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市場調査レポート
商品コード
1190366

商用航空機用室内照明の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Commercial Aircraft Interior Lighting Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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商用航空機用室内照明の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

商用航空機用室内照明市場は、予測期間中に5.5%以上のCAGRで成長すると予想されています。

航空業界は、COVID-19の大流行により、かつてないほどの困難を目の当たりにしました。世界中のいくつかの航空会社が損失や流動性危機に直面しており、航空機の納入や客室改装プログラムのキャンセルまたは延期につながる可能性があります。さらに、パンデミックは、航空宇宙のサプライチェーン全体の製造施設にも影響を及ぼしています。主要な航空機OEMは、新型航空機の需要に対応するため、生産率を低下させました。しかし、航空分野はパンデミックの後、航空機の受注と航空交通量の増加により力強い回復を示し、航空機内装システムのニーズが生まれました。

航空旅客数の増加、航空分野への投資の増加、航空機の近代化プログラムの増加により、内部システムの需要が生まれ、市場成長の原動力となっています。飛行中の顧客体験を向上させるための新しいLEDおよびOLEDライトへの嗜好の高まりは、市場の発展をサポートすると予想されます。さらに、非電気的なフロアパス照明の需要増が市場成長を促進します。これは、客室の床に設置された光ルミネセンス照明ストリップで構成され、照明が故障した場合に乗客を非常時に誘導するものです。このシステムは、軽量な電源を必要とせず、寿命も長く、メンテナンスも不要です。

さらに、老朽化した航空機は耐用年数を延ばすための改修が行われており、これが機内用製品の需要をさらに高める可能性があります。従来の照明は、長寿命、低消費電力、堅牢な設計、簡単な取り付けを可能にする先進的なLEDに置き換えられつつあり、予測期間中の市場の成長を後押ししています。

商用航空機用室内照明の市場動向

ナローボディ機セグメントは予測期間中に最も高い成長を示すと予想される

ナローボディ航空機は、予測期間中に顕著な成長を示すと予測されます。この成長は、ナローボディ航空機の納入の増加と航空機の近代化プログラムへの投資によるものです。2021年、 Boeingは263機のナローボディ機を納入し(2020年は43機)、Airbus は533機のナローボディ機を納入した(2020年は484機)。さらに、Air Indiaはナローボディ機300機の購入を計画しており、インドの商用航空では最大規模の受注となります。このように、ナローボディ機の受注拡大と航空会社の航空機内照明装置への支出増が市場成長の原動力となっています。また、航空会社はフライト中の乗客の体験を向上させるために、先進的な技術を採用しています。

例えば、2021年11月、シンガポール航空(SIA)は、ボーイング737-8フリートで展開された新しいキャビン製品を発売しました。この製品には、ビジネスクラスシート、Wi-Fiサービスなどが含まれます。ビジネスクラスシートには、USB充電ポート、座席内電源、明るさを調節できる読書灯、ムード照明が搭載されています。このような開発により、予測期間中に民間航空機用照明の需要が高まると思われます。

予測期間中は北米が市場を独占する

北米は予測期間中に大きな成長を見せると予測されています。この成長は、よく栄えた航空産業の存在、航空機納入の増加、航空分野への支出の増加によるものです。航空交通の開拓と老朽化した航空機の近代化は、今後数年間の市場成長を後押しするものと思われます。航空機メーカーのBoeingは、今後20年間で旅客機と貨物機の新規納入が約41,170機分あると予測しています。航空機メーカーであるBoeingは、今後20年間に旅客機と貨物機の合計で約41,170機の新規納入が見込まれ、そのうち23%が北米地域に納入されると予測しています。これに対し、63%は欧州、アジア太平洋、中国に行き、それぞれ21%のシェアとなる見込みです。

例えば、2022年6月、Delta Air LinesはAirbusから新たに12機のA220-300を購入する予定です。また、Delta Air Linesはボーイング737 MAX 10型機を約135億米ドルで100機購入し、さらに30機を購入するオプションを持っていると発表しています。さらに、2021年6月には、アメリカの航空会社であるUnited Airlinesが270機の商用航空機を発注し、そのうち200機がボーイング・マックスジェット、70機がエアバス・321neosでした。この航空会社は、シートバックスクリーンを新しい航空機の内装の中心に据え、エコノミークラスの座席数を増やす計画です。このように、航空会社からの投資の増加と航空機の納入数の増加は、高度な航空機用照明システムの需要を生み出し、北米全域での市場成長を促進することになります。

商用航空機用室内照明市場の競合分析

商用航空機用室内照明の市場は断片的であり、いくつかの世界およびローカルプレーヤーが存在します。いくつかの著名なプレーヤーは、Collins Aerospace, STG Aerospace, Cobalt Aerospace, Safran SA, SELA, Diehl Stiftung & Co. KG.です。商用航空機用室内照明市場は非常に競争が激しいです。製品の革新は、既存のプレーヤーが市場での存在感を高めるために重要です。また、長期的なOEM契約により、航空機の受注が増加し、企業は安定した成長を維持することができます。例えば、Diehl AviationとHAECO cabin solutionsは、照明システム、収納庫、ギャレー、化粧室、座席、再構成エンジニアリングなど、幅広い航空機内装部品を提供する戦略的商業契約を締結しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機の種類
    • ナローボディ機
    • ワイドボディ機
    • リージョナル機
  • 照明タイプ
    • 読書灯
    • 天井・壁面照明
    • サインライト
    • 化粧室用照明
    • フロアパスストリップ照明
  • キャビンクラス
    • エコノミークラス
    • ビジネスクラス
    • ファーストクラス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • エジプト
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Collins Aerospace(United Technologies Corporation)
    • STG Aerospace Limited
    • Cobalt Aerospace Group
    • Safran SA
    • Diehl Stiftung & Co. KG
    • SELA Lighting Systems
    • Astronics Corporation
    • Luminator Technology Group
    • Schott AG
    • Cobham PLC
    • Soderberg Manufacturing Co. Inc.
    • Bruce Aerospace

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48143

The commercial aircraft interior lighting market is anticipated to grow at a CAGR of over 5.5% during the forecast period.

The aviation industry witnessed unprecedented challenges due to the COVID-19 pandemic. Several airlines across the world are faced with losses and liquidity crises, which may result in the cancellation or postponement of aircraft deliveries and cabin retrofit programs. Furthermore, the pandemic has also impacted manufacturing facilities across the aerospace supply chain. Major aircraft OEMs have reduced their production rate to adjust to the demand for new aircraft. But the aviation sector showed a strong recovery after the pandemic with increased aircraft orders and air traffic, which created the need for interior aircraft systems.

A growing number of air passengers, rising investments in the aviation sector, and increasing aircraft modernization programs create demand for internal systems, which drive market growth. Increasing preference for new LED and OLED lights to enhance customer experience during the flight is expected to support the development of the market. Furthermore, increased demand for non-electrical floor path lighting drive market growth. It consists of photoluminescent lighting strips installed on the cabin floor to guide passengers to emergency exists in case of lighting failures. The system does not require a lightweight power source, has an improved lifespan, and has zero maintenance.

Additionally, aging aircraft are undergoing refurbishments to extend their service lives, which may further generate demand for interior cabin products. Traditional lights are being replaced by advanced LEDs that have longer lives, low power consumption, robust designs, and enable easy installation, driving the market's growth during the forecast period.

Commercial Aircraft Interior Lighting Market Trends

Narrow-body Aircraft Segment is Expected to Show the Highest Growth During the Forecasts Period

Narrow-body aircraft are estimated to show remarkable growth during the forecast period. The growth is due to increasing narrow-body aircraft deliveries and investment in aircraft modernization programs. In 2021, Boeing delivered 263 narrow-body aircraft (43 aircraft delivered in 2020), while Airbus delivered 533 narrow-body aircraft (484 aircraft delivered in 2020). Furthermore, Air India is planning to buy 300 narrow-body aircraft, one of the largest orders in India's commercial aviation. Thus, growing orders for narrow-body aircraft and increasing expenditure from airlines on aircraft interior lighting systems drive the market growth. In addition, airlines are adopting advanced technologies to enhance passengers' experience during flights.

For instance, in November 2021, Singapore Airlines (SIA) launched new cabin products that were rolled out on its Boeing 737-8 fleet. The products include business class seats, Wi-Fi service, and others. The business class seat has USB charging ports, an in-seat power supply, a reading light with adjustable brightness, and mood lighting. Such developments are likely to fuel the demand for commercial aircraft lighting over the forecast period.

North America Will Dominate the Market During the Forecast Period

North America is projected to show significant growth during the forecast period. The growth is due to the presence of well flourish aviation industry, increasing aircraft deliveries, and growing spending on the aviation sector. Developing air traffic and the modernization of aging aircraft is likely to boost market growth in the coming years. Boeing, an aircraft manufacturer, forecasts that there is expected to be demand for about 41,170 new passenger and freighter aircraft deliveries over the next 20 years. Of the total projected deliveries, 23% of the new aircraft deliveries are likely to go to the North American region. In comparison, 63% will go to Europe, Asia-Pacific, and China, with a share of 21% respectively.

For instance, in June 2022, Delta Air Lines plans to buy 12 new A220-300 aircraft from Airbus. Also, Delta announced that it would buy 100 Boeing 737 MAX 10 jets worth about USD 13.5 billion and has options to buy another 30. In addition, in June 2021, United Airlines, an American airline, ordered 270 commercial aircraft, out of which 200 were Boeing Max jets and 70 Airbus 321neos. The airline is planning to make seatback screens central to its new aircraft interiors and add higher numbers of roomier seats in coach. Thus, growing investments from airlines and increasing aircraft deliveries will create demand for advanced aircraft lighting systems that drive market growth across North America.

Commercial Aircraft Interior Lighting Market Competitive Analysis

The market for commercial aircraft interior lighting is fragmented, with several global and local players. Some prominent players are Collins Aerospace, STG Aerospace, Cobalt Aerospace, Safran SA, SELA, and Diehl Stiftung & Co. KG. The commercial aircraft interior lighting market is highly competitive. Product innovation is critical for the existing players to enhance their market presence. Moreover, long-term OEM contracts help companies maintain stable growth with increasing aircraft orders. For instance, Diehl Aviation and HAECO cabin solutions enter into a strategic commercial agreement to deliver a wide range of aircraft cabin interior components such as lighting systems, stowages, galleys, lavatories, seating, and reconfiguration engineering.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrow-body Aircraft
    • 5.1.2 Wide-body Aircraft
    • 5.1.3 Regional Aircraft
  • 5.2 Light Type
    • 5.2.1 Reading Lights
    • 5.2.2 Ceiling and Wall Lights
    • 5.2.3 Signage Lights
    • 5.2.4 Lavatory Lights
    • 5.2.5 Floor Path Lighting Stripes
  • 5.3 Cabin Class
    • 5.3.1 Economy Class
    • 5.3.2 Business Class
    • 5.3.3 First Class
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Egypt
      • 5.4.5.5 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Collins Aerospace (United Technologies Corporation)
    • 6.2.2 STG Aerospace Limited
    • 6.2.3 Cobalt Aerospace Group
    • 6.2.4 Safran SA
    • 6.2.5 Diehl Stiftung & Co. KG
    • 6.2.6 SELA Lighting Systems
    • 6.2.7 Astronics Corporation
    • 6.2.8 Luminator Technology Group
    • 6.2.9 Schott AG
    • 6.2.10 Cobham PLC
    • 6.2.11 Soderberg Manufacturing Co. Inc.
    • 6.2.12 Bruce Aerospace

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS