表紙:ブルーベリー成分市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190118

ブルーベリー成分市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Blueberry Ingredient Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ブルーベリー成分市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ブルーベリー市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR7.34%を記録すると予測されています。

ブルーベリー成分市場は、人々が彼らの全体的な健康と幸福を高めるためのソリューションを求めているので、免疫力を高める製品の需要の増加の急増と、コロナウイルス危機の発症に急速な上昇を示しました。また、COVID-19の大流行は、ブルーベリーが心臓の健康、骨の強度、皮膚の健康、血圧などを助けることができるとして、ほとんどの健康志向の顧客を促しました。さらに、多くの栄養士は、消費者の健康意識を高めるために、パンデミックの間にブルーベリーの利点を推進してきました。米国ハイブッシュブルーベリー協会(USHBC)によると、パンデミック時にブルーベリー(全形態)の輸入が増加したそうです。

生産されたブルーベリーの約半分は、ピューレ、濃縮物、ジュース、ドライブルーベリーなどの加工原料に利用されており、今後も市場の成長を支えるものと思われます。近年、ブルーベリーの生産量が増加したことにより、需給ギャップが小さくなっています。

一般消費者の健康意識の高まりが、天然素材カテゴリーにおける天然由来製品の消費を促進しています。ベーカリー製品および製菓業界では、ドライブルーベリーを原料として使用するプレーヤーが増加しています。生産者は、ドライブルーベリーの市場需要に対応するため、生産地や果実加工施設の拡大を進めています。

主な市場動向

健康的なスナック製品への需要の増加

ブルーベリーは食物繊維、ビタミンC、ビタミンK、マンガンを多く含み、最も栄養価の高いベリーの1つです。ブルーベリーは肥満、糖尿病、心臓病、総死亡のリスクを低減させるため、健康志向の消費者はブルーベリーを含む食品を好みます。ブルーベリーはまた、髪や肌の健康、エネルギーの増加、全体的な体重減少を促進し、これがブルーベリー成分を含むサプリメントなどの食品の需要を引き起こしています。健康的なスナックバーやギリシャのヨーグルトにブルーベリーの用途が増加し、消費者は、低脂肪で本物のフルーツの断片が含まれており、カルシウムとタンパク質の豊富なソースであるため、健康的なスナックのオプションとしてこれらの製品を好むとして、市場の成長を後押しすると予想されます。

ブルーベリー成分市場は北米が支配的

ブルーベリー成分市場は、北米地域の主要な収益貢献者です。同地域は、生産面積や農業・加工効率の面で著しい成長を続けています。さらに、ブルーベリーの健康効果に関する国民の意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。消費者は、従来の製品と比較して、天然でより健康的な成分により多くのお金を払うことを望んでおり、その結果、さまざまな機能性食品および飲食品へのブルーベリー成分の組み入れが強化されています。また、米国とカナダは世界最大のブルーベリー生産国および輸出国の1つです。

競合情勢

ブルーベリー成分の市場は競争が激しく、国内外の多くの企業が市場シェアを争っています。Agrana Beteiligungs-ag.、Sensient Technologies、Tianjin Jianfeng Natural Product R&D, and R. J. Van Drunen &Sons, Inc.などの主要プレイヤーが世界のブルーベリー成分市場で大きな地位を占めています。様々な中小ローカルプレーヤーが市場で重要なシェアを保持しています。製品の発売は、健康志向の消費者に基づいて、世界のブルーベリー成分市場で好ましい戦略の一つです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料の種類別
    • 冷凍ブルーベリー
    • 乾燥ブルーベリー
    • ブルーベリー濃縮果汁
    • ブルーベリーピューレ
    • その他
  • 用途別
    • 医薬品
    • 飲食品
    • 栄養補助食品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • 北米の残りの地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • オーストラリア
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Ingredion Incorporated
    • AGRANA Beteiligungs AG
    • DOHLER GmbH.
    • Sensient Technologies
    • Tianjin Jianfeng Natural Product R&d Co. Ltd
    • Givaudan
    • R. J. Van Drunen & Sons Inc.
    • Scenic Fruit Company
    • Nutragreen Biotechnology Co. Ltd
    • Carruba Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 56963

The blueberry market is projected to record a CAGR of 7.34% during the forecast period (2022-2027).

The blueberry ingredient market has witnessed a rapid uptick with the onset of the coronavirus crisis, with the increasing surge in demand for immunity-boosting products, as people are seeking solutions to boost their overall health and wellbeing. The COVID-19 pandemic has also prompted most health-conscious customers as the blueberry can help heart health, bone strength, skin health, blood pressure, and more. Moreover, many nutritionists have been promoting the benefits of blueberry during the pandemic to increase health awareness among consumers. According to United States Highbush Blueberry Council (USHBC), the imports of blueberries (in all forms) increased during the pandemic.

About half of the blueberries produced are utilized for processed ingredients, such as purees, concentrates, juices, and dried blueberries, which will continue to support the market growth in the upcoming years. An increase in the production of blueberries in recent years has minimized the demand-supply gap.

Rising health awareness among the general population is driving the consumption of natural-origin products within the natural ingredient category. More players in bakery goods and confectionaries are using dried blueberries as an ingredient. Producers are expanding the production areas and berry processing facilities to cater to the market demand for dried blueberries.

Key Market Trends

Increased Demand for Healthy Snack Products

Blueberries are among the most nutrient-dense berries as they are high in fiber, vitamin C, vitamin K, and manganese. Health-conscious consumers prefer blueberry-contained food products, as blueberries decrease the risk of obesity, diabetes, heart disease, and overall mortality. Blueberries also promote hair and skin health, increased energy, and overall lower weight, which have triggered the demand for food products, including supplements containing blueberry ingredients. Increasing application of blueberry in healthy snack bars and Greek yogurt is expected to boost the market growth as consumers prefer these products as healthy snack options, as they are low in fat and contain real fruit bits, and are a rich source of calcium and protein.

North America Dominates the Blueberry Ingredient Market

The blueberry ingredient market is the major revenue contributor in the North American region. The region continues to grow significantly in terms of production acres and farming and processing efficiencies. Further, rising public awareness regarding the health benefits of blueberry is driving the market's growth. Consumers are willing to pay more for natural and healthier ingredients as compared to conventional products, resulting in enhanced blueberry ingredient incorporation in various functional food & beverages. Furthermore, United States and Canada are one of the world's largest producers and exporters of blueberries.

Competitive Landscape

The blueberry ingredient market is highly competitive, with many local and international players competing for market shares. Major players, like Agrana Beteiligungs-ag., Sensient Technologies, Tianjin Jianfeng Natural Product R&D Co ltd, and R. J. Van Drunen & Sons, Inc., hold a significant position in the global blueberry ingredient market. There are various small and medium local players holding a significant share in the market. Product launch is one of the preferred strategies in the global blueberry ingredient market based on health-conscious consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Ingredient Type
    • 5.1.1 Frozen Blueberry
    • 5.1.2 Dried Blueberry
    • 5.1.3 Blueberry Juice Concentrate
    • 5.1.4 Blueberry Puree
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Pharmaceutical
    • 5.2.2 Food and Beverage
    • 5.2.3 Nutraceutical/Dietary Supplements
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of North America
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 Australia
      • 5.3.3.3 China
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ingredion Incorporated
    • 6.4.2 AGRANA Beteiligungs AG
    • 6.4.3 DOHLER GmbH.
    • 6.4.4 Sensient Technologies
    • 6.4.5 Tianjin Jianfeng Natural Product R&d Co. Ltd
    • 6.4.6 Givaudan
    • 6.4.7 R. J. Van Drunen & Sons Inc.
    • 6.4.8 Scenic Fruit Company
    • 6.4.9 Nutragreen Biotechnology Co. Ltd
    • 6.4.10 Carruba Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET