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市場調査レポート
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1197469

高級香水市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Luxury Perfume Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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高級香水市場 - 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高級香水市場は、今後5年間でCAGRで6.2%の成長を記録すると予測されています。

ミレニアル世代におけるブランド意識の高まりと高級品への支出増が、ここ数年の市場成長を支えています。若い世代からの重要な需要のため、主要なプレーヤーは今、高級香水のカスタマイズされたパッケージと一緒に、製品にさまざまなオファーを打ち出しています。この戦略により、製品は非常に手頃な価格になり、市場の成長を後押ししています。

主なハイライト

  • オーガニック製品の使用に対する消費者の意識の高まりから、オーガニックでクルーエルティフリーな製品への需要が高まっています。そのため、市場関係者はオーガニック原料を使用することで製品の品質を高めています。例えば、2021年10月、VersaceはAtelier Versace Collectionの下で6つの新しい香水を発売しました。これらの香水はユニセックスで、ウッド系、スパイシー系、アロマ系の香りの組み合わせで展開されています。
  • ミレニアル世代におけるブランド意識の高まりと高級品への支出増が、ここ数年の市場成長を支えています。若い世代からの大きな需要のため、主要なプレーヤーは今、高級香水のカスタマイズされたパッケージと一緒に、製品にさまざまなオファーを打ち出しています。この戦略は、製品を非常に手頃な価格で、dの市場の成長になります。オーガニック、クルーエルティフリー製品の需要は、オーガニック製品の使用に関する消費者の意識のために増加している、したがって、市場プレーヤーは、オーガニック成分の使用によって、製品の品質を強化しています。
  • 例えば、2021年10月、ヴェルサーチは「アトリエヴェルサーチコレクション」として6つの新しい香水を発売しました。これらの香水はユニセックスで、ウッド、スパイシー、アロマの香りの組み合わせで利用できます。ph Lauren Corporationは、硫酸塩、フタル酸塩、人工保存料、着色料を使わずに処方したユニセックスのビーガンフレグランス、Polo Earth Eau De Toiletteを発売しました。

高級香水の市場動向

新興国における個人向け高級品の需要拡大

  • 発展途上国における顧客の可処分所得の増加に伴い、個人向けの高級品の需要が高まっています。また、これらの国では、近代化や欧米のライフスタイルの導入が進み、高級品市場の成長につながっています。個人向け高級品の中では、高級化粧品や香水が、高級品への投資を好む消費者、特に女性の間で増加傾向にあります。ユニセックスの高級香水は、アロマティックで複雑な香りの組み合わせにより、需要が伸びています。
  • さらに、有名人の推薦やソーシャルメディアの動向などが、インドや中国などの新興国における高級香水市場を牽引しています。世界のリーダーたちは、人々の嗜好やライフスタイルの変化に起因して、これらの国々における消費者層の拡大に、より注力しています。例えば、2021年6月、エルメスはインドの既存のTwilly製品ラインにおける3つ目の女性用フレグランスを発売しました。この製品ラインの拡張は、フローラル、スパイシー、ウッディな香りが用意されていました。

北米が大きなシェアを占める

  • 北米は、高級香水市場の巨大なシェアを占めています。この地域の高級香水の高い需要は、消費者の近代化されたライフスタイルと相まって、この地域の個人の高い可処分所得によって煽られています。大手高級香水ブランドは、製品のパーソナライゼーションに注力しており、様々な消費者グループの間で人気を博しています。ミレニアル世代の間では、軽い香りの高級香水が人気で、魅力的なパッケージの製品が入手可能なことから、高級香水の売上が増加すると予想されます。また、この地域の高級香水市場全体では、プレミアム化が重要な役割を担っています。
  • 顧客は、香水を含むあらゆる消費財を使用する際、その高級な値札にかかわらず、優れた品質と内容を積極的に求めています。この地域における需要の高まりは、市場関係者に事業の拡大を迫っています。例えば、2021年7月、ルイ・ヴィトンはフランク・ゲーリーとのコラボレーションにより、「Les Extraits Collection」として知られる新たな高級フレグランスラインを開発しました。このコレクションは、調香師のジャック・キャバリエ(Jacques Cavallier)が5つの香りを創作しました。

高級香水市場の競合分析

高級香水市場は適度に細分化されており、国際的、地域的な競争相手で構成されています。LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton、Hermes International SA、Kering SA、Chanel SAなどの主要企業は、女性やユニセックスな消費者層をターゲットにした製品イノベーションに力を注いでいます。活発な企業は、市場での競争優位性を得るために、製品提供、価格、成分、マーケティング活動など、さまざまな要因に基づいて競争しています。

主要プレーヤーは、製品のオンラインマーケティングやブランディングのために、オンライン流通チャネルに注力しており、より多くの顧客を獲得しています。世界の主要企業は、親会社の下に様々な高級香水ブランドを持ち、異なる顧客層に対応し、ブランドロイヤリティで勝負しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • ユニセックス
  • 流通チャネル
    • オンライン小売店
    • オフライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kering SA
    • Coty Inc.
    • Chanel SA
    • Hermes International SA
    • Burberry Group PLC
    • Prada Holding SpA
    • Estee Lauder Companies Inc.
    • Ralph Lauren Corporation
    • Compagnie Financiere Richemont SA
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64191

The luxury perfume market is projected to register a CAGR of 6.2% over the next five years. Growing brand consciousness and increasing expenditure for luxury goods among millennials have been supporting market growth over the last few years. Due to significant demand from the younger generation, key players have now come up with various offers on their products, along with customized packaging of luxury perfumes. This strategy makes the products quite affordable and drives the market growth.

Key Highlights

  • Demand for organic, cruelty-free products is increasing due to consciousness among consumers about the use of organic products. Therefore, the market players are enhancing their product quality by use of organic ingredients. For instance, in October 2021, Versace launched six new perfumes under its Atelier Versace Collection. These perfumes are unisex and are available in combinations of wood, spicy, and aromatic fragrances.
  • Growing brand consciousness and increasing expenditure for luxury goods among millennials have been supporting market growth over the last few years. Due to significant demand from the younger generation, key players have now come up with various offers on their products, along with customized packaging of luxury perfumes. This strategy makes the products quite affordable and d market growth. Demand for organic, cruelty-free products is increasing due to consciousness among consumers about the use of organic products; therefore, the market players are enhancing their product quality by use of organic ingredients.
  • For instance, in October 2021, Versace launched six new perfumes under its Atelier Versace Collection. These perfumes are unisex and are available in combinations of wood, spicy, and aromatic fragrances.ph Lauren Corporation launched Polo Earth Eau De Toilette, a unisex vegan fragrance formulated without sulfates, phthalates, artificial preservatives, or colorants.

Luxury Perfume Market Trends

Increasing Demand for Personal Luxury Goods in Developing Countries

  • The demand for personal luxury goods is rising with the rise in the disposable income of customers in developing nations. Alongside, the rise in modernization and adoption of western lifestyle in these countries has led to the growth of the luxury goods market. Among personal luxury goods, luxury cosmetics and perfumes have seen a rising trend among consumers, especially women, who prefer to invest in premium products. The demand for unisex luxury perfumes is growing because of the combination of aromatic and complex fragrances.
  • Moreover, celebrity endorsements and social media trends, along with other factors, drive the luxury perfume market in developing nations like India and China, among others. Global leaders are more focused on increasing their consumer base in these countries, owing to the changing preference and lifestyles of the population. For instance, in June 2021, Hermes launched its third women's fragrance in India's existing Twilly product line. This product line extension was available in floral, spicy, and woody scents.

North America Holds a Significant Share

  • North America caters to a huge share of the luxury perfume market. The higher demand for luxury perfume in the region is fueled by the high disposable income of individuals in the region, coupled with the modernized lifestyle of consumers. The leading luxury perfume brands are focusing on personalization in product offerings, which is gaining popularity among various consumer groups. The popularity of lighter-scented luxury perfumes among millennials and the availability of products in attractive packaging are expected to boost the sales of luxury perfumes. Also, premiumization is playing a key role in the overall luxury perfume market in the region.
  • Customers actively seek superior quality and content when using any consumer goods, including perfumes, irrespective of their high-end price tags. The rising demand in this region has compelled market players to extend their operations. For instance, in July 2021, Louis Vuitton collaborated with Frank Gehry to create a new luxury fragrance line known as the Les Extraits Collection. Jacques Cavallier, the master perfumer, created this collection of five scents.

Luxury Perfume Market Competitor Analysis

The luxury perfume market is moderately fragmented and comprises international and regional competitors. Key players like LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Hermes International SA, Kering SA, and Chanel SA, among others, are focused on product innovation, specifically designed and targeted for women and unisex consumer groups. Active companies are competing based on different factors, including product offerings, price, ingredients, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market.

Key players are focusing on online distribution channels for their products' online marketing and branding to attract more customers. The major global players have a range of luxury perfume brands under their parent organizations, catering to different sets of customers and playing on brand loyalty.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End User
    • 5.1.1 Men
    • 5.1.2 Women
    • 5.1.3 Unisex
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Retail Stores
    • 5.2.2 Offline Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kering SA
    • 6.3.2 Coty Inc.
    • 6.3.3 Chanel SA
    • 6.3.4 Hermes International SA
    • 6.3.5 Burberry Group PLC
    • 6.3.6 Prada Holding SpA
    • 6.3.7 Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.8 Ralph Lauren Corporation
    • 6.3.9 Compagnie Financiere Richemont SA
    • 6.3.10 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS