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市場調査レポート
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1440112

ナツメグ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Nutmeg - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ナツメグ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ナツメグ市場規模は2024年に27億4,000万米ドルと推定され、2029年までに35億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.5%のCAGRで成長します。

ナツメグ-マーケット

主なハイライト

  • 西洋社会の間でインド料理やタイ料理などのアジア料理の人気が高いことによる国際貿易の増加とオレオレジン産業の高い成長は、予測期間中にナツメグ市場の成長を推進する要因の一部です。
  • ナツメグは、重要な経済的価値のある香辛料植物であり、特にナツメグと花の部分(メース)はナツメグ油の製造に使用できます。ナツメグオイルは、国際市場で最も人気のあるエッセンシャルオイルの1つです。インドネシアとインド産のナツメグは、その独特の香りと高い油収量により、世界市場で競争力を持っています。小規模農園は、インドとインドネシアのすべてのナツメグ栽培を監督しています。
  • 2021年のナツメグの輸出総額は14億4,139万米ドルに達しました。グアテマラ、インド、インドネシアが主要な生産国で、2021年の輸出総額の70%以上のシェアを占めました。米国がナツメグの主な輸入先となった。製品。これらの目的地でのナツメグの需要は、消費の増加により、予測期間中に増加すると予想されます。

ナツメグ市場動向

ナツメグの国際貿易の増加が市場を牽引

ナツメグはアジア料理で広く使用されており、世界の多くの地域で人気が高まっています。欧州はナツメグの主要輸入国の一つです。インド料理やタイ料理などのエスニック料理の人気の高まりにより、食品メーカーの間でナツメグなどのスパイスの需要が高まっています。

インドネシアでは、ナツメグの取引は国内消費よりも輸出に向けられています。ナツメグは一般的に地元の市場でお菓子やシロップに加工され、生から加工品まで付加価値を与えられます。マーケティングが産地に限定されているため、お菓子のマーケティングチャンスは依然として膨大です。ナツメグは主に南部のケーララ州で栽培されていますが、最近では東部のアーンドラプラデーシュ州やインド北東部にも栽培地が移ってきています。

欧州連合は、インドネシア産ナツメグの輸出市場として最も急速に成長している市場の一つです。しかし、欧州連合は、特に健康と食品の安全性の観点から、ナツメグを含むすべての輸入製品に厳しい法律(民間基準)を適用しています。欧州の人々は健康志向の文化により、消費する食品に天然成分を求めるようになっています。欧州連合におけるインドネシア産ナツメグの消費は、乾燥ナツメグ(ホールナツメグと粉末ナツメグ)と乾燥メースという2つのカテゴリーに分けられます。丸ごと乾燥したナツメグは、家庭だけでなく、食品業界、肉や乳製品(ソーセージ、スープ、スパイスミックス、焼き菓子、エッグノッグ、アイスクリームなど)の風味付けにも広く使用されています。消費の増加により、予測期間中にナツメグの取引が拡大すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占

アジア諸国はナツメグスパイスの主要消費者です。このスパイスの人気は、それを主要なスパイス成分として使用する幅広い郷土料理と、薬として使用する長年の伝統によって説明されます。グアテマラ、インド、インドネシアがナツメグの主要生産国および輸出市場です。オレオレジン産業の成長により、この地域のナツメグ市場の成長がさらに加速しました。ナツメグなどのスパイスからのオレオレジンは、食品メーカーにとってエスニック料理を作るための興味深い材料です。

ナツメグは、マルチドロップシナリオで他のスパイスや作物とともに商品作物として生産されます。主にケーララ州の自家農園で栽培されており、家庭に多大な収入をもたらしています。アレカナッツ&スパイス開発総局によると、ケーララ州では50,000を超える農家がナツメグの栽培に携わっています。

インドやインドネシアを含む大規模なアジア人コミュニティは地球上のさまざまな地域に住んでおり、季節のカレー料理を作るために使用されるガラムマサラの材料としてナツメグを使用しています。アジア料理への関心の高まりに伴い、アジア太平洋地域におけるナツメグスパイスの需要は予測期間中に増加すると予想されます。ナツメグのオレオレジン抽出はインドやスリランカなどの国で行われます。したがって、この地域には輸出の機会があります。国際社会からの需要の増加に伴い、ナツメグ市場は予測期間中に成長すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • グアテマラ
    • 欧州
      • オランダ
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • イタリア
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • インドネシア
      • ベトナム
      • スリランカ
      • 中国
      • 日本
    • 南米
      • ブラジル
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70049

The Nutmeg Market size is estimated at USD 2.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.5% during the forecast period (2024-2029).

Nutmeg - Market

Key Highlights

  • The increase in international trade due to the high popularity of Asian cuisines such as Indian and Thai dishes among the Western community and the high growth in the oleoresin industry are some of the factors driving the market growth for nutmeg during the forecast period.
  • Nutmeg is a spice plant with a significant economic value, particularly the nutmeg and flower portions (mace), which can be used to make nutmeg oil. Nutmeg oil is one of the most popular essential oils on the international market. Nutmeg from Indonesia and India has a competitive advantage in the global market due to its distinct aroma and high oil yield. Smallholder plantations oversee all of the nutmeg growing in India and Indonesia.
  • In the year 2021, the total nutmeg exports were valued at USD 1441.39 Million. Guatemala, India, and Indonesia were the key producers and they held a share of more than 70% of the total exports in 2021. Middle East countries such as Saudi Arbia and United Arab Emirates along with the United States were the prime import destinations for nutmeg products. The demand for nutmeg for these destination is anticipated to increase during the forecast period owing to increasing consumption.

Nutmeg Market Trends

Increasing International Trade of Nutmeg is Driving the Market

Nutmeg is widely used in Asian cuisines and it is becoming popular in many parts of the world. Europe is one of the major importers of Nutmeg. The rising popularity of ethnic cuisines, such as Indian and Thai, has spurred the demand for spices such as nutmeg among food manufacturers.

In Indonesia, the nutmeg trade is geared more toward export than domestic consumption. Nutmeg is commonly converted into sweets and syrup in the local market to add value from raw to processed form. Because marketing is limited to production areas, the marketing opportunity for sweets remains enormous. Nutmeg is primarily grown in the southern state of Kerala, although it has lately moved to the eastern state of Andhra Pradesh and the northeastern region of India.

The European Union is one of the fastest-growing export markets for Indonesian nutmeg. However, the European Union applies severe laws (private standards) to all imported products, including nutmeg, particularly in terms of health and food safety. The European people's health-conscious culture drives them to seek natural ingredients in the food they consume. The consumption of Indonesian nutmeg in the European Union is divided into two categories: dry nutmeg (whole nutmeg and powder nutmeg) and dried mace. Whole dried nutmeg is widely used for flavoring in the food industry, meat and dairy products (sausages, soups, spice mixes, baked goods, eggnog, ice cream, etc), as well as in the home. The increasing consumption is anticipated to grow the nutmeg trade during the forecast period.

Asia-Pacific Dominates the Market

Asian countries are the key consumers of Nutmeg spice. The popularity of this spice is explained by the wide range of regional dishes using it as a major spice ingredient and the age-old tradition of using it in medicine. Guatemala, India, and Indonesia are the key producers and export markets for nutmeg. The growth in the Oleoresins industry has further augmented the market growth for nutmeg in the region. Oleoresins from spices such as nutmeg are interesting ingredients for food manufacturers to create ethnic dishes.

Nutmeg is produced as a commercial crop with other spices and crops in a multidrop scenario. It is grown primarily in homesteads in Kerala and provides significant revenue to households. According to the Directorate of Arecanut & Spices Development, over 50,000 farmers in Kerala are involved in nutmeg cultivation.

The large Asian community which includes India and Indonesia lives across different parts of the globe and uses nutmeg as an ingredient in the garam masala employed to make seasonal curry dishes. With growing interest in Asian cuisines, the demand for nutmeg spice in Asia - Pacific is expected to grow during the forecast period. Oleoresin extractions for nutmeg take place in countries, such as India and Sri Lanka; so they have export opportunities in the region. With the rise in demand from the international community, the market for nutmeg is expected to grow during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North Amercia
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Guatamela
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Netherlands
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 Germany
      • 5.1.2.4 Spain
      • 5.1.2.5 Italy
    • 5.1.3 Asia - Pacific
      • 5.1.3.1 India
      • 5.1.3.2 Indonesia
      • 5.1.3.3 Vietnam
      • 5.1.3.4 Srilanka
      • 5.1.3.5 China
      • 5.1.3.6 Japan
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
    • 5.1.5 Middle-East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt
      • 5.1.5.3 Saudi Arabia
      • 5.1.5.4 United Arab Emirates

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS