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市場調査レポート
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1190415

コネクテッドカーデバイス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Connected Car Devices Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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コネクテッドカーデバイス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コネクテッドカーデバイス市場は、2021年に116億米ドル、2027年には341億3000万米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)に21%超のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19の大流行は、世界の自動車産業の減速により、市場に深刻な影響を及ぼしました。また、世界各地で実施されたロックダウン規制は、市場に深刻な影響を及ぼしました。しかし、電動化や自動運転車の増加により、自動車業界ではコネクテッドカーに対する需要が高まっています。

コネクテッドカーデバイスは、基本的に車両と促進要因の監視を支援するものです。車両に組み込まれたさまざまなセンサーは、車両の健康状態を監視する機会を提供します。これにより、所有者は何の支障もなく、車両の予知保全を行うことができます。この技術は、商用車の運行会社やオーナーにとって非常に有益なものです。高い走行時間と低いダウンタイムやメンテナンス時間を維持することができ、車両の修理による収益損失の範囲を縮小することができるのです。

市場を牽引する主な要因は、車両盗難の増加、特に速度超過や急なコーナリング、管理しきれないほどの交通渋滞といった危険な運転習慣による交通事故件数の急増にあります。前述の要因以外にも、車載用Wi-Fiホットスポットやデータサービスによるインフォテインメント機能の提供により、車両接続性も人気を博しています。

自動車の自動化は、コネクテッドカーデバイスにとって最も有利な機会であり、自律走行機能を促進するために必要な(初期の)車内・車外通信および応答インフラを提供します。

コネクテッドカーデバイスの市場動向

電動化・自動化の進展

自動車産業における電動化・自動化の進展は、予測期間中に市場を大きく牽引すると予想されます。自動車メーカーによる大規模な投資は、増大する電気自動車の需要に対応し、電気自動車市場の進化に大きな役割を果たすと予想されます。OEMは、日産リーフのようなハッチバックからテスラモデル3のようなハイエンドセダンまで、さまざまなセグメントで電気自動車を提供しています。例えば

フォード社は、2022年まで車両ラインアップの電動化に115億米ドルを費やすことを約束していましたが、最近の発表では、車両販売促進のためのロックダウンが続く中、自律走行車および電気自動車への投資を増加させました。

政府の規制や許可も遵守されており、自動運転やコネクテッドカーに向けた成長を加速させています。例えば、英国運輸省は2021年4月、自動車線維持システム(ALKS)がハンズフリー運転の最初のタイプとして合法化されると発表しています。

道路上で稼働する自動運転車の数が増えたことで、以前と比較して道路は相対的に安全になりました。これらの車のメーカーは、事故防止のための増加で肯定的な成長率を報告しています。例えば、2022年8月、テスラは、同社の自動操縦が可能な車が毎日約40件の自動車事故の可能性を防いでいると発表しました。このような信頼性の高い車の機能により、コネクテッドカー、ひいてはコネクテッドカーデバイスへの需要が高まっています。これは、予測期間中に市場に大きな収益をもたらすと予想されます。

市場を独占する欧州と北米

コネクテッドカーデバイス市場は、欧州と北米地域が支配的であり、アジア太平洋地域がそれに続くと予想されます。

米国は、車両接続性の点で、パイオニアであると考えられています。米国運輸省は、車車間(V2V)通信技術の展開を加速させるための新たな取り組みを行っています。この新提案は、2023年までに義務化される見込みです。さらに、モビリティ、車両管理、安全性、運転支援といった分野におけるスマートソリューションの需要は、ここ数年、国内で継続的に高まっており、これらの最先端技術の統合は、顧客にとって新車購入時の重要なパラメータの1つになっています。

EUでは、欧州議会が規制を実施し、乗客の安全を確保するために自動車にeコールシステムを義務付け、道路上で2,500人以上の命を救うことができると推定されています。こうした取り組みや有利な規制により、道路を走るコネクテッドカーの数が増え、コネクテッドカーサービスやコネクテッドカーデバイスの膨大な需要がさらに生み出されます。

アジア太平洋地域では、中国がコネクテッドカーデバイスの市場をリードし、日本がそれに続いています。消費者からの車両への組み込みコネクティビティに対する要求とコネクテッドカーへのシフトが、同国のコネクテッドカーデバイス市場を拡大させています。

コネクテッドカーデバイス市場の競合分析

コネクテッドカーデバイス市場の主要プレイヤーには、Continental AG、Robert Bosch GmbH、Denso Corporation、Autoliv、Autotalks、Valeo SAなどが挙げられます。各社は、より高度な技術を開発し、競争において優位に立つためにパートナーシップを結んでいます。例えば、BoschとMojioは、共同開発したIoT統合緊急対応ソリューションを発表しました。この新サービスは、Mojioの既存のコネクテッドカー・ソリューションに、衝突検知と緊急通報(eCall)応答を追加したものです。

この市場は膨大な成長機会を提供しており、新たなプレーヤーが参入しています。これらの新規参入企業は、今後見込まれるコネクテッドカーへの高い需要に対応するため、急速に拡大しています。例えば、自動車・輸送業界向けのARHUDソリューションプロバイダーとして世界をリードするRaythink社は、シリーズA+で約1500万米ドルの資金を調達したと発表しました。この資金調達は、研究開発および会社の拡大に使用される予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー・タイプ
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 通信タイプ
    • V2V
    • V2I
    • V2P
  • 製品タイプ
    • ドライバーアシスタンスシステム(DAS)
    • 通信
  • 車種
    • ICエンジン
    • 電気自動車
      • バッテリー電気自動車
      • ハイブリッド
      • 燃料電池車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Continental AG
    • Denso Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Autoliv Inc.
    • Valeo SA
    • Autotalks Ltd
    • Visteon Corporation
    • Magna International Inc.
    • Infineon Technologies AG
    • Harman International Industries Incorporated
    • Panasonic Corp.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52098

The connected car device market was valued at USD 11.6 billion in 2021 and is expected to reach USD 34.13 billion by 2027, registering a CAGR of over 21% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic had a severe effect on the market owing to the slowdown of the global automotive industry. The lockdown norms implemented across the world, have severely impacted the market. However, the increasing electrification and self-driving cars are driving the demand for connected cars in the industry.

Connected car devices essentially assist in monitoring vehicles and drivers. Various sensors embedded into the vehicles provide an opportunity to monitor the vehicle's health. This enables the owners to get predictive maintenance for the vehicles without any hiccups. This technology is extremely useful for commercial fleet operators and owners. It helps them maintain a high run-time and low downtime or maintenance time, reducing the scope for losing out on revenue due to vehicle repairs.

The major factors that are driving the market are the increasing occurrences of vehicle theft, and a robust spike in the number of road accidents, particularly due to unsafe driving habits, such as over-speeding, hard cornering, and unmanageably dense traffic. Apart from the aforementioned drivers, vehicle connectivity has also gained traction, due to the preference of in-car Wi-Fi hotspots and data services, for providing infotainment facilities.

Vehicle automation presents the most lucrative opportunity for connected car devices, which provide the necessary (initial) inter- and intra-vehicle communication and response infrastructure, to facilitate autonomous capabilities.

Connected Car Devices Market Trends

Increasing Electrification and Automation

The increasing electrification and automation in the automotive industry are expected to drive the market significantly during the forecast period. Heavy investments from automakers are expected to cater to the growing demand for EVs and play a major role in the evolution of the electric vehicle market. OEMs offer electric vehicles in different segments ranging from hatchbacks such as Nissan Leaf to high-end sedans like Tesla Model 3. For instance,

Ford company had previously committed to spending USD 11.5 billion on electrifying its vehicle lineup through 2022, and in its recent announcement, it increased its investment in autonomous and electric vehicles amid continuous lockdowns to boost vehicle sales.

Government regulations and permissions are also being observed, driving the growth faster towards automation and connected vehicles. For instance, The Department for Transport - United Kingdom, in April 2021, said automated lane-keeping systems (ALKS) would be the first type of hands-free driving legalized.

The higher number of self-driving cars operating on the road has made roads relatively safer compared to the previous years. Manufacturers of these cars have reported a positive growth rate in the increase in accident prevention. For instance, in August 2022, Tesla published that its autopilot enabled cars to prevent approximately 40 possible car crashes every day. Owing to such reliable car capabilities, there is an increasing demand for connected cars and consequently, connected car devices. This is expected to drive significant revenue into the market during the forecast period.

Europe and North America Dominating the Market

The European and North American regions are expected to dominate the connected car device market, followed by Asia-Pacific.

United States is considered to be a pioneer, in terms of vehicle connectivity. The US Transportation Department has taken a new initiative to accelerate the deployment of vehicle-to-vehicle (V2V) communications technology. This new proposal is expected to be mandatory by 2023. Additionally, the demand for smart solutions in the fields of mobility, vehicle management, safety, and driver assistance, has been continually increasing in the country over the past few years, and integration of these cutting-edge technologies has been one of the crucial parameters for customers in purchasing new vehicles.

In the EU, the European parliament implemented the regulation, mandating e-call systems in vehicles that ensure the passenger's safety, and it has been estimated that they may save more than 2,500 lives on the road. These initiatives and favorable regulations increase the number of connected vehicles on roads, which further creates a huge demand for connected vehicle services and connected vehicle devices.

In the Asia-Pacific region, China leads the market for connected car devices, followed by Japan. The demand for embedded connectivity in vehicles from the consumers and the shift toward connected vehicles has expanded the market for connected car devices in the country.

Connected Car Devices Market Competitive Analysis

Some of the key players of the connected car device market are Continental AG, Robert Bosch GmbH, Denso Corporation, Autoliv, Autotalks, and Valeo SA. The companies are making partnerships for developing more advanced technology, and for being ahead in the competition. For instance; Bosch and Mojio unveiled a jointly developed, IoT integrated emergency response solution. The new offering adds crash detection and emergency call (eCall) response to an existing connected car solution from Mojio.

New players are entering, with this market offering immense growth opportunities. These new companies are expanding rapidly to cater to the expected high demand for connected cars. For instance, Raythink, a world-leading ARHUD solution provider for the automotive and transportation industry, announced that it has raised around USD 15 million in Series A+ funding. This funding is expected to be used for R&D and company expansion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-user Type
    • 5.1.1 OEM
    • 5.1.2 Aftermarket
  • 5.2 Communication Type
    • 5.2.1 V2V
    • 5.2.2 V2I
    • 5.2.3 V2P
  • 5.3 Product Type
    • 5.3.1 Driver Assistance System (DAS)
    • 5.3.2 Telematics
  • 5.4 Vehicle Type
    • 5.4.1 IC Engine
    • 5.4.2 Electric
      • 5.4.2.1 Battery Electric Vehicle
      • 5.4.2.2 Hybrid Electric Vehicle
      • 5.4.2.3 Fuel Cell Vehicle
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Continental AG
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.4 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.5 Autoliv Inc.
    • 6.2.6 Valeo SA
    • 6.2.7 Autotalks Ltd
    • 6.2.8 Visteon Corporation
    • 6.2.9 Magna International Inc.
    • 6.2.10 Infineon Technologies AG
    • 6.2.11 Harman International Industries Incorporated
    • 6.2.12 Panasonic Corp.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS