市場調査レポート
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乗用車用アクセサリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Passenger Car Accessories Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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乗用車用アクセサリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

現在、乗用車用アクセサリーの世界市場は1,700億米ドルで、今後5年間に10%以上のCAGRで成長し、3,000億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の大流行は、世界の封鎖と社会的疎外規範の実施により、市場にマイナスの影響を及ぼしました。これにより、旅行の必要性が低下し、アフターマーケット分野での市場成長の可能性もなくなり、市場の大幅な景気後退を余儀なくされました。COVID-19の感染者が少ない国々では自動車販売が順調に伸びており、自動車メーカーが操業を再開しているため、予測期間中に市場は回復すると思われます。

米国、中国、インドなどの主要市場における自動車販売は、COVID-19後の景気回復に伴う需要により増加しています。例えば、2021年の米国における軽自動車の販売台数は1,490万台で、2020年比で2.5%の伸びを示しました。さらに、メーカーは自動車産業の重要なセクターの顧客との継続性を保持するために、将来のビジネスの不確実性を軽減するコンティンジェンシー・プランを実施しています。

主なハイライト

  • 2020年9月、Continental AGは、コスト削減のための追加施策を含む構造プログラム「Transformation 2019-2029」の拡大を発表しました。拡大されたプログラムにより、2023年以降、コンチネンタルAGは年間最大10億米ドルのコスト削減を実現すると予想されます。この計画では、2029年までにコンチネンタルAGの人員を30000人削減することを目標としており、その中にはドイツでの13000人の余剰人員削減も含まれています。

長期的には、スマートフォンの普及率と高速インターネットの普及率の上昇による自動車用インフォテインメントシステムの売上増加、若い自動車購入者の心の中で自動車の機械的仕様よりも接続機能を好む傾向の高まり、自動車におけるIoTの適用の増加、自動車の美観向上の好みの高まり、接続された電気自動車および自律自動車の売上の増加が、予測期間中に乗用車アクセサリー市場に力強い成長を生み出すと予測されます。

地理的には、主要な自動車アクセサリーOEMの存在、中国、日本、韓国などの市場におけるコネクテッドカーの高い普及率、およびアジア太平洋におけるインターネット接続の急速な拡大により、アジア太平洋が乗用車アクセサリーの最大市場になると予測されます。

主要企業は、自動車OEMと新たなパートナーシップを形成しており、乗用車用アクセサリー市場のさらなる拡大が期待されます。

主なハイライト

  • 2022年11月、サムスン電子傘下のHarman Internationalは、Renault SAと提携し、Renault Australに新しいカスタムデザインの高性能Harman Kardonラウドスピーカーを供給することを発表しました。

したがって、前述の要因は、予測期間中に乗用車市場を成長させると予測されます。

乗用車用アクセサリーの市場動向

インフォテインメントシステムが内装品アクセサリ市場を独占

現代の自動車に搭載される基本的なインフォテインメントシステムには、CDプレーヤー、Bluetooth、USBポート、ライターポート、AUXポート、ビデオパネル、ラジオ、GPS、マルチスピーカー、コントロールパネルが装備されています。

コネクテッドカーや自律走行車などの先進的な自動車におけるインフォテインメントシステムの使用は、自動車購入者が自動車の機械的仕様よりも接続性機能を好むため、継続的に増加しています。インフォテインメント・システム市場は、自動車メーカーと技術系企業による投資や、自動車部品メーカーと技術系企業による合弁事業によって、さらに強化される可能性があります。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年10月、現代モービスとLuxoftは、新たに開発した車載インフォテインメント(IVI)プラットフォームをサードパーティーの自動車メーカーに販売促進するための新契約を発表しました。両社は、デジタルクラスター、拡張現実ヘッドアップディスプレイ、センタースタックディスプレイ、助手席用ディスプレイの6つのディスプレイを完全に制御できるIVIプラットフォーム「Mobis Infotainment System(MIS)」を共同開発し、2022年のInternational Suppliers Conferenceで発表しました。2022年10月にドイツで開催された国際サプライヤー見本市で発表されました。

IoTやナビゲーションシステムの利用率の上昇、インターネットの普及率の高まりは、自動車用インフォテインメントシステムの販売をさらに加速させる。多くのメーカーがタッチスクリーンベースのインフォテインメントシステムを標準装備した新車を発売しており、これが自動車用インフォテインメントシステム市場をさらに促進させるでしょう。例えば、以下の通りです。

  • 2022年6月、インド最大の乗用車メーカーであるMaruti Suzukiは、4m以下のSUVであるMaruti Suzuki Brezzaの新世代モデルにSMART PLAY PRO+という9インチのタッチスクリーンインフォテインメントシステムを搭載して発売しました。

自動運転や自律走行車の増加により、自動車の内装システムにおけるエレクトロニクスの需要はさらに高まると予想されます。Software-Defined Vehicleにおけるデジタルプラットフォームの広範な利用は、予測期間中に市場をさらに牽引すると予想されます。例えば

  • 2022年11月、Qaulcomm Technologies Inc.とRenault SAは、次世代ルノー車向けの高性能デジタルプラットフォームの開発で提携しました。この契約によると、クアルコムは同社のSnapdragonデジタルシャーシを供給し、次世代ルノー車のデジタルコックピット、コネクティビティ、先進運転支援システム(ADAS)をサポートする予定です。

このように、前述の要因により、インフォテインメントシステムは乗用車用インテリアアクセサリ市場の優位性を維持すると予想されます。

アジア太平洋地域が最大の成長率を記録

アジア太平洋地域は、自動車用アクセサリーOEMの大きな存在感、若くて裕福な自動車購入者が自動車の接続機能を好むことによる接続型自動車の高い販売、スマートフォンの普及、インターネットの普及率の上昇、電気自動車や自律走行車の販売増加などにより、自動車用アクセサリーの最大市場であると推定されます。

シンプルなオーディオシステムから、ナビゲーション、Apple CarPlay、Android Auto、テレマティクスなどの複数の機能をサポートするタッチスクリーンインフォテインメントシステムへの移行は、インドや中国などの国々でインフォテインメントシステムの需要を促進しています。以前は、自動車のインフォテインメント・システムは、最高仕様のトリムにのみ提供されていました。しかし、現在ではOEMが中級車やエントリークラスのトリムにもインフォテインメント・システムを提供しています。また、中国では道路インフラが整備されつつあるため、ナビゲーションはほぼすべての車両に必須の機能となっています。例えば

  • 2022年6月に株式会社ニオが中国で発売したスポーツ用多目的車ES7は、23スピーカーのサラウンドサウンドを含むインフォテインメントシステムを搭載しています。

北米と欧州は、自動車保有台数の多さ、コネクテッドカーの市場支配、IoTや5Gなどの最新コネクティビティ技術の容易な入手、電気自動車やコネクテッドカーの販売増加により、乗用車用アクセサリーの次の最大市場になると予想されます。

乗用車用アクセサリー市場の競合分析

乗用車用アクセサリー市場は、多数のローカルアフターマーケットプレーヤーが存在する断片的な市場です。乗用車用アクセサリー市場の主要プレイヤーには、Harman International Industries Inc.、Faurecia、株式会社デンソー、Robert Bosch、Aptiv PLCなどが含まれます。

これらの支払者は、新製品の発売、ジョイントベンチャー、活動の拡大に従事しています。例えば、以下の通りです。

  • 2022年8月、Bosch IndiaとPTV Groupは、インドにおける車両接続ソリューションの開発に関する契約を締結しました。
  • 2022年6月、Continental AGはMotovis Intelligent Technologiesに出資し、レベル2からレベル4の車両自律性モビリティソリューションの開発に関する契約を締結しました。
  • 2022年2月、サムスン電子傘下のハーマンインターナショナルとマイクロソフトは、ハーマンインターナショナルのデジタルトランスフォーメーションソリューション(DTS)事業の製品をMicrosoft Azure Private Multi-access Edge Compute(PMEC)で統合する協業を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • インテリアアクセサリー
      • インフォテインメントシステム
      • フロアカーペット、マット
      • シートカバー
      • エレクトリカルシステム
      • セキュリティ
      • その他
    • エクステリアアクセサリー
      • LEDライト
      • アロイホイール
      • ボディキット
      • ラック
      • ウィンドウフィルム
      • カバー
      • クラッシュガード
      • その他
  • 販売チャネル
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Adient PLC
    • Grupo Antolin
    • Panasonic Corporation
    • Faurecia
    • Lear Corporation
    • Continental AG
    • Denso Corporation
    • Harman International Industries Inc.
    • Robert Bosch GmbH
    • Kenwood Corporation
    • Alpine Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69000

Currently, the Passenger Car Accessories Market is valued at USD 170 billion and is expected to reach USD 300 billion, growing at a CAGR of over 10% over the next five years.

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market owing to the global lockdown and social distancing norms implemented. This reduced the need to travel and also eliminated the chances of market growth in the aftermarket segment, forcing a significant economic slowdown of the market. As automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast.

Automotive sales in major markets like the United States, China, and India increased due to the demand generated by the post-COVID-19 economic recovery. For instance, in 2021, 14.9 million light vehicles were sold in the United States, a growth of 2.5% over 2020. Furthermore, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry. For instance

Key Highlights

  • In September 2020, Continental AG announced the expansion of its structural program Transformation 2019-2029 by including additional measures for cost reduction. The expanded program is anticipated to deliver cost savings of up to USD 1 billion per year from 2023 onwards to Continental AG. The plan aims to reduce the headcount at Continental AG by 30000 till 2029, including 13000 redundancies in Germany.

Over the long term, rising sales of automotive infotainment systems due to growing smartphone penetration and increasing adoption of high-speed internet, rising preference for connectivity features over mechanical specification of the cars in the minds of young vehicle buyers, increasing application of IoT in the vehicles, rising preference for improving the aesthetic appeal of automobiles and growing sales of connected, electric and autonomous vehicles are anticipated to produce strong growth in the passenger cars accessories market during the forecast period.

Geographically, Asia Pacific is predicted to be the largest market for passenger car accessories due to the presence of major automobile accessories OEMs, higher penetration of connected vehicles in markets like China, Japan, and South Korea, as well as rapidly expanding internet connectivity in Asia-Pacific.

Key players are forming new partnerships with automobile OEMs which is further expected to expand the market for passenger car accessories market. For instance

Key Highlights

  • In November 2022, Harman International, a Samsung Electronics company, announced a partnership with Renault SA to supply Renault Austral with new custom-designed, high-performance Harman Kardon loudspeakers.

Thus the aforementioned factors are projected to grow the passenger cars market during the forecast period.

Passenger Car Accessories Market Trends

Infotainment System Dominates the Interiors Accessories Market

A basic infotainment system in a modern vehicle comes equipped with a CD player, Bluetooth, USB port, lighter port, aux port, video panel, radio, GPS, multiple speakers, and control panels.

The use of infotainment systems in advanced automobiles, such as connected cars and autonomous vehicles, has been continually increasing due to the preference of car buyers for the connectivity features of an automobile over its mechanical specifications. The market for infotainment systems may be further strengthened by investments made by automobile manufacturers and tech companies, as well as joint ventures between automobile component manufacturers and tech companies. For instance,

  • In October 2022, Hyundai Mobis and Luxoft announced a new deal to promote their newly developed In-vehicle Infotainment (IVI) platform for sale to third-party automobile manufacturers. The two companies jointly developed 'The IVI platform, named Mobis Infotainment System (MIS), which can fully control six displays -- a digital cluster, an augmented reality heads-up display, a center stack display, and three displays for passenger seats. It was unveiled at International Suppliers Fair held in Germany in October 2022.

The rising usage of IoT, navigation systems, and growing internet penetration further accelerate the sales of automobile infotainment systems. Many manufacturers are launching their new vehicles equipped with touchscreen-based infotainment systems as a standard feature that will further propel the market for automotive infotainment systems. For instance,

  • In June 2022, Maruti Suzuki, the largest passenger vehicle manufacturer in India, launched the new generation of its sub 4m SUV Maruti Suzuki Brezza with a 9-inch touchscreen infotainment system named SMART PLAY PRO+.

The increase in automation and autonomous driving vehicles is expected to increase further the demand for electronics in the interior systems of vehicles. The extensive use of digital platforms in software-defined vehicles is expected to further drive the market during the forecast period. For instance

  • In November 2022, Qaulcomm Technologies Inc. and Renault SA teamed to develop high-performance digital platforms for the next generation of Renault vehicles. According to this agreement, Qualcomm will supply its Snapdragon digital chassis to support digital cockpit, connectivity, and Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in the next-generation Renault vehicles.

Thus the aforementioned factors are anticipated to maintain infotainment systems' dominance of the passenger interior accessories markets.

Asia Pacific to exhibit the largest growth rate

Asia-Pacific is estimated to be the largest market for automobile accessories because of the significant presence of automobile accessories OEMs, high sales of connected cars due to preference for connectivity features in automobiles by young, affluent vehicles buyers, widespread adoption of smartphones, and rising Internet penetration and growing sales of electric and autonomous vehicles.

The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, Telematics, etc., is driving the demand for infotainment systems in countries such as India and China. Earlier, the infotainment system in a vehicle was offered only on the top-spec trim. However, OEMs are presently offering infotainment systems even in mid- and entry-level trims. Additionally, the road infrastructure in China is developing; thus, navigation has become a must-have feature in almost all vehicles. For instance

  • In June 2022, Nio Inc. launched their ES7 sports utility vehicle in China, featuring an infotainment system that includes a 23-speaker surround-sound configuration.

North America and Europe are forecasted to be the following largest markets for passenger car accessories due to the significant automobile ownership, market dominance of connected vehicles, easy availability of the latest connectivity technologies like IoT and 5G, and growing sales of electric and connected vehicles.

Passenger Car Accessories Market Competitor Analysis

The market for passenger car accessories market is a fragmented one with numerous local aftermarket players. Some of the key players in the passenger car accessories market include Harman International Industries Inc., Faurecia, Denso Corporation, Robert Bosch, and Aptiv PLC, among others.

These payers are engaging in new product launches, joint ventures, and expansion of their activities. For instance,

  • In August 2022, Bosch India and PTV Group signed an agreement to develop vehicle connectivity solutions in India.
  • In June 2022, Continental AG invested in Motovis Intelligent Technologies and signed an agreement to develop autonomous mobility solutions from Level 2 to Level 4 vehicle autonomy.
  • In February 2022, Harman International, a Samsung Electronics company, and Microsoft announced a collaboration to integrate with Microsoft Azure Private Multi-access Edge Compute (PMEC) with the products from the Digital Transformation Solutions (DTS) business of Harman International.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Interior Accessories
      • 5.1.1.1 Infotainment System
      • 5.1.1.2 Floor Carpets and Mats
      • 5.1.1.3 Seat Covers
      • 5.1.1.4 Electrical Systems
      • 5.1.1.5 Security Systems
      • 5.1.1.6 Others
    • 5.1.2 Exterior Accessories
      • 5.1.2.1 LED Lights
      • 5.1.2.2 Alloy Wheels
      • 5.1.2.3 Body Kits
      • 5.1.2.4 Racks
      • 5.1.2.5 Window Films
      • 5.1.2.6 Covers
      • 5.1.2.7 Crash Guards
      • 5.1.2.8 Others
  • 5.2 Sales Channel
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Adient PLC
    • 6.2.2 Grupo Antolin
    • 6.2.3 Panasonic Corporation
    • 6.2.4 Faurecia
    • 6.2.5 Lear Corporation
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 Denso Corporation
    • 6.2.8 Harman International Industries Inc.
    • 6.2.9 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.10 Kenwood Corporation
    • 6.2.11 Alpine Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS