表紙:電池市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190035

電池市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Battery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

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電池市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の電池市場は、本年末までに1,324億4,000万米ドルに達すると推定されます。

予測期間中はCAGR16.64%で推移すると予測されています。

市場は、2020年にCOVID-19の影響を受けました。現在は、パンデミック前の水準に達しています。

主なハイライト

  • 長期的には、リチウムイオン電池の価格低下や電気自動車での車載用電池の利用拡大などの要因が市場を牽引すると予想されます。
  • その反面、電池製造用原材料の需要と供給のミスマッチが市場成長の妨げになる可能性があります。
  • 太陽エネルギーは断続的なエネルギー源であり、日中のみ発電するため、エネルギー貯蔵と組み合わせてオフグリッドの太陽光発電を使用すると、太陽光発電ユニットの利用率が大幅に高まります。その結果、太陽光発電を利用したエネルギー貯蔵は先進国で人気を集めており、近い将来、電池市場に大きなチャンスをもたらすと思われます。
  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、韓国からの需要が大半を占め、電池市場を独占すると予想されます。

電池市場の動向

大きな成長が期待される車載用バッテリー

  • 以前は、内燃機関(ICE)技術を搭載した自動車が唯一好まれていました。しかし、環境問題への関心の高まりから、現在では電気自動車(EV)へと移行しつつあります。電気自動車には、エネルギー密度が高く、自己放電が少なく、軽量でメンテナンスが簡単なリチウムイオン電池が主に使用されています。
  • 内燃機関車では、鉛電池が広く使用されています。これらの電池は、当面の間、大量生産可能な唯一の電池システムであり続けると予想されます。SLI用途では、リチウムイオン電池が鉛電池に代わる量産可能な電池と見なされるには、大幅なコスト削減が必要です。
  • リチウムイオン電池システムは、プラグイン・ハイブリッド車や電気自動車の推進力となっています。これらの電池は、自動車の走行距離と充電時間に関するOEM要件を満たすことができる唯一の利用可能な技術を含んでいます。2021年の電気自動車の世界在庫は1649万台に達し、2020年の1024万台から約9%増加しました。このEVの成長により、リチウムイオン電池の需要も促進されると予想されます。
  • 2022年1月には、次世代リチウムイオン電池の先端シリコン負極材を供給するNexeon Limitedが、先端材料大手のSKCにNSP-1技術をライセンス供与し、自動車電池の研究進展に寄与しました。
  • また、パナソニック株式会社は2022年2月、同社のエネルギーカンパニーが西日本の和歌山工場に、電気自動車(EV)用の大型円筒形4680(幅46mm、高さ80mm)リチウムイオン電池の生産設備を設置すると発表しました。
  • 上記の要因により、車載用電池分野は予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する見込み

  • アジア太平洋地域には、天然資源と人的資源に恵まれた複数の経済成長国があります。中国とインドは、製造業を奨励する各国政府の政策レベルの支援を受けているため、今後数年間、電池メーカーにとって主要な投資ホットスポットになると予想されます。
  • 中国とインドでは、電気自動車の普及と再生可能エネルギー発電所の設置が急速に進んでおり、電池の大規模な需要を生み出すと予想されています。
  • 中国は電気自動車(EV)の最大市場であり、2021年には115万台以上のEVが販売される予定です。同国は今後も世界最大の電気自動車市場であり続けると予想されます。2021年の電気自動車の世界販売台数のうち、中国が占める割合はほぼ40%。
  • さらに、2022年1月、中国では乗用車の50%所有ルールが緩和されました。また、外国企業が国内で同様の自動車を生産する合弁会社を2社以上設立することを制限していた法律が撤廃されました。
  • 中国政府は、同国の電気自動車産業が現在盛んであることから、2022年に電気自動車に対する補助金を30%削減し、年内に撤廃する見通しです。計画されている補助金削減は、新技術や新車開発におけるメーカーの政府資金への依存度を下げることが目的です。
  • また、インドでは先進的な電池の開発が急速に進んでいます。その一環として、2022年6月、IITマドラスの研究者が電気自動車用の新しい種類の電池技術を開発しました。彼らが開発したのは、機械的に充電可能な空気亜鉛電池で、既存のリチウムイオン電池よりも経済的で、保存期間も長いです。この空気亜鉛電池は、二輪車や三輪車の電気自動車に使用することができます。
  • そのため、アジア太平洋地域は電池市場の支配的な地域であり続けるでしょう。これは、いくつかの国で都市化と個人消費が増加していることに支えられており、それによって技術的に高度なデバイスや自動車が提供する利点により需要が高まると予想されます。

電池市場の競合分析

世界の電池市場は、その性質上、断片的です。主要企業(順不同)には、Contemporary Amperex Technology Co.Limited、BYD、Duracell Inc.、Tesla Inc.、Panasonic Corporationなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 調査の前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場の概要

  • イントロダクション
  • 2027年までの市場規模・需要予測(単位:10億米ドル)
  • バッテリー/原材料の価格動向と予測、主要技術タイプ別、2027年まで
  • 輸入・輸出分析(単位:100万米ドル、主要技術タイプ別、主要国別、2021年まで
  • 最近の動向と展開
  • 政府政策と規制
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • 一次電池
    • 二次電池
  • 技術分野
    • 鉛蓄電池
    • リチウムイオン電池
    • ニッケル水素電池(NiMH)
    • ニッケルカドミウム(NiCD)電池
    • ニッケル・亜鉛電池
    • フロー電池
    • ナトリウム硫黄電池(NAS)
    • 二酸化マンガン電池
    • 小型密閉型鉛蓄電池
    • その他の技術(デュアルカーボン電池、亜鉛-炭素電池、酸化銀電池など)
  • アプリケーション
    • 車載用電池(HEV, PHEV, EV)
    • 産業用電池(動力用、定置用(通信用、UPS、蓄電システム(ESS))など)
    • ポータブルバッテリー(家電製品など)
    • 電動工具用電池
    • SLIバッテリー
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
    • アジア太平洋地域
    • 欧州
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、合意書
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • BYD Co. Ltd
    • Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • Duracell Inc.
    • EnerSys
    • GS Yuasa Corporation
    • Clarios(Formerly Johnson Controls International PLC)
    • LG Chem Ltd
    • Panasonic Corporation
    • VARTA AG
    • Samsung SDI Co. Ltd
    • Tesla Inc.
    • TianJin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 49514

The global battery market is estimated to reach a value of USD 132.44 billion by the end of this year. It is projected to register a CAGR of 16.64% during the forecast period.

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Currently, it has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the long term, factors such as the declining lithium-ion battery prices and the growing usage of automotive batteries in electric vehicles are expected to drive the market.
  • On the flip side, a mismatch in the demand and supply of raw materials for battery manufacturing is likely to hinder the market growth.
  • As solar energy is an intermittent source and generates power only during the daytime, using off-grid solar power in conjunction with energy storage substantially enhances the utilization of solar PV units. As a result, energy storage with solar PV has been gaining popularity in developed countries, which is likely to create a huge opportunity for the battery market in the near future.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the battery market, with most of the demand coming from China, India, Japan, and South Korea.

Battery Market Trends

Automotive Batteries Expected to Witness Significant Growth

  • Vehicles with internal combustion engine (ICE) technology were the only types preferred earlier. However, technology has now been shifting toward electric vehicles (EVs) due to growing environmental concerns. Lithium-ion batteries are predominantly used in EVs as they provide high energy density, low self-discharge, and low weight and require low maintenance.
  • For ICE vehicles, lead-based batteries are being widely used. These batteries are expected to continue to be the only viable mass-market battery system for the foreseeable future. For SLI applications, lithium-ion batteries require heavy cost reductions to be considered a viable mass-market alternative to lead-based batteries.
  • Lithium-ion battery systems propel plug-in hybrid and electric vehicles. These batteries contain the only available technology capable of meeting the OEM requirements for the vehicle's driving range and charging time. In 2021, the global stock of electric cars reached 16.49 million units, which increased by around 9% from 10.24 million units in 2020. This growth in EVs is expected to proped the demand for lithium-ion batteries as well.
  • In January 2022, Nexeon Limited, a supplier of advanced silicon anode materials for next-generation lithium-ion batteries, licensed its NSP-1 technology to advanced material giant, SKC Co. Ltd. This contributed to the advancement of the research of automotive batteries.
  • Also, in February 2022, Panasonic Corporation announced that its Energy Company will establish a production facility at its Wakayama Factory in western Japan to manufacture large cylindrical 4680 (46 mm wide and 80 mm tall) lithium-ion batteries for electric vehicles (EVs).
  • Owing to the above-mentioned factors, the automotive batteries segment is expected to witness significant growth during the forecast period.

Asia-Pacific Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific has multiple growing economies with substantial natural and human resources. China and India are expected to be major investment hotspots for battery companies in the coming years because of policy-level support from the respective governments encouraging the manufacturing sector.
  • The deployment of electric vehicles and the installation of renewable power plants in China and India are increasing rapidly, which is expected to create a massive demand for batteries.
  • China is the largest market for electric vehicles (EVs), with over 1.15 million EVs sold in 2021. The country is expected to remain the world's largest electric car market. China accounted for almost 40% of the global sales of electric cars in 2021.
  • Additionally, in January 2022, the 50% ownership rule was relaxed for passenger cars in China. Also, the laws restricting a foreign company from establishing more than two joint ventures producing similar vehicles in the country were removed.​
  • The Government of China is expected to cut down subsidies on electric vehicles by 30% in 2022 and eliminate it by the end of the year, as the electric vehicle industry in the country is now thriving. The planned subsidy cut is aimed at reducing the reliance of manufacturers on governmental funds for the development of new technologies and vehicles.​
  • India is also rapidly developing advanced batteries. As part of this, in June 2022, IIT Madras researchers developed a new kind of battery technology for electric cars. They developed mechanically-rechargeable zinc-air batteries, which are more economical than the existing lithium-ion batteries and have a longer shelf life. Zinc-air batteries can be used in two-wheeler and three-wheeler EVs.
  • Therefore, owing to the above developments, Asia-Pacific is likely to remain the dominant region of the battery market, supported by the increasing urbanization and consumer spending across several countries, which is expected to ramp up the demand for technically advanced devices and vehicles due to the benefits provided by the same.

Battery Market Competitive Analysis

The global battery market is fragmented in nature. Some of the major players in the market (in no particular order) include Contemporary Amperex Technology Co. Limited, BYD Co. Ltd, Duracell Inc., Tesla Inc., and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2027
  • 4.3 Battery/Raw Material Price Trends and Forecast, by Major Technology Type, till 2027
  • 4.4 Import and Export Analysis in USD million, by Major Technology Type and Major Country, till 2021
  • 4.5 Recent Trends and Developments
  • 4.6 Government Policies and Regulations
  • 4.7 Market Dynamics
    • 4.7.1 Drivers
    • 4.7.2 Restraints
  • 4.8 Supply Chain Analysis
  • 4.9 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.9.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.9.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.9.3 Threat of New Entrants
    • 4.9.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.9.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Primary Batteries
    • 5.1.2 Secondary Batteries
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Lead-acid Batteries
    • 5.2.2 Lithium-ion Batteries
    • 5.2.3 Nickel-metal Hydride (NiMH) Batteries
    • 5.2.4 Nickel-cadmium (NiCD) Batteries
    • 5.2.5 Nickel-zinc (NiZn) Batteries
    • 5.2.6 Flow Batteries
    • 5.2.7 Sodium-sulfur (NAS) Batteries
    • 5.2.8 Zinc-manganese Dioxide Batteries
    • 5.2.9 Small Sealed Lead-acid Batteries
    • 5.2.10 Other Technologies (Dual Carbon Batteries, Zinc-carbon Batteries, Silver-oxide Batteries, etc.)
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Automotive Batteries (HEV, PHEV, and EV)
    • 5.3.2 Industrial Batteries (Motive, Stationary (Telecom, UPS, Energy Storage Systems (ESS)), etc.)
    • 5.3.3 Portable Batteries (Consumer Electronics, etc.)
    • 5.3.4 Power Tool Batteries
    • 5.3.5 SLI Batteries
    • 5.3.6 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BYD Co. Ltd
    • 6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • 6.3.3 Duracell Inc.
    • 6.3.4 EnerSys
    • 6.3.5 GS Yuasa Corporation
    • 6.3.6 Clarios (Formerly Johnson Controls International PLC)
    • 6.3.7 LG Chem Ltd
    • 6.3.8 Panasonic Corporation
    • 6.3.9 VARTA AG
    • 6.3.10 Samsung SDI Co. Ltd
    • 6.3.11 Tesla Inc.
    • 6.3.12 TianJin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS