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市場調査レポート
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1444658

薬用化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cosmeceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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薬用化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

薬用化粧品市場規模は2024年に1,806億7,000万米ドルと推定され、2029年までに2,487億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.60%のCAGRで成長します。

薬用化粧品-市場

消費者の外見への意識の高まりに伴い、市場の成長が見込まれています。薬用化粧品のイントロダクション、薬用化粧品およびパーソナルケア業界は変革されました。メイクアップ製品とは異なり、これらの製品は欠点をカバーするだけでなく、欠点の原因を解決することができます。この品質により、薬用化粧品およびパーソナルケア業界における製品の需要と市場シェアが大幅に増加しました。

皮膚や毛髪の疾患の有病率の増加、人口の高齢化、皮膚科治療に対する意識の高まりにより、薬用化粧品の需要は世界的に高まっています。さらに、世界中の一般人口の間で天然物に対する嗜好が高まっていることから、薬用化粧品業界は今後も恩恵を受けることが予想されます。天然成分は、皮膚のひび割れや薄毛などの副作用が少ないものなど、従来の成分よりも人気が高まっています。生物活性成分を含む新製品の導入は、世界中で薬用化粧品の需要を促進する上で極めて重要です。

米国、カナダ、英国、ドイツ、その他の欧州諸国などの国々が、世界の薬用化粧品市場で顕著なシェアを占めていました。中国、インド、ベトナムは、主にミレニアル世代の人口増加により、市場プレーヤーにとって大きな成長機会をもたらしています。さらに、消費者は利便性と購入のしやすさからオンラインチャネルを好んで商品を購入する傾向にあるため、大手企業はeコマースを好機的な市場セグメントとして注目しています。

薬用化粧品市場の動向

高齢化人口の増加

消費者、特に高齢化が進んでいる消費者は、特にアンチエイジング製品に対する意識の高まりにより、見た目を維持し改善して若々しく美しく見える方法や製品をますます求めています。世界銀行のデータによると、日本では2016年に65歳の人口が26.59%を占め、2021年には28.7%に増加しました。さらに、老化の兆候が非常に多いため、中年層は老化に対する不安をますます感じています。アンチエイジング皮膚製品は、薬用化粧品と医薬品の区別に重なるため、薬用化粧品です。過去20年間、出生率と死亡率の低下により、地域全体、特に中国と日本で高齢化人口が持続的に増加しました。若々しい外見を維持したいという男性と女性の強い願望が、この地域全体の薬用化粧品産業を手入れし、育成しました。

アジア太平洋市場で最も急成長している地域

この地域における薬用化粧品スキンケア、オーラルケア、ヘアケア製品の需要の増加は、加速する都市化、都市人口の増加、ライフスタイル需要の変化に起因すると考えられています。さらに、中国、インド、ベトナムなどの新興国における可処分所得の増加により、薬用化粧品の需要が高まっています。最近、「薬用化粧品」という用語が中国で勢いを増し始め、同国で最も好まれる製品カテゴリーの1つになりました。この地域の消費者の多忙でストレスの多いライフスタイルと環境条件の悪化により、肌の若返りのための製品を求める消費者の肌状態に対する懸念が高まっています。それが薬用化粧品の売上増加につながりました。

さらに、日本の人口は薬用化粧品の最も多量の消費者の一つであり、パーソナルケア製品の国内市場のトップ5に入っています。規模、動向、市場の需要の両方から見て、日本は他のアジア市場への玄関口と見なすことができます。日本市場で成功すれば、特に他のアジア市場での製品/ブランドの知名度と認知度が高まります。さらに、この地域ではミレニアル世代の数が増加しており、外見を維持するために薬用化粧品への支出が増えています。ビューティ・アスレジャーの動向を牽引しています。さらに、ソーシャルメディアの動向は今後数年間で増加すると予想されており、人々の見た目を良くしたいというニーズも高まっており、この地域での薬用化粧品の需要が高まっています。

薬用化粧品業界の概要

市場で最も活発な企業には、Procter & Gamble、Unilever、L'Oreal SA, Shiseido、The Estee Lauder Companies Inc.などの主要企業が含まれます。L'Oreal SAは最も活発な企業の1つであり、多数のブランドが世界中で幅広い薬用化粧品を取り扱っています。同社は、成分、機能性、パッケージングに関する品質と製品の革新を改善しました。これらの企業は、地域ハブやイノベーションセンターを設立することで、世界市場への浸透を高めるために重要な措置を講じています。さらに、これらの企業は研究開発とマーケティングへの投資を増やしています。彼らは市場での地位を維持し、革新的で多機能な薬用化粧品を提供するために流通チャネルを拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スキンケア
      • アンチエイジング
      • ニキビ対策
      • 日焼け止め
      • 保湿剤
      • その他のスキンケア製品タイプ
    • ヘアケア
      • シャンプーとコンディショナー
      • ヘアカラー剤と染料
      • その他のヘアケア製品タイプ
    • リップケア
    • オーラルケア
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売店
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Procter &Gamble
    • Unilever PLC
    • Shiseido Co. Ltd
    • Revlon Inc.
    • Groupe Clarins SA
    • Beiersdorf AG
    • Johnson &Johnson Inc.
    • Kao Corporation
    • Avon Products Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51957

The Cosmeceuticals Market size is estimated at USD 180.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 248.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.60% during the forecast period (2024-2029).

Cosmeceuticals - Market

The market is expected to grow as consumers become more conscious of their physical appearance. The introduction of cosmeceuticals transformed the cosmetic and personal care industries. Unlike makeup products, these products can resolve the imperfections' origin rather than just covering them. This quality significantly increased product demand and market share in the cosmetic and personal care industries.

Due to the increasing prevalence of skin and hair disorders, the aging population, and the increased awareness of dermatological treatment, the demand for cosmeceutical products is rising globally. Furthermore, Cosmeceuticals are expected to continue to benefit from the increased preference for natural products among the general population worldwide. Natural ingredients are becoming more popular than traditional ingredients, including those with lesser side effects like skin cracking and hair thinning. Introducing new products with bio-active ingredients is crucial in driving the demand for cosmeceutical products worldwide.

Countries such as the United States, Canada, United Kingdom, Germany, and other European countries held a prominent share in the global cosmeceuticals market. China, India, and Vietnam present considerable growth opportunities for the market players, primarily due to the growing millennial population. Moreover, the leading companies are eyeing e-commerce as an opportunistic market segment as consumers are preferring online channels to purchase these products due to convenience and ease of purchase.

Cosmeceuticals Market Trends

Growing Ageing Population

Consumers, especially the aging population, are increasingly looking for methods and products to maintain and improve their appearance to look youthful and beautiful, especially with the rising awareness about anti-aging products. According to World Bank data, in Japan, the population of 65 years old accounted for 26.59% in 2016, which increased to 28.7% in 2021. Additionally, middle-aged people are increasingly witnessing aging anxiety due to the high prevalence of aging signs. Anti-aging skin products are cosmeceuticals, as they overlap the distinction between cosmetics and pharmaceuticals. Over the past two decades, the declining fertility and mortality rates resulted in a sustained rise in the aging population across the region, especially in China and Japan. The strong desire among men and women to retain youthful appearances groomed and nurtured the cosmetic industry across the region.

Asia-Pacific Fastest Growing Region in the Market

The region's increasing demand for cosmetic skin care, oral care, and hair care products is attributed to accelerated urbanization, an increase in urban populations, and changing lifestyle demands. Additionally, the growing disposable income in emerging economies such as China, India, Vietnam, etc., is fueling the demand for cosmeceuticals. Recently, the term 'cosmeceuticals' started gaining momentum in China, becoming one of the country's most preferred product categories. The busier and more stressful lifestyles of consumers in the region and worsening environmental conditions created more concern around skin conditions among consumers seeking products for skin rejuvenation. It led to an increase in sales of cosmeceuticals.

Moreover, the population of Japan is among the most prolific consumers of cosmetics, placing it among the top five national markets for personal care products. From both size, trends, and market demand, Japan can be regarded as a gateway to other Asian markets. Success in the Japanese market can raise product/brand profile and visibility, particularly in other Asian markets. Additionally, the rising number of millennials in the region is spending more on cosmetic products to maintain their appearance. They are leading the trend of beauty athleisure. Additionally, social media trends are expected to increase in the upcoming years, as well as the growing need for people to look good, boosting the demand for cosmeceuticals in the region.

Cosmeceuticals Industry Overview

The most active companies in the market include key players, such as Procter & Gamble, Unilever, L'Oreal SA, Shiseido Co. Ltd, and The Estee Lauder Companies Inc. L'Oreal SA is one of the most active companies, with numerous brands offering a broad cosmeceuticals range worldwide. The company improved its quality and product innovation regarding ingredients, functionality, and packaging. These companies have been taking significant measures to increase their market penetration worldwide by establishing regional hubs and innovation centers. Moreover, these players are increasing their investments in R&D and marketing. They are expanding their distribution channels to maintain their market positions and offer innovative and multi-functional cosmeceuticals.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Skin Care
      • 5.1.1.1 Anti-ageing
      • 5.1.1.2 Anti-acne
      • 5.1.1.3 Sun Protection
      • 5.1.1.4 Moisturizers
      • 5.1.1.5 Other Skin Care Product Types
    • 5.1.2 Hair Care
      • 5.1.2.1 Shampoos and Conditioners
      • 5.1.2.2 Hair Colorants and Dyes
      • 5.1.2.3 Other Hair Care Product Types
    • 5.1.3 Lip Care
    • 5.1.4 Oral Care
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
    • 5.2.2 Online Retail Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Specialist Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Procter & Gamble
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 Shiseido Co. Ltd
    • 6.3.5 Revlon Inc.
    • 6.3.6 Groupe Clarins SA
    • 6.3.7 Beiersdorf AG
    • 6.3.8 Johnson & Johnson Inc.
    • 6.3.9 Kao Corporation
    • 6.3.10 Avon Products Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS