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市場調査レポート
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1197600

マイクロホン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Microphone Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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マイクロホン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マイクロホン市場は、予測期間中(2023年~2028年)にCAGR7.21%を記録すると予想されています。

COVID-19は、インターネットからコンテンツを消費する人が増え、特にインドのようにインターネットデータ料金が信じられないほど安い国では、ライフスタイルが変化しています。YouTube、Facebook、Instagramなどのサイトでは、加入者数が急増しています。このような背景から、多くのマイクメーカーがコンテンツ制作者向けの新製品を発表しています。例えば、2021年7月、ドイツのオーディオ企業であるゼンハイザーは、インドのコンテンツクリエイター向けに2種類のバリエーションを持つXS Lavmicrophoneを発売しました。

*マイクはおそらく、これまで広く使用されるために開発された電気機器の中で最も認知度の高いもの1つです。オーディオのアプリケーションと機能の急増に伴い、マイクロホン技術はますます重要になってきています。アプリケーションによって、音質、防水・防塵性、サイズ、コストなど、さまざまな要素を考慮する必要があります。

*スマートフォンの需要の増加、音声対応スマートデバイスの普及の高まりは、予測期間中に調査された市場を活性化させると予想される主な要因の一部です。また、デジタル音声アシスタントの世界の普及台数は、2022年末までに63.8億台に達すると予想されています。

*スマートフォンの普及が、世界のマイクロホン市場の成長に寄与しています。モバイル需要とマイクロホン需要は正比例します。モバイルの普及率は世界中で日々急速に伸びています。若年層は、スマートフォンを持ち、インターネットにアクセスし、ソーシャルメディアを利用して、デジタルでつながっている可能性が高いです。エリクソンによると、スマートフォンのユーザー数は、2021年の62億5000万人から、2027年には76億9000万人を超えると予想されています。

*Amazon AlexaやGoogle Homeなどのデバイスは、発展途上国と先進国の両方で人気を博しています。これらのデバイスは、人の声に反応するマイクを多用して製造されています。さらに、Triton Digitalの調査によると、米国で何らかのスマートスピーカーを所有する個人の割合は、2020年の24%から2021年には32%に増加しました。

*自動車の自動化の進展により、運転支援システム、コントローラー、電力統合装置、テレマティクス、全地球測位システム(GPS)などで使用されるさまざまなタイプのワイヤレスマイク製品の需要が高まっています。これらのデバイスは、電気自動車(EV)や自動運転車などに広く使用されています。したがって、電気自動車の需要の増加は、予測期間中に製品の採用に拍車をかけると予測されます。コネクテッドテクノロジーの出現により、製造業は急速に変化しています。

マイクロホンの市場動向

ワイヤレスマイクロホンが重要な市場シェアを占めると予想される

*本調査の対象範囲は、世界中で販売されているマイクロホンの市場分析に焦点を当てています。また、市場の主要パラメータ、根本的な成長インフルエンサー、業界で活動する主要ベンダーを追跡し、予測期間中の市場推定・成長率をサポートします。本レポートの調査範囲は、タイプ別、通信タイプ別、エンドユーザー別、地域別の市場サイジングと予測を包含しています。この調査ではさらに、COVID-19がエコシステムに与える影響について分析しています。モビリティに対する要求の高まり、ワイヤレスデバイス用半導体への高い支出、技術の進歩、革新的なデバイスの導入が、ワイヤレス技術の成長を促進する主な促進要因となっています。

*スマートフォンや無線ポータブルデバイスの普及、無線オーディオデバイスの研究開発への激しい投資、インフォテインメントサービスの提供における無線デバイスの高い採用が、無線技術によって市場を牽引しています。

*2021年5月、ソニー・インディアは、マルチインターフェースシュー対応ワイヤレスマイクロホンECM-W2BTとコンパクトステレオラベリアマイクロホンECM-LV1の2機種を発売しました。これらの製品は、外部3.5mmステレオミニジャックによるステレオ音声入力に対応し、ステレオ音声のピックアップを可能にします。

*さらに、コールセンター、ショー、イベントなどの商業用途でワイヤレスマイクが増加していることから、ワイヤレス技術が市場の成長を促進しています。Amazon Alexaの統計によると、Amazon Echoスピーカーは2020年に5360万台が販売され、2021年には6500万台まで増加しました。

*ワイヤレスマイクは、ゲーム産業でも大幅な増加を示しました。パンデミックは、ゲーマーがより簡単でポータブルなマイクソリューションを探しているため、オンラインゲームを後押ししています。このため、ゲーム中心の企業は、複数のワイヤレスマイクを市場にリリースしています。例えば、2022年3月、Razerは、6時間のバッテリー寿命をサポートし、約33フィートの伝送距離を持つストリーミング用の新しいBluetoothクリップオンマイクを発売しました。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

  • この地域では、スマートウェアラブルブランドのSamsung、Noise、Fire-Bolttなどが、スマートウォッチのポートフォリオを改善するために投資を増やしたことが示されています。市場に投入されるスマートウォッチの数は増加しており、外出先での通話用にマイクが内蔵されています。例えば、2022年5月、Fire-BolttはFire-BolttTalk 2を発売し、内蔵マイクとスピーカーを使ってBluetooth通話ができるようになっています。
  • 2021年9月、PhotoMarketは、DSLRとスマートフォン用の真のダイバーシティミニワイヤレスマイク、FeiDu FM40 powered by profocusgrip.comを発表しました。このマイクは、ノイズのないクリアで色付けのない音声を可能にし、ニュース取材、キャスター、ライブ、高品質な製品など、あらゆる種類の活動に適しています。
  • また、2021年9月、UBONはインドでマイク付きワイヤレスベースチューブスピーカーの新製品「SP-8005」を2,999インドルピーで発売することを発表しました。今回発売するワイヤレススピーカー「Sound Aura」は、USB充電、内蔵マイク、幅広い互換性などの特徴を備えています。
  • この地域のユーザーの健康志向が高まるにつれ、トラッキングアプリケーションがより魅力的になってきています。ANC付き高性能マイクを体温センサーと組み合わせることで、健康状態の把握や高温の検知に便利なソリューションが提供されます。装着者の体温をトラッキングし、発熱時に関係機関に警告を発することができるTWSヘッドセットは、安心感を与えてくれます。この機会に、インフィニオンはI2C温度センサを搭載したASICを開発しました。これをMEMSと組み合わせることで、温度センシング機能を持つマイクロホンを実現します。
  • さらに、2022年5月、タートルビーチ社の高品質なUSBおよびXLRマイクロホンの革新的なブランドであるNeat Microphonesは、最新世代のマイクロホンの国際市場への小売提供を確認しました。Neat Microphonesチームが設計したもので、Blue Microphonesを設立したのと同じレコーディング専門家集団が設計しました。Neatの全く新しいラインナップは、ブランドの高性能XLRマイクロホンであり、受賞歴のあるオリジナルのKing Beeの後継であるKing Bee IIを筆頭としています。

マイクロホン市場の競合他社分析

マイクロホン市場は、複数のベンダーが国内外市場にメモリを供給しているため、非常に競争が激しいです。市場は適度に細分化されており、主要ベンダーは参入地域を拡大し、市場での競争力を維持するために、M&Aや戦略的パートナーシップなどの戦略を採用しているように見受けられます。主要なベンダーとしては、Georg Neumann GmbH、Knowles Corporation、Robert Bosch、Omron Corporationなどが挙げられます。市場の最近の開拓としては、以下のようなものがあります。

*2022年 1月- テスラが新製品を発売:車載カラオケシステム用に設計されたマイク「TeslaMic」を発売。同社は、自動車のソフトウェア更新の一部として搭載されるカラオケシステムLeishiKTVと連動するように設計されたマイクをリリースしました。このような動きは、自動車産業がパンデミック後に当初の予測数値に回復しつつあることから、マイクロホンの採用を後押しするものと期待されます。

*2021年8月-HARMAN Professional Solutionsは、インドにおいて、eコマースプラットフォームを通じて販売されるJBLコマーシャルCSSM100スタジオコンデンサーマイクロホンの新製品を発売しました。このスタジオ・マイクロホンは、プロ、プロシューマー、アマチュアなど、あらゆるソリューションに対応するワンサイズ・フィットです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブルや医療用電子機器における小型マイクロホン使用の需要増加
    • ワイヤレスマイクロホンテクノロジーの台頭
  • 市場の課題
    • 高効率マイクロホンの開発における設計と複雑さへの課題

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハンドヘルドマイクロホン
    • ヘッドウォーンマイクロホン
    • グースネックマイクロホン
    • 自立型マイクロホン
    • その他マイクロホン
  • 通信方式別
    • 有線マイクロホン
    • ワイヤレスマイク
  • 業界別
    • 放送局
    • コンシューマー
    • 政府・機関
    • ライブパフォーマンス&イベント
    • レンタルベンダー
    • 自動車
    • その他業界別
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Georg Neumann GmbH
    • Knowles Corporation
    • Robert Bosch Gmbh
    • Omron Corporation
    • Audio-Technica Corporation
    • Infineon technologies
    • AAC Technologies Holdings Inc
    • TDK Corporation
    • Goertek Inc
    • Shure Incorporated
    • AKG Acoustics
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co
    • Samson Technologies Inc
    • Hosiden Corporation
    • Cirrus Logic Inc

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 91042

The Microphone Market is expected to register a CAGR of 7.21% during the forecast period (2023 - 2028). COVID-19 has changed lifestyles as more people consume content from the internet, especially in countries like India, where internet data prices are incredibly low. Sites like YouTube, Facebook, and Instagram witnessed a surge in the number of subscribers. Considering this, numerous microphone companies have released new products for content creators. For instance, in July 2021, German audio company, Sennheiser, launched XS Lavmicrophone, which comes in two variants for content creators in India.

* The microphone is probably one of the most recognized electrical devices ever developed for widespread use. They guide the army during the war, provide millions of live sports broadcasts, announce details of presidential candidate races, announce the president's passage, and send trillions and trillions of telephone calls. With the proliferation of audio applications and features, microphone technology is becoming more and more critical. Different applications need to consider various factors, from audio quality to water and dust robustness, size and cost.

* The increasing demand for smartphones and the rising adoption of voice-enabled smart devices are some of the major factors expected to fuel the market studied over the forecast period. The total number of digital voice assistants in use globally is also expected to reach 6.38 billion by the end of 2022.

* The spread of smartphones is contributing to the growth of the microphone market worldwide. Mobile demand is directly proportional to microphone demand. Mobile penetration is rapidly growing day by day across the globe. Younger people are more likely to have smartphones, access to the internet, and use social media to be digitally connected. According to Ericsson, the number of smartphone users is expected to cross 7.69 billion by 2027 compared to the existing figure of 6.25 billion in 2021.

* Devices such as Amazon Alexa and Google Home are gaining popularity in both developing and developed countries. These devices are manufactured with heavy use of microphones that can respond to human voices. Moreover, according to a survey by Triton Digital, the share of individuals who own any smart speakers in the United States increased from 24% in 2020 to 32% in 2021.

* Advances in automotive automation are driving demand for different types of wireless microphone products used in driving assistance systems, controllers, power integrated devices, telematics, and Global Positioning systems (GPS). These devices are widely used in electric vehicles (EVs) and self-driving cars. Therefore, the increase in demand for electric vehicles is estimated to spur product adoption over the forecast period. With the advent of connected technology, the manufacturing industry is changing rapidly.

Microphone Market Trends

Wireless Microphones is Expected to Hold a Significant Market Share

* The scope of the study focuses on the market analysis of microphones sold across the globe. The study also tracks the key market parameters, underlying growth influencers, and major vendors operating in the industry, which supports the market estimations and growth rates over the forecast period. The scope of the report encompasses market sizing and forecast for segmentation by type, communication type, end-user vertical, and geography. The study further analyzes the impact of COVID-19 on the ecosystem. The increase in requirement for mobility, high expenditure on semiconductors for wireless devices, advancement in technologies, and introduction of innovative devices are the major drivers who are driving the growth of wireless technology.

* The market is driven by wireless technology due to the increased adoption of smartphones and wireless portable devices, intense investments in research and development for wireless audio devices, and high adoption of wireless devices in offering infotainment services.

* In May 2021, Sony India launched two new microphones -- ECM-W2BT Multi-Interface Shoe compatible wireless microphone and ECM-LV1 compact stereo lavalier microphone. These products support stereo audio input with an external 3.5mm stereo mini-jack to allow for stereo sound pickup.

* Further, wireless technology is propelling the market growth as wireless microphones are increasing in commercial applications such as call centers, shows, events, and others. According to Amazon Alexa statistics, 53.6 million Amazon Echo speakers were sold in 2020, and the number grew to 65 million in 2021.

* Wireless microphones also witnessed a significant increase in the gaming industry. The pandemic has boosted online gaming as gamers are looking for easier and more portable mic solutions. This has led gaming-centric companies to release multiple wireless microphones in the market. For instance, in March 2022, Razer launched a new Bluetooth clip-on microphone for streaming that supports six hours of battery life and has a transmission distance of nearly 33 feet.

Asia-Pacific Accounts for the Largest Market Share

  • The region witnessed increased investments from smart wearables brands Samsung, Noise, Fire-Boltt, etc., in improving their smartwatch portfolio. The growing number of smartwatches launched in the market now come with an in-built mic for calls on the go. For instance, in May 2022, Fire-Bolttlaunched Fire-BolttTalk 2, allowing users to make and receive Bluetooth calls with the help of the built-in microphone and speakers.
  • In September 2021, PhotoMarket launched FeiDu FM40 powered by profocusgrip.com, a true diversity mini wireless microphone for DSLRs and Smartphones. The microphone enables noise-free, crystal-clear, and uncolored audio, making it apt for all sorts of activities, including newsgathering, anchoring, live, high-quality products, etc.
  • Also, in September 2021, UBON announced the launch of its new SP-8005 Sound Aura Wireless Basstube Speaker with a Microphone in India at INR 2,999. The newly launched Sound Aura wireless speaker has features like USB charging, a built-in microphone, and wide compatibility.
  • As users in the region have become more health-conscious, tracking applications have become more attractive. A high-performance microphone with ANC can be combined with a body temperature sensor to provide a convenient solution for tracking health and detecting high temperatures. A TWS headset that can track the wearer's temperature and alert the concerned authorities when the person has a fever provides peace of mind. Taking this opportunity, Infineon has developed an ASIC with an I2C temperature sensor. Combining this with MEMS produces a microphone with temperature sensing capabilities.
  • Further, in May 2022, Neat Microphones, the innovative brand of high-quality USB and XLR microphones from Turtle Beach Corporation, confirmed the retail availability of their latest generation of microphones to international markets. The Neat Microphones team designed it; the same recording expert group founded Blue Microphones. Neat's all-new lineup is headlined by King Bee II - the brand's high-performance XLR microphone and successor to the original award-winning King Bee.

Microphone Market Competitor Analysis

The Microphone Market is highly competitive owing to multiple vendors providing memory to the domestic and international markets. The market appears to be moderately fragmented, with the significant vendors adopting strategies for mergers and acquisitions and strategic partnerships, among others, to expand their reach and stay competitive in the market. Some major players in the market are Georg Neumann GmbH, Knowles Corporation, Robert Bosch, and Omron Corporation, among others. Some of the recent developments in the market are:

* January 2022 - Tesla launched a new product: a microphone called 'TeslaMic' designed for its in-car karaoke system. The company released the microphone designed to work with LeishiKTV, a karaoke system that is being included as part of the software update for the cars. Such developments are expected to boost the adoption of microphones as the automotive industry is bouncing back to its initial forecasted figures after the pandemic.

* August 2021 - HARMAN Professional Solutions launched a new JBL Commercial CSSM100 studio condenser microphone in India that is available through e-commerce platforms. This studio microphone is a one-size-fits for all solutions, be it for professionals, prosumers, or amateurs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact Of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in demand for the usage of miniaturized microphones in wearables and medical electronics
    • 5.1.2 Rise in Wireless Microphone Technology
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Design and Complexity Challenges for the Development of High-Efficiency Microphones

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Handheld Microphones
    • 6.1.2 Head-worn Microphones
    • 6.1.3 Goose Neck Microphones
    • 6.1.4 Freestanding Microphones
    • 6.1.5 Other Microphones
  • 6.2 By Communication Type
    • 6.2.1 Wired Microphones
    • 6.2.2 Wireless Microphones
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Broadcasting
    • 6.3.2 Consumer
    • 6.3.3 Government & Institutional
    • 6.3.4 Live Performances & events
    • 6.3.5 Rental Vendors
    • 6.3.6 Automotive
    • 6.3.7 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Georg Neumann GmbH
    • 7.1.2 Knowles Corporation
    • 7.1.3 Robert Bosch Gmbh
    • 7.1.4 Omron Corporation
    • 7.1.5 Audio-Technica Corporation
    • 7.1.6 Infineon technologies
    • 7.1.7 AAC Technologies Holdings Inc
    • 7.1.8 TDK Corporation
    • 7.1.9 Goertek Inc
    • 7.1.10 Shure Incorporated
    • 7.1.11 AKG Acoustics
    • 7.1.12 Sennheiser Electronic GmbH & Co
    • 7.1.13 Samson Technologies Inc
    • 7.1.14 Hosiden Corporation
    • 7.1.15 Cirrus Logic Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET