市場調査レポート
商品コード
1190431
民生用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Consumer Battery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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民生用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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民生用バッテリー市場は、2022年~2027年の予測期間中にCAGR6%以上を記録すると予測されています。
2020年第1四半期のCOVID-19の発生は、民生用バッテリーの市場にマイナスの影響を及ぼしていました。世界各国の政府によるロックダウン規制により、エンドユーザー産業からの需要が低下し、成長に悪影響を及ぼしました。一方、不要不急の取引の制限、製造工場の操業停止、サプライチェーンの混乱は、民生用バッテリー市場にマイナスの影響を与えました。世帯の可処分所得の増加や、スマートフォンやタブレットなどの家電製品に関連する値札の削減などの要因が、予測期間中に市場を牽引する可能性があります。一方、環境に優しくない電池の輸送規制は、市場成長の妨げとなる可能性があります。
リチウムイオン電池は、高い電極電位、高充電量、有利な容量重量比により、予測期間中、市場を独占すると予想されます。
太陽光発電(PV)と組み合わせたバッテリーベースのエネルギー貯蔵システムの利用は、先進国および新興国の両方で人気を集めており、バッテリーメーカーに市場機会をもたらしています。
アジア太平洋地域が市場を独占すると予想され、需要の大半はインドや中国などの国からもたらされます。
さまざまな種類のバッテリー技術の中でも、リチウムイオン電池(LIB)セグメントは、容量対重量比や、より優れた性能、高いエネルギー密度、価格の低下などの要因により、主に民生用バッテリー市場を独占すると予想されます。
これらのユニークな特性により、リチウムイオン電池は家電メーカーに好まれる電源となっており、年間数十億個の生産が行われています。歴史的に見ると、リチウム電池の市場は、特に民生用電子機器からの電池需要によって牽引されてきました。
LIBパックの価格は、2015年の381米ドル/KWhから2020年には137米ドル/KWhに低下し、予測期間中の同分野の成長を促進する可能性があります。さらに、規模の経済を獲得し、リチウムイオン電池の性能と価格を向上させるために、この分野での開発や投資の増加が、この分野の成長をさらに後押しすると思われます。
リチウムイオン電池は、スマートフォン、ウェアラブル、ノートパソコン、デジタルカメラ、リモコン、ゲーム機器など、幅広い消費財に応用されています。リチウムイオン電池は、安全性が高く、大容量のパワーパックを持ち、長期間の使用において他の代替品よりも経済的です。
したがって、より良い大規模なアプリケーション、パフォーマンス、およびバッテリ価格の低下により、リチウムイオン電池セグメントは、予測期間中に最高の成長率を示すことが期待されます。
アジア太平洋地域は、中国やインドなど、天然資源と人的資源に恵まれた複数の成長経済圏で構成されており、製造部門を奨励する政府からの政策レベルのサポートにより、今後数年間、電池メーカーにとって主要な投資ホットスポットになると予想されます。
中国は現在、電気自動車の最大市場の1つであり、中国での販売台数は2020年に160%急増し、過去最高の291万台となりました。したがって、電気自動車の販売台数の増加は、同国における消費者向け電池の成長を促進する可能性があります。
電気自動車の普及が進むことは、クリーンエネルギー政策に合致しています。需給ギャップを縮小するため、中国政府は自動車メーカーの輸入規制を緩和する予定です。
一方、インドでは、リチウムイオン電池の国内生産を積極的に拡大することが期待されています。インドのリチウムイオン電池市場は、電気自動車、エネルギー貯蔵、再生可能エネルギーベースの取り組みが増加する中、予測期間中に堅調な成長を遂げると予想されます。例えば、2021年12月、E-wasteリサイクル企業のAtteroは、2022年末までに既存のリチウムイオン電池のリサイクル能力を11倍の11,000トンに拡大するため、300クローネを投資する予定であると発表しています。
したがって、前述の要因は、予測期間中にアジア太平洋地域の民生用バッテリー市場を牽引すると予想されます。
民生用バッテリー市場は細分化されています。主な企業としては、パナソニック株式会社、VARTA Consumer Batteries GmbH &Co.KGaA、Samsung SDI、Duracell Inc.、PolyPlus Battery Company Inc.などです。
The consumer battery market is expected to register a CAGR of more than 6% during the forecast period of 2022 - 2027. The outbreak of COVID-19 in Q1 of 2020 had negatively impacted the market for consumer batteries. Lockdown restrictions imposed by governments worldwide lowered the demand from end-user industries, adversely affecting the growth. On the other hand, restrictions on non-essential trading, manufacturing factory shutdowns, and supply chain disruptions negatively impacted the consumer battery market. Factors such as increased disposable income among households and reduction in price tags associated with consumer electronics, such as smartphones and tablets, may drive the market during the forecast period. On the other hand, transportation restrictions on batteries that are not environment-friendly are likely to hinder the market growth.
The lithium-ion battery is expected to dominate the market during the forecast period due to its high electrode potential, high charge, and favorable capacity-to-weight ratio.
The use of battery-based energy storage systems with solar photovoltaic (PV) is gaining popularity in both developed and emerging economies, creating market opportunities for battery manufacturers.
Asia-Pacific is expected to dominate the market, with the majority of the demand coming from countries like India and China.
Among different types of battery technology, the lithium-ion batteries (LIB) segment is expected to dominate the consumer battery market, majorly due to its capacity-to-weight ratio and other factors like better performance, high energy density, and decreasing price.
These unique properties have made lithium-ion batteries the preferred power source for consumer electronics manufacturers, with a production of billions of units per year. Historically, the lithium market has been driven by battery demand, particularly from consumer electronics.
The price of LIB packs reduced to 137 USD/KWh in 2020, down from 381 USD/KWh in 2015, which may drive the growth of the segment during the forecast period. In addition, developments and increasing investments in the sector, to gain economies of scale and improve LIB's performance and price, are likely to further support the growth of the segment.
Lithium-ion batteries find application in a wide range of consumer goods, like smartphones, wearables, laptops, digital cameras, remote controls, and gaming devices. Lithium-ion batteries are safer, have higher capacity power packs, and are more economical than other alternatives for long-term use.
Therefore, owing to better wide-scale applications, performance, and decreasing battery prices, the lithium-ion batteries segment is expected to witness the highest growth rate during the forecast period.
Asia-Pacific comprises multiple growing economies with substantial natural and human resources, such as China and India, which are expected to be major investment hotspots for battery companies in the coming years, on account of policy-level support from the governments encouraging the manufacturing sector.
China is currently one of the largest markets for electric vehicles, and sales in China jumped by 160% to a record 2.91 million units in 2020. Thus, the growth in electric vehicle sales may drive the growth of consumer batteries in the country.
The increasing adoption of electric vehicles is in line with the clean energy policy. In order to reduce the demand-supply gap, the government of China is planning to ease restrictions on automakers importing cars into the country.
On the other hand, India is expected to aggressively ramp up the domestic production of lithium-ion batteries. The Indian lithium-ion battery market is expected to register robust growth during the forecast period, amid the increased uptake of electric vehicles, energy storage, and renewable-based initiatives. For example, in December 2021, the e-waste recycling firm Attero announced that it was planning to invest INR 300 crore in a bid to increase its existing lithium-ion battery recycling capacity by 11 times to 11,000 ton by the end of 2022.
Therefore, the aforementioned factors are expected to drive the consumer battery market in the Asia-Pacific region during the forecast period.
The consumer battery market is fragmented. Some of the major companies include Panasonic Corporation, VARTA Consumer Batteries GmbH & Co. KGaA, Samsung SDI Co. Ltd, Duracell Inc., and PolyPlus Battery Company Inc., among others.