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市場調査レポート
商品コード
1197898
乗用車用アクセサリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Passenger Car Accessories Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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乗用車用アクセサリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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現在、乗用車用アクセサリーの世界市場は1,700億米ドルで、今後5年間に10%以上のCAGRで成長し、3,000億米ドルに達すると予測されています。
COVID-19の大流行は、世界の封鎖と社会的疎外規範の実施により、市場にマイナスの影響を及ぼしました。これにより、旅行の必要性が低下し、アフターマーケット分野での市場成長の可能性もなくなり、市場の大幅な景気後退を余儀なくされました。COVID-19の感染者が少ない国々では自動車販売が順調に伸びており、自動車メーカーが操業を再開しているため、予測期間中に市場は回復すると思われます。
米国、中国、インドなどの主要市場における自動車販売は、COVID-19後の景気回復に伴う需要により増加しています。例えば、2021年の米国における軽自動車の販売台数は1,490万台で、2020年比で2.5%の伸びを示しました。さらに、メーカーは自動車産業の重要なセクターの顧客との継続性を保持するために、将来のビジネスの不確実性を軽減するコンティンジェンシー・プランを実施しています。
長期的には、スマートフォンの普及率と高速インターネットの普及率の上昇による自動車用インフォテインメントシステムの売上増加、若い自動車購入者の心の中で自動車の機械的仕様よりも接続機能を好む傾向の高まり、自動車におけるIoTの適用の増加、自動車の美観向上の好みの高まり、接続された電気自動車および自律自動車の売上の増加が、予測期間中に乗用車アクセサリー市場に力強い成長を生み出すと予測されます。
地理的には、主要な自動車アクセサリーOEMの存在、中国、日本、韓国などの市場におけるコネクテッドカーの高い普及率、およびアジア太平洋におけるインターネット接続の急速な拡大により、アジア太平洋が乗用車アクセサリーの最大市場になると予測されます。
主要企業は、自動車OEMと新たなパートナーシップを形成しており、乗用車用アクセサリー市場のさらなる拡大が期待されます。
したがって、前述の要因は、予測期間中に乗用車市場を成長させると予測されます。
現代の自動車に搭載される基本的なインフォテインメントシステムには、CDプレーヤー、Bluetooth、USBポート、ライターポート、AUXポート、ビデオパネル、ラジオ、GPS、マルチスピーカー、コントロールパネルが装備されています。
コネクテッドカーや自律走行車などの先進的な自動車におけるインフォテインメントシステムの使用は、自動車購入者が自動車の機械的仕様よりも接続性機能を好むため、継続的に増加しています。インフォテインメント・システム市場は、自動車メーカーと技術系企業による投資や、自動車部品メーカーと技術系企業による合弁事業によって、さらに強化される可能性があります。例えば、以下のようなものです。
IoTやナビゲーションシステムの利用率の上昇、インターネットの普及率の高まりは、自動車用インフォテインメントシステムの販売をさらに加速させる。多くのメーカーがタッチスクリーンベースのインフォテインメントシステムを標準装備した新車を発売しており、これが自動車用インフォテインメントシステム市場をさらに促進させるでしょう。例えば、以下の通りです。
自動運転や自律走行車の増加により、自動車の内装システムにおけるエレクトロニクスの需要はさらに高まると予想されます。Software-Defined Vehicleにおけるデジタルプラットフォームの広範な利用は、予測期間中に市場をさらに牽引すると予想されます。例えば
このように、前述の要因により、インフォテインメントシステムは乗用車用インテリアアクセサリ市場の優位性を維持すると予想されます。
アジア太平洋地域は、自動車用アクセサリーOEMの大きな存在感、若くて裕福な自動車購入者が自動車の接続機能を好むことによる接続型自動車の高い販売、スマートフォンの普及、インターネットの普及率の上昇、電気自動車や自律走行車の販売増加などにより、自動車用アクセサリーの最大市場であると推定されます。
シンプルなオーディオシステムから、ナビゲーション、Apple CarPlay、Android Auto、テレマティクスなどの複数の機能をサポートするタッチスクリーンインフォテインメントシステムへの移行は、インドや中国などの国々でインフォテインメントシステムの需要を促進しています。以前は、自動車のインフォテインメント・システムは、最高仕様のトリムにのみ提供されていました。しかし、現在ではOEMが中級車やエントリークラスのトリムにもインフォテインメント・システムを提供しています。また、中国では道路インフラが整備されつつあるため、ナビゲーションはほぼすべての車両に必須の機能となっています。例えば
北米と欧州は、自動車保有台数の多さ、コネクテッドカーの市場支配、IoTや5Gなどの最新コネクティビティ技術の容易な入手、電気自動車やコネクテッドカーの販売増加により、乗用車用アクセサリーの次の最大市場になると予想されます。
乗用車用アクセサリー市場は、多数のローカルアフターマーケットプレーヤーが存在する断片的な市場です。乗用車用アクセサリー市場の主要プレイヤーには、Harman International Industries Inc.、Faurecia、株式会社デンソー、Robert Bosch、Aptiv PLCなどが含まれます。
これらの支払者は、新製品の発売、ジョイントベンチャー、活動の拡大に従事しています。例えば、以下の通りです。
Currently, the Passenger Car Accessories Market is valued at USD 170 billion and is expected to reach USD 300 billion, growing at a CAGR of over 10% over the next five years.
The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market owing to the global lockdown and social distancing norms implemented. This reduced the need to travel and also eliminated the chances of market growth in the aftermarket segment, forcing a significant economic slowdown of the market. As automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast.
Automotive sales in major markets like the United States, China, and India increased due to the demand generated by the post-COVID-19 economic recovery. For instance, in 2021, 14.9 million light vehicles were sold in the United States, a growth of 2.5% over 2020. Furthermore, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry. For instance
Over the long term, rising sales of automotive infotainment systems due to growing smartphone penetration and increasing adoption of high-speed internet, rising preference for connectivity features over mechanical specification of the cars in the minds of young vehicle buyers, increasing application of IoT in the vehicles, rising preference for improving the aesthetic appeal of automobiles and growing sales of connected, electric and autonomous vehicles are anticipated to produce strong growth in the passenger cars accessories market during the forecast period.
Geographically, Asia Pacific is predicted to be the largest market for passenger car accessories due to the presence of major automobile accessories OEMs, higher penetration of connected vehicles in markets like China, Japan, and South Korea, as well as rapidly expanding internet connectivity in Asia-Pacific.
Key players are forming new partnerships with automobile OEMs which is further expected to expand the market for passenger car accessories market. For instance
Thus the aforementioned factors are projected to grow the passenger cars market during the forecast period.
A basic infotainment system in a modern vehicle comes equipped with a CD player, Bluetooth, USB port, lighter port, aux port, video panel, radio, GPS, multiple speakers, and control panels.
The use of infotainment systems in advanced automobiles, such as connected cars and autonomous vehicles, has been continually increasing due to the preference of car buyers for the connectivity features of an automobile over its mechanical specifications. The market for infotainment systems may be further strengthened by investments made by automobile manufacturers and tech companies, as well as joint ventures between automobile component manufacturers and tech companies. For instance,
The rising usage of IoT, navigation systems, and growing internet penetration further accelerate the sales of automobile infotainment systems. Many manufacturers are launching their new vehicles equipped with touchscreen-based infotainment systems as a standard feature that will further propel the market for automotive infotainment systems. For instance,
The increase in automation and autonomous driving vehicles is expected to increase further the demand for electronics in the interior systems of vehicles. The extensive use of digital platforms in software-defined vehicles is expected to further drive the market during the forecast period. For instance
Thus the aforementioned factors are anticipated to maintain infotainment systems' dominance of the passenger interior accessories markets.
Asia-Pacific is estimated to be the largest market for automobile accessories because of the significant presence of automobile accessories OEMs, high sales of connected cars due to preference for connectivity features in automobiles by young, affluent vehicles buyers, widespread adoption of smartphones, and rising Internet penetration and growing sales of electric and autonomous vehicles.
The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, Telematics, etc., is driving the demand for infotainment systems in countries such as India and China. Earlier, the infotainment system in a vehicle was offered only on the top-spec trim. However, OEMs are presently offering infotainment systems even in mid- and entry-level trims. Additionally, the road infrastructure in China is developing; thus, navigation has become a must-have feature in almost all vehicles. For instance
North America and Europe are forecasted to be the following largest markets for passenger car accessories due to the significant automobile ownership, market dominance of connected vehicles, easy availability of the latest connectivity technologies like IoT and 5G, and growing sales of electric and connected vehicles.
The market for passenger car accessories market is a fragmented one with numerous local aftermarket players. Some of the key players in the passenger car accessories market include Harman International Industries Inc., Faurecia, Denso Corporation, Robert Bosch, and Aptiv PLC, among others.
These payers are engaging in new product launches, joint ventures, and expansion of their activities. For instance,