市場調査レポート
商品コード
1190911

葉酸市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Folic Acid Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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葉酸市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

葉酸市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR5.11%を記録すると予想されています。

COVID-19の発生は、予防医療に対する意識の高まりから、市場にプラスの影響を与えました。この要因は、サプリメントやその他の強化食品の定期的な摂取への傾倒を生み出し、市場全体の需要を促進しています。

妊婦の葉酸・葉酸サプリメントに対する需要の増加、微量栄養素に関する意識の高まり、貧血の有病率の上昇などは、調査対象市場の成長を刺激する重要な要因の一部となっています。

さらに、貧血や口内炎など、このビタミンの欠乏によって引き起こされる健康への影響についての認識が高まっていることも、市場の成長を支えています。葉酸サプリメントは、DNAとRNAの形成を助け、タンパク質の代謝を向上させる。

葉酸の市場動向

妊婦用ビタミンサプリメントの需要増加

ビタミンは女性にとって重要な栄養素の一つであり、特にビタミンB12、ビタミンB9、ビタミンDは、赤ちゃんの神経系(B12)と骨格(D)の発達をサポートするために重要です。健康な赤ちゃんを出産するためには、妊娠中に適切な栄養と食事が不可欠であるため、このような栄養素が特に重要視されています。このため、妊産婦向けサプリメントに葉酸が多く使用されており、葉酸市場を後押ししています。米国のほぼすべての産科医は、健康な成長をサポートし、先天性欠損症を最小限に抑えるために、妊婦に妊婦用ビタミンを推奨しています。UCデイビスMIND研究所の研究では、妊娠の最初の月の前に、すぐに毎日の出生前を取っていないと報告した女性は、自閉症スペクトラム障害の子供を持つ可能性が高いと主張し、サプリメントを消費した女性の割合が2倍になりました。

北米が最大の市場シェアを占める

北米が最大のシェアを占め、次いで欧州、アジア太平洋の順と推定されます。北米では、製品のイノベーションと研究開発施設への巨額の投資が頻繁に示されています。さらに、この地域における製造拠点の増加、高度な技術や専門知識の導入が、予測期間中の地域成長の引き金になると期待されています。欧州では、葉酸原料の需要が大きく伸びています。追加的な栄養補助食品の摂取や適切な食事に関する厳しい規制が、需要増加の原因となっています。さらに、欧州連合による有利な規制や改正は、予測期間中に地域の成長を促進すると期待されています。

葉酸市場の競合分析

葉酸市場は、栄養補助食品や医薬品などのエンドユーザー産業からの需要増加を主な要因として、地域および世界のプレーヤーが存在感を示し、競争が激しくなっています。市場の主要プレイヤーには、DSM NV、BASF SE、Parchem Fine &Specialty Chemicals、Jiangxi Tianxin Pharmaceutical、Medicamen Biotech Ltd、Xinjiang Wujiaqu Xingnong Cycle Chemicalなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • 栄養補助食品
    • 化粧品
    • 医薬品
    • その他の用途
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • DSM NV
    • BASF SE
    • Parchem Fine & Specialty Chemicals
    • Jiangxi Tianxin Pharmaceutical Co. Ltd
    • Medicamen Biotech Ltd
    • Zydus Pharmaceuticals Ltd
    • Nantong Changhai Food Additive Co. Ltd
    • Xinfa Pharmaceutical Co. Ltd
    • Xinjiang Wujiaqu Xingnong Cycle Chemical Co. Ltd

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 64852

The folic acid market is expected to register a CAGR of 5.11% during the forecast period, 2022-2027.

The COVID-19 outbreak positively impacted the market due to the increased awareness of preventative health. This factor has created an inclination toward the regular intake of supplements and other fortified food products, thus propelling the overall demand for the market.

Increasing demand for folic acid and folate supplements among pregnant women, increasing awareness regarding micronutrients, and rising prevalence of anemia are some of the key factors stimulating the growth of the market studied.

Furthermore, the growing awareness about the health impacts caused by the deficiency of this vitamin, such as anemia and mouth ulcers, is supporting the market's growth. Folate supplement helps form DNA and RNA and improves protein metabolism.

Folic Acid Market Trends

Increasing Demand for Prenatal Vitamin Supplements

Vitamins are one of the crucial nutrients for women, especially vitamin B12, vitamin B9, and vitamin D, which are particularly important to support the development of the baby's nervous system (B12) and skeleton (D) since proper nutrition and diet are essential in pregnancy to help them deliver healthy babies. This factor boosts the folic acid market due to the major usage of folic acid in prenatal supplements. Almost all obstetricians in United States recommend prenatal vitamins to pregnant women to support healthy growth and minimize birth defects. A study by the UC Davis MIND Institute claimed that women who reported not taking daily prenatal immediately before and during the first month of pregnancy were likely to have a child with an autism spectrum disorder, twice the rate of women who consumed the supplements.

North America Holds the Largest Market Share

North America is estimated to hold the largest share in the market, followed by Europe and Asia-Pacific. Huge investments in product innovation and R&D facilities are frequently witnessed in North America. Moreover, the increased manufacturing base in the area and the implementation of advanced technologies and expertise are expected to trigger regional growth during the forecast period. Europe witnessed significant demand for folic acid materials. Stringent regulations about consuming additional nutraceuticals and proper diet are responsible for the increasing demand. Moreover, favorable regulations and amendments by the European Union are expected to drive the regional growth over the forecast period.

Folic Acid Market Competitive Analysis

The folic acid market is highly competitive with a strong presence of regional and global players, mostly driven by increased demand from end-user industries, majorly dietary supplements and pharmaceuticals. Some of the major key players in the market include DSM NV, BASF SE, Parchem Fine & Specialty Chemicals, Jiangxi Tianxin Pharmaceutical Co. Ltd, Medicamen Biotech Ltd, and Xinjiang Wujiaqu Xingnong Cycle Chemical Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Dietary Supplements
    • 5.1.2 Cosmetics
    • 5.1.3 Pharmaceuticals
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 DSM NV
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Parchem Fine & Specialty Chemicals
    • 6.4.4 Jiangxi Tianxin Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.4.5 Medicamen Biotech Ltd
    • 6.4.6 Zydus Pharmaceuticals Ltd
    • 6.4.7 Nantong Changhai Food Additive Co. Ltd
    • 6.4.8 Xinfa Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.4.9 Xinjiang Wujiaqu Xingnong Cycle Chemical Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET