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市場調査レポート
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1197043

グリセリン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Glycerin Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グリセリン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グリセリンの世界市場は、予測期間中にCAGR6%超で成長すると予測されています。

COVID-19の大流行は、グリセリン消費の主要産業の1つである化粧品業界に影響を与えました。数ヶ月に及ぶ閉鎖、海外渡航の禁止、小売業の閉鎖の結果、多くの美容分野で売上、購入、使用が減少しました。しかし、医薬品やパーソナルケアなどのエンドユーザー業界では、手指消毒剤、石鹸、手洗い剤、洗剤などへの使用が増加したため、パンデミックの期間中にグリセリンの需要が増加しました。

主なハイライト

  • 短期的には、製薬業界からの強い需要とパーソナルケアおよび化粧品業界における使用量の増加が市場を牽引すると予想されます。
  • 一方、代替品の存在が市場の成長を妨げると予想されます。代替品には、ジエチレングリコール、セラミド、オイル、バターなどがあります。
  • それでも、プロピレングリコールやエチレングリコールの代替品として不凍液や除氷用途があることから、世界市場に有利な成長機会が生まれると思われます。
  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々の急成長により、予測期間中に市場を独占すると思われます。

グリセリン市場の動向

パーソナルケアおよびコスメティック用途が市場の成長を牽引

  • グリセリンは、歯磨き粉、石鹸、シェービングクリーム、肌や髪の製品など、多くのパーソナルケアおよび化粧品に安全に使用されており、滑らかさと潤滑性をもたらします。製品から水分が失われるのを防ぐことができます。そのため、グリセリンは変性剤、香料成分、口腔ケア剤、ヘアコンディショニング剤、皮膚保護剤、粘度低下剤などとして使用されています。
  • UN Comtradeによると、2021年の英国(UK)へのグリセリンの輸入額は約263億7400万ポンド(320億472万米ドル)で、2020年の163億ポンド(197億7997万米ドル)と比べて成長を記録しています。
  • グリセリンは、人間の皮膚に最適です。皮膚バリアを修復し、経表皮水分損失を抑え、脂質の水バリア機能を回復させる働きがあります。グリセリンは、石鹸、除菌剤、保湿剤などのパーソナルケア製品に使用される保湿剤の中で最もポピュラーなものです。
  • Eurostatによると、欧州連合(EU-27)で製造される固形石鹸と有機表面活性剤の生産額は、2021年におよそ2億1000万ユーロ(2億2,333万米ドル)に上りました。
  • グリセロールは医薬品の一般的な成分で、医薬品の滑らかさと味を改善するのに役立ちます。医薬品部門は過去数年間に大規模な成長を記録し、その結果、グリセリン市場の成長に影響を与えています。
  • 経済協力開発機構(OECD)によると、英国に輸入される医薬品の価値は、2021年に200億6100万米ドルに達しました。
  • グリセリンは、EUの化粧品成分目録に記載されており、規制はないです。ただし、動物由来の原料に由来するグリセリンは、EUの動物製品別規制を遵守する必要があります。
  • ユニリーバ、ジョンソン&ジョンソン、P&Gなどの一部の世界の化粧品メーカーは、需要の増加に対応するため、天然グリセリンを原料として大幅に採用しています。
  • したがって、これらすべての要因が、予測期間中にパーソナルケアおよび化粧品製品へのグリセリンの適用を促進するでしょう。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの新興国によって、グリセリン市場全体の主要なシェアを占めています。
  • 中国はグリセリンの最大消費国の1つです。化粧品とパーソナルケアは、この国で最も急成長している分野の1つです。メーキャップ、スキンケア、ヘアケア、個人衛生、フレグランスなどさまざまな業界をカバーし、中国の化粧品およびパーソナルケア市場は積極的な成長を遂げました。
  • 中国の化粧品業界は、高級品への需要の高まりと働く女性の増加により、ここ数年安定した成長を遂げてきました。中国における化粧品の小売販売額は2021年に4026億人民元(577億4000万米ドル)に達し、最大の美容・パーソナルケア製品市場の1つとなっています。
  • 中国のグリセリン市場では、食品加工産業が有利に拡大することが予想されます。同国には、住民のために食品を製造する加工・製造工場が35,000以上あります。
  • 中国国家統計局によると、2021年、中国の食品産業は約6,187億人民元(887億4000万米ドル)の総利益を生み出し、食品製造業は総利益に約1,654億人民元(237億2000万米ドル)貢献しています。
  • 日本は世界第3位の医薬品市場であり、グリセリンの使用・製造と密接に関連する米国の医薬品の重要な輸出先です。経済産業省によると、日本の化学産業は2021年に3万5,300トンの精製グリセリンを生産しています。
  • Swachh Bharat Missionなどの政府の取り組みにより、インドでは健康と衛生が促進されています。こうした取り組みは、石鹸や洗剤の使用量の増加とともに、石鹸製造業の成長につながり、同国のグリセリン需要をさらに押し上げています。
  • また、インドは医薬品産業の主要国の1つであり、インド連邦予算によると、インドの医薬品および医薬品の輸入額は2021年に5173億7000万インドルピー(62億4000万米ドル)に達し、2020年の4572億7000万インドルピー(55億2,000万米ドル)と比較すると成長を記録しています。
  • したがって、上記の要因により、アジア太平洋地域が予測期間中に市場を独占する可能性が高いです。

グリセリン市場の競合他社分析

グリセリン市場は統合された性質を持っています。主要プレイヤー(順不同)は、Emery Oleochemicals、IOI Corporation Berhad、Wilmar International Ltd、Cargill, Incorporated、および花王株式会社です。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 製薬業界からの強い需要
    • パーソナルケアおよび化粧品業界における使用の増加
  • 抑制要因
    • 代替品の利用可能性
    • その他の制約
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い
  • 原料分析
  • 価格分析(過去と予測

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース)

  • グレード
    • 粗製グリセリン
    • 精製グリセリン
  • 出所
    • バイオディーゼル
    • 脂肪酸
    • 脂肪アルコール
    • その他のソース
  • 応用分野
    • 医薬品
    • 飲食品
    • アルキド樹脂
    • パーソナルケア、化粧品
    • 工業用化学品
    • ポリエーテルポリオール
    • タバコ用保湿剤
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場ランキング分析
  • 主要プレイヤーの戦略
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Aemetis
    • BASF SE
    • Biodex-SA
    • Cargill Incorporated
    • Dow
    • Emery Oleochemicals
    • Godrej Industries Limited
    • IOI Corporation Berhad
    • Kao Corporation
    • KLK OLEO
    • Louis Dreyfus Company
    • Munzer Bioindustrie GmbH
    • Musim Mas
    • Oleon NV
    • P&G Chemicals
    • RB FUELS
    • Sebacic India Limited
    • Thai Glycerine Co. Ltd
    • Vance Group Ltd
    • Vantage Specialty Chemicals
    • Wilmar International Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • プロピレングリコール、エチレングリコールの代替となる不凍液、除氷用途
  • 市場の将来性
目次
Product Code: 55457

The Global Glycerin Market is projected to register a CAGR of over 6% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic impacted the cosmetics industry, one of the major industries of glycerin consumption. As a result of months of lockdowns, international travel bans, and retail business closures; sales, purchases, and usage fell across many beauty segments. However, the demand for glycerin increased for end-user industries like pharmaceutical and personal care during the pandemic, owing to its increased usage in hand sanitizers, soaps, handwash, and detergents.

Key Highlights

  • In the short term, the strong demand from the pharmaceutical industry coupled with increasing usage in the personal care and cosmetics industries are expected to drive the market studied.
  • On the flip side, the availability of substitutes is expected to hinder the market's growth. Some substitutes include diethylene glycol, ceramides, oils, and butter. ​
  • Nevertheless, the antifreeze and de-icing applications as substitutes for propylene and ethylene glycols ​will likely create lucrative growth opportunities for the global market.
  • Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period owing to the rapid growth of countries like China, India, and Japan.

Glycerin Market Trends

Personal Care and Cosmetics Application to Dominate the Market Growth

  • Glycerin is used safely in numerous personal care and cosmetics, such as toothpaste, soaps, shaving creams, and skin and hair products, to provide smoothness and lubrication. It helps prevent the loss of moisture from products. Thus, glycerin is used as denaturants, fragrance ingredients, oral care agents, hair conditioning agents, skin protectants, and viscosity-decreasing agents.
  • According to UN Comtrade, in 2021, imports of glycerine to the United Kingdom (UK) were valued at approximately GBP 26,374 million (USD 32,004.72 million) and registered growth compared to GBP 16,300 million (USD 19,779.97 million) in 2020.
  • Glycerin is perfect for the human skin. It helps repair the skin barrier, reduce transepidermal water loss, and restore the lipid's water barrier function. Glycerin is the most popular among the humectants used in personal care products, including soaps, sanitizers, and moisturizers.
  • As per Eurostat, the production value of soap in bars and organic surface-active products manufactured in the European Union (EU-27) amounted to roughly EUR 210 million (USD 223.33 million) in 2021.
  • Glycerol is a common ingredient in pharmaceuticals that helps to improve the smoothness and taste of medicines. The pharmaceutical sector registered massive growth in the past few years, thus impacting the growth of the glycerin market.
  • As per Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the value of pharmaceutical products imported into the United Kingdom reached USD 20,061 million in 2021.
  • Glycerin is listed in the EU's Inventory of Cosmetic Ingredients and is not restricted. However, glycerin derived from raw materials of animal origin must comply with the European Union animal by-products regulations.
  • Some global cosmetics manufacturers such as Unilever, Johnson & Johnson, and P&G are significantly adopting natural glycerol as raw material to meet the growing demand.
  • Hence, all these factors will drive the application of glycerin in personal care and cosmetic products during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific accounted for the major share of the overall glycerin market, owing to emerging countries like China, India, and Japan.
  • China is one of the largest consumers of glycerin. Cosmetics and personal care are one of the fastest-growing sectors in the country. Covering various industries, such as makeup, skincare, haircare, personal hygiene, fragrances, etc., the Chinese cosmetics and personal care market experienced positive growth.
  • The cosmetics industry in China has experienced steady growth in recent years, driven by rising demand for premium products and an increasing number of working women. The retail sales value of cosmetics in China reached CNY 402.6 billion (USD 57.74 billion) in 2021, making it one of the largest beauty and personal care product markets.
  • The food processing industry is expected to expand at a lucrative rate in the Chinese glycerin market. The country has over 35,000 processing and manufacturing plants that manufacture food products for its residents.
  • As per the National Bureau of Statistics of China, in 2021, the food industry in China generated a total profit of about CNY 618.7 billion (USD 88.74 billion), and the food manufacturing industry contributed approximately CNY 165.4 billion (USD 23.72 billion) to the total profits.
  • Japan is the world's third largest pharmaceutical market and a significant export market for US pharmaceuticals that are closely related to glycerin usage and manufacture. According to the Ministry of Economy, Trade, and Sector, Japan's chemical industry produced 35.3 thousand tonnes of refined glycerin in 2021.
  • Government initiatives such as the Swachh Bharat Mission promote health and hygiene in India. Such initiatives, along with the growing usage of soaps and detergents, have led to the growth of the soap manufacturing industry, further boosting the demand for glycerin in the country.
  • India is also one of the major countries in the pharmaceutical industry, according to the Union Budget of India, the value of India's medicine and pharmaceutical product imports reached INR 517.37 billion (USD 6.24 billion) in 2021 and registered growth when compared to INR 457.27 billion (USD 5.52 billion) in 2020.
  • Hence, due to the above-mentioned factors, Asia-Pacific is likely to dominate the market during the forecast period.

Glycerin Market Competitor Analysis

The glycerin market is consolidated in nature. The major players (in no particular order) include Emery Oleochemicals, IOI Corporation Berhad, Wilmar International Ltd, Cargill, Incorporated, and Kao Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Strong Demand from the Pharmaceutical Industry
    • 4.1.2 Increasing Use in the Personal Care and Cosmetics Industries
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Feedstock Analysis
  • 4.6 Price Analysis (Historical and Forecast)​

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 Crude Glycerin
    • 5.1.2 Refined Glycerin
  • 5.2 Source
    • 5.2.1 Biodiesels
    • 5.2.2 Fatty Acids
    • 5.2.3 Fatty Alcohols
    • 5.2.4 Other Sources
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Pharmaceuticals
    • 5.3.2 Food and Beverage
    • 5.3.3 Alkyd Resins
    • 5.3.4 Personal Care and Cosmetics
    • 5.3.5 Industrial Chemicals
    • 5.3.6 Polyether Polyols
    • 5.3.7 Tobacco Humectants
    • 5.3.8 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
      • 5.4.2.4 Rest of North America​
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 United Arab Emirates
      • 5.4.5.4 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.2 Aemetis
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Biodex-SA
    • 6.4.5 Cargill Incorporated
    • 6.4.6 Dow
    • 6.4.7 Emery Oleochemicals
    • 6.4.8 Godrej Industries Limited
    • 6.4.9 IOI Corporation Berhad
    • 6.4.10 Kao Corporation
    • 6.4.11 KLK OLEO
    • 6.4.12 Louis Dreyfus Company
    • 6.4.13 Munzer Bioindustrie GmbH
    • 6.4.14 Musim Mas
    • 6.4.15 Oleon NV
    • 6.4.16 P&G Chemicals
    • 6.4.17 RB FUELS
    • 6.4.18 Sebacic India Limited
    • 6.4.19 Thai Glycerine Co. Ltd
    • 6.4.20 Vance Group Ltd
    • 6.4.21 Vantage Specialty Chemicals
    • 6.4.22 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Antifreeze and De-icing Applications as a Substitute for Propylene and Ethylene Glycols​
  • 7.2 Future of the Market