表紙:B2B企業・産業向けウェアラブル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190010

B2B企業・産業向けウェアラブル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

B2B Enterprise & Industrial Wearables Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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B2B企業・産業向けウェアラブル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

B2B企業・産業向けウェアラブル市場は、予測期間中に28.2%のCAGRで推移すると予想されています。

B2B企業および産業向けウェアラブルデバイスは、製造、物流、ヘルスケア、ライフスタイルにおいて、職場の生産性、安全性、品質を向上させるための貴重なツールです。これらのデバイスは、データを収集し、行動を監視し、ユーザーのニーズや好みに基づいてパーソナライズされた体験を提供する高度な電子部品です。

主なハイライト

  • 企業向けウェアラブル市場はまだ初期段階にあり、顧客体験を向上させるためのアプリケーションが大きな割合を占めています。ウェアラブルは、リアルタイムでの顧客データへのアクセス、ビジネス分析の表示、没入型顧客体験の生成、工場運営、トレーニングなどに幅広く利用されています。
  • 世界企業のIT組織は現在、ウェアラブルの利点を認識しており、それによって、大規模な最新アプリケーションの展開を自動化する方法を開発し、企業に提供しているため、成長するモバイルアプリのエコシステムと企業導入の需要を促進しています。モバイルアプリは、忠実な顧客基盤の構築、洞察に満ちた顧客データの提供などを可能にします。特に、顧客やビジネスパートナーと密接な関係を保っている企業は、これらのアプリケーションによってCXがどのように強化されるかを理解する必要があります。
  • スマートファクトリーへの需要は、ウェアラブル市場の成長を促進します。世界中の政府は、革新的な製造技術が持つ大きな可能性に気付きつつあります。したがって、彼らはIIoTなどの技術の研究開発を支援し、資金を提供し、技術や民間企業の潜在的な採用者になることを期待しています。彼らは、スマート工場のセットアップを構築し、実行するために、新しいIoTプロジェクトや実装を財政的に支援しています。
  • 現在、バッテリーの寿命や他の電源の制限によって制約されている動作時間の延長、(リアルタイム動作のための)高速データ伝送と低消費電力のバランス、軽量化、生体適合性などの技術的障害が、B2Bウェアラブルの成長を妨げると予想されます。データ・プライバシーに関する懸念は、機密データがウェアラブルのネットワークを通じて流通するB2Bセットアップにおけるウェアラブルの採用を遅らせる可能性があります。
  • COVID-19の大流行がウェアラブル市場に大きな影響を与えました。NFCチップやRFIDタグなどの重要部品はサプライチェーンが停滞し、製造施設の一部閉鎖により家電製品の世界価格が当初は上昇しました。しかし、パンデミック後に市場は好影響を受け、デジタル経済、特にスマートウォッチなどのウェアラブルデバイスの台頭が加速しています。

主な市場動向

スマートファクトリー化の進展がウェアラブルの成長を後押し

  • 産業向けウェアラブルは、部品コストの着実な低下とコンシューマー分野の学習による機能向上により、ますます利用されるようになってきています。産業向けウェアラブルは、効率性の向上、安全性の改善、コミュニケーションループの短縮、オンボーディングとトレーニングプロセスの迅速化、遠隔地の専門家による技術的な問題の議論を可能にします。
  • 残念ながら、特に製造業では、トレーニングは本質的に非常に手探りなものです。なぜなら、経験不足が深刻な機器の損傷、怪我、パフォーマンスの低下につながる可能性があるからです。雇用主はウェアラブル・テクノロジーを活用することで、この古くからあるプロセスを近代的かつ効率的にすることができます。例えば、ゼネラルモーターズは、拡張現実(AR)グラスであるグーグルグラスを活用し、従業員のトレーニングプロセスをユニークかつ向上させることに成功しました。
  • 国際労働機関(ILO)によると、15秒に151人の労働者が労働災害に遭っています。さらにILOは、少なくとも年間3億1700万人の労働者が、世界中で非致死的な労働災害を経験していると明かしています。ウェアラブルセンサーや埋め込み型センサーを使えば、労働者を追跡して、転倒や重機、過労による怪我を防ぐことができます。今後、製造部門はIoTとコネクテッド・マシーンの台頭を活用し、職場の安全性を高めることが期待されます。製造現場では、AR(Augmented Reality:拡張現実)を搭載したスマートグラスが次の主役になると予想されています。
  • IBMは、世界の建築・建設業界の鉄鋼メーカーであるNorth Star BlueScope Steelと共同で、従業員が職場でより安全に過ごせるようにするためのコグニティブ・プラットフォームを開発しています。このシステムは、ウェアラブル安全技術にIBM Watson IoTを使用しています。IBM Employee Wellness and Safety Solutionの一部であるこの技術は、ヘルメットやリストバンドに埋め込まれたセンサーからデータを収集し、それを分析して従業員とその管理者にリアルタイムで警告を発します。
  • ハンズフリーで指示やコミュニケーションができるウェアラブルデバイスは、わかりやすい実用的なアプリケーションといえるでしょう。例えば、石油・ガスや自動車の作業員は、複雑な指示を文書で出す必要があることが多いです。このような教育には監査証跡がないため、紙だと指示が正しく行われたかどうかを知ることは容易ではありません。今回、イントウェアが持つソフトウェア製品「WorkfloPlus」は、従業員がさまざまなデバイス(ウェアラブル、スマートフォン、タブレットなど)でアプリを使用し、工程が正しく行われたことを示すための信頼できる情報を提供することができます。

B2B・産業向けウェアラブルは北米が主要シェアを占めると予想

  • 北米は、技術の導入、インターネットの普及、軍事などのハイエンドアプリケーションの技術開発につながる研究への政府支出により、B2Bおよび産業用Wearablesの最大の市場シェアを占めると予想されます。
  • 北米には、ウェアラブル端末を低価格で提供する有力なプレーヤーが存在し、顧客にとって手頃な価格となっています。多くの国際的なプレーヤーは、ウェアラブル端末の製造と組み立てを現地のメーカーに依頼し、ブランド名で販売しています。米国とカナダは、家電製品の高い普及率を占めています。例えば、米国では、BMWが自動車の検査チェックと品質保証にスマートグラスを使用しています。同社は試験的に、検査員が写真やビデオを通じてデータを取り、生産品質における潜在的な逸脱を記録することを可能にしました。BMWは紙ベースの品質保証チェックを廃止し、レビューを効率化し、発言に関連したより文脈的な情報を提供できるようになりました。
  • ウェアラブルデバイスメーカーは、競争上の優位性を獲得するためにそのウェアラブルデバイスを絶えず革新しています。いくつかのメーカーは、決済機能を実現するためにNFC技術をウェアラブル端末に組み込んでいます。また、生活水準の向上により、この地域でもウェアラブルデバイスの需要が高まっています。
  • CISCOによると、米国では、インターネットユーザーの総数が2022年の3億700万人(人口の92%)から、2023年には3億2700万人(人口の94%)に増加すると予想されています。2022年末にはネットワーク接続機器の32%がモバイル接続機器になると予想され、ウェアラブル市場の需要を後押しします。
  • 兵士が敵を識別し、戦闘でより良いパフォーマンスを発揮し、エッジコンピューティングを使用してデバイスや兵器システムにアクセスするために、科学者が生体認証ウェアラブルと統合した戦闘用具にモノのインターネットを使用するため、将来の軍事戦闘はハイテクになると予想されます。米国陸軍研究所は最近、新しい予測型戦場分析を開発するため、Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks(IoBT REIGN)に2,500万米ドルを授与しました。米国政府は、このような技術の最大の投資家および消費者の1つであり、この地域における技術の普及を促進しています。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • アプリエコシステムの拡大が企業への普及を促進
    • スマートファクトリー化により、ウェアラブル端末の成長が加速
  • 市場抑制要因
    • ビジネスアプリケーションの欠如がウェアラブル導入の主要な課題です。
    • データセキュリティに対する長年の懸念と、既存の技術統合の問題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • デバイスタイプ別
    • HMD
    • リストウェア(スマートウォッチ、フィットネスバンド)
    • 企業向けスマートグラス
    • スマート衣料・ボディセンサー
    • ウェアラブルカメラ
    • その他のデバイスタイプ
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 保険
    • 製造業
    • その他エンドユーザー
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oculus VR LLC(Facebook)
    • Alphabet Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • HTC Corporation
    • Apple Inc.
    • Fitbit Inc.
    • Xiaomi Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Texas Instruments Inc.
    • Toshiba Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 67142

The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is expected to witness a CAGR of 28.2% over the forecast period. B2B enterprise and industrial wearables devices are valuable tools for improving workplace productivity, safety, and quality in manufacturing, logistics, healthcare, and lifestyle. These devices are advanced electronic components that collect data, monitor behaviors, and provide personalized experiences based on user's needs and preferences.

Key Highlights

  • The wearables market in an enterprise setup is in its infancy, with a significant share of the applications designated to enhancing customer experience. Wearables are extensively used to access customer data in real-time, view business analytics, and produce immersive customer experiences, factory operations, and training.
  • Global enterprise IT organizations have now recognized the benefits of wearables, thereby developing and providing businesses with a way to automate the deployment of modern applications at scale, which drives the demand for enterprise adoption with the growing mobile app ecosystem. Mobile apps can build loyal customer bases, provide insightful customer data, and more. Businesses should understand how these apps can enhance CX, especially if they maintain close contact with customers or business partners.
  • The demand for smart factory setups aids the growth of the wearables market. Governments worldwide are becoming aware of the significant potential of innovative manufacturing technologies. Therefore, they support and fund R&D for technologies such as IIoT and expect to become potential adopters of the technology and private firms. They financially support new IoT projects and implementations to build and run smart factory setups.
  • Technical obstacles such as longer operating times, which are currently constrained by battery life and the limitations of other power sources, the balance between faster data transmission (for real-time operations) and low power consumption, weight reduction, and biocompatibility are expected to hinder the growth of B2B wearables. Data privacy concerns may slow the adoption of wearables in the B2B setup, where sensitive data is circulated through a network of wearables.
  • The COVID-19 pandemic highly impacted the wearables market. The global prices of consumer electronics witnessed a rise initially owing to the partial clampdown on manufacturing facilities; critical components such as NFC chips and RFID tags faced a slowdown in their supply chain. However, the market was positively impacted post-pandemic, accelerating the rise of the digital economy, particularly wearable devices such as smartwatches.

Key Market Trends

Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables

  • Industrial wearables are being increasingly used due to the steady decline in component costs and improvements in functionality driven by learnings from the consumer sector. Industrial wearables increase efficiency, improve safety, shorten communication loops, accelerate onboarding and training processes, and enable remote experts to discuss technical issues.
  • Unfortunately, training is very hands-off by nature, especially in the manufacturing sector. This is because inexperience can lead to severe equipment damage, injuries, or poor performance. Employers can leverage wearable technology to make this age-old process modern and efficient. General Motors, for instance, leveraged Google Glass, an augmented reality glass, to provide a unique, improved training process for its employees.
  • According to the International Labor Organization, every 15 seconds, 151 workers have a work-related accident. ILO further divulged that yearly, at least 317 million workers have non-fatal occupational accidents worldwide. With wearable and embedded sensors, workers can be tracked to prevent injury from falls, heavy machinery, or overexertion. In the future, manufacturing units are expected to leverage the rise of IoT and connected machinery to make workplaces safer. Smart glasses with Augmented Reality (AR) are expected to be the next big thing in manufacturing facilities.
  • IBM is working with North Star BlueScope Steel, a global building and construction industry steel producer, to develop a cognitive platform to ensure employees stay safer at workplaces. The system uses IBM Watson IoT for wearable safety technology. The technology, a part of the IBM Employee Wellness and Safety Solution, gathers data from sensors embedded in helmets and wristbands and analyzes it to alert employees and their managers in real time.
  • Wearable devices for hands-free instructions and communication is a straightforward, practical application of the technology. For instance, oil, gas, and automotive workers often need to give complicated, documented instructions. Since there is no audit trail for these kinds of education, with paper, it is not easy to know whether instructions have been followed correctly or not. The software product that Intoware now has, WorkfloPlus, allows employees to use apps on different devices (wearables, smartphones, tablets, etc.) to provide reliable information to show that a process has been followed properly.

North America is Expected to hold the Major Market Share for B2B and Industrial Wearables

  • North America is expected to hold the largest market share for B2B & Industrial Wearables because of the adoption of the technology, penetration of the internet, and government expenditure on research leading to the development of technology for high-end applications like the military.
  • North America has the presence of prominent market players who offer wearable devices at a low price, making them affordable for customers. Many international players get their wearable devices manufactured and assembled by local manufacturers based in the region and then brand their names. The US and Canada account for the high adoption rate of consumer electronics. For instance, in United States, BMW has been using smart glasses for inspection checking and quality assurance of its cars. The company's pilot allowed inspectors to take data through photos and videos to document potential deviations in production quality, allowing BMW to get rid of paper-based quality assurance checks, making the reviews efficient, and providing more contextual information related to the statements.
  • Wearable device manufacturers continuously innovate their wearable devices to attain a competitive advantage. Several manufacturers have integrated NFC technology into their wearable devices to enable payment functionalities. Also, the improved standard of living has led to a growing demand for wearable devices in this region.
  • According to CISCO, in United States, there are expected to be 327 million total Internet users (94% of the population) by 2023, up from 307 million (92% of the population) in 2022. 32% of all networked devices are expected to be mobile-connected by the end of 2022, which drives the demand for the Wearables Market.
  • The future of military combat is expected to be high-tech as scientists use the Internet of Things for combat gear integrated with biometric wearables to help soldiers identify the enemy, perform better in battle, and access devices and weapons systems using edge computing. United States Army Research Lab recently awarded USD 25 million to the Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks (IoBT REIGN) to develop new predictive battlefield analytics. The US Govt remains one of the largest investors and consumers of such technology leading to the proliferation of technology in the region.

Competitive Landscape

The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is consolidated, with a few players dominating the market. However, the proliferation of the technology that will reduce its cost and its increased applications in the labor-intensive service sector is expected to increase the market size. This is expected to attract several players into this market in the future.

In May 2022, B2B unicorn Zetwerk commissioned a state-of-the-art original design manufacturing (ODM) facility for hearables, wearables, and IoT (internet of things) devices in Noida. The Noida facility is spread over 50,000 square feet and comprises 16 manufacturing lines with advanced testers and an innovation lab for product development.

Additionally, in January 2022, Neurala, a leading vision AI software company, announced the launch of its new detection technology aimed at improving quality inspection at smart factories. Manufacturers strive to optimize their smart manufacturing lines via innovative solutions and technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing App Ecosystem Will Fuel Enterprise Adoption
    • 4.2.2 Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Business Applications is a Primary Challenge in Deploying Wearables
    • 4.3.2 Perennial Concerns about Data Security and Existing Tech Integration Issues
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Device Type
    • 5.1.1 HMDs
    • 5.1.2 Wrist Wears (Smart Watch and Fitness Bands)
    • 5.1.3 Enterprise Smart Glass
    • 5.1.4 Smart Clothing and Body Sensors
    • 5.1.5 Wearable Cameras
    • 5.1.6 Other Device Types
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 IT and Telecom
    • 5.2.2 Healthcare
    • 5.2.3 Retail
    • 5.2.4 Insurance
    • 5.2.5 Manufacturing
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oculus VR LLC (Facebook)
    • 6.1.2 Alphabet Inc.
    • 6.1.3 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.4 Sony Corporation
    • 6.1.5 HTC Corporation
    • 6.1.6 Apple Inc.
    • 6.1.7 Fitbit Inc.
    • 6.1.8 Xiaomi Inc.
    • 6.1.9 Seiko Epson Corporation
    • 6.1.10 Microsoft Corporation
    • 6.1.11 Texas Instruments Inc.
    • 6.1.12 Toshiba Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS