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市場調査レポート
商品コード
1190927

食品用保湿剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Food Humectants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品用保湿剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品用保湿剤市場は予測期間(2022-2027年)にCAGR6.5%を記録すると予測されています。

COVID-19の発生は、食品用保湿剤市場に大きな影響を及ぼしています。パンデミックのために、閉鎖があり、人々は家から出ることができなかったので、人々は食品を備蓄し始め、高い貯蔵寿命に対する需要が増加しました。そのため、食品用保湿剤の使用量が増加しました。栄養価の高い機能性食品・飲料への消費者の志向や、シュガーレス食品添加物などの重要な要因が、食品保湿剤市場の成長を後押ししています。

世界中のさまざまな食品の生産における食品保湿剤の利用が増加していることは、予測期間中に世界の食品保湿剤市場の成長を促進すると予想される主要な要因です。水分量や風味の改善、栄養価の向上、費用対効果、使いやすさなど、食品保湿剤のさまざまな特典により、食品添加物としての保湿剤の利用が増加していることも、予測期間中の対象市場の成長を支える要因として期待されています。

また、消費者のライフスタイルの変化に伴い、低カロリーで健康的な飲食品に関する認識が世界的に高まっていることも、世界市場の成長を支える要因となっています。

食品用保湿剤の市場動向

調理済み食品への需要拡大

消費者のライフスタイルの変化や多忙なスケジュールによって、保存性の高い製品が好まれるようになっています。調理済み食品は、あらかじめ調理・洗浄され、ほとんどが包装されたもので、事前の準備や調理をすることなくすぐに食べられるため、その利便性から非常に好まれます。調理済み食品は、製品の水分を維持するのに役立つため、保湿剤の使用を促しています。さらに、フロスティング、アイシング、チューインガム、ミント、タブレットなどの用途に対応するさまざまな結晶ソルビトール顆粒が販売されており、売上の原動力となっています。このように、ソルビトールはバルク甘味料を含む新製品発売の57%に高度に配合されています。したがって、プレイヤーは、需要に応えるために、その生産ユニットを拡大しています。例えば、2020年にカーギルは、その甘味料工場に100万米ドルを投資し、PT。Sorini Agro Asia Corporindo, in Pandaan,に1億米ドルを投資し、トウモロコシベースの澱粉、甘味料(ソルビトール、グルコース、マルトデキストリン)、動物飼料原料に対する顧客の需要増加への対応を強化するために、ウェットコーンミルを建設して澱粉乾燥機を追加しました。

アジア太平洋地域は急成長中

アジア太平洋地域は、特に中国やインドといった国々で市場の成長を支える機能的で栄養価の高い食品への需要の高まりと、可処分所得の増加による消費者の健康的なライフスタイルの変化と相まって、高い成長率を示すことになります。インドは、この地域で最も急速に成長している市場です。インドでは、糖尿病や肥満が不健康な食習慣と関連していることがほとんどです。同国では砂糖の健康リスクに対する消費者の意識が、ソルビトール、マンニトール、マルチトール、キシリトールなどのポリオールを使用して製造された低カロリーまたはゼロカロリーの食品の成長を促進しています。さらに、食品添加物に関する意識の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

食品用保湿剤市場の競合分析

世界の食品用保湿剤市場は、Roquette Freres、Barentz、BASF SE、Corbion N.V.、DowDupont、Ashland、BASF SE、Ashland Global Holdings Inc、Archer Daniels Midland、Brenntag AGなどの国内および世界の主要企業が市場に参入していることから競争が激しいとされています。ほとんどの企業は、消費者の需要の増加に対応し、世界の食品用保湿剤市場における重要性を維持するために、技術革新と製品の上市に重点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 糖アルコール
    • リン酸塩
    • グリセリン
    • グリコール
    • 乳酸
    • その他
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • 機能性食品・栄養食品
    • 飲料
    • 乳製品
    • その他
  • 由来別
    • 天然
    • 合成
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland
    • Cargill Inc.
    • BASF SE
    • DowDupont
    • Ingredion Incorporated
    • Brenntag AG
    • Roquette Freres
    • Barentz
    • Corbion N.V.
    • Ashland Global Holdings Inc

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 64929

Food Humectants Market is projected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period (2022-2027).

The Covid-19 outbreak has had a significant impact on the food humectants market. Due to the pandemic, there were lockdowns, and people were not able to step out of their homes, so people started stockpiling food products has increased the demand for high shelf life. This has increased the use of food humectants. Some of the key factors such as the inclination of consumers toward nutritional and functional food & beverages, along with sugarless food additives are driving the growth of the food humectant market.

Increasing utilization of food humectants in the production of various food products across the globe is a key factor expected to drive the growth of the global food humectants market over the forecast period. Increasing the use of humectants as a food additive due to various benefits of food humectants such as improvised moisture content and flavors, increased nutritional value, cost-effectiveness, and ease of use is another factor expected to support the growth of the target market over the forecast period.

In addition, growing awareness regarding low-calorie and healthy food & beverage products among individuals across the globe due to changing consumer lifestyles is another factor supporting the growth of the global market.

Food Humectants Market Trends

Increasing Demand For Ready-to-Eat Food

With the changing consumer lifestyles and busy schedules, people are giving preference to products with high shelf life. Ready-to-eat foods are precooked, pre-cleaned, mostly packaged, and ready for consumption without prior preparation or cooking, they are highly preferred for the convenience they offer. Ready-to-eat products are driving the use of food humectants as it help to maintain the moisture of the product. Moreover, A variety of crystalline sorbitol granulations are available to support applications such as frosting, icing, chewing gum, mints, and tablets driving the sale. Thus, sorbitol was highly incorporated in 57% of new product launches that contained bulk sweeteners. Thus, Players are expanding their production units to cater to the demand. For instance, In 2020 Cargill invested USD 100 million in its sweetener plant, PT. Sorini Agro Asia Corporindo, in Pandaan, to build a wet corn mill and add a starch dryer to better serve the growing customer demand for corn-based starches, sweeteners (Sorbitol, Glucose, Maltodextrin), and animal feed ingredients.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Asia-Pacific will witness a higher growth rate due to the growing demand for functional and nutritional food products coupled with changing lifestyle of consumers are adopting a healthy lifestyle, owing to the rising disposable income coupled with increasing demand for functional and nutritional food which supports the market growth, especially in countries like China and India. India is the fastest-growing market in the region. In India, diabetes and obesity are mostly associated with unhealthy food consumption habits. Awareness among sugar consumers in the country regarding its health risks has fueled the growth of low- or zero-calorie foods that are manufactured using polyols such as sorbitol, mannitol, maltitol, and xylitol. The growing awareness about food additives is further expected to fuel the market growth during the forecast period.

Food Humectants Market Competitive Analysis

The global food humectants market is highly competitive with the presence of key players operating in the market, such as Roquette Freres, Barentz, BASF SE, Corbion N.V., DowDupont, Ashland., BASF SE, Ashland Global Holdings Inc, Archer Daniels Midland., Brenntag AG, among other domestic and global players. Most companies are focusing on innovation and product launches in order to meet consumers' increasing demand and maintain their significance in the global food humectants market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Sugar Alcohol
    • 5.1.2 Phosphate
    • 5.1.3 Glycerol
    • 5.1.4 Glycol
    • 5.1.5 Lactate
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery & confectionery
    • 5.2.2 Functional & Nutritional Foods
    • 5.2.3 Beverages
    • 5.2.4 Dairy Products
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By Source
    • 5.3.1 Natural
    • 5.3.2 Synthetic
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland
    • 6.4.2 Cargill Inc.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 DowDupont
    • 6.4.5 Ingredion Incorporated
    • 6.4.6 Brenntag AG
    • 6.4.7 Roquette Freres
    • 6.4.8 Barentz
    • 6.4.9 Corbion N.V.
    • 6.4.10 Ashland Global Holdings Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET