表紙:きび砂糖市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190195

きび砂糖市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Cane Sugar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 155 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
きび砂糖市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

きび砂糖の世界市場は、今後5年間で5.3%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • サトウキビから採れる砂糖は、血中インスリン濃度、体内タンパク質濃度、水分補給に役立っています。入手しやすく、甘く、わずかにフルーティーな風味があるため、焼き菓子や温かい飲み物の甘味付けに他の糖類よりもよく選ばれています。食品および飲料における甘味料としてのきび砂糖の消費者需要の増加が、予測期間中のきび砂糖市場を牽引しています。
  • 多様な産業からの需要の増加により、きび砂糖は甘味料としてますます人気が高まっています。飲食品分野では、エネルギー源、微量ミネラル、抗酸化物質としてきび砂糖を採用しており、これがきび砂糖市場の大幅な拡大につながっています。
  • サトウキビは豊富に入手可能であり、風味やカラメル化など、きび砂糖の特性が甜菜糖より優れています。また、大手世界企業や国内の小規模企業による、風味や見た目を良くするために糖蜜を加えた黒砂糖など、従来の砂糖の技術革新が消費者を引き付け、市場成長を促進しています。
  • 経済協力開発機構(OECD)によると、世界の砂糖消費量の増加は、砂糖を多く含む菓子類や清涼飲料水の需要増に起因する、発展途上国からもたらされる可能性が高いとされています。アジア太平洋地域では、インドが成長をリードし、インドネシア、中国、パキスタンがそれに続くと予想されています。
  • しかし、きび砂糖による健康への悪影響から、消費者は人工甘味料に傾倒しています。また、ココナッツシュガーやステビアなど、より優れた砂糖代替品の開発や、規制機関やその他の健康団体による規制が、市場の成長を抑制しています。例えば、米国心臓協会(AHA)は、成人女性は1日100カロリー、成人男性は150カロリーを超えないという厳しい砂糖の制限を推奨しています。

主な市場動向

有機きび砂糖の取引増加

  • 最近、有機きび砂糖の需要が高まっています。有機きび砂糖は、サトウキビの風味を生かした未精製の砂糖で、加工度が低く、栄養素を多く含み、従来のサトウキビに含まれる発ガン性や環境に悪影響を与える農薬が含まれていないのが特徴です。
  • さらに、有機きび砂糖はポリフェノールを多く含み、抗酸化作用のある強力な植物性栄養素を持ち、マグネシウム、カルシウム、マンガン、カリウム、鉄などのビタミンやミネラル、脂肪燃焼や筋肉増強に役立つアミノ酸を豊富に含んでいます。リジン、ヒスチジン、アルギニン、メチオニン、ピペコール酸、アルギニンなどの塩基性アミノ酸が含まれており、コレステロールを下げることが分かっているのだそうです。
  • 有機きび砂糖は、白砂糖や黒砂糖よりもはるかに優れています。入手しやすさ、食感、コスト、環境への配慮、栄養面での利点、従来のきび砂糖に比べて豊かなサトウキビの風味などの属性が、世界中で有機きび砂糖の需要と消費を支えているのです。

アジア太平洋地域は最も成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、世界のきび砂糖市場の中で最も速い成長を示すことになるでしょう。インド、タイ、中国は、サトウキビの収穫量と砂糖への加工量が多いため、この地域の市場で最大のシェアを占めています。食糧農業機関によると、中国は国内生産が国内消費を満たすのに不十分であるため、砂糖の大部分を輸入しています。
  • インドの砂糖産業も経済的に重要であり、中央政府によって規制されています。OECD-FAO Agricultural Outlookによると、今後数年間、一人当たりの平均砂糖消費量は増加し、アジアとアフリカが需要に最も貢献することになると考えられています。
  • キャッサバからサトウキビへの生産転換は、より高い収益と砂糖価格の低下により、タイのような国の農家がきび砂糖生産への転換を好んでいることが原因です。さらに、有機きび砂糖への傾倒を目の当たりにしている飲食品業界の有力な市場関係者は、予測期間中、市場にプラスの影響を与えるものと思われます。
  • ITC Trade Map, Trade statistics for international business developmentによると、2021年のインドネシアにおけるきび砂糖の輸入額は約2,229,890米ドルで、次いで中国が1,942,598米ドルで輸入額となりました。インドが2番目の輸出国であるのに対し、輸出額は1,340,793米ドル、次いでタイが630,065米ドルとなっています。

競合情勢

世界のきび砂糖市場は、地域および国際的な大手企業が存在するため、断片的な市場となっています。主なプレーヤーは、Global Organics, Ltd., DO-IT Food Ingredients BV, Louis Dreyfus Company B.V., Louis Dreyfus Company B.V., Raizenなどです。消費者の間でブランドの存在感を高めるために、市場をリードする企業が採用する新製品開発とともに、企業の合併、拡大、買収、提携などのマーケティング戦略が重視されています。拡大以外では、砂糖製品のブランディングへの投資も大手企業が採用する戦略の1つです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー別
    • オーガニック
    • コンベンショナル
  • 形態別
    • 結晶化糖
    • 液状シロップ
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • 乳製品
    • 飲料
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Global Organics, Ltd.
    • DO-IT Food Ingredients BV
    • Louis Dreyfus Company B.V.
    • Wilmar Sugar Australia Limited
    • ASR Group International, Inc.
    • Tate & Lyle plc
    • Biosev S.A.
    • Nanning Sugar Industry
    • Bunge Limited
    • Raizen

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 46649

The global cane sugar market is expected to register a CAGR of 5.3% over the next five years.

Key Highlights

  • Sugar from cane is helpful for blood insulin levels, body protein levels, and hydration. Due to its availability, sweetness, and slightly fruity flavour, it is frequently chosen above other sugars for its use in sweetening baked products and hot beverages. Growing consumer demand for cane sugar as a sweetener in food and beverage products drives the cane sugar market during the forecast period.
  • Due to increased demand from diverse industries, cane sugar is becoming more and more popular as a sweetener. The food and beverage sectors employ cane sugar as a source of energy, trace minerals, and antioxidants, which has led to a significant expansion in the cane sugar market.
  • The abundance of sugarcane availability, and properties of cane sugar, such as better flavour and caramelization, make it superior to beet sugar. Also, innovations in the existing conventional sugar, such as brown cane sugar, which consists of added molasses to enhance flavor and appearance, by the leading global players, as well as the small domestic players, are attracting consumers and propelling the market growth.
  • According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the rise in global sugar consumption is likely to come from developing countries, attributed to rising demand for sugar-rich confectionery products and soft drinks. Across Asia-Pacific, India is expected to lead the growth, followed by Indonesia, China, and Pakistan.
  • However, due to the adverse health effects caused by cane sugar, consumers are inclined towards artificial sweeteners. Also, the development of other better sugar substitutes, such as coconut sugar, stevia, and regulations imposed by the regulatory bodies and other health organizations are restraining market growth. For instance, the American Heart Association (AHA) recommends a strict-sugar limit of no more than 100 calories per day for adult women and 150 calories for adult men.

Key Market Trends

Increased Trade of Organic Cane Sugar

  • Organic cane sugar is witnessing enhanced demand these days. Organic cane sugar is unrefined sugar that contains a full taste of sugarcane, is less processed, retains a lot of nutrients, and thus excludes cancer-causing and environmentally damaging pesticides present in otherwise conventionally grown sugarcane.
  • Furthermore, organic cane sugar is high in polyphenols, has powerful phytonutrients with qualities of antioxidants, and is loaded with vitamins and minerals, including magnesium, calcium, manganese, potassium, and iron, coupled with amino-acids that help to burn fat and build muscle. The presence of basic amino acids like lysine, histidine, arginine, methionine, pipecolic acid, arginine, etc., is found to lower cholesterol.
  • Organic cane sugar is much better than white sugar and brown sugar. The attributes such as availability, texture, cost, eco-friendliness, nutrition benefits, and rich sugarcane flavour over regular conventional cane sugar, etc., support the demand and consumption of organic cane sugar across the globe.

Asia-Pacific Region To Witness Fastest Growth

  • Asia-Pacific is bound to witness the fastest growth in the global cane sugar market. India, Thailand, and China account for the largest share of the regional market, owing to the volume of sugarcane harvested and processed into sugar in these countries. According to the Food and Agricultural Organization, China imports most of the sugar as its domestic production is insufficient to meet domestic consumption.
  • The sugar industry of India also carries significant economic importance and is regulated by the central government. According to the OECD- FAO Agricultural Outlook, the average per-capita sugar consumption is likely to increase in coming years, wherein Asia and Africa will be the largest contributors to demand.
  • The shift from cassava to sugarcane production because of the higher returns and lowering of sugar prices are causing farmers in countries such as Thailand to prefer shifting towards cane sugar production. Furthermore, prominent market players in the food and beverage industry witnessing a high inclination towards organic cane sugar will likely impact the market positively over the forecast period.
  • According to ITC Trade Map, Trade statistics for international business development, In 2021, The import value of Raw Cane Sugar in Indonesia was around USD 2,229,890, followed by China with an Import value of USD 1,942,598. While India is the second major exporter of Raw Cane Sugar, the export value was valued at USD 1,340,793, followed by Thailand with an export value of USD 630,065.

Competitive Landscape

The global market for cane sugar is fragmented, owing to the presence of large regional and international players in the market. The major players are Global Organics, Ltd., DO-IT Food Ingredients BV, Louis Dreyfus Company B.V., Louis Dreyfus Company B.V., and Raizen. Emphasis is being laid on the marketing strategies like merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development adopted by the leading market companies to boost their brand presence among consumers. Other than expansion, investment in branding sugar products is also another strategy adopted by major players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Category
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Crystallized sugar
    • 5.2.2 Liquid syrup
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Bakery & Confectionery
    • 5.3.2 Dairy
    • 5.3.3 Beverages
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Global Organics, Ltd.
    • 6.3.2 DO-IT Food Ingredients BV
    • 6.3.3 Louis Dreyfus Company B.V.
    • 6.3.4 Wilmar Sugar Australia Limited
    • 6.3.5 ASR Group International, Inc.
    • 6.3.6 Tate & Lyle plc
    • 6.3.7 Biosev S.A.
    • 6.3.8 Nanning Sugar Industry
    • 6.3.9 Bunge Limited
    • 6.3.10 Raizen

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET