デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1197762

栄養補助食品成分の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Nutraceutical Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
栄養補助食品成分の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

栄養補助食品成分の世界市場は、予測期間2022-2027年にCAGR7.1%で成長すると予測されています。

プロバイオティクス分野の高い進行は、ライフスタイルや食習慣の変動、消化器系の健康に対するプロバイオティクスの体力的な利点に関する意識の高まり、動物の栄養補給のための動物飼料におけるプロバイオティクスの利用が増加していることが理由と考えることができます。米国、中国、カナダ、インド、ドイツ、英国などの主要国でCOVID-19の症例数が多いため、その機能的な利点から栄養補助食品成分の要件が高く、今後数年間も継続して高い需要で推移することになります。栄養補助食品は、その機能的な利点のためにCOVID-19中に他のNutraceutical成分よりも人気があります。

イノベーションと新製品開発は、様々な健康上の利点を提供するチュアブル栄養補助食品であるパワーグミなどのNutraceutical製品を推進する可能性があります。栄養補助食品成分は、動物、植物、微生物、合成由来のもので、食品、飲食品、栄養補助食品、動物栄養、パーソナルケア製品など、さまざまな用途に主要な栄養価値と機能的利点を付加し、健康効果を発揮するものです。

栄養補助食品成分は、健康状態の改善において病気の治療や治癒を助けるため、その医療効果により医薬品産業において有益です。ピル疲労の状況は、大人と子供で非常に身近なものとなっており、それは栄養補助食品を持つことによって治療や予防することができます。しかし、いくつかの巨大なメーカーは、一貫して消費者に改善された栄養因子を提供し、味のバリアントといくつかの栄養補助食品を提唱する技術革新に関与しています。これに加え、イチョウ葉、ニンニク、クランベリー、コンドロイチンやグルコサミンなどの高麗人参抽出物のような植物抽出物栄養補助食品成分の需要の高まりは、ホメオパシーの予防薬や自己治療の人気の高まりとともに強化されました。

栄養補助食品成分の市場動向

栄養補助食品製品の消費拡大

消費者は多額の医療費を払って治療を受けるよりも、自分の健康を増進させることに関心があり、多くの人が栄養補助食品関連製品に傾倒しています。世界的に、栄養補助食品は重要性を増しており、消費者の毎日の食生活の一部となっています。今日では、製品の改正は、市場の現在の動向に従って作られています。このように、技術と革新により、巨大な生産者は、一般的な健康問題と特定の健康問題の両方を目的とした機能性食品および栄養補助食品を製造することができます。COVID-19の世界の広がりは、人々の免疫力を高め、健康な体を維持するための栄養補助食品への傾倒を促しています。しかし、予防的なヘルスケア対策が各地域で製品の売上を大きく伸ばしています。機能性飲料は最も急速に成長している分野の1つであり、新興国市場はこれらの飲料の成長の可能性を持っています。機能性飲料の分野では、強化水やレディ・トゥ・ドリンク飲料が消費者の需要を高めています。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

アジア太平洋地域が最大のシェアを占め、予測期間中に最も高い成長率が予測されています。アジア太平洋地域では、日本が栄養補助食品成分市場の主要なシェアを占めており、中国とインドがそれに続いています。今後数年間は可処分所得の増加に伴い、各地域の経済が向上すると予測されています。人々は健康関連に収入のかなりの部分を費やす傾向があるため、これは市場を押し上げると思われます。栄養補助食品成分市場における機能性飲料分野は、消費者の間で健康・フィットネス飲料商品の採用が進み、主に中国、日本、インド、マレーシアの地域で高い需要があるため、予測期間中に安定した成長率を示すと予想されます。オーストラリアやニュージーランドなどのオセアニア諸国は、人口増加率がそれほど高くありません。アジア太平洋地域のスポーツ・エネルギー分野は、有機的な利点の意識の高まりと栄養補助食品成分で構成されたサプリメントの取得により、最も急成長するセグメントを持っていると予測されるように、栄養補助食品は非常にアスリートやスポーツマンによって消費されます。

栄養補助食品成分市場の競合分析

世界の栄養補助食品成分市場は、Archer Daniels Midland Co.、Cargill Inc.、味の素株式会社、Nutraceutix, Inc.、Ingredion Incorporatedなど少数の主要企業による中程度の競争状態にあります。世界の業界規制の強化に伴い、新製品の発売、合併、買収も増加しており、これが膨大な市場シェアを獲得する主な要因となっています。メーカーは、市場の他のプレイヤーに対する競争力を得るために、製品の品質を高めることに主に集中しています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識は、製品の範囲を世界的に拡大するために、メーカーに優位性を与えます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分タイプ別
    • プレバイオティクス
    • プロバイオティクス
    • ビタミン類
    • ミネラル
    • プロテイン
    • オメガ3構造脂質
    • ファイトケミカルと植物抽出物
    • 食物繊維と特殊な炭水化物
    • その他
  • 用途別
    • 機能性食品
    • 機能性飲料
    • 栄養補助食品
    • 動物栄養
    • 化粧品
    • ベビー用品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill, Incorporated
    • E. I. Du Pont De Nemours and Company
    • BASF SE
    • Archer Daniels Midland Company
    • Associated British Foods Plc
    • Ajinomoto Co.
    • Dsm N.V.
    • Ingredion Incorporated
    • Nutraceutix, Inc.
    • FMC Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 52490

The global nutraceutical ingredients market is projected to register a CAGR of 7.1% during the forecast period 2022-2027.

The high progression of the probiotic segment can be considered the reason for volatile lifestyle and eating practices, rising consciousness about the physical fitness benefits of probiotics over digestive health, and increasing utilization of probiotics in animal feed for the nutrition of animals. With a high number of COVID-19 cases in major countries like the United States, China, Canada, India, Germany, the United Kingdom, and others, the requirement for nutraceutical ingredients remains high due to their functional benefits, and it will run continuously high on demand in the upcoming years as well. The dietary supplement is popular over other Nutraceutical ingredients during COVID-19 due to its functional benefits.

Innovation and new product development are likely to drive the Nutraceutical products such as power gummies, which are chewable dietary supplements that offer various health benefits. Nutraceutical ingredients are derived from animal, plant, microbial, and synthetic sources, which provide health benefits, adding the primary nutritional value and functional benefits to various applications such as food, beverages, dietary supplements, animal nutrition, and personal care products.

Nutraceutical ingredients are beneficial in the pharmaceutical industry due to their medical benefits as they assist in treating or curing diseases in improved health conditions. The pill fatigue situation has become very familiar in adults and kids, which can be treated and prevented by having nutraceutical products. However, several giant manufacturers are consistently involved in innovation to put forward a few nutraceutical products with flavor variants, offering improved nutritional factors to the consumers. Adding to this, the rising demand for plant extract nutraceutical ingredients like ginkgo Biloba, garlic and cranberry, and ginseng extracts such as chondroitin and glucosamine have strengthened along with the increasing popularity of preventive medicines of homeopathy and self-treatment.

Nutraceutical Ingredients Market Trends

Growing Consumption of Neutraceutical Products

Consumers are more concerned about improving their health than paying huge medical bills for treatment, so most people are inclined toward nutraceutical ingredient products. Globally, nutraceuticals are gaining importance and becoming a part of the consumer's daily diet. Nowadays, amendments in the products are made as per the current trend in the market. Thus, technology and innovation enable giant producers to manufacture functional and nutraceutical foods aiming for both general and specified health problems. The spread of COVID-19 worldwide inspires people to be inclined toward nutraceutical-based products that will boost their immune system and keep them fit and healthy. However, adopting precautionary healthcare measures is considerably increasing product sales in every region. Functional beverages are one of the fastest-growing segments, and developing markets have growth potential for these beverages. Within the functional beverage segment, enhanced water and ready-to-drink beverages are seeing an increased consumer demand.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

The Asia-Pacific region dominates the market with the largest share and the highest growth rate projected in the forecast period. In Asia-Pacific, Japan holds the major share in the nutraceuticals ingredients market, followed by China and India. The economy is projected to improve in regions with an increase in disposable income in the coming years. This would boost the market, as people tend to spend a good amount of their income on health-related aspects. The functional beverage segment in the nutraceuticals ingredient market is expected to have a steady growth rate during the forecast period as the enhancement in the adoption of health and fitness drink commodities among consumers are high on demand majorly in the region of China, Japan, India, and Malaysia. The population growth rate in the Oceania nations such as Australia and New Zealand is not very high. Nutraceutical products are highly consumed by athletes, and sportspeople as the sports and energy segment in Asia-Pacific is projected to have the fastest-growing segment with the increasing consciousness of the organic benefits and acquisition of supplements made up of Nutraceutical ingredients.

Nutraceutical Ingredients Market Competitor Analysis

The global nutraceutical ingredients market is moderately competitive with a few major players like Archer Daniels Midland Co., Cargill Inc., Ajinomoto Co., Nutraceutix, Inc., and Ingredion Incorporated. With increased industry regulation worldwide, new product launches, mergers, and acquisitions have also increased, which are the primary cause of acquiring a vast market share. The manufacturers are majorly concentrating on enhancing their product quality to obtain a competitive edge over other players in the market. Advanced distribution network and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Ingredient Type
    • 5.1.1 Prebiotic
    • 5.1.2 Probiotic
    • 5.1.3 Vitamins
    • 5.1.4 Minerals
    • 5.1.5 Protein
    • 5.1.6 OMEGA 3 Structured Lipids
    • 5.1.7 Phytochemicals & Plant Extracts
    • 5.1.8 Fibers and specialty Carbohydrates
    • 5.1.9 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Functional Foods
    • 5.2.2 Functional Beverages
    • 5.2.3 Dietary Supplements
    • 5.2.4 Animal Nutrition
    • 5.2.5 Cosmetics
    • 5.2.6 Baby products
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill, Incorporated
    • 6.4.2 E. I. Du Pont De Nemours and Company
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.5 Associated British Foods Plc
    • 6.4.6 Ajinomoto Co.
    • 6.4.7 Dsm N.V.
    • 6.4.8 Ingredion Incorporated
    • 6.4.9 Nutraceutix, Inc.
    • 6.4.10 FMC Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET