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市場調査レポート
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1190707

電気自動車試験装置市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Electric Vehicle Test Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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電気自動車試験装置市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電気自動車試験装置市場は、現在、4351万米ドルとなり、今後5年間にCAGR17.8%で推移する見通しで、9873万米ドルに達すると予測されています。

主なハイライト

  • 電気自動車試験装置業界は、COVID-19の危機により不確実性を経験しています。各地域の政府によって産業が一時的または完全に停止され、全体として販売や生産に悪影響を及ぼしています。また、フライトのキャンセル、旅行禁止、検疫などを引き起こし、世界の物流やサプライチェーンの運営に大きな支障をきたしました。
  • 過去数年間、エレクトロニクスおよび自動車産業は大きな変化を遂げてきました。ナビゲーションシステム、インフォテインメントシステム、アダプティブクルーズコントロールシステム、電子点火システムなどの高度な自動車用アプリケーションや安全機能に対する需要の増加に対応するため、より高い出力、高エネルギー電力変換システム、高度なパワートレインシステムが必要となっています。また、プログラマブル電源や高出力・高速応答の電子負荷を備えた高度な電気自動車試験装置の生産は、このような技術革新を推進する結果となっています。
  • 長期的には、電気自動車の試験における重要なステップである、プラグ、ケーブル、コネクタ、配線、スイッチなどのすべての電気部品のコンフォーマンステストのおかげで、エンジニアは輸送ザップのスピードアップに伴う新しいテストの難しさに対処しなければならないため、市場は成長すると予想されます。従来の公称電圧と電力レベルである300/400VDCは、800/1000VDCに置き換えられつつあり、過渡電圧は1200Vに達しています。これらの高電圧化により、充電の高速化、電力伝達の増大、車両の軽量化が可能になります。これらの要素は、優れた性能を持つバッテリー、ドライブトレイン、電力変換器、インバーター、急速充電器などの進歩を促しています。
  • 顧客は、現在の製品に対して、拡張可能な電力、統合された安全性、より大きな動作範囲、統合された測定、およびより速い過渡応答時間を備えたモジュール式テストソリューションを求めています。その結果、先進的なテストソリューションが開発され、開発・テスト時間の短縮、コスト削減、エネルギー効率の向上により、予想される期間において電気自動車テスト機器市場の成長を支えています。

主な市場動向

世界の電気自動車普及率の上昇

  • BEVやPHEVの販売拡大、材料の進歩やパッケージングの改善によるパワートレイン部品のコストダウンが市場を牽引しています。また、電池の高コスト化により、車両性能やパワーエレクトロニクスの強化が必要となっています。
  • さらに、消費者が従来の自動車ではなく電気自動車を選択することを奨励するために、世界各国の政府によってさまざまなプログラムや政策が実施されています。2025年までに150万台の電気自動車の普及を目指すカリフォルニア州のZEVプログラムも、電気自動車の購入を促進する取り組みの一つです。このほか、インド、中国、英国、韓国、フランス、ドイツ、ノルウェー、オランダなどでも、さまざまな優遇措置がとられています。
  • COVID-19の普及後、電気自動車の販売台数は大幅に増加しました。世界各国の政府によるロックダウンは、経済を減速させ、電気自動車や充電インフラシステムの販売に打撃を与えています。インバーターやリチウムイオン電池パックなど、追加部品の入手にも影響が出ました。電気自動車に不可欠な部品がパワーインバーターです。電気自動車に不可欠な部品がパワーインバーターで、バッテリーからのエネルギーをトラクションモーターで変換し、車両を推進させるものです。
  • 電気自動車のメーカーは、消費者に受け入れてもらうために大きな課題に直面しています。充電インフラの不足、電気自動車の価格の高さ(電気自動車の価格はエントリーレベルの高級車とほぼ同じ)などが原因で、電気自動車がもたらすメリットにもかかわらず、消費者は購入に消極的になっています。COVID-19の影響で、インドを含む多くの国が、5万基以上の充電ステーションを建設し、充電インフラを改善する計画を保留にしました。
  • 重要なのは、多くのOEMが電気自動車を生産するためだけに製品ラインを再構築する意向であることです。例えば、ゼネラルモーターズは2021年に、2025年までに電気自動車と自律走行車に200億米ドルを投じると発表しました。2023年までに、20の新しい電気自動車モデルを導入し、中国と米国で年間100万台以上の電気自動車を販売する意向です。
  • 2024年までに、フォルクスワーゲンは大衆向けブランド全体で電気自動車に360億米ドルを投資する意向です。また、2025年までに世界販売台数の25%以上を電気自動車が占めることになると主張しています。

アジア太平洋地域は市場をリードしている

  • BEVやPHEVの販売増に加え、材料の進歩やパッケージング配置の改善によるパワートレイン部品のコストダウンが市場を牽引しています。また、電池の高コスト化により、車両性能やパワーエレクトロニクスの強化が必要となっています。
  • さらに、消費者が従来の自動車ではなく電気自動車を選択することを奨励するために、世界各国の政府によってさまざまなプログラムや政策が実施されています。2025年までに150万台の電気自動車の普及を目指すカリフォルニア州のZEVプログラムも、電気自動車の購入を促進する取り組みの一つです。このほか、インド、中国、英国、韓国、フランス、ドイツ、ノルウェー、オランダなどでも、さまざまな優遇措置がとられています。
  • COVID-19の普及後、電気自動車の販売台数は大幅に増加しました。世界各国の政府によるロックダウンは、経済を減速させ、電気自動車や充電インフラシステムの販売に打撃を与えています。インバーターやリチウムイオン電池パックなどの追加部品の入手に影響が出ました。電気自動車に不可欠な部品がパワーインバーターです。電気自動車に不可欠な部品がパワーインバーターで、バッテリーからのエネルギーをトラクションモーターで変換し、車両を推進させるものです。
  • 電気自動車のメーカーは、消費者に受け入れてもらうために大きな課題に直面しています。充電インフラの不足、電気自動車の価格の高さ(電気自動車の価格はエントリーレベルの高級車とほぼ同じ)などが原因で、電気自動車がもたらすメリットにもかかわらず、消費者は購入に消極的でした。COVID-19の影響で、インドを含む多くの国が、5万基以上の充電ステーションを建設し、充電インフラを改善する計画を保留にせざるを得なくなりました。
  • 重要なのは、多くのOEMが電気自動車を生産するためだけに製品ラインを再編するつもりであることです。例えば、ゼネラルモーターズは2021年に、2025年までに電気自動車と自律走行車に200億米ドルを投じると発表しました。2023年までに、20の新しい電気自動車モデルを導入し、中国と米国で年間100万台以上の電気自動車を販売する意向です。
  • 2024年までに、フォルクスワーゲンは大衆向けブランド全体で電気自動車に360億米ドルを投資する意向です。2025年までに、電気自動車が世界販売の25%以上を占めるようになると主張しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種
    • 乗用車
    • 商用車
  • 推進方式別
    • プラグインハイブリッド車
    • バッテリー電気自動車
    • 燃料電池車
  • 装置タイプ
    • バッテリー試験
    • パワートレイン
    • EVコンポーネント
    • EV充電
    • その他の装置タイプ
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • National Instruments Corporation
    • Horiba Ltd.
    • Arbin Instruments
    • Maccor Inc.
    • Keysight Technologies, Inc.
    • Froude, Inc.
    • Dynomerk Controls
    • Durr Group
    • Tuv Rheinland
    • Intertek Group Plc
    • Toyo System Co., Ltd
    • Wonik Pne Co., Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 93396

Currently, the electric vehicle test equipment market is valued at USD 43.51 million and is expected to reach USD 98.73 million over the next five years at a CAGR of 17.8%.

Key Highlights

  • The electric vehicle test equipment industry is experiencing uncertainty due to the COVID-19 crisis. Industries have been temporarily or completely shut down by various regions' governments, which has had a negative impact on sales and production as a whole. It also caused flight cancellations, travel bans, and quarantines, which significantly slowed global logistics and supply chain operations.
  • Over the past few years, the electronic and automotive industries have undergone significant changes. Higher power, high-energy power conversion systems, and advanced powertrain systems are required to meet the growing demand for advanced automotive applications and safety features like navigation systems, infotainment systems, adaptive cruise control systems, and electronic ignition systems. In addition, the production of advanced electric vehicle test equipment with programmable power sources and electronic loads with higher power and faster response time is a result of this driving innovation.
  • Over the long term, owing to the crucial step in the testing of electric vehicles, conformance testing of all electrical components like plugs, cables, connectors, wiring, and switches, the market is expected to grow as engineers should address new testing difficulties as transportation zap speeds up. The traditional nominal voltage and power levels of 300/400VDC are being replaced by 800/1000VDC, with transients reaching 1200V. These higher voltages enable faster charging, increased power transfer, and lighter vehicles. These elements are impelling progressions in superior execution batteries, drivetrains, power converters, inverters, and quicker chargers.
  • Customers want modular test solutions with expandable power, integrated safety, larger operating envelopes, integrated measurements, and faster transient response times for current products. As a result, advanced test solutions have been developed that support the growth of the electric vehicle test equipment market over the anticipated time period by reducing development and testing times, decreasing costs, and increasing energy efficiency.

Key Market Trends

Increased Electric Vehicle Adoption Globally

  • The market is being driven by increased sales of BEVs and PHEVs, as well as lower costs for powertrain components due to material advancements and improved packaging arrangement. In addition, the high cost of batteries has necessitated enhancements to vehicle performance and power electronics.
  • In addition, various programs and policies have been implemented by governments worldwide to encourage consumers to choose electric vehicles over conventional ones. The California ZEV program, which aims to have 1.5 million electric vehicles on the road by 2025, is one such initiative that encourages the purchase of electric vehicles. India, China, United Kingdom, South Korea, France, Germany, Norway, and the Netherlands are additional nations that provide various incentives.
  • After COVID-19 spread, sales of electric vehicles increased significantly. Lockdowns imposed by governments all over the world have slowed the economy and hurt sales of electric vehicles and charging infrastructure systems. The availability of additional components, such as inverters and lithium-ion battery packs, was affected. An integral component of electric vehicles is a power inverter. It uses a traction motor to propel the vehicle by converting energy from the batteries.
  • Manufacturers of electric vehicles have faced a significant challenge in gaining consumer acceptance. Due to factors such as a lack of charging infrastructure and the high cost of electric vehicles (electric vehicle costs are almost the same as those of entry-level luxury cars), consumers have been reluctant to purchase electric vehicles despite the benefits they provide. Due to COVID-19, a number of nations, including India, put their plans to construct over 50,000 charging stations and improve the charging infrastructure on hold.
  • Significantly, a number of OEMs intend to restructure their product lines solely to produce electric automobiles. For instance, General Motors announced in 2021 that by 2025, it would spend USD 20 billion on electric and autonomous vehicles. By 2023, the company intends to introduce 20 new electric models and sell more than 1 million electric cars annually in China and United States.
  • By 2024, Volkswagen intends to invest USD 36 billion in electric vehicles across its mass-market brands. The business claims that by 2025, electric vehicles will account for at least 25% of its global sales.

Asia-Pacific is Leading the Market

  • The market is being driven by increased sales of BEVs and PHEVs, as well as lower costs for powertrain components due to material advancements and improved packaging arrangement. In addition, the high cost of batteries has necessitated enhancements to vehicle performance and power electronics.
  • In addition, various programs and policies have been implemented by governments worldwide to encourage consumers to choose electric vehicles over conventional ones. The California ZEV program, which aims to have 1.5 million electric vehicles on the road by 2025, is one such initiative that encourages the purchase of electric vehicles. India, China, United Kingdom, South Korea, France, Germany, Norway, and the Netherlands are additional nations that provide various incentives.
  • After COVID-19 spread, sales of electric vehicles increased significantly. Lockdowns imposed by governments worldwide have slowed the economy and hurt sales of electric vehicles and charging infrastructure systems. The availability of additional components, such as inverters and lithium-ion battery packs, was affected. An integral component of electric vehicles is a power inverter. It uses a traction motor to propel the vehicle by converting energy from the batteries.
  • Manufacturers of electric vehicles have faced a significant challenge in gaining consumer acceptance. Due to factors such as a lack of charging infrastructure and the high cost of electric vehicles (EV costs are almost the same as those of entry-level luxury cars), consumers have been reluctant to purchase electric vehicles despite the benefits they provide. Due to COVID-19, a number of nations, including India, had to put their plans to construct over 50,000 charging stations and improve the charging infrastructure on hold.
  • Significantly, a number of OEMs intend to restructure their product lines solely to produce electric automobiles. For instance, General Motors announced in 2021 that by 2025, it would spend USD 20 billion on electric and autonomous vehicles. By 2023, the company intends to introduce 20 new electric models and sell more than 1 million electric cars annually in China and United States.
  • By 2024, Volkswagen intends to invest USD 36 billion in electric vehicles across its mass-market brands. The business claims that by 2025, electric vehicles will account for at least 25% of its global sales.

Competitive Landscape

National Instruments Corporation, Horiba Ltd., Arbin Instruments, Maccor Inc., Keysight Technologies, Inc., Durr Group, TUV Rheinland, and others are among the key players in the Electric Vehicle Test Equipment Market. The market is gaining traction due to the expansion of key players. For instance,

In May, 2022, HORIBA announced the expansion of its Leichlingen branch in North Rhine-Westphalia, and the official completion and commissioning of its new facility in Magdeburg-Barleben in Saxony-Anhalt were made public. With a USD 38 million investment, the new headquarters of HORIBA FuelCon GmbH, a wholly-owned subsidiary of HORIBA Europe GmbH and the global center of excellence for fuel cells, batteries, and electrolyzers within the HORIBA Group, is located in the new company building known as "eHUB" in the Technologiepark Ostfalen in Magdeburg-Barleben.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Propulsion Type
    • 5.2.1 Plug-in Hybrid Vehicle
    • 5.2.2 Battery Electric Vehicle
    • 5.2.3 Fuel Cell Electric Vehicle
  • 5.3 Equipment Type
    • 5.3.1 Battery Test
    • 5.3.2 Powertrain
    • 5.3.3 EV Component
    • 5.3.4 EV Charging
    • 5.3.5 Other Equipment Types
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Australia
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 National Instruments Corporation
    • 6.2.2 Horiba Ltd.
    • 6.2.3 Arbin Instruments
    • 6.2.4 Maccor Inc.
    • 6.2.5 Keysight Technologies, Inc.
    • 6.2.6 Froude, Inc.
    • 6.2.7 Dynomerk Controls
    • 6.2.8 Durr Group
    • 6.2.9 Tuv Rheinland
    • 6.2.10 Intertek Group Plc
    • 6.2.11 Toyo System Co., Ltd
    • 6.2.12 Wonik Pne Co., Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS