市場調査レポート
商品コード
1190235

カラギーナン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Carrageenan Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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カラギーナン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カラギーナン市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR8.12%を記録すると予測されています。

カラギーナン市場は過去数年間で大幅な成長を遂げており、COVID-19のパンデミック時には、世界中の飲食品産業からの需要が増加したため、安定した成長が見られました。カラギーナンは、抗ウイルス作用があるため、コロナウイルスに対する治療薬として考えられてきました。さらに、Walgreens Boots Alliance、Cardiff University、Marinomed Biotech AG、Abertawe Bro Morgannwg Universityの保健委員会が開始した調査と臨床試験により、カラギーナンを喉や鼻のスプレーとして使用すれば、コロナウイルスに対抗することができるとされています。しかし、COVID-19が発生した最初の数ヶ月は、フィリピンやベトナムなど一部の有力国からの輸出が停止されるなど、カラギーナン市場に影響を与える状況がいくつかありました。

カラギーナン市場の主な促進要因は、加工食品に対する需要の高まりです。カラギーナンは、ナッツミルクや豆乳、デリミート、プロテインシェイクやパウダー、チョコレートミルク、ヨーグルト、アイスキャンディー、冷凍ブリトーやピザなどの調理済み食品、アイスクリーム、乳児用調製粉乳など、毎日消費される多くの食品や飲料に欠かせない成分となっています。一方、カラギーナンは、医薬品、化粧品、ホームケア業界ではよく知られた添加物であり、増粘剤やフィルム形成剤として使用されることがあります。

様々な研究により、海藻の総生産量の約80%近くが、生や乾燥で食べられる、人間が直接消費するためのものであることが示されています。海藻はその栄養価や風味で知られ、寿司、スープ、サラダ、デザート、調味料などに使用されています。安定剤、増粘剤、食感改良剤、ゲル化剤として作用します。Kappaは食品に最も多く使用されるカラギーナンで、チーズ、アイスクリーム、チョコレート、プリンなどの安定剤、増粘剤、乳化剤として働きます。Iotaは調理済み食品に使用され、lambdaは主にホイップクリームに使用されます。

主な市場動向

食品添加物としてのハイドロコロイドの高い需要

ハイドロコロイドは、増粘、ゲル化、乳化、安定化、コーティングなど、食品において幅広い機能性を有しています。ハイドロコロイドを使用する食品は、加熱処理された乳製品からゼリーや菓子類まで様々です。多機能な成分であり、水と牛乳では挙動が異なります。飲料業界では、ハイドロコロイドで増粘性があるため、主にゲル化剤、増粘剤として利用されています。また、乳製品においては、タンパク質と反応する性質があり、安定化機能を発揮します。パーソナルケア、医薬品、飲食品など様々な産業でハイドロコロイドの用途が拡大していることが、天然型の食品添加物であるカラギーナン市場の成長を後押ししています。加工食品業界の成長は、消費者が加工食品から劣る味を受け入れないため、市場を牽引しています。食品メーカーは、食感など食品の特性を向上させることができる素材を探しています。ハイドロコロイドの需要は、パーソナルケアや医薬品など、いくつかの非食品産業で増加しており、予測期間内にカラギーナン市場で高い成長を遂げると予測されています。

アジア太平洋地域が主要なシェアを占める

カラギーナンの世界市場は、フィリピン、中国、インドといった国々で豊富に生産されていることから、アジア太平洋地域がかなり優位を占めています。カラギーナンの用途は、食品、医薬品、化粧品など様々な産業で観察されています。中国は、肉、ゼリー、その他の製品にカラギーナンの高い消費があるため、世界市場で支配的なシェアを持つ主な理由の1つとなっています。アジア太平洋地域のカラギーナン市場は、予測期間内に収益面で高い成長率を示し、より速いペースで拡大することが予想されます。Marcel CarrageenanやJ.M. Huber Corporation Ltdなど、特に食品業界の新興国において既存の大手企業が存在し、食品・飲料業界全体が大きく成長しているため、製品の需要が高まり、市場が活性化されているのです。

競合情勢

カラギーナンは食品添加物として規制されており、食品に添加できるカラギーナンの最大量には懸念があります。この成分の主な生産はアジア太平洋地域で行われているため、アジア諸国を中心とした多くのプレイヤーがカラギーナン成分の製造に携わっています。世界のカラギーナン市場の主要プレイヤーは、MCPI Corp(フィリピン)、Caldic BV(オランダ)、Marcel Carrageenan(フィリピン)、 Ina Food Industry(日本)、Danlink Ingredients(Pty)Ltd(南アフリカ)、ACCEL Carrageenan Corporation(フィリピン)、PT Fortuna Cahaya Cemerlang(インドネシア)などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • カッパ
    • ロタ
    • ラムダ
  • 用途別
    • 食品分野
      • 乳製品
      • 肉製品
      • 飲料
      • その他食品
    • 製薬業界
    • 化粧品業界
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東&アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • MCPI Corporation
    • Marcel Carrageenan
    • ACCEL Carrageenan Corporation
    • TBK Manufacturing Corporation
    • Cargill Inc.
    • Caldic BV
    • Ina Food Industry Co Ltd
    • Danlink Ingredients Ltd
    • Gelymar SA
    • J.M. Huber Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 53836

The carrageenan market is projected to record a CAGR of 8.12% during the forecast period (2022-2027).

The carrageenan market has witnessed substantial growth in the past few years, and at the time of the COVID-19 pandemic, there was steady growth on account of its increasing demand from the food and beverage industry over the world. Carrageenan has been considered as a treatment against coronavirus as it has antiviral properties. Moreover, as per the researched and clinical test initiated by the Walgreens Boots Alliance, Cardiff University, Marinomed Biotech AG, and the health board of Abertawe Bro Morgannwg University, carrageenan can be used as a throat and nasal spray to fight against the coronavirus. However, in the initial months of the COVID-19 outbreak, there were several circumstances that impacted the carrageenan market, such as the halt on the exports from some prominent countries like the Philippines and Vietnam.

The major driver of the carrageenan market is the rising demand for processed foods. Carrageenan is an essential ingredient in many foods and beverages consumed every day, including nut and soy milk, deli meats, protein shakes and powders, chocolate milk, yogurt, popsicles, prepared meals such as frozen burritos and pizza, ice cream, and infant formula. On the other hand, carrageenan is a well-known additive in the pharmaceutical, cosmetics, and home care industries, where it can be used as a thickener or film-forming agent.

Various studies have depicted that near about 80 % of the total seaweed production is for direct human consumption, eaten fresh or dried. Seaweed is known for its nutritional value or flavoring and is used in sushi, soups, salads, desserts, and condiments. It acts as a stabilizer, thicker, texturing, and gelling agent. Kappa is the most used carrageenan in food, where it acts as a stabilizer, bodying agent, and emulsifier in cheese, ice cream, chocolate, and puddings. Iota is used for ready-to-eat meals, whereas lambda is mostly used for whipped cream.

Key Market Trends

High Demand for Hydrocolloids as a Food Additive

Hydrocolloids have a wide range of functional properties in foods, including thickening, gelling, emulsifying, stabilization, coating, etc. The range of food items that use hydrocolloids varies from heat-treated dairy products to jelly and confectionery products. It is a multifunctional ingredient and behaves differently in water and milk. In the beverage industry, it is utilized mainly as a gelling and thickening agent as it has thickening properties with hydrocolloids. In dairy products, it also has the property of reacting with proteins, providing stabilizing functions. Increasing applications of hydrocolloids in various industries, like personal care, pharmaceutical, and food and beverage, are driving the carrageenan market's growth, which is a natural form of food additive. The growth in the processed food industry is driving the market, as consumers do not accept an inferior taste from processed foods. Food manufacturers look for ingredients that can improve the properties of their foods, such as texture. The demand for hydrocolloids is increasing in several non-food industries like personal care and pharmaceuticals, which are projected to experience high growth in the carrageenan market within the forecast period.

Asia-Pacific Holds a Major Share

The world carrageenan market is fairly dominated by the Asia-Pacific region due to abundant production in countries like the Philippines, China, and India. The applications of carrageenan have been observed in several industries such as food, pharmaceuticals, and cosmetics. China is one of the major reasons for its dominant share in the global market as there is higher consumption of carrageenan for meat, jellies, and other products. The carrageenan market in the Asia-Pacific is expected to extend at a faster pace with a high growth rate in terms of revenue within the forecast period. With existing major players, especially in the developing countries in the food industry like Marcel Carrageenan and J.M. Huber Corporation Ltd, there is a substantial growth in the entire food and beverage industry, which is fuelling the demand for the product and boosting the market.

Competitive Landscape

Carrageenan is a regulated food additive, and there are concerns over the maximum quantity (in mg) of carrageenan that can be added to food. Since the major production of the ingredient takes place in the Asia-Pacific region, a number of players from the region, especially the Asian countries, are engaged in the manufacturing of carrageenan ingredients. The key players in the global carrageenan market are MCPI Corp (Philippines), Caldic BV (Netherlands), Marcel Carrageenan (Philippines), Ina Food Industry Co. Ltd (Japan), Danlink Ingredients (Pty) Ltd (South Africa), ACCEL Carrageenan Corporation (Philippines), and PT Fortuna Cahaya Cemerlang (Indonesia).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Kappa
    • 5.1.2 Lota
    • 5.1.3 Lambda
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food Industry
      • 5.2.1.1 Dairy Products
      • 5.2.1.2 Meat Products
      • 5.2.1.3 Beverages
      • 5.2.1.4 Other Food Industries
    • 5.2.2 Pharmaceutical Industry
    • 5.2.3 Cosmetics Industry
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 MCPI Corporation
    • 6.4.2 Marcel Carrageenan
    • 6.4.3 ACCEL Carrageenan Corporation
    • 6.4.4 TBK Manufacturing Corporation
    • 6.4.5 Cargill Inc.
    • 6.4.6 Caldic BV
    • 6.4.7 Ina Food Industry Co Ltd
    • 6.4.8 Danlink Ingredients Ltd
    • 6.4.9 Gelymar SA
    • 6.4.10 J.M. Huber Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET