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市場調査レポート
商品コード
1197928

パーマ剤とリラクサー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Perms and Relaxants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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パーマ剤とリラクサー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パーマとリラクサー市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.27%で成長すると予想されています。

COVID-19の大流行は、ヘアリラクサーとパーマの業界に悪影響を及ぼしました。安全性に対する厳しい政府の規範により、パーラーやサロンが長期間閉鎖され、リラクサーやパーマの売上に影響を与えました。逆に、大流行期には、自宅での身だしなみへの嗜好が高まり、市場は売上を伸ばしました。

ヘアスタイルへの嗜好の高まり、ライフスタイルの変化、都市化、マーケティングやプロモーション活動が、パーマ剤とリラックス剤の成長を促進する主な要因です。ナチュラルなヘアスタイルを好む女性が増えていることが、パーマ剤とリラクサーの需要を押し上げています。さらに、有名人の影響や消費者の所得水準の上昇が、需要をさらにエスカレートさせています。

また、市場の主要企業は、消費者の嗜好の変化に対応した新製品の開拓に注力しています。常に研究開発を行うことで、製品の革新と市場の拡大につながっています。一方、アフリカ系アメリカ人女性の多くが自然なヘアトリートメントを好むようになり、リラクサーへの支出が減少しました。この要因は、主に市場の成長にマイナスの影響を与えました。

パーマ剤とリラクサー市場の動向

ヘアケア製品およびヘアスタイリング製品への支出の増加

消費者の健康志向と外見への関心の高まりにより、パーソナルグルーミングに対する需要が高まっています。また、女性は身だしなみ、特にヘアグルーミングに関心があり、髪やカールを美しくするための努力を重ねています。欧米化の進展と消費意欲の高まりが、ヘアグルーミング製品の需要を高めています。米国国立生物工学情報センター(NCBI)の調査によると、アフリカの女性の3分の2以上が、髪をまっすぐにするためにリラクセーション剤を使用しているそうです。このように需要が急増していることから、パーマやリラクサーの需要をエスカレートさせるために、企業による新たな製品イノベーションが起こっています。例えば、2021年、アヴロン・インダストリーズは、自社ブランド「アファーム」のもと、敏感な頭皮のために設計されたヘアコンディショニングリラックスシステムを南アフリカで発売しました。この製品には水酸化グアニジンが含まれており、髪に余分な水分を供給します。このリラクサーは、髪の弾力性を79%維持し、髪にボリュームとツヤ、シルクのような手触りを与えることができます。

中東・アフリカが世界市場を席巻

中東・アフリカは、パーマ剤とリラクサー市場の大部分を占めています。女性の間で髪を自然にスタイリングすることへの嗜好が高まっているため、リラクサーは市場を独占しています。この地域の女性は、編み込みからビーズ、さまざまなヘアスタイルに至るまで、多様なヘアスタイリングおよびヘアケア製品を好みます。パーマ剤も、地毛にボリュームや質感、ハリを出したいという女性から大きな需要があります。これらの製品は、特殊な髪型を好む人のためにカールを強調するのに役立ちます。サウジアラビアでは、ソーシャルメディアや有名人の支持の影響により、リラクサンとパーマの需要が着実に伸びています。多くの消費者層を取り込むため、企業は自宅でサロンのような体験を提供しながら、新しいヘアスタイリング製品を革新しています。例えば、2020年、メガグロース・ナイジェリアは、ヘアリラクサーシリーズに新製品を追加しました。同社は、ミディアムから細い髪質の女性向けに「センシティブケアノーライリラクサー」を発売しました。

パーマ剤とリラクサー市場の競合他社分析

パーマ剤とリラクサーの市場は、かなり競争が激しいです。L'Oreal SA、Henkel AG &Co KGaA、Amka Products Pty Ltdなどの大手企業が市場シェアの大半を占めており、市場は統合されています。市場の主要プレイヤーは、差別化された新製品を提供し、消費者により良い品質の製品を提供するなど、さまざまな要因で競争しています。これらの要因によって、主要プレイヤーは市場での競合優位性を獲得しています。製品ラインの拡張とともに、企業はより新しい顧客層への対応や世界のプレゼンスの拡大に関心を寄せています。絶え間ない研究開発に投資することで、企業は消費者のニーズの変化を理解することができました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • パーマ剤
    • リラクサー
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • L`Oreal SA
    • Amka Products Pyt Ltd
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Jotoco Corp.
    • Coty Inc.
    • Makarizo International
    • Kadus Professionals
    • Unilever PLC
    • Godrej Group
    • Procter & Gamble

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 62445

The perms and relaxants market is expected to register a CAGR of 4.27% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic negatively impacted the hair relaxers and perms industry. Due to strict lockdowns and stringent government norms for safety, parlors and salons were shut down for a long period of time, impacting the sales of relaxers and perms. On the contrary, the market saw a rise in sales during the pandemic due to the growing preference for personal grooming at home.

Increased preference for hairstyling, changing lifestyles, urbanization, and marketing and promotional activities are the primary factors fueling the growth of perms and relaxants. The increasing preference of women toward naturally styling their hair has boosted the demand for perms and relaxants. Additionally, the major influence of celebrities and the rising income levels of consumers have escalated the demand further.

The major players in the market are also focused on developing new products that suit consumers' changing preferences. The constant R&D has led to product innovation and market expansion. On the other hand, many African American women preferred natural hair treatments, which reduced their spending on relaxants. This factor primarily affected the market's growth negatively.

Perms & Relaxants Market Trends

Increasing Expenditure on Haircare and Hair Styling Products

Consumers' growing affinity toward personal wellness and appearance has led to an increased demand for personal grooming. Additionally, women are interested in grooming, specifically in hair grooming, adding efforts to enhance their hair or curls. The growing westernization and increased spending capacity have escalated the demand for hair grooming products. According to a study conducted by the National Center for Biotechnology Information (NCBI), more than two-thirds of women in Africa are using relaxants to straighten their hair. This surging demand has led to new product innovations by companies to escalate the demand for perms and relaxers. For instance, in 2021, Avlon Industries, under its brand Affirm, launched a hair conditioning relaxer system in South Africa designed for sensitive scalp. The product contains Guanidine Hydroxide, which provides extra moisture to the hair. This relaxer also retains 79% of original fiber elasticity, giving extra volume, shine, and silky feeling to the natural hair.

Middle-East & Africa Dominates the Global Market

Middle-East & Africa occupies a large portion of the perms and relaxers market. The relaxants dominate the market due to the increasing preference among women for styling their hair naturally. The women in the region prefer a variety of hairstyling and hair care products, from weaves to beads and various hairstyles. The perming products also witness significant demand from women who want to add volume, texture, and bounce to their natural hair. These products help enhance the curls for those who prefer their hair in a particular way. Saudi Arabia is experiencing a steady growth in the demand for relaxants and perms due to the increasing influence of social media and celebrity endorsements. To attract a large segment of consumers, companies are innovating new hair styling products while providing a salon-like experience at home. For instance, in 2020, Mega Growth Nigeria added a new product to its hair relaxer range. The company launched a Sensitive Care No-Lye relaxer for women with medium to fine hair texture.

Perms & Relaxants Market Competitor Analysis

The perms and relaxants market is fairly competitive. The market is consolidated with the presence of major players like L'Oreal SA, Henkel AG & Co KGaA, and Amka Products Pty Ltd, which hold most of the market share. The market's key players compete on different factors, such as offering new and differentiated products and providing better quality products to the consumers. These factors helped the major players to gain a competitive advantage in the market. Along with extending their product lines, companies are interested in catering to newer customer segments and extending their presence globally. Investing in constant research & development helped the companies understand the changing needs of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Perms
    • 5.1.2 Relaxants
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 L`Oreal SA
    • 6.4.2 Amka Products Pyt Ltd
    • 6.4.3 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.4 Jotoco Corp.
    • 6.4.5 Coty Inc.
    • 6.4.6 Makarizo International
    • 6.4.7 Kadus Professionals
    • 6.4.8 Unilever PLC
    • 6.4.9 Godrej Group
    • 6.4.10 Procter & Gamble

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET