、2022年に24.99リットルに達すると予測されます。
  • 前述のすべての要因が、予測期間中のPETプリフォーム市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、世界的に顕著なシェアを占めており、予測期間中も市場を独占すると予想されます。
  • 中国における炭酸飲料の収益は、2021年に152億米ドルとなり、さらに2022年には163億米ドルに達すると予測されています。
  • 中国のパッケージング産業は驚異的な成長を記録し、2025年には2兆人民元に達すると予想されています。さらに、Interpakによると、中国では、食品包装カテゴリーにおいて、2023年には包装総量が4470億個に達すると予想されています。このような包装業界の前向きな勢いは、同国のPETプリフォームの市場需要に火をつけると予想されます。
  • 中国国家統計局によると、2020年、中国の食品産業は約6,210億人民元の総利益を生み出し、前年の約5,775億人民元から増加しました。このうち食品製造業は、利益総額に約1791億人民元貢献しています。
  • 中国国家統計局によると、2021年10月の同国のパーソナルケア・化粧品の小売取引収入は309億9000万人民元で、前年同月の281億5000万人民元と比べ、増加しました。スキンケアや美容製品の利用率の上昇により、今後数年間は収益が増加する見込みです。
  • さらに、インドにおけるアルコール飲料から得られる収益は、2021年に443億4000万米ドルと評価され、2022年には515億米ドルに達すると予測されているため、研究対象市場は増強されることになります。
  • したがって、様々な産業からの需要の増加は、予測時間枠の間にこの地域で調査された市場を促進することが期待されます。

PETプリフォーム市場の競合他社分析

PETプリフォームの市場は統合されています。市場のプレーヤー(順不同)には、Chemco、KOKSAN Pet Packaging Ind.Co.、RETAL Industries Ltd、Esterform Ltd、PLASTIPAK HOLDINGS INC.などがあります。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 飲食品アプリケーションからの需要増加
    • 炭酸飲料と水における高い消費量
  • 抑制要因
    • 大量の廃棄物発生によるリサイクル問題
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション
    • 炭酸飲料、水
    • 食品・乳製品
    • パーソナルケア
    • アルコール飲料
    • その他の用途(家庭用洗浄剤)
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場シェア/ランキング分析
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Chemco
    • Esterform Ltd
    • Fresh Pet
    • Indorama Ventures Public Company Limited
    • KOKSAN Pet Packaging Ind. Co.
    • OZEMBAL
    • PLASTIPAK HOLDINGS INC.
    • Polisan Hellas
    • RESILUX NV
    • RETAL Industries LTD
    • SGT
    • TPAC PACKAGING INDIA PRIVATE LIMITED
    • Varioform PET
    • Winley Polymers Pvt. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70951

The polyethylene terephthalate (PET) preform market is expected to develop at a CAGR of greater than 4% during the forecast period (2022-2027).

Due to the COVID-19 outbreak, nationwide lockdowns around the world, disruption in manufacturing activities and supply chains, and production halts negatively impacted the market in 2020. However, the conditions started recovering in 2021, thereby restoring the growth trajectory of the market.

Key Highlights

  • The major factor driving the market growth is the increasing demand from the food and beverage segment. Moreover, the carbonated soft drinks and water segment is expected to drive the market further due to its high demand across the world.
  • On the flip side, the recycling issues due to large-scale waste production are likely to hinder the market growth.
  • Asia-Pacific is expected to be the largest market due to the large-scale production and consumption of PET preform products in the region.

PET Preform Market Trends

Carbonated Soft Drinks and Water to be the Largest Segment in the Market

  • The PET preform market is driven by the rising demand from the carbonated soft drinks and water segment.
  • PET preforms are utilized in the packaging of carbonated soft drinks because of their properties, including lightweight, simplicity, specialized execution, and longer shelf-life. Increasing consumption of carbonated and other soft drinks is further expected to propel the market.
  • PET packaging solutions for carbonated soft drinks and water applications ensure maximum product integrity, spreading across the supply chain and optimizing the uptime and costs.
  • In 2021, the total global revenue generated in the carbonated soft drinks sector stood at USD 332.05 billion, and it is anticipated to reach USD 360.62 billion in 2022, growing annually by 4.50% during the forecast period.
  • The carbonated soft drinks segment is expected to show a volume growth of 1.5% in 2023. The average volume per person in the segment is expected to amount to 24.99 liters in 2022.
  • All the aforementioned factors are expected to drive the PET preform market during the forecast period.

The Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region holds a prominent share in the market globally, and it is expected to dominate the market during the forecast timeline.
  • The revenue from carbonated soft drinks in China stood at USD 15.2 billion in 2021, and it is further anticipated to reach USD 16.3 billion in 2022.
  • The packaging industry in China is expected to register tremendous growth, to reach CNY 2 trillion by 2025. Furthermore, according to Interpak, in China, in the foodstuff packaging category, total packaging is expected to reach 447 billion units in 2023. This positive momentum in the packaging industry is expected to ignite the market demand for PET preforms in the country.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, in 2020, the food industry in China generated a total profit of about CNY 621 billion, increasing from around CNY 577.5 billion in the previous year. The food manufacturing industry contributed approximately CNY 179.1 billion to the total profits.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the retail trade revenue of personal care and cosmetics in the country accounted for CNY 30.99 billion in October 2021, compared to CNY 28.15 billion during the same month of the previous year. The revenue is likely to rise in the coming years due to the rising usage of skincare and beauty products.
  • Furthermore, the revenue generated from alcoholic beverages in India was valued at USD 44.34 billion in 2021, and it is projected to reach USD 51.5 billion in 2022, thus augmenting the market studied.
  • Thus, rising demand from various industries is expected to drive the market studied in the region during the forecast timeframe.

PET Preform Market Competitor Analysis

The market for PET preform is consolidated. Some of the players in the market (not in any particular order) include Chemco, KOKSAN Pet Packaging Ind. Co., RETAL Industries Ltd, Esterform Ltd, and PLASTIPAK HOLDINGS INC.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from the Food and Beverage Application
    • 4.1.2 High Consumption in Carbonated Soft Drinks and Water
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Recycling Issues due to Large-scale Waste Production
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Carbonated Soft Drinks and Water
    • 5.1.2 Food and Dairy
    • 5.1.3 Personal Care
    • 5.1.4 Alcoholic Beverages
    • 5.1.5 Other Applications (Household Cleaning)
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Canada
      • 5.2.2.3 Mexico
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United Kingdom
      • 5.2.3.3 France
      • 5.2.3.4 Italy
      • 5.2.3.5 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Chemco
    • 6.4.2 Esterform Ltd
    • 6.4.3 Fresh Pet
    • 6.4.4 Indorama Ventures Public Company Limited
    • 6.4.5 KOKSAN Pet Packaging Ind. Co.
    • 6.4.6 OZEMBAL
    • 6.4.7 PLASTIPAK HOLDINGS INC.
    • 6.4.8 Polisan Hellas
    • 6.4.9 RESILUX NV
    • 6.4.10 RETAL Industries LTD
    • 6.4.11 SGT
    • 6.4.12 TPAC PACKAGING INDIA PRIVATE LIMITED
    • 6.4.13 Varioform PET
    • 6.4.14 Winley Polymers Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS