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市場調査レポート
商品コード
1196903

乳製品ホワイトナーの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Global Dairy Whiteners Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

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乳製品ホワイトナーの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乳製品ホワイトナーの世界市場は、予測期間である2022-27年にCAGR5.5%を記録すると予想されています。

COVID-19の影響は、市場にとって引き続き良好でした。アクセスの欠如、歪んだサプライチェーン、保存安定化食品の需要により、消費者は伝統的な食品に付加価値をつけた代替品を選ぶようになりました。その結果、牛乳に代わる実用的な代替品として乳製品ホワイトナーが登場し、利便性を生かしながら従来の消費者の大きなシェアを占めるようになりました。パンデミック後、お茶やコーヒーなどの飲料の消費量が増えたことで、乳製品の需要が急増しました。さらに、パンデミックはメーカーに余剰乳を粉ミルク、チーズ、バターなどの付加価値製品に転換させるきっかけを与えました。

市場は主に、優れた美白効果を持ち、紅茶やコーヒーに手軽に使えるよう一定量の砂糖が添加された乳製品の消費量の増加により牽引されています。また、乳製品用ホワイトナー剤は美白効果以外にも、添加した飲料に口当たりや風味を与え、製品全体の味を向上させる効果もあります。

コーヒー、紅茶、ココアなどの飲料において、牛乳、粉乳、クリームなどの代用として広く利用されています。また、乳製品ホワイトナーは、通常の牛乳と比較して、利便性や携帯性など様々な利点があり、それが市場の成長を後押ししています。

乳製品ホワイトナーの市場動向

紅茶・コーヒーの消費拡大が乳製品市場の成長を後押し

コーヒーや紅茶の健康志向の高まりは、利便性、携帯性、保存期間の長さなど、通常の牛乳に比べ多くのメリットをもたらす乳製品ホワイトナーの需要も後押ししています。さらに、便利で健康的な代替品を求める労働者の数は、世界の乳製品ホワイトナー市場を強化しています。さらに、2021年、アメリカ人は1日平均2.5杯のコーヒーを消費しています。2021年、米国の1人当たりの1日のコーヒー消費量は、3杯に比較的近い状態を維持しています。したがって、コーヒーの一人当たりの消費の上昇数は、利便性の容易さのために、国の乳製品ホワイトナーのための有利な成長を提供しています。

乳製品ホワイトナー市場、アジア太平洋地域が最大のシェアを占める

アジア太平洋地域は、牛乳やその他の乳製品の消費量が多いことから、乳製品ホワイトナーの世界市場で最大のシェアを占めています。この地域の市場を主に支配している国は、中国、インド、日本です。また、人口の増加や急速な都市化などの要因も、同地域の市場を大きく成長させる要因となっています。さらに、政府の積極的な取り組みも、同国の市場を後押ししています。一方、欧州と北米は、この地域に複数の有力な市場プレーヤーが存在すること、紅茶やコーヒーの消費量が増加していることから、予測期間中に乳製品ホワイトナー市場で大きなシェアを獲得すると予想され、保存性の高い乳製品ホワイトナー製品に対する需要の増加も、両地域における乳製品ホワイトナー製品の予測期間中の需要を高めると期待されています。

乳製品ホワイトナー市場の競合他社分析

乳製品ホワイトナーの世界市場は、少数の大手企業が存在するため、統合されています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、新製品開発とともに企業の合併、拡大、買収、提携に重点が置かれています。市場を独占する主要なプレーヤーは、Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd、Nestle SA、Britannia Industries Ltd、Mother Dairy Fruit &Vegetable Private Limitedが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd.
    • Nestle SA
    • Britannia Industries Ltd.
    • Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited
    • Nutshell(Poldermill)
    • Hatsun Agro Products Ltd
    • Lulu International Group
    • Groupe Lactalis
    • AR Dairy Food Pvt Ltd

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 54167

The global dairy whiteners market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period, 2022-27.

The COVID-19 impact remained favorable for the market. Lack of access, distorted supply chain, and demand for shelf-stabilized food products led consumers to opt for value-added substitutes to traditional foods. As a result, dairy whiteners surfaced as a practical alternative to milk further cornering a significant share of traditional consumers while leveraging convenience. The demand for dairy surged eventually in the post-pandemic era as the consumption of beverages like tea and coffee increased. Moreover, the pandemic also gave the manufacturers to convert surplus milk into value-added products like milk powder, cheese, butter, etc.

The market is mainly driven by the increasing consumption of dairy ingredients, which have excellent whitening ability and come with an added certain quantity of sugar to be readily used for tea or coffee. Besides whitening, dairy whiteners also add mouthfeel and flavor to the beverage they are added to, thereby improving the overall taste of the product.

Dairy whiteners are widely used as a substitute for fluid milk, milk powder, or cream in beverages such as coffee, tea, cocoa, etc. Also, dairy whiteners offer various benefits over regular milk, such as convenience, portability, and others, which in turn, boost the market growth.

Dairy Whiteners Market Trends

Growing Consumption of Tea and Coffee Encourages the Dairy Market Growth

The rise in the demand for coffee and tea owing to their health benefits is also propelling the demand for dairy whitener as it offers a number of advantages over regular milk, such as convenience, portability, and long shelf life. Further, the number of workers seeking a convenient and healthy alternative is strengthening the global dairy whitening market. Additionally, in 2021, Americans consumed an average of 2.5 cups of coffee per day. In 2021, U.S. coffee consumption per capita per day remained relatively close to 3 cups. Hence, the rising number in the per capita consumption of coffee offers a lucrative growth for the dairy whitener in the country owing to ease of convenience.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share in the Dairy Whitener Market

The Asia-Pacific accounts for the largest share in the global dairy whitener market, owing to the high milk consumption of milk and other dairy-based products in the region. The countries majorly dominating the region's market includes China, India, and Japan. Also, other factors such as steadily rising population and rapid urbanization have contributed to the significant growth of the market in the region. Besides, favorable government initiatives have boosted the country's market. On the other hand, Europe and North America are anticipated to gain a major share in the dairy whiteners market during the forecast period owing to the presence of several prominent market players in the region and rising consumption of tea and coffee, and the increasing demand for dairy whitener products with high shelf-life is also expected to increase the demand for dairy whitener products in both region during the forecast period.

Dairy Whiteners Market Competitor Analysis

The global market for dairy whiteners is consolidated, owing to the presence of a few numbers of large players. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. The major players dominating the market includes Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd, Nestle SA, Britannia Industries Ltd, and Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Online Retail Stores
    • 5.1.4 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd.
    • 6.4.2 Nestle SA
    • 6.4.3 Britannia Industries Ltd.
    • 6.4.4 Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited
    • 6.4.5 Nutshell (Poldermill)
    • 6.4.6 Hatsun Agro Products Ltd
    • 6.4.7 Lulu International Group
    • 6.4.8 Groupe Lactalis
    • 6.4.9 AR Dairy Food Pvt Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET