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市場調査レポート
商品コード
1196898

コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Global Consumer Identity and Access Management Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理市場は、2022年から2027年の予測期間中に18.2%のCAGRで推移すると予測されています。

市場成長の要因は、組織のセキュリティ、プライバシー、コンプライアンス体制に対する意識の高まり、コンプライアンスの義務付けや規制の増加、垂直市場からの需要の高まりなどです。

主なハイライト

  • コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理に対する需要は、コンプライアンスの義務付け、オンプレミスの訪問者などの代替ユーザー集団の管理に対する要望の高まり、タイムリーで安全なアクセスの重視などにより、急速に高まっています。また、従業員、契約社員、ベンダーなどのアイデンティティのライフサイクルを管理することも可能です。
  • 現在、世界中でデジタル化が進み、ほぼすべてのビジネス取引がデジタルで処理されるようになりました。これは、ハッカーにとって大きな魅力です。さらに、データ漏洩はハッカーによるものだけでなく、ネットワークや施設の機密部分にアクセスできる組織内の個人も多く犯しています。多くの企業がデータセキュリティの予算を増やすことを計画しており、その結果、さまざまなエンドユーザーセグメントでコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理のニーズが高まることになります。
  • さらに、不正ユーザーなどの外部の脅威からシステムを保護するために、コンシューマー向けIDおよびアクセス管理の導入が必要とされています。BFSI、IT、電気通信など、さまざまなエンドユーザー業界は、重要かつ非常に価値の高い情報や資産を多く抱えているのが特徴です。セキュリティに違反や不備があれば、収益が失われ、悲惨な事態に陥る可能性があります。そのため、これらのエンドユーザーにとって、潜在的な脅威をいち早く察知することが不可欠になっています。
  • さらに、コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理に関する多くの利点は、データ保護とサイバーセキュリティを中心に展開されています。組織がコンシューマー向けアイデンティティ・アクセス管理システムを導入する場合、クレデンシャル管理のベストプラクティスを導入し、従業員に頻繁にパスワードを変更するよう求めることで、これらの問題や関連する問題を排除します。
  • しかし、モバイルテクノロジーやクラウドベースのサービスの採用が進むにつれ、組織はより機敏に、より迅速にビジネスプロセスを進めることができるようになりました。それでも、アクセス管理はさらに複雑になっています。また、革新的なモバイル技術を適切に採用しなければ、企業のお客様は、サードパーティやクラウドサービスに保存されたデータのセキュリティに直面する可能性があります。これが市場成長の妨げになる可能性があります。
  • COVID-19が大流行した際、ウイルスの蔓延を食い止めるために閉鎖や厳しい措置がとられたため、オンラインビジネスへの依存度が大幅に高まりました。BFSI、ヘルスケア、IT、テレコムなど、さまざまなエンドユーザー産業が、消費者に必要なサービスを提供するためにインターネットのエコシステムに依存していたのです。さらに、アウトブレイク中、企業は消費者アイデンティティおよびアクセス管理システムの需要が増加しました。

コンシューマー向けアイデンティティ&アクセス管理市場の動向

BFSIセグメントが大きな牽引役になると予想される

  • 銀行やその他の金融機関(BFSI)は、特に過去数年間に起こった数々の著名なデータ漏洩事件を受け、適切なセキュリティ対策を講じるよう監視の目が厳しくなっています。また、金融機関は非常に価値の高いデータを保管しており、デジタル変革の取り組みにより、サイバー攻撃者がそのデータにアクセスする機会が増えています。
  • 例えば、2022年2月、住宅ローンの貸し手であるRadius Financial Groupは、不正アクセスによりサーバーに侵入され、1万6000人の顧客に関する個人データを盗まれるというデータ侵害の被害に遭いました。さらに、2022年4月には、A Square(現Block)で情報漏えいが発生し、820万人の現従業員と元従業員に影響が及びました。金融分野におけるこれらのデータ侵害は、コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理ソリューションの需要を高めています。
  • さらに、主要国で銀行詐欺が増加していることから、より優れたインフラとセキュリティ・ソリューションの必要性が高まっており、BFSIセクターにおけるコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理システムの需要が高まっています。例えば、インド準備銀行が発表したデータによると、インドにおける銀行詐欺の件数は、2017年度の5,076件から2021年度には7,400件に増加しています。
  • 多くの銀行や金融機関は、顧客が信頼する貴重で機密性の高い金融資産を安全に守ることが非常に重要であることを認識しています。それゆえ、これらの組織のほとんどは、収益、運営コスト、評判などに悪影響を及ぼす可能性のあるセキュリティの低下を防ぐために、高度な技術に投資してきました。コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理ソリューションは、銀行やその他の金融機関に予想外のROIをもたらし、その収益を保護するのに役立つと思われます。

北米が最大の市場シェアを占めると予想される

  • 北米は、コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理ソリューションの採用がさまざまなエンドユーザー部門で拡大していること、また、同地域にセキュリティおよびコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理ソリューションを提供するMicrosoft Corporation、Salesforce Inc、Broadcom Incなどの大手企業が存在することから、世界のコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理市場で最大の市場シェアを占めると予想されています。
  • さらに、米国ではさまざまなエンドユーザー部門でデータ侵害が増加していることが、同地域におけるコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理ソリューションのニーズをさらに高めています。さらに、サイバー犯罪者は常に新しい手法を模索しており、この地域のさまざまなエンドユーザー部門における一連の大規模なデータ侵害は、安全と思われていたシステムがしばしば驚くほど脆弱であることを改めて証明するものとなっています。
  • 例えば、Identity Theft Resource Center(ITRC)が発表したレポートによると、2021年に米国で発生したデータ侵害は過去最多の1862件にのぼります。2021年のデータ侵害件数は、2017年に記録した前回の1506件を更新し、2020年の1108件と比較して68%増加したことになります。BFSI、ヘルスケア、ビジネス、小売などのセクターが最もよく攻撃され、年間数百万人のアメリカ人に影響を与えています。
  • さらに、米国におけるコンシューマー向けID・アクセス管理ソリューションの採用には、GLB(Gramm-Leach-Bliley)法などの厳しい政府規制が重要な役割を担っています。同法は、証券会社や金融機関に対し、データに対するリスクを評価し、脅威から保護するプログラムを確立することで、消費者データのプライバシーを保護するための厳格な規制を実施するよう求めています。
  • 同地域では、コンシューマー向けID・アクセス管理ソリューションのニーズが高まっており、大手企業はより多くの市場シェアを獲得するための努力を行っています。例えば、2021年11月には、巨大サイバーセキュリティ企業であるGBGが、かつての競合であるAcuantを買収すると発表しました。この合併により、業界の巨人である2社が1つの組織の中に集結します。Acuantの買収により、GBGは位置情報、ID、詐欺サービスにおいて世界最大かつ戦略的に最も重要な市場である米国にさらに進出することができるようになります。

コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理市場の競合他社分析

世界のコンシューマー向けID・アクセス管理市場は、多くのプレイヤーが存在するため、断片化しているように見えます。さらに、コンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理市場の製品における効率的なソリューションを立ち上げるための研究開発に対するトップ企業の投資および資金調達が急速に増加していることが、世界市場での競争を促進しています。世界の主要なコンシューマー向けアイデンティティおよびアクセス管理企業には、Microsoft Corporation、Broadcom Inc.、Salesforce Inc.、IBM Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 厳格なセキュリティコンプライアンスと政府規制
    • 現場訪問者と請負業者の管理
  • 市場抑制要因
    • 第三者(クラウド)に保存されるデータのセキュリティ

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • デプロイメント別
    • クラウド型
    • オンプレミス
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 政府機関
    • エネルギー・公共事業
    • その他のエンドユーザー産業(運輸、航空宇宙・防衛、教育など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce Inc.
    • IBM Corporation
    • HID Global(Assa Abloy AB)
    • Broadcom Inc.
    • AlertEnterprise Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • Access Security Corporation
    • WIPRO Ltd
    • SAASPASS Inc.
    • IDCUBE Identification Systems(P)Ltd
    • Amazon Web Services Inc.
    • Convergint Technologies LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91099

The global consumer identity and access management market is expected to register a CAGR of 18.2% during the forecast period 2022 to 2027. The factors propelling the market growth are the growing awareness of an organization's security, privacy, and compliance posture, increasing compliance mandates and regulations, and growing demand from vertical markets, among others.

Key Highlights

  • The demand for consumer identity and access management is rapidly increasing due to compliance mandates, a growing desire to manage alternative user populations, like on-premises visitors, and an emphasis on timely and secure access. It also allows organizations to manage the lifecycle of identities, such as employees, contractors, and vendors.
  • Nowadays, with growing digitization across the world, nearly every business transaction is now processed digitally. This is a big attraction for hackers. Moreover, data breaches are not only committed by hackers, but individuals also commit many within an organization who have access to sensitive parts of networks or facilities. Many companies are planning to increase their data security budget, which will drive the need for consumer identity and access management across various end-user segments.
  • Moreover, consumer identity and access management deployments are needed to safeguard the system from outside threats, such as unauthorized users. Various end-user industries, such as BFSI, IT, Telecom, etc., are characterized by many critical and highly valuable information and assets; any breach or lapse in security can be disastrous and costly, with revenue loss. As a result, it is becoming essential for these end-user sectors to be able to recognize potential threats as soon as possible.
  • Moreover, The many benefits associated with consumer identity and access management revolve around data protection and cyber security. When an organization implements a consumer identity and access management system, best practices for credential management are put into place to eliminate these and related issues by requiring employees to frequently change their passwords, which mitigates the possibility of a password being stolen when better authentication methods are not available.
  • However, the growing adoption of mobile technologies and cloud-based services enables organizations to be more agile and quick in their business processes. Still, it makes managing access even more complex. And without proper adoption of innovative mobile technologies, enterprise customers may face the security of data stored in third-party or cloud services. This may hamper the growth of the market.
  • During the COVID-19 pandemic, when lockdowns and strict measures were adopted to stop the spreading of the virus, the dependency on online businesses increased significantly. Various end-user industries such as BFSI, healthcare, IT and telecom, etc., relied on the internet ecosystem to provide necessary services to consumers. Further, during the outbreak, businesses have experienced an increased demand for a consumer identity and access management system.

Consumer Identity & Access Management Market Trends

BFSI Segment is Expected to Gain Significant Traction

  • Banks and other financial institutes (BFSI )are under increasing scrutiny to ensure they have the appropriate security measures in place, especially in the wake of the numerous high-profile data breaches that have taken place over the last few years. In addition, financial institutions store highly valuable data, and their digital transformation efforts create greater opportunities for cyber attackers to access that data.
  • For instance, in February 2022, Mortgage lender, Radius Financial Group, fell victim to a data breach when an unauthorized party accessed its server and stole private data pertaining to 16,000 customers. Additionally, in April 2022, a data breach occurred at A Square (now known as Block), impacting 8.2 million current and former employees. These data breaches in the finance sector are growing the demand for consumer identity and access management solutions.
  • Furthermore, a growing number of banking frauds in major countries is increasing the need for better infrastructure and security solutions, thus increasing the demand for consumer identity and access management systems in the BFSI sector. For instance, as per data published by the Reserve bank of India, the number of bank fraud cases in India increased from 5,076 in FY 2017 to 7,400 in FY 2021.
  • Many banks and financial institutions have recognized the critical need to secure the valuable and sensitive financial assets their customers trust to keep them safe. Hence, most of these organizations have invested in advanced technologies to prevent lapses in security, which may negatively impact their revenues, operating costs, reputation, and much more. Consumer identity and access management solutions may provide unexpected ROI to banks and other financial institutions that help protect their bottom line.

North America is Anticipated to Hold the Largest Market Share

  • North America is anticipated to account for the largest market share in the global consumer identity and access management market owing to the growing adoption of consumer identity and access management solutions across various end-user sectors and the presence of several major players such as Microsoft Corporation, Salesforce Inc., Broadcom Inc., etc. that provide security and consumer identity and access management solutions in the region.
  • Furthermore, the growing number of data breaches across various end sectors in the United States is further driving the need for consumer identity and access management solutions in the region. Moreover, cybercriminals are constantly exploring new methods, and a series of major data breaches across the various end-user sectors in the region have again demonstrated that supposedly secure systems are often surprisingly vulnerable.
  • For instance, according to a report published by the Identity Theft Resource Center (ITRC), a record number of 1862 data breaches occurred in 2021 in the United States. The number of data breaches in 2021 broke the previous 1506 set in 2017 and represented a 68% increase compared to the 1108 breaches in 2020. Sectors like BFSI, healthcare, business, and retail are the most commonly attacked, impacting millions of Americans annually.
  • Additionally, stringent government regulations, such as the Gramm-Leach-Bliley (GLB) Act, play a crucial role in adopting consumer identity and access management solutions in the United States. The act requires securities firms and financial institutions to implement strict regulations for protecting consumer data privacy by establishing a program that assesses risks to the data and protects against threats.
  • With the growing need for consumer identity and access management solutions in the region, major companies are making efforts to acquire more market share. For instance, in November 2021, the massive cybersecurity company GBG announced to acquire the Acuant, its erstwhile competitor. The merger brings two industry giants together within a single organization. The acquisition of Acuant enables GBG to expand further into the United States, the world's largest and most strategically important market for location, identity, and fraud services.

Consumer Identity & Access Management Market Competitor Analysis

The global consumer identity and access management market appears to be fragmented due to the presence of many players. Furthermore, the swift rise in investment and funding of top players in research and development for launching efficient solutions in consumer identity and access management market products is driving the competition in the global market. Major global consumer identity and access management companies include Microsoft Corporation, Broadcom Inc., Salesforce Inc., and IBM Corporation, among others.

  • June 2022 - Infutor, a Verisk business and consumer identity management expert, today announced that it is launching Infutor Identity Resolution. This embedded application will natively enrich and activate first-party data in the Snowflake Data Cloud. The Infutor Identity Resolution application is built using Snowflake's Native Application Framework, which is currently in private preview. It enables developers to build applications using Snowflake core functionalities, globally distribute them on Snowflake Marketplace and deploy them within a customer's Snowflake account.
  • April 2022 - Zoho Alumni's Securden Raised Series A funding of USD 10.5 million from Tiger Global, Accel, and the Together Fund to expand its unified platform approach to access and identity management. Securden is looking to take on the likes of CyberArk, BeyondTrust, Delinea, Microsoft, and other giants in the access security and governance space.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers​
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers​
    • 4.2.3 Threat of New Entrants​
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry​
    • 4.2.5 Threat of Substitutes​
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Stringent Security Compliances and Government Regulations
    • 5.1.2 Management of On-site Visitors and Contractors
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security of Data Stored with Third Party (Cloud)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud Based
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By End-user Industries
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 Energy and Utilities
    • 6.3.6 Other End-user Industries (Transporation, Aerospace and Defense, and Education)
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle-East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Salesforce Inc.
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 HID Global (Assa Abloy AB)
    • 7.1.5 Broadcom Inc.
    • 7.1.6 AlertEnterprise Inc.
    • 7.1.7 Micro Focus International PLC
    • 7.1.8 Access Security Corporation
    • 7.1.9 WIPRO Ltd
    • 7.1.10 SAASPASS Inc.
    • 7.1.11 IDCUBE Identification Systems (P) Ltd
    • 7.1.12 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.13 Convergint Technologies LLC

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market