デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1197104

健康飲料の市場成長、動向、予測(2023年~2028年)

Health Drinks Market Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
健康飲料の市場成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

健康飲料市場は、予測期間にCAGR 7.88 %を記録すると予測されています。

健康飲料市場は、世界で最も急成長している市場の一つです。消費者は、食品や飲料の消費と健康を結びつけることの普及に耳を傾けています。このような背景から、消費者は生活習慣病の可能性を低減させながら、健康的なライフスタイルを維持することにますますシフトしています。このような要因が、医療費の増加や都市化率の上昇などの他の要因と相まって、スポーツ栄養製品の需要を牽引しています。新しい製法やマーケティング手法の改善により、機能性水のような健康飲料の需要が高まっています。フレーバーの面では、柑橘系の品種が調査対象市場を独占していますが、調査対象市場では、さまざまな新しいフレーバーの浸透が示されています。

最も人気があるが、最もエキゾチックでないのは、ライム、イチゴ、CBD、アロエベラなどの果物やハーブのエキスを加えて、消費者にビタミン補給をさせるものです。スペンドラップスのジンジャーブレッドウォーター、オンドラソフカのオレンジとシナモンの調合、ダノンのココナッツとパイナップル味など、限定品や季節限定のバリエーションも登場しています。さらに、カジュアルユーザーやレクリエーションユーザー、プロのボディビルダーやアスリートの数が大幅に増加していることや、スポーツを職業とする若者が増えていることも、市場の成長にプラスに働いています。

健康飲料の市場動向

植物性飲料とラクトースフリー飲料の需要拡大

北米や欧州などの先進諸国では、乳糖不耐症が蔓延しています。例えば、トルコ、イタリア、ドイツ、スペインは、最も多くの乳糖不耐症の消費者を抱えていることが記録されています。Britannica ProCon Org.が発表したデータによると、現在、トルコでは人口の69%、イタリアでは72%が乳糖不耐症であることが分かっています。さらに、中国や日本などのアジア諸国では、植物性食品や乳糖を含まない飲食品のライフスタイルが浸透しつつあり、健康飲料の市場を牽引しています。動物性タンパク質から植物性タンパク質への消費者需要のシフトにより、ビーガン食の人気が高まっています。植物由来の食生活への傾倒には、持続可能性の問題、健康意識、倫理観や宗教観、環境や動物の権利、アレルギーなど、さまざまな要因が絡んでいます。そこでColdpress社は、植物由来の食事に対する需要の高まりに応えるため、英国初のビタミン強化高圧殺菌スムージーを2種類のフレーバーで発売し、植物由来の飲料に対する消費者の需要の高まりに応えています。

健康志向の高まりで欧州が主要なシェアを占める

健康とウェルネスへの関心が高まり、主要メーカーが主に食事関連や病気予防の方法について熱心な研究活動を行っていることから、欧州の主要メーカーは今後数年間、健康飲料の新バリエーションを導入することが予想されます。さらに、欧州全域でヘルスケアが普及しています。例えば、英国では、「国家統計局」によると、2021年の現在の医療費総額は名目上、2020年の水準から7.4%上昇し、2770億ポンドになると予測されています。インフレが経済全体に与える影響を考慮すると、2020年の10.0%に対し、2021年の現在のヘルスケア支出総額は実質7.1%の増加となっています。2021年、ヘルスケアに起因するGDPの割合は約11.9%と、2020年とほぼ同じでした。また、ドイツ人はより健康的なライフスタイルを送ろうとしているため、甘味料や炭酸飲料を健康飲料、特に機能水に置き換えています。例えば、Vitamin Water Germanyは、ドイツのバスケットボール選手Jannik Freeseを通じて、Instagram、Facebook、Twitterなどのソーシャルメディアに投稿し、機能性ウォーターのプロモーションを行っています。このような有機的なプロモーションで、同社は製品に良い反応を得ています。

健康飲料市場の競合他社分析

健康飲料市場で最も活発な企業は、PepsiCo、次いでUnilever、Mondelez International, Inc、Danone S.A、General Nutrition Centers Inc、The Hain Celestial Group、Glanbia PLC、Premier Nutrition Company LLC、The Coca-Cola Company、General Nutrition Centres, Inc.であり、これらの企業はいずれも、健康飲料市場において最も重要な企業です。機能性飲料やその他の健康飲料の需要は予測期間中に増加すると予想されるため、プレーヤーはより広範な消費者層に到達するために買収・合併、パートナーシップ、製品イノベーションなどのさまざまな戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 強化果実・野菜ジュース
    • 栄養ドリンク
    • 機能性飲料
    • その他製品タイプ
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever
    • Mondelez International, Inc.
    • PepsiCo, Inc.
    • Abbott
    • The Coca-Cola Company
    • Danone S.A.
    • General Nutrition Centers Inc.
    • The Hain Celestial Group
    • Glanbia plc
    • Premier Nutrition Company, LLC.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71885

The Health Drinks Market is projected to witness a CAGR of 7.88 % over the next forecast period.

The health drinks market is one of the fastest-growing markets in the world. Consumers are heeding the proliferation of linking food and beverage consumption with health. Owing to this factor, consumers are increasingly shifting toward maintaining a healthy lifestyle that aids in sustaining fitness while reducing the chances of lifestyle diseases. This factor, coupled with other factors, such as rising healthcare expenditures and increasing urbanization rates, drives the demand for sports nutrition products. New formulations and improved marketing schemes fuel the health drinks like functional water. In terms of flavors, citrus varieties dominate the market studied, but the market studied has witnessed the penetration of various new flavors.

The most popular but also the least exotic is adding fruit or herb extract, such as lime, strawberry, CBD, and aloe vera, among others, to give the consumer a vitamin boost. Limited edition and seasonal variants, such as Spendrups' gingerbread water, Ondrasovka's orange and cinnamon concoction, Danone's coconut and pineapple flavors, are also emerging. Moreover, a significant increase in the number of casual or recreational users, professional bodybuilders, and athletes, as well as the growing number of young people opting for sports as their career, is also contributing positively to the market growth.

Health Drinks Market Trends

Growing Demand for Plant-based and Lactose-Free Drinks

Lactose intolerance is prevalent in developed regions such as North America and European countries. For instance, Turkey, Italy, Germany, and Spain were recorded to have some of the largest numbers of lactose-intolerant consumers. According to data published by Britannica ProCon Org. currently,69% of the population in Turkey and 72% of Italians are lactose intolerant. Moreover, Asian counties such as China and Japan are making inroads into the plant-based and lactose-free food and beverage lifestyle, thus driving the market for health drinks forward.​ The vegan diet has become increasingly popular due to the shift in consumer demand from animal to plant protein. This inclination toward a plant-based diet is associated with different factors, such as sustainability issues, health awareness, ethical or religious views, environmental and animal rights, and allergies. ​Therefore, to satisfy the growing demand for a plant-based diet, Coldpress launched UK's 1st vitamin-fortified, high-pressure pasteurized smoothies in two flavors, thus meeting the increasing consumer demand for plant-based beverages.

Europe Holds the Major Share With Growing Health Consciousness

The rising focus on health and wellness and intense research activities carried out by key players, primarily on diet-related and disease-prevention methods, are expected to encourage key European players to introduce new variants of health drinks in the upcoming years. Additionally, there has been an increase in healthcare across Europe. For example, in the United Kingdom, according to "The Office for National Statistics," a rise in nominal terms of 7.4% was projected for total current healthcare spending in 2021, to £277 billion, from 2020 levels. When the impacts of inflation on the broader economy are taken into account, the total current healthcare spending increased in real terms by 7.1% in 2021 as opposed to 10.0% in 2020. In 2021, the percentage of GDP that was attributable to healthcare was similar to the percentage in 2020, at about 11.9%. Also, Germans are trying to live healthier lifestyles; therefore, they have replaced sweetened and carbonated soft drinks with healthy beverages, especially functional water. For example, Vitamin Water Germany promotes its functional water through German basketball player Jannik Freese with social media posts on Instagram, Facebook, and Twitter. With this organic promotion, the company received a good response for its product.

Health Drinks Market Competitor Analysis

The most active health drink market companies include PepsiCo, followed by Unilever, Mondelez International, Inc., Danone S.A., General Nutrition Centers Inc., The Hain Celestial Group, Glanbia PLC, Premier Nutrition Company LLC, The Coca-Cola Company, General Nutrition Centres, Inc. Since the demand for functional beverages and other health drinks are expected to increase during the forecast period, the players are adopting various strategies such as acquisitions & mergers, partnerships, and product innovations to reach a more extensive consumer base.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Fortified Fruit & Vegetables Juice
    • 5.1.2 Nutritional Drinks
    • 5.1.3 Functional Drinks
    • 5.1.4 Others Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Convenience Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever
    • 6.3.2 Mondelez International, Inc.
    • 6.3.3 PepsiCo, Inc.
    • 6.3.4 Abbott
    • 6.3.5 The Coca-Cola Company
    • 6.3.6 Danone S.A.
    • 6.3.7 General Nutrition Centers Inc.
    • 6.3.8 The Hain Celestial Group
    • 6.3.9 Glanbia plc
    • 6.3.10 Premier Nutrition Company, LLC.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS