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市場調査レポート
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1197047

GNSS対応コンシューマー機器市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

GNSS-Enabled Consumer Device Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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GNSS対応コンシューマー機器市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

GNSS対応コンシューマー機器市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.9%で成長すると予想されています。

ナビゲーションや測位機能を搭載した家電製品の増加により、GNSSに対するかなりの需要が見込まれます。例えば、シスコは、北米とアジア太平洋で使用されるウェアラブルは、合わせて2022年に世界のウェアラブル5G接続の約70%を占めると予測していると報告しています。シスコによると、2021年には、アジア太平洋地域で2億5820万台の接続されたウェアラブルデバイスが接続される見込みです。予測期間中、家電製品のこのような需要の伸びは、GNSSチップの最大の消費者として維持されると予想されます。

GNSS受信LSIは、IoT(Internet of Things)の利用拡大や位置情報を利用するウェアラブルデバイスの増加により、需要が高まっています。IoTやウェアラブル端末は、通信環境が厳しく、不安定な環境でも使用されるため、正確な測位と信頼性の高い通信を確保する必要があります。さらに、デバイスの大きさの制約から、バッテリーを小型化する必要がありますが、GNSS機能を使用する際の衛星信号受信や測位は多くの電力を消費するため、バッテリー寿命が短くなります。そのため、各社はウェアラブル端末の機能を拡張する新製品を開発・発売しています。

また、新世代のAndroidスマートフォンには、2周波マルチコンステーションデータに対応した高性能なGNSSチップが搭載されています。さらに、Androidバージョン9からは、省電力オプション(Duty Cycle)を無効にすることができるようになり、より高品質な擬似距離と搬送波位相の生データを利用することができます。また、PPP(Precise Point Positioning)アルゴリズムの適用も注目されています。この研究では、Broadcom BCM47755を搭載したXiaomi社製の初の2周波GNSSスマートフォンのPPPパフォーマンスを評価することを目的としています。Xiaomiが取得した性能を単一周波数のスマートフォンであるSamsung S8と比較することで、2周波データ取得の利点が強調されます。Xiaomiが達成した垂直・水平方向の精度はそれぞれ0.51mと6mであるのに対し、Samsungが達成した精度は水平・垂直ともに15mで5.64mとなっています。

産業用資産追跡アプリケーションで使用される小型の産業用資産追跡装置は、小包、箱、ロールケージ、家畜をチェックし、広大なサプライチェーン全体でGPS対応資産タグの大規模な艦隊を管理するために設計されています。これらは、主にトラッカーの電源を維持することに焦点を当てたメンテナンスの努力は、最小限に保たれている場合にのみ、重いアプリケーションで実行可能になる可能性があります。バッテリーの寿命は、トラッキング性能と消費電力の比率を最適化するために、一連のハードウェアとファームウェアベースの調整を使用することで、かなり延ばすことができます。しかし、低消費電力の資産追跡や関連アプリケーションで野心的な消費電力目標を達成することは、困難なことです。GNSSレシーバーを最終製品に統合する方法は数多くありますが、その中には電力効率の高いものもあります。

2022年2月、コロラド州に拠点を置くDroneeは、GNSSサポートと長距離低電力LoRa無線アップリンクを組み合わせた、1回の充電で最大1年の追跡が可能な設計のオープンソース資産追跡装置「Loko」の発売準備を進めていると発表しました。このデバイスの特長は、長い電池寿命で、位置の送信頻度にもよりますが、内蔵電池の一回の充電で30日以上から1年まで動作します。

COVID-19の登場により、GNSSチップの用途が広がりました。例えば、COVID-19によって、サプライチェーンの資産を正確に輸送・追跡するニーズが高まりました。GNSSの有効活用としては、検疫の監視と執行があり、ジオフェンシングと呼ばれるプロセスを通じて、自己検疫を行う人の仮想的な境界線を設定するために使われています。一般的に、位置情報はスマートフォンや他のサポートデバイスから収集され、自己検疫が破られたときに地元当局に通知するために利用されます。

GNSS対応コンシューマー機器の市場動向

スマートフォンが市場の成長を牽引する見込み

EU28、北米、中国などの成熟市場では、スマートフォンが飽和状態にあるもの、スマートフォンの出荷台数がGNSSチップ搭載端末の出荷台数を上回り続けています。スマートフォンはかなり以前からGNSSチップを搭載しています。多くの場合、これらのチップはGPS、GLONASS、Galileoなど、一般に利用可能なすべての衛星ネットワークに対応しています。しかし、専用のナビゲーション機器と比較すると、精度が低いという問題がありました。

また、スマートフォンのハードウェア市場がある程度独占されているため、GNSSチップの搭載範囲は限られていました。クアルコムのハードウェアにはブロードコムのGNSSチップが搭載されないことが多く、逆にブロードコムは競合他社であるため、クアルコムのハードウェアにはブロードコムのGNSSチップが搭載されないことが多いのです。しかし、近年、このシナリオは変わりつつあります。さらに、欧州委員会は、市場に投入される新しいスマートフォンに衛星およびWi-fi位置情報サービスを搭載することを義務付ける規制を承認したのです。この規制によると、全地球衛星測位システム(GNSS)機能を搭載したチップセットは、正確な位置とタイミング情報を提供するEUの衛星システム「ガリレオ」にアクセスできるようになるようです。EUの8カ国はこの規制に従い、ガリレオ対応チップセットを使用しています。

欧州GNSS庁によると、ブロードコム、クアルコム、メディアテックなどのスマートフォン用チップセットの各種メーカーを含め、衛星ナビゲーション用チップセット供給市場の95%以上が新製品でガリレオをサポートしています。大手GNSSチップセット・プロバイダーがガリレオ・チップセットを製造し、世界のスマートフォン・ブランドが既にこれらのチップセットを最新のスマートフォン・モデルに組み込んでいることから、予測期間中に市場はさらなる成長機会を迎えると予想されます。

さらに、Googleによると、都市部における歩行者のスマートフォンからの修正は1日あたり10億件以上あり、通りの反対側や街区を間違えていることが分かっています。2021年、ブロードコムは、ブロードコムの二周波GNSS BCM47765チップと、彼らの3D建物モデルを使用した複雑なGNSS反射光線モデリングによってGNSS支援を提供する新しいAndroidサービスを組み合わせることによって、正確な歩行ナビゲーションを大幅に向上させる新しいソリューションを発表しました。

Android 7.0のリリース以来、Androidで動作するスマートフォンで追跡された生のGNSS測定値にアクセスすることができます。これらのGNSS観測結果は、専用の自社開発アルゴリズムと補正データにより、ユーザーの位置を直接推定することができます。スマートフォンはシンプルでコスト効率の良いGNSSチップとアンテナを搭載しているため、困難で低品質な測定値を提供します。さらに、ほとんどのスマートフォンは、1つの周波数でGNSS測定を提供しています。

精密ポイントポジショニング(PPP)は、全地球衛星測位システム(GNSS)データに対する最も有望な処理技術の一つです。この技術は、高精度な衛星プロダクト(軌道、時計、バイアス)を使用し、高度なアルゴリズムを適用してユーザーの位置を推定することを特徴としています。相対測位方式とは対照的に、PPPは近隣の基準局や地域的な基準ネットワークに依存することはありません。さらに、PPPは非常に柔軟であり、スマートフォンの(単一周波数)GNSS測定の困難な性質を考慮すると、これも利点と言えます。

アジア太平洋地域は高い市場成長が見込まれる

2021年3月、中国は第14次5カ年計画を発表しました。この計画は、今後5年間の発展のあらゆる側面に触れ、中国の2035年のビジョンを提示したものです。第14次5カ年計画では、研究開発とイノベーションに重点を置いており、中国のGNSS産業に大きな影響を与えています。「BeiDousシステムの普及と利用の深化、業界の高品質な成長の促進"は、重要な国家戦略プロジェクトとして、計画の政策指針として提唱されています。この戦略は、GNSS産業の研究開発の促進、BeiDouの産業応用の促進、重要なコア技術の進歩の加速を意味するものと期待されています。

中国GNSS・LBS協会(GLAC)は、2021年5月18日に北京で「中国衛星航法および位置情報サービス産業の発展に関する白書(2021)」を発表し、2020年のGNSS産業の発展をまとめました。白書によると、2020年の中国衛星航法・位置情報サービス事業全体の生産額は、2019年比16.9%増の4033億人民元(約627億5,000万米ドル)に達したといいます。

この地域の企業は、顧客の幅広いニーズに対応するため、既存製品に新機能を取り入れたり、新製品を開発したりしています。例えば、2022年4月、ComNavTechnology社からThe P300 Series GNSS Tabletが世界市場へ提供されました。K8プラットフォームをベースにした高精度GNSS車載用Android堅牢タブレットは、精密農業、自律走行、機械制御などの業界に極めて高い業界最高水準の性能と使いやすさを提供します。新世代のK8 OEMモジュールを搭載したP300シリーズGNSSタブレットは、現在および計画中のすべての星座(GPS、BeiDou、BeiDouGlobal、GLONASS、Galileo、QZSSなど)を追跡でき、センチメートルレベルの精度を実現します。P300シリーズGNSSタブレットは、アップグレードされたSinoGNSSASICチップと先進のマイクロプロセッサーユニットとともに先進のQUANTUMTM IIIテクノロジーを採用し、毎日のフィールドユースで向上した方位と測位性能を提供します。

さらに、2021年12月、メディアテックは、次世代フラッグシップスマートフォン向けの5Gスマートフォンチップ「Dimensity9000」について、OPPO、Vivo、Xiaomi、Honorなど世界有数のスマートフォンブランドからのデバイスメーカー受入およびエンドースメントを発表しました。Dimensity9000を搭載した最初のフラッグシップスマートフォンは、2022年の第1四半期に市場に投入される予定です。このプロセッサは、最新のWi-Fi、Bluetooth、GNSS規格をサポートしているため、スマートフォンユーザーはシームレスな通信を体験することができます。

情報通信技術や携帯電話技術の導入以来、各国はPVTベースのアプリケーションに大きな信頼を寄せています。現在、世界では4つのGNSSシステムが利用可能です。現在、米国のGPS、ロシアのGLONASS、EUのGalileo、中国のBeiDouの4つのGNSSが利用可能です。また、インドのNavIC、日本のQZSSの2つの地域衛星測位システムがあり、それぞれ定められたカバーエリア内で航法信号を提供しています。

GNSS対応コンシューマー機器市場の競合他社分析

GNSS対応コンシューマー機器市場は、適度に集約されています。市場参加者は、様々な業界のニーズに応えるため、新しく高度な製品提供の革新に投資する傾向があります。さらに、市場プレイヤーは、その存在を拡大するために、パートナーシップ、合併、買収などの戦略的活動を採用しています。市場における最近の開拓は以下の通りです。

2022年3月-TrimbleとQualcomm Technologies, Inc.は、Snapdragon 8 Gen 1およびSnapdragon 888モバイルプラットフォーム向けのTrimble RTX GNSS技術の提供を発表しました。この技術により、世界中のプレミアムAndroidスマートフォンで優れた位置情報機能を利用できるようになります。Snapdragonとの補正サービスプラットフォームであるTrimble RTX GNSS技術の統合は、レーンレベルガイダンス付きカーナビゲーションなど、より高品質で高精度なロケーションベースのユーザー体験に貢献します。

2021年8月- サムスン電子は、ウェアラブル用の新しいプロセッサ、ExynosW920を発表しました。この新しいプロセッサは、LTEモデムを統合し、先進の5ナノメートル(nm)極端紫外線プロセス・ノードで構築されており、次世代ウェアラブル機器に求められる強力で効率的な性能を提供します。ExynosW920は、GNSS L1レシーバー(GPS、GLONASS、Beidou、Galileo)を内蔵し、屋外での活動時に速度、距離、標高を追跡することができます。また、4G LTEのCat.4モデムを搭載しています。4モデムも搭載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ファイブフォース分析分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブルとトラッキングデバイスがGNSS市場を押し上げる一方、スマートフォンの出荷台数は成熟しつつあります。
  • 市場の課題
    • 消費電力に関する複雑さ
  • 市場機会
    • GNSS対応コンシューマー機器の新しいアプリケーション(拡張現実、ロボット工学、mヘルス、地理マーケティングと広告、不正管理と請求、安全性と緊急事態など)
  • COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • デバイスタイプ別
    • スマートフォン
    • タブレット&ウェアラブル
    • パーソナルトラッキング
    • 低消費電力型アセットトラッカー
    • その他のデバイスタイプ
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Garmin Ltd
    • Fitbit(Google)
    • Samsung
    • Huami Corporation
    • Fossil Group Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Xiaomi

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 91035

The GNSS-Enabled Consumer Device Market is expected to register a CAGR of 4.9% during the forecast period (2022-2027). The increasing volume of consumer electronics equipped with navigation and positioning features is expected to create a considerable demand for GNSS. For instance, Cisco reported that Wearables used in North America and the Asia Pacific are together forecast to account for around 70% of the wearable 5G connections worldwide in 2022. According to Cisco, in 2021, 258.2 million connected wearable devices are expected to get a connection in the Asia-Pacific region. Over the forecast period, such growth in demand for consumer electronics is expected to retain it as the largest consumer of GNSS chips.

* Escalating the Internet of Things (IoT) usage and wearable devices that use location information has increased the demand for GNSS receiver LSIs. Precise positioning and reliable communications must be ensured for the proper operation of IoT and wearable devices, which are used even in challenging communication environments and unstable conditions. Further, device size constraints necessitate a compact battery, whereas satellite signal reception and positioning when using GNSS functionality consume a lot of power, resulting in poor battery life. Therefore, various technology companies are developing and launching new products that augment the capabilities of wearable devices.

* Further, the new generation of Android smartphones is equipped with high-performance Global Navigation Satellite System (GNSS) chips capable of tracking dual-frequency multi-constellation data. Moreover, starting from Android version 9, users can disable the duty cycle power saving option; thus, better quality pseudo-range and carrier phase raw data are available. Also, applying the Precise Point Positioning (PPP) algorithm has become more interesting. This work aims to assess the PPP performance of the first dual-frequency GNSS smartphone produced by Xiaomi equipped with a Broadcom BCM47755. The advantage of acquiring dual-frequency data is highlighted by comparing the performance obtained by Xiaomi with that of a single-frequency smartphone, the Samsung S8. The vertical and horizontal accuracy achieved by Xiaomi is 0.51 m and 6 m, respectively, while those achieved by Samsung are 5.64 m for 15 m for horizontal and vertical.

* Small industrial asset trackers used in industrial asset tracking applications are designed for managing a large fleet of GPS-enabled asset tags to keep checks on parcels, boxes, roll cages, livestock, and across vast supply chains. These may only become viable in heavy applications if maintenance efforts, primarily focused on keeping trackers powered up, are kept to a minimum. The battery longevity can be extended considerably by using a series of hardware and firmware-based tweaks to optimize the proportion between tracking performance and power consumption. But meeting ambitious power consumption targets in low-power asset tracking and related applications can be challenging. There are many ways to integrate GNSS receivers into an end-product, some of which are more power-efficient than others.

* In February 2022, Colorado-based Dronee announced that it is preparing to launch an open-source asset tracker, Loko, designed to combine GNSS support with a long-range low-power LoRa radio uplink, with up to a year of tracking per charge. A USP of the device is a long battery life, which can work for over 30 days to a year per charge of its internal battery, depending on how frequently it transmits its position.

* Multiple new applications sprang up due to COVID-19, increasing the usage of GNSS chips. For instance, COVID-19 has increased the need for supply-chain assets to be transported and tracked with precision. The effective use of GNSS has been for quarantine monitoring and enforcement, where it is used to set up a virtual perimeter for those who are in self-quarantine through a process known as geofencing. In general, the location data is gathered from a smartphone or other supporting device and is utilized to inform local authorities when the self-quarantine is breached.

GNSS-Enabled Consumer Device Market Trends

The Smartphones Segment is Expected to Considerably Drive the Market's Growth

* Despite considerable saturation of mature markets, such as EU28, North America, and China, for smartphones, the shipments of smartphones still outnumber devices using GNSS chips. Smartphones have been using GNSS chips for a considerable time. In most cases, these chips support all publicly available satellite networks, such as GPS, GLONASS, Galileo, etc. However, when compared to dedicated navigation devices, these solutions were less accurate.

* Additionally, a degree of monopoly in the smartphone hardware market limited the scope for GNSS chip installations. Qualcomm hardware usually does not include Broadcom GNSS chips and vice versa, as they are prime competitors. But in recent years, this scenario has been changing. Moreover, the European Commission has approved a regulation mandating that new smartphones launched in the market will have to include satellite and Wi-fi location services. According to the regulation, chipsets enabled with the Global Navigation Satellite System (GNSS) capabilities will likely have access to the EU's satellite system Galileo, which provides accurate positioning and timing information. Eight EU countries have been following this regulation and are using Galileo-compatible chipsets.

* According to the European GNSS Agency, over 95% of the satellite navigation chipset supply market supports Galileo in new products, including various manufacturers of smartphone chipsets like Broadcom, Qualcomm, and Mediatek. With leading GNSS chipset providers producing Galileoreadychipsets and global smartphone brands already integrating these chipsets in their latest smartphone models, the market is expected to have further growth opportunities in the forecasted period.

* Further, according to Google, more than 1 billion fixes per day from pedestrians' smartphones in cities are on the wrong side of the street or the wrong city block. In 2021, Broadcom launched a new solution that significantly improves accurate walking navigation by combining the Broadcom dual-frequency GNSS BCM47765 chip and a new Android service that provides GNSS assistance through complex GNSS reflection ray modeling using their 3D building models.

* Since the release of Android 7.0, raw GNSS measurements tracked by smartphones operating with Android can be accessed. These GNSS observations can be used directly to estimate the user position with specialized self-developed algorithms and correction data. Since smartphones are equipped with simple, cost-effective GNSS chips and antennas, so they provide challenging, low-quality measurements. Furthermore, most smartphones offer GNSS measurements on just one frequency.

* Precise Point Positioning (PPP) is one of the most promising processing techniques for Global Navigation Satellite System (GNSS) data. The technique is characterized by using precise satellite products (orbits, clocks, and biases) and applying sophisticated algorithms to estimate the user's position. In contrast to relative positioning methods, PPP does not rely on nearby reference stations or a regional reference network. Furthermore, PPP is very flexible, which is another advantage considering smartphones' challenging nature of (single frequency) GNSS measurements.

The Asia-Pacific Region is Expected to Witness a High Market Growth

* In March 2021, China rolled out its 14th five-year plan; it is a plan touching on all aspects of development over the next five years and presenting China's 2035 vision. The 14th Five-Year Plan's persistent emphasis on R&D and innovation substantially impacts China's GNSS industry. "Deepen the promotion and use of BeiDousystems; Promote the industry's high-quality growth" is advocated as a policy guideline in the plan as an important national strategic project. The strategy is expected to signify a boost in GNSS industry research and development, the promotion of BeiDou'sindustrial application, and the acceleration of important core technology advancements.

* The GNSS & LBS Association of China (GLAC) presented a White Paper on the Development of China's Satellite Navigation and Location Services Industry (2021) on May 18, 2021, in Beijing, summarising the GNSS industry's development in 2020. According to the White Paper, the overall output value of China's satellite navigation and location services business reached CNY 403.3 billion (about USD 62.75 billion) in 2020, up 16.9% from 2019.

* The firms in the region are incorporating new features in the existing products or developing new products to meet the wide needs of the customer. For instance, in April 2022, The P300 Series GNSS Tablet was offered to the global market by ComNavTechnology. The high-precision GNSS in-cab Android rugged tablet, based on the K8 platform, delivers extreme, industry-leading performance and ease of use to precision agriculture, autonomous driving, machine control, and other industries. The P300 series GNSS tablet, which is equipped with a new generation K8 OEM module, can track all current and planned constellations (including GPS, BeiDou, BeiDouGlobal, GLONASS, Galileo, and QZSS) and achieve centimeter-level precision. The P300 series GNSS tablet uses advanced QUANTUMTM III technology in conjunction with an upgraded SinoGNSSASIC chip and advanced Microprocessor unit to provide improved heading and positioning performance for everyday field use.

* Furthermore, in December 2021, MediaTek announced device maker acceptance and endorsements from some of the world's leading smartphone brands, including OPPO, Vivo, Xiaomi, and Honor, for its Dimensity9000 5G smartphone chip for next-generation flagship smartphones. The first flagship smartphones powered by the Dimensity9000 will hit the market in the first quarter of 2022. Because the processor supports the newest Wi-Fi, Bluetooth, and GNSS standards, smartphone users can experience seamless communication.

* Since introducing information and mobile phone technologies, various countries have relied heavily on PVT-based applications. Currently, four GNSS systems are available worldwide: GPS from the United States, GLONASS from Russia, Galileo from the European Union, and BeiDoufrom China. Also, NavICfrom India and QZSS from Japan are two regional navigation satellite systems that provide navigation signals for the stated coverage area.

GNSS-Enabled Consumer Device Market Competitor Analysis

The GNSS-enabled Consumer Device market is moderately consolidated. The market players tend to invest in innovating new and advanced product offerings to cater to the needs of various industries. Moreover, the market players adopt strategic activities like partnerships, mergers, and acquisitions to expand their presence. Some of the recent developments in the market are:

* March 2022 - Trimble and Qualcomm Technologies, Inc. announced the availability of Trimble RTX GNSS technology for Snapdragon 8 Gen 1 and Snapdragon 888 Mobile Platforms. This technology facilitates superior location capabilities in premium Android smartphones worldwide. The integration of Trimble RTX GNSS technology, a correction services platform with Snapdragon, contributes to higher quality, more accurate location-based user experiences like car navigation with lane-level guidance.

* August 2021 - Samsung Electronics introduced a new processor for wearables, the ExynosW920. The new processor integrates an LTE modem and is built with an advanced 5-nanometer (nm) extreme ultraviolet process node, offering powerful and efficient performance demanded by next-generation wearable devices. The ExynosW920 is embedded with a GNSS L1 receiver (GPS, GLONASS, Beidou, Galileo) for tracking speed, distance, and elevation during outdoor activities. It also has a 4G LTE Cat. 4 modem.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Wearables and tracking devices are boosting the GNSS market, whilst smartphone shipments are maturing
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Complexity regarding power consumption
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Emerging Applications of GNSS enabled consumer devices (Augmented Reality, Robotics, mHealth, Geo marketing and advertising, Fraud management and billing, Safety and emergency etc)
  • 5.4 Impact of COVID-19 on the market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Device Type
    • 6.1.1 Smartphones
    • 6.1.2 Tablets & Wearables
    • 6.1.3 Personal Tracking Devices
    • 6.1.4 Low-Power Asset Trackers
    • 6.1.5 Other Device Types
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle-East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Garmin Ltd
    • 7.1.3 Fitbit (Google)
    • 7.1.4 Samsung
    • 7.1.5 Huami Corporation
    • 7.1.6 Fossil Group Inc.
    • 7.1.7 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.8 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.9 Xiaomi

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET