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市場調査レポート
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1445515

パンケーキミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pancake Mixes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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パンケーキミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パンケーキミックス市場規模は、2024年に5億7,649万米ドルと推定され、2029年までに7億5,059万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.42%のCAGRで成長します。

パンケーキミックス-マーケット

消費者の行動と需要の変化、購入パターン、サプライチェーンの経路変更、現在の市場力学、政府の大幅な介入は、パンケーキミックス市場に影響を与える主な要因です。朝食に関しては利便性が依然として重要な要素であり、消費者が外食よりも安価で簡単な食事を自宅で求める中、パンケーキの人気が高まっています。

パンケーキは準備時間がほとんどかからず、多くのファーストフードチェーンやレストランで簡単に入手できるため、インスタント食品として頻繁に消費されています。さらに、短時間で準備できることや健康上の利点などの理由から、働く人々の間でパンケーキの需要が増加しています。忙しいライフスタイルや調理に使える時間が少ないなどの要因により、消費者はパッケージ化されたパンケーキミックスを好むことがよくあります。しかし、消化器系の健康問題の発生率の高さ、体重管理の問題、そして栄養価の高い食品への需要により、グルテンフリー商品の全体的な需要が高まっています。したがって、市場関係者はグルテンフリーのパンケーキミックスを提供し始めています。

新製品の開発、味と汎用性の向上、高レベルのマーケティングサポートなどの他の要因も、パンケーキミックスの全体的な需要の増加に貢献しています。

パンケーキミックス市場動向

グルテンフリーのパンケーキミックスの人気が高まっている

顧客の間でより健康的で革新的な食品に対する需要の高まりが、パンケーキ市場の拡大を加速させています。需要の高まりに応えるため、メーカーはグルテンフリーやビーガンなどの成分を含む新しいパンケーキの品種を導入しています。消費者の間でより健康的なライフスタイルへの変化、健康的な食事に対する意識の高まり、セリアック病に関する知識の増加が、グルテンフリー食品の消費増加に寄与する主な要因です。消化のしやすさ、アレルゲンを回避する必要性または回避願望、ベジタリアンおよびビーガンのライフスタイルとの適合性、持続可能性への懸念などが、そのような食品の購入を促す関連要因となります。

グルテン不耐症とセリアックアレルギーの有病率の増加が、世界中でグルテンフリーのパンケーキミックスの需要を押し上げている主な理由です。セリアック病英国レポート 2022によると、英国と欧州では少なくとも100人に1人がセリアック病に罹患しています。しかし、現在臨床的にこの疾患と診断されているのは36%だけです。したがって、栄養価の高い製品に対する消費者の需要の高まりと、製品に対するクリーンラベル表示の増加が、世界市場の成長を支えています。グルテンフリー製品は、小麦、大麦、ライ麦ベースの製品の理想的な代替品となる特別製品としての見方も高まっています。消費者はまた、グルテンフリーのラベルが貼られた強化粉やミックスにも高い関心を示しています。グルテンフリーの傾向は、メーカーに原材料の配合を改善し、食品の官能特性を利用した実質的な革新を導入する機会をもたらしました。

北米は世界市場で大きなシェアを握る

パンケーキは北米で最も人気のある朝食のオプションであり、あらゆる年齢層に楽しまれています。北米の大多数の人は朝食にパンケーキをよく食べます。同社の地域での販売実績は、働く人々の増加と、すぐに食べられる朝食への依存によって加速されています。パンケーキミックスの利便性の高さは、市場の総需要の増加に貢献します。米国市場は世界で最も先進的で洗練された市場の一つです。ほとんどの食品カテゴリーには市場が確立されており、パンケーキには数量増加の余地が大きくあります。この市場を牽引する主な要因は、健康とウェルネス、クリーンなラベル、利便性に対する関心の高まりです。

さらに、消費者の食品消費行動の変化により、そのような食品への支出意欲が高まり、自宅で料理をする時間の不足がこの地域の市場の成長を推進しています。今日の消費者は、健康的なライフスタイルを志向する傾向があるため、全粒粉パンケーキミックスを好みます。企業はまた、より健康的な食品の長期的な見通しを強化するために、より幅広い消費者層にアピールするための製品ポートフォリオの拡大にも注力しています。

パンケーキミックス業界の概要

パンケーキミックス市場は細分化されており、さまざまなアクティブなプレーヤーによって推進されています。市場には、コンチネンタルミルズ社やペプシコ社など、著名なプレーヤーが数多く存在します。主要企業は、新製品の発売、拡張、合弁事業、パートナーシップ、買収などを利用して市場の成長を促進してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • CH Guenther & Son LLC
    • Continental Mills Inc.
    • General Mills
    • Hodgson Mill Inc.
    • PepsiCo
    • The Hain Celestial Group
    • Hometown Food Company
    • Williams-Sonoma
    • King Arthur Baking Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68347

The Pancake Mixes Market size is estimated at USD 576.49 million in 2024, and is expected to reach USD 750.59 million by 2029, growing at a CAGR of 5.42% during the forecast period (2024-2029).

Pancake Mixes - Market

The changes in consumer behavior and demand, purchasing patterns, re-routing of the supply chain, dynamics of current market forces, and the significant interventions of governments are the major factors that affect the pancake mixes market. Convenience is still a driving factor when it comes to breakfast, and pancakes have increased in popularity as consumers seek inexpensive and simple meals at home rather than dining out.

As pancakes require little preparation time and are readily available in many fast food chains and restaurants, pancakes are frequently consumed as a convenience food. Additionally, the demand for pancakes among working people has increased due to factors including their quick preparation and related health benefits. Due to factors such as busy lifestyles and less time available for cooking, consumers often prefer packaged pancake mixes. However, the high incidence of digestive health problems, weight management issues, and the demand for nutritious food is fuelling the overall demand for gluten-free items. Thus, market players have started offering gluten-free pancake mixes.

Other factors, such as the development of new products, improvement in taste and versatility, and high levels of marketing support, are helping to increase the overall demand for pancake mixes.

Pancake Mixes Market Trends

Rising Popularity of Gluten-free Pancake Mixes

The rise in demand for healthier and innovative food products among customers has fueled the pancake market's expansion. To meet the growing demand, manufacturers are introducing new pancake varieties with components including gluten-free and vegan. Changing to healthier lifestyles, increasing awareness concerning healthy eating, and growing knowledge of celiac diseases among consumers is the prime factor contributing to the higher consumption of gluten-free food products. The ease of digestion, the need or desire to avoid allergens, compatibility with vegetarian and vegan lifestyles, and concerns about sustainability are some associated factors stimulating the purchase of such foods.

The growing prevalence of gluten intolerance and celiac allergies is the primary reason for boosting the demand for gluten-free pancake mixes across the globe. According to the celiac UK report 2022, Coeliac disease affects at least 1 in 100 people in the United Kingdom and Europe; however, only 36% of people with the condition are currently clinically diagnosed. Thus, the increased consumer demand for nutritious products and the rising clean-label claims on products support the global market gro h. Gluten-free products are also increasingly viewed as specialty products that can offer an ideal substitute for wheat-, barley- or rye-based products. Consumers have also shown high interest in fortified flours and mixes with gluten-free label claims. The gluten-free trend has provided opportunities for manufacturers to improve the ingredient formulation and introduce substantial innovation with the organoleptic characteristics of food products.

North America Holds a Significant Share in the Global Market

Pancakes are the most popular breakfast option in North America and are enjoyed among all age groups. The majority of people in North America often eat pancakes for breakfast. Its regional sales performance has been fueled by the increase in working people and their dependence on ready-to-eat breakfast. The convenience level of pancake mixes helps to increase the total demand in the market. The United States market is among the most advanced and sophisticated in the world. Most food product categories have established markets, and there is great room for the volume growth of pancakes. The main factors driving this market are the growing interest in health and wellness, clean labeling, and convenience.

Moreover, changing food consumption behavior among consumers increased willingness to spend on such food, and the lack of time to cook at home are driving the market growth in the region. Consumers nowadays prefer whole-grain pancake mixes due to their inclination toward leading a healthy lifestyle. Companies are also focusing on expanding product portfolios to appeal to a broader base of consumers to strengthen the long-term prospects of healthier foods.

Pancake Mixes Industry Overview

The pancake mixes market is fragmented and is driven by various active players. There are numerous prominent players in the market, such as Continental Mills, Inc. d PepsiCo. Inc, General Mills, C.H. Guenther & Son LLC, and Bob's Red Mill Natural Foods. The major players have used new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase the market growth. For instance, In September 2021, General Mills India launched its ready-to-cook (RTC) two minutes Pillsbury Pancakes brand in India. The Pillsbury Pancakes come in two variants - Choco Chip and Funfetti.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarket/Hypermarkets
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Specialist Retailers
    • 5.1.4 Online Retail
    • 5.1.5 Other Distribution Channels
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Spain
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 6.3.2 C.H. Guenther & Son LLC
    • 6.3.3 Continental Mills Inc.
    • 6.3.4 General Mills
    • 6.3.5 Hodgson Mill Inc.
    • 6.3.6 PepsiCo
    • 6.3.7 The Hain Celestial Group
    • 6.3.8 Hometown Food Company
    • 6.3.9 Williams-Sonoma
    • 6.3.10 King Arthur Baking Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS