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市場調査レポート
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1195652

航空路収益性ソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Airline Route Profitability Software Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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航空路収益性ソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空路収益性ソフトウェア市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、航空路収益性ソフトウェア市場に害を及ぼしました。パンデミックは、貿易条件の低下をもたらしました。様々な国でのロックダウンは航空業界に影響を与えました。これは、航空機の運用と旅客輸送の減少に起因していた最もパンデミックによって影響を受けました。さらに、航空路線採算ソフトの需要が世界的に減少しました。これは、パンデミックによる貿易や旅行の制限のために、これらのシステムの製造に必要な部品やコンポーネントが不足し、市場にマイナスの影響を与えたためです。一方、COVID-19の流行が沈静化したことで、各国の国境が開放され、自由な貿易の流れが促進されるようになりました。各国政府の封鎖政策が解除され、原材料の入手が容易になっています。メーカー各社は生産量を大幅に増やしました。さらに、航空路収益性ソフトウェアシステムの需要が世界的に徐々に増加したことで、市場は成長を遂げ、この傾向は予測期間中も続くと思われます。

航空会社が成長し続ける航空市場を最大化するために高度なソフトウェアスイートを調達していることは、航空路収益性ソフトウェア市場の主要な促進要因の1つとなっています。AI、拡張現実、バーチャルリアリティ、モバイル、会話型コマースなどは、航空会社のインテリジェントリテイリングとビジネスの拡大を支援する新技術の一部です。収益性ソフトウェアにおけるこのような進歩は、市場の成長にプラスの影響を与えることが期待されます。

航空路収益性ソフトウェアの市場動向

予測期間中、国内航空会社セグメントが大幅な成長を遂げる見込み

エンドユーザー別では、国内航空会社セグメントが予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。航空旅客数の増加に伴い、世界的に国内航空会社の需要が増加していることが、同市場が大きく成長する主な要因となっています。国際航空運送協会(IATA)は、2022年9月の航空旅客輸送量が増加したことを発表しました。2022年9月の総航空輸送量は、2021年9月と比較して57%増加しました。さらに、2022年9月の国内航空輸送量は2021年9月と比較して6.9%増加したが、2022年9月の航空旅客輸送量は前年と比較して122%増加しました。

2022年、アジア太平洋地域は、日本、香港、台湾などの国々による国境規制の緩和により、大きな伸びを示しました。世界中の国内航空会社は、市場シェアと収益性を高めるために、最も収益性の高い路線を見極めるようになっています。さらに、民間航空の再開以来、路線プロファイルにダイナミックな変化が起きています。このため、航空会社はTier II都市を結ぶ新たな需要を満たすため、多くの路線を開設しています。このような国内航空会社の開拓により、市場は予測期間中に大きな成長を遂げるでしょう。

アジア太平洋地域は予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長を遂げると予想されています。この地域は、中国とインドを中心に航空産業が急成長している中心地です。さらに、Asia business newsによると、過去10年間で、アジア太平洋地域は航空会社の活動において世界で最も急成長している地域になっています。アジア太平洋地域の人口の増加と、十分な可処分所得を持つ人口の割合の増加が、この地域で航空旅行が成功するための大きな要因になると考えられます。国際航空運送協会(IATA)によると、アジア太平洋地域の航空旅行者数は増加し、2036年までに年間21億人に達する見込みです。さらに、アジア太平洋航空協会(AAPA)は、2022年8月の1カ月間のアジア太平洋地域の国際線旅客数が821%増加したと発表しています。旅客数の健全な伸びは、ビジネスやレジャーの分野からの強い旅行需要を指し示しています。この地域における航空旅行の成長から利益を得るために、航空会社は現在、戦略的な投資に取り組んでおり、この地域でのプレゼンスを拡大する計画です。アジア太平洋地域の航空会社はまた、将来的に新しい路線を行うことができるように、既存のルートを評価し、利益率や計画&予算の収益性を知るために、ルートの収益性ソフトウェアを活用しています。例えば、2022年には、タタ・グループが所有するエア・インディアが、メトロからメトロへの路線を多様化し、採算の取れない路線から撤退するなど、国内戦略を最適化する予定です。したがって、このような新興国市場の開拓は、予測期間中の市場の成長につながるでしょう。

航空路収益性ソフトウェア市場の競合他社分析

市場は適度に断片化されており、多くのプレイヤーがさまざまな航空会社向けソフトウェアプラットフォームを提供しています。航空路収益性ソフトウェア市場の著名なプレイヤーは、SITA、Sabre Corporation、IBM、NIIT Technologies Limited、Airpas Aviation GmbHなどです。

ソフトウェアプロバイダーと航空会社間の長期的な契約は、高い競争にもかかわらず、地元のプレーヤーが市場での地位を維持するための主要な要因です。定期的なソフトウェア更新による先進技術の統合で新しいデジタルソリューションを開発し、より信頼性が高く、より収益性の高い、迅速で容易なスケジュールを作成することで、より多くのビジネス価値を生み出しているのです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • ソフトウェア
    • 運賃管理・価格設定
    • プランニングとスケジューリング
    • 収益管理
    • その他のソフトウェア
  • エンドユーザー
    • 国内線航空会社
    • 国際線航空会社
    • ビジネスチャーター
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
    • 中東地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーのマーケットシェア
  • 企業プロファイル
    • SITA
    • IBM
    • NIIT Technologies Limited
    • Amadeus IT Group
    • Sabre Corporation
    • Megabyte Ltd.
    • Orane Consulting Pvt. Ltd.
    • Sheorey Digital Systems Pvt. Ltd.
    • Airpas Aviation GmbH
    • Seabury Solutions
    • Maureva Ltd.
    • Travelport Worldwide Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48416

The airline route profitability software market is anticipated to register a CAGR of above 7% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic harmed the airline route profitability software market. A pandemic led to a decline in terms of trade. Lockdowns in various countries affected the aviation industry. This was due to a decline in aircraft operations and passenger traffic the most impacted by the pandemic. Moreover, there was a fall in the demand for airline route profitability software worldwide. This was due to the shortage of parts and components required for manufacturing these systems owing to restrictions on trade and travel that led to the pandemic affecting the market negatively. On the other hand, the decline in the COVID-19 pandemic led to the opening up of various counties' borders, facilitating free trade flow. With the lifting of the lockdown policies imposed by various governments, there was an ease in the availability of raw materials. Manufacturers witnessed a significant increase in production. Moreover, the gradual increase in demand for airline route profitability software systems globally led to the market witnessing growth, which will continue during the forecast period.

The airlines' procurement of advanced software suites to maximize the ever-growing aviation market is one of the major driving factors of the airline route profitability software market. AI, augmented reality, virtual reality, mobile, and conversational commerce are some of the new technologies that will assist airlines in intelligent retailing and scaling their businesses. Such advancements in profitability software are expected to have a positive impact on the growth of the market.

Airline Route Profitability Software Market Trends

Domestic Airlines Segment is Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

By end user, the domestic airline segment is expected to witness significant growth during the forecast period. An increase in the demand for domestic airline operations worldwide owing to the increase in air passenger traffic is the main factor for the market to witness significant growth. The International Air Transport Association (IATA) announced that air passenger traffic increased in September 2022. In September 2022, total air traffic increased by 57% compared to September 2021. Moreover, domestic air traffic in September 2022 grew by 6.9% compared to September 2021, whereas air passenger traffic in September 2022 rose by 122% compared to the previous year.

In 2022, Asia-Pacific witnessed significant growth owing to the ease of border restrictions by countries such as Japan, Hong Kong, and Taiwan. Various domestic airlines worldwide are now assessing the most profitable routes to increase their market share and profitability. Moreover, since the restart of civil aviation, there has been a dynamic shift in route profiles. This has led to airlines launching many sectors to fulfill the new demand to connect Tier II cities. Such developments in the domestic airline segment will lead the market to witness significant growth during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is anticipated to have the highest growth during the forecast period. The region has been a center of a fast-growing aviation industry with China and India as the main hubs of aviation. Moreover, according to Asia business news, in the past decade, the Asia-Pacific region has become the fastest-growing in the world for airline activity. The growing population in the Asia-Pacific region coupled with an increase in the percentage of the population with enough disposable income will be the major factors that contribute to air travel becoming a success story in the region. According to the International Air Transport Association (IATA), the growth in the number of air travelers in the Asia-Pacific will increase and reach 2.1 billion passengers a year by 2036. Moreover, the Association of Asia-Pacific Airlines (AAPA) has reported an increase of 821% for the month of August 2022 in the number of international passengers in the Asia-Pacific region. The healthy growth in the number of passengers points to a strong travel demand from the business and leisure sectors. In order to make profits from growing air travel in the region, airlines are currently engaged in making strategic investments and plan to expand their presence in this region. The airlines in the Asia-Pacific region are also making use of route profitability software to evaluate the existing routes, to know the profit margins and plans & budgets profitability of routes so that new routes can be undertaken in the future. For instance, in 2022, Air India which is owned by Tata Group is optimizing its domestic strategy by diversifying its presence on metro-to-metro routes and exiting from unviable ones. Thus, such developments will lead to a growth in the market during the forecast period.

Airline Route Profitability Software Market Competitor Analysis

The market is moderately fragmented, with many players providing various airline software platforms. The prominent players in the airline route profitability software market are SITA, Sabre Corporation, IBM, NIIT Technologies Limited, and Airpas Aviation GmbH amongst others.

The long-term agreements between the software providers and airlines are a major factor in helping the local players to maintain their market position despite high competition. The development of new digital solutions by integrating advanced technologies via periodical software updates to create schedules that are more reliable, more profitable, quicker, and easier to develop is generating more business value.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Dynamics

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 Market Segmentation

  • 5.1 Software
    • 5.1.1 Fares Management and Pricing
    • 5.1.2 Planning and Scheduling
    • 5.1.3 Revenue Management
    • 5.1.4 Other Software
  • 5.2 End-user
    • 5.2.1 Domestic Airlines
    • 5.2.2 International Airlines
    • 5.2.3 Business Charters
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Mexico
      • 5.3.4.2 Brazil
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profile
    • 6.2.1 SITA
    • 6.2.2 IBM
    • 6.2.3 NIIT Technologies Limited
    • 6.2.4 Amadeus IT Group
    • 6.2.5 Sabre Corporation
    • 6.2.6 Megabyte Ltd.
    • 6.2.7 Orane Consulting Pvt. Ltd.
    • 6.2.8 Sheorey Digital Systems Pvt. Ltd.
    • 6.2.9 Airpas Aviation GmbH
    • 6.2.10 Seabury Solutions
    • 6.2.11 Maureva Ltd.
    • 6.2.12 Travelport Worldwide Ltd.

7 Market Opportunities and Future Trends