市場調査レポート
商品コード
1197567
男性用グルーミング家電市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Men'S Grooming Appliances Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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男性用グルーミング家電市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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男性用グルーミング家電市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR2.63%で成長すると予測されます。
世界のCOVID-19の発症とそれに伴う各国の封鎖措置は、市場に大きな影響を与えています。現在、男性用グルーミング家電の販売復活は、サプライチェーンの一過性の混乱や製造拠点の閉鎖を抑止するための短期的な措置の採用が主な原因で、緩慢なものとなっています。
しかし、eコマースチャネルにおける需要の継続的な成長は、COVID-19の制約がある中でも、男性用グルーミング家電業界のバランスを取り戻す機会を生み出しました。さらに、Philipsは2020年5月に、男女兼用家電を含む男性用グルーミング製品の需要が45~50%急増したことを示しています。
パーソナルケアやグルーミングへの注目が高まっていることは、男性用グルーミング家電市場を牽引する大きな要因の1つです。ソーシャルメディアは、ファッション、メイクアップ、ヘアスタイルの動向を生み出し、普及させる上で非常に大きな影響力を持つようになりました。したがって、さまざまなメディアチャンネルで男性用グルーミング器具の広告を含む製品やブランドのプロモーションを行う事例が増え、消費者の関心を集めています。
男性用グルーミング製品の利用が増加していることに加え、世界ベンダーの存在もあり、予測期間中は市場の牽引役となることが予想されます。
市場は、製品イノベーションに注力する主要企業による大規模な投資を示しています。これらの新製品は、他社製品との差別化を図り、従来のグルーミング家電が抱える問題や消費者の嗜好の変化に対応するためのメリットを強化したものです。その一例が、多機能製品です。これらのイノベーションは、男性用グルーミング家電市場を牽引しています。
例えば、2019年6月、Koninklijke Philips NVはインドでスリーインワンヘアトリマーを発売し、シェービング、トリミング、顔の毛のシェイプという3つの機能を実行します。さらに、従来の一枚刃のカミソリは切り傷や怪我のリスクがあるため、メーカーはこれらの限界を克服するため、人工知能(AI)や仮想現実(VR)を使った実験を進めています。例えば、2019年9月、フィリップスはドイツで開催されたIFAで、AIを搭載したスマートシェーバーシリーズ7000の発売を発表しました。さらに、電子小売業者各社は電動トリマーメーカーと提携を結んでおり、予測期間中に男性用グルーミング家電の需要を促進する可能性があります。
アジア太平洋地域では、男性用グルーミング家電のプレミアムレンジに対する需要が高まっています。これは、ライフスタイルの標準化が進んでいることに加え、身だしなみが整っていないことで、社会的な成功やキャリアに関する成功のチャンスに悪影響を及ぼすと考える、外見にこだわる消費者が増えていることが要因となっています。また、2018年、中国における男性用グルーミング製品の消費者のうち、最も大きな割合を占めるのは新卒者と40代のビジネスマンでした。その結果、メーカー各社はより充実したグルーミング体験を実現する新製品を投入しています。例えば、2020年5月、パナソニック株式会社は、スキンケアシェーバー「ラムダッシュES-MT21」を日本で発売しました。この製品は、剃りながらスキンケアができる新構造を採用しています。アジア圏の男性では、髭をきれいに剃りたいという意識が強く、定期的にシェーバーを使用するため、グルーミング家電の使用率が高いことが確認されています。また、最も滑らかなシェービング体験を提供する家電製品が、消費者に好まれて選ばれています。したがって、メーカーの1次調査の焦点は、このような嗜好に対応する製品の開発に置かれています。
男性用グルーミング家電市場は非常に集中しており、世界および地域のプレーヤーは、他のプレーヤーと競争するためにM&A、パートナーシップ、事業拡大、製品イノベーションなど、さまざまな戦略を採用しています。
Koninklijke Philips NV、Spectrum Brands、P&Gなど、さまざまな世界企業が男性用グルーミング器具市場で最大のシェアを占めています。彼らは、新規参入企業との競争激化に対応するための主要戦略として、製品イノベーションを実施しています。例えば、2020年2月、Philips South AfricaはOneBlade Shaverの新シリーズを発売しました。OneBladeシェーバーシリーズは、現代市場向けに設計された初の刃物で、男性はどんな長さのヒゲでも完全に快適かつ便利に整えたり、縁を切ったり、剃ったりすることが可能です。
The men's grooming appliances market is projected to register a CAGR of 2.63% during the forecast period (2022-2027).
The onset of COVID-19 globally and the resulting lockdown measures in various countries have significantly impacted the market. Currently, the revival of the sales of men's grooming appliances is slow, primarily due to the adoption of short-term measures to deter the transitory disruption in the supply chain and the closure of manufacturing units.
However, the continued growth in demand in e-commerce channels created opportunities to rebalance the men's grooming appliances industry, even amid the COVID-19 restrictions. Moreover, Philips witnessed a 45-50% surge in demand for its grooming products for men, including appliances for both men and women, in May 2020.
The increased focus on personal care and grooming is one of the major factors driving the men's grooming appliances market. Social media has become very influential in creating and popularizing trends in fashion, makeup, and hairstyling. Hence, there are increasing instances of product and brand promotions, including advertisements for men's grooming appliances on various media channels, which are gaining consumers' attention.
The rise in the use of male grooming products, supplemented by the presence of global vendors, is expected to drive the market during the forecast period.
The market has witnessed significant investments by key players who are focusing on product innovation. These new products have enhanced benefits to differentiate a company's products from the others' and cater to the prevailing problems associated with traditional grooming appliances and changing consumer preferences. One such example is multifunctional products. These innovations are driving the men's grooming appliances market.
For instance, in June 2019, Koninklijke Philips NV launched its Three-in-One Hair Trimmer in India, which performs three functions, i.e., shaving, trimming, and shaping facial hair. Additionally, since conventional single-blade razors pose the risk of cuts and injuries, manufacturers are experimenting with artificial intelligence (AI) and virtual reality (VR) to overcome these limitations. For instance, in September 2019, Philips announced the launch of its AI-powered Smart Shaver series 7000 at the IFA in Germany. Moreover, e-retailer companies are entering partnerships with electric trimmer manufacturers, which may fuel the demand for men's grooming appliances over the forecast period.
In the Asia-Pacific region, the is an increasing demand for premium ranges of men's grooming appliances. This is due to the increasing standards of lifestyle, coupled with the growing number of appearance-conscious consumers who believe that an unkempt, ungroomed appearance will negatively impact their chances of social and career-related success. Also, in 2018, the largest share of the consumers of men's grooming products in China were new graduates and businessmen in their forties. Consequently, manufacturers are introducing new products that create an enhanced grooming experience. For instance, in May 2020, the Panasonic Corporation released its skincare shaver, the Lamb Dash ES-MT21, in Japan. This product has a new structure that allows the consumer to take care of their skin while shaving. Among Asian men, the use of grooming appliances is observed to be high, as the consumers in the region are predominantly inclined toward a clean-shaved look, and hence, use shavers regularly. Also, the appliances offering the smoothest shaving experience are the preferred choices of the consumers. Thus, the primary research focus of the manufacturers is on developing products to cater to this preference.
The men's grooming appliances market is highly concentrated, with global and regional players adopting varied strategies, such as mergers and acquisitions, partnerships, expansions, and product innovations to compete with other players.
Various global companies, such as Koninklijke Philips NV, Spectrum Brands, and P&G hold the largest shares in the men's grooming appliances market. They are implementing product innovation as the primary strategy to meet the growing competition from the new players. For instance, in February 2020, Philips South Africa launched its new range of OneBlade Shavers. The OneBlade Shaver range is the first blade designed for the modern market, allowing men to trim, edge, or shave their beards of any length with complete comfort and convenience.