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市場調査レポート
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1196732

フライトナビゲーションシステム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Flight Navigation System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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フライトナビゲーションシステム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フライトナビゲーションシステム市場は、予測期間中(2023年~2028年)に6%を超えるCAGRで推移すると予測されます。

COVID-19の発生は、市場の成長に大規模な影響を与えました。2020年のほとんどの期間、ほとんどの国際便が着陸し、国内便は定員の半分で運航されていました。2021年には状況が改善されたもの、交通量はパンデミック前の水準を大きく下回っています。このため、複数の航空会社が民間部門での航空機調達計画の延期を余儀なくされ、市場成長の妨げとなっています。

さらに、一般航空セクターにおける航空機の調達の増加は、旅客輸送量の回復と世界的にいくつかの国の軍事費の増加とともに、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

民間航空の規制機関による義務付けにより、航空会社は安全で効率的な空域を作り出すために、航空機に高度なシステムを統合するようになっています。例えば、FAAは、2020年1月までに米国のほとんどの制御空域を運航する航空機にADS-B Outの使用を義務付けました。このような規制は、予測期間中にフライトナビゲーションシステムの需要を促進する可能性があります。

高度な自律型航空機と地域衛星ナビゲーションシステムの開発は、将来的にフライトナビゲーションシステム市場の成長を後押しすると予想されます。

フライトナビゲーションシステムの市場動向

民間・商業航空セグメントが予測期間中に最も高い成長を遂げる

市場の民間・商業航空セグメントは現在最大のシェアを占めており、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されています。このセグメントの主な促進要因は、民間航空機の受注と納入の増加で、航空機用の新しい高度なナビゲーションと制御システムの需要を生み出しています。エアバスとボーイングは、2021年に611件と340件の納入を記録し、2022年には702件と450件の民間航空機を納入すると予想されています。また、民間航空の規制機関による規制が義務化され、航空会社が安全性のために高度なシステムを統合するようになっていることも大きな成長要因となっています。ACAS Xのような新しいシステムの開発は、予測期間中にこのセグメントの成長をさらに押し上げる可能性があります。また、飛行の安全性を高めることを目的とした政府の指令も、このセグメントの成長を促進すると予想されます。例えば、米国の一部の空域では2年前から自動従属監視放送(ADS-B)アウトが義務化されていますが、カナダは同様の義務化を2022年初頭まで試験運用を待って延期することを選択しました。しかし、2022年2月、NAV CANADAは、国内の特定の空域を飛行する航空機事業者にADS-B Out性能要件を満たすことを求める新たな義務付けを実施することを発表しました。この義務化は、12,500フィート以上のクラスAおよびBカナダ空域で2023年2月23日に発効します。このような義務化は、新世代のフライトナビゲーションシステムの導入を促進し、予測期間中の同分野の成長を促進します。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い需要を生み出すと予想される

アジア太平洋地域は、予測期間中、フライトナビゲーションシステム市場において最も高い需要を生み出すと予想されます。この市場の成長は、同地域における民間および軍用航空機の保有台数の増加によるものです。中国とインドがこの地域の民間および商業航空業界をリードしており、日本、オーストラリア、韓国、インドネシア、フィリピンがそれに続いています。エアバスやボーイングが製造するさまざまな民間航空機に対して、各国で膨大な航空機の受注残があり、この地域のフライト・ナビゲーション・システムの需要を促進する可能性があります。また、アジア太平洋地域では、主要国が保有する航空機の近代化と能力向上を目指しており、新型の軍用機に対する需要が高まっています。この地域の国々は、過去数年間にいくつかの新しい軍用機を導入しており、巨大な防衛予算によって今後も導入が続くと予想されます。また、COMAC C919やC929、Mitsubishi SpiceJet(MRJ), KAI KF-X(IA IF-X), J-31, AG600といった開発中の航空機や新たに打ち上げられた航空機プロジェクトにより、今後数年間で各国の航空機プラットフォーム向けの新世代のナビゲーションシステムの需要が発生すると予想されています。

フライトナビゲーションシステム市場の競合他社分析

フライトナビゲーションシステム市場は細分化されており、アンテナ、ジャイロスコープ、高度計、センサーなど、さまざまな機器を提供するサプライヤーが多数存在します。フライトナビゲーションシステム市場の有力企業には、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)、Honeywell International Inc.、Northrop Grumman Corporation、Garmin Ltd、Thales Groupなどがあります。Collins AerospaceとHoneywell International Inc.は、商業セグメント向けに航空機の航行補助装置を提供する2大企業です。一方、BAE Systems PLC、Raytheon Company、Northrop Grumman Corporationなどは、軍用機にナビゲーション機器を提供する著名な企業です。航空機の位置を正確に把握し、目的地まで誘導するための新しい高度な測位システムの開発は、各社の長期的な成長を支えるものと予想されます。しかし、最近、各社が製造した部品やコンポーネントの欠陥が、航空機の事故や搭乗者の命に関わる危険性につながっています。このような事態は、OEMと部品・システムプロバイダーのパートナーシップを阻害し、成長を阻害する可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模および予測-百万米ドル、2018年~2027年)

  • 通信方式
    • 無線
    • 衛星通信
  • アプリケーション
    • 民間・商業航空
    • 軍用航空
  • 飛行計器
    • オートパイロット
    • 高度計
    • ジャイロスコープ
    • センサー
    • 磁気コンパス
  • システム
    • レーダー
    • 計器着陸装置
    • 慣性航法システム
    • 衝突回避システム
    • VOR/DME
    • 全地球衛星測位システム(GNSS)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • Honeywell International Inc.
    • Northrop Grumman Corporation
    • Garmin Ltd
    • Thales Group
    • Cobham PLC
    • CMC Electronics Inc.
    • Safran SA
    • BAE Systems PLC
    • L3 Harris Technologies
    • General Electric Company*

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66881

The flight navigation system market is anticipated to witness a CAGR of above 6% during the forecast period (2023 - 2028)

The outbreak of COVID-19 has massively impacted the growth of the market. For most of 2020, most international flights were grounded, and domestic flights were operating at half their capacity. Although the situation improved in 2021, the traffic was well below the pre-pandemic levels. This has forced several airlines to postpone their aircraft procurement plans in the commercial sector, thereby hindering market growth.

Moreover, the increasing procurements of aircraft in the general aviation sector, along with the rebound in passenger traffic and increasing military spending of several countries globally, are anticipated to drive the growth of the market during the forecast period.

The mandates made by the regulatory bodies of commercial aviation are making the airlines integrate advanced systems in their fleet to create safe and efficient airspace. For instance, the FAA mandated the use of ADS-B Out on the aircraft operating in most controlled US airspace by January 2020. Such regulations may propel the demand for flight navigation systems during the forecast period.

The development of advanced autonomous aircraft and regional satellite navigation systems is anticipated to boost the growth of the flight navigation systems market in the future.

Flight Navigation System Market Trends

Civil and Commercial Aviation Segment to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The market's civil and commercial aviation segment currently has the largest share and is expected to register the highest CAGR during the forecast period. The major driver for the segment is the growing orders and deliveries of commercial aircraft that are generating demand for new and advanced navigation and control systems for aircraft. Airbus and Boeing recorded 611 and 340 deliveries in 2021 and are expected to deliver 702 and 450 commercial jets in 2022. Another major growth factor is the mandated regulations by the regulatory bodies of commercial aviation, which are making the airlines integrate advanced systems for safety purposes. The development of new systems, like ACAS X, may further boost the growth of the segment during the forecast period. Government mandates aimed at enhancing flight safety are also expected to drive the growth of the segment. For instance, while Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) Out has been mandatory in certain U.S. airspace for two years, Canada opted to delay a similar mandate pending trial runs until early 2022. However, in February 2022, NAV CANADA announced it will implement a new mandate that will require aircraft operators flying in certain domestic airspace to meet ADS-B Out Performance Requirements. The mandate will come into effect in Class A and B Canadian airspace above 12,500 feet on February 23, 2023. Such mandates will drive the implementation of new generation flight navigation systems, thereby driving the growth of the segment during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Generate the Highest Demand During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is expected to generate the highest demand for the flight navigation system market during the forecast period. This growth in the market is due to the growing commercial and military aircraft fleet in the region. China and India lead the civil and commercial aviation industry in the region, followed by Japan, Australia, South Korea, Indonesia, and the Philippines. There are huge aircraft order backlogs in various countries for various commercial aircraft manufactured by Airbus and Boeing, which may drive the demand for flight navigation systems in this region. Also, there has been a growing demand for new military aircraft from the Asia-Pacific region as major countries look to modernize their fleet and increase their capabilities. Countries in the region have also inducted several new military aircraft into their fleets over the past few years and are expected to continue to do so, driven by their colossal defense budgets. Also, the under development and newly launched aircraft projects, like COMAC C919 and C929, Mitsubishi SpiceJet (MRJ), KAI KF-X (IA IF-X), J-31, and AG600, are anticipated to generate demand for newer generation navigation systems for the aircraft platforms from the country in the years to come.

Flight Navigation System Market Competitor Analysis

The flight navigation system market is fragmented, with many suppliers providing various instruments, like antennas, gyroscopes, altimeters, and sensors. Some prominent players in the flight navigation system market are Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Honeywell International Inc., Northrop Grumman Corporation, Garmin Ltd, and Thales Group. Collins Aerospace and Honeywell International Inc. are two major companies that offer aircraft navigation aids to commercial segments. On the other hand, BAE Systems PLC, Raytheon Company, and Northrop Grumman Corporation, among others, are some of the prominent companies that provide navigation equipment to military aircraft. The development of new and advanced positioning systems to accurately locate and navigate the aircraft to its destinations is anticipated to support the companies' long-term growth. However, the faulty parts and components manufactured by the companies have recently led to accidents and risks to the lives of people on board aircraft. Such situations may hamper the partnerships of the OEMs and component or system providers, thereby hindering their growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecasts by Value - USD million, 2018 - 2027)

  • 5.1 Communication Type
    • 5.1.1 Radio
    • 5.1.2 Satellite
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Civil and Commercial Aviation
    • 5.2.2 Military Aviation
  • 5.3 Flight Instrument
    • 5.3.1 Autopilot
    • 5.3.2 Altimeter
    • 5.3.3 Gyroscope
    • 5.3.4 Sensors
    • 5.3.5 Magnetic Compass
  • 5.4 Systems
    • 5.4.1 Radars
    • 5.4.2 Instrument Landing Systems
    • 5.4.3 Inertial Navigation Systems
    • 5.4.4 Collision Avoidance Systems
    • 5.4.5 VOR/DME
    • 5.4.6 Global Navigation Satellite Systems (GNSS)
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 France
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
    • 6.2.2 Honeywell International Inc.
    • 6.2.3 Northrop Grumman Corporation
    • 6.2.4 Garmin Ltd
    • 6.2.5 Thales Group
    • 6.2.6 Cobham PLC
    • 6.2.7 CMC Electronics Inc.
    • 6.2.8 Safran SA
    • 6.2.9 BAE Systems PLC
    • 6.2.10 L3 Harris Technologies
    • 6.2.11 General Electric Company*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS