市場調査レポート
商品コード
1189990
自動車用内装材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Automotive Upholstery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車用内装材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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2019年の自動車用内装材市場は76億3,000万米ドルで、予測期間(2020年~2025年)のCAGRは6.5%超を記録する見通しです。
現在、自動車やトラック、SUVを購入する際、購入者は内装を重要視しています。内装材はインテリアに不可欠な要素です。自動車の内装がより精巧になり、表面や質感のコントラストが装飾効果と機能性をもたらすようになったため、自動車メーカーは内装材に環境性能を高めた新素材を検討しています。
また、Scotchgardなどのファブリックコーティングも、顧客が購入した高級インテリアの保存に重点を置いていることから、大きな伸びを見せた。自動車用内装材業界の周辺産業も総じて堅調に推移しています。内装材が進化し、自動車購入者の注目を集めるようになると、内装材をメンテナンスするための素材や道具も当然ながら需要が高まります。
革は高級感を演出する素材として知られており、革張りへのニーズは高まっています。革は高級感を与えるだけでなく、車の内装に使われる通常の素材よりも実用的な利点があります。このため、自動車メーカーやOEMは、中級車や高級車に革内装を提供せざるを得なくなり、自動車内装市場の革セグメントの開拓を促進しています。また、自動車の革張りへの買い替え志向が高まっていることも、アフターマーケットチャネルを通じた市場開拓を後押ししています。
予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードし、欧州と北米がそれに続くと予想されます。アジア太平洋地域の自動車用内装材市場では、中国が大きなシェアを占めており、日本とインドがそれぞれそれに続いています。2017年、中国では24,961,948台の乗用車が販売され、2016年の24,376,902台と比較して、その差は歴然としています。しかし、2018年は貿易摩擦と消費者心理の揺らぎにより、自動車販売台数が3%減少しました。2019年1月、政府は自動車の販売増を目指し、数々の施策を発表しました。国家発展改革委員会(NDRC)は、中古自動車市場の規制を緩和し、一部の自動車の地方販売や新エネルギー車の購入を促進するために適切な補助金を提供すると発表しました。
電気自動車の動向も、アジア太平洋地域の市場を牽引する要因の一つです。例えば、2018年8月、日本は2050年までにEVのみの国内生産と販売を約束し、ゼロエミッション達成の目標に参加することを決定し、その結果、日本の自動車用内装材市場の需要を促進することが期待されます。
2019年の市場は、Adient PLCが19.74%のシェアを占め、Faurecia SEが16.97%で続いています。その他、市場で事業を展開する主要プレイヤーには、10.07%のLear Corporation、3.29%のToyota Boshoku Corporationが含まれます。メーカーは、使用するファブリックの改良とアップグレードに注力し、顧客の予算に見合った競争力のある価格設定を行っています。市場は断片的であり、市場の大部分はアフターマーケット販売の大部分を占める地元の中小企業で溢れています。
The automotive upholstery market was valued at USD 7.63 billion in 2019, and it is poised to register a CAGR of over 6.5% over the forecast period (2020 - 2025).
In the current scenario, buyers consider the vehicle's interior as an important feature while purchasing a car, truck, or an SUV. Upholstery is an integral part of the interior. As the vehicle's interior is becoming more elaborate, with contrasting surfaces and textures used to bring in a decorative effect and functionality, automotive makers are considering new materials for upholstery, with enhanced environmental performance.
Fabric coatings, such as Scotchgard, also observed significant growth, as customers focus on preserving the upscale interiors that they purchase. In general, the peripheral industries of the automotive upholstery industry are also experiencing steady growth. As upholstery continues to evolve and capture the attention of automotive buyers, the materials and tools used to maintain that upholstery are naturally experiencing an increasing demand.
Leather is known for adding a sense of luxury; hence, people are demanding more leather upholstery. Apart from giving a premium look and feel, leather upholstery gives certain utilitarian benefits over ordinary materials used in car interiors. This is forcing automakers and OEMs to provide leather upholstery in their mid-range and premium car offerings, thereby, driving the development of the leather segment of the automotive upholstery market. The rising buyer inclination for the retrofitting of automobiles with leather upholstery is also supporting market development through the aftermarket channel.
Asia-Pacific is expected to lead the market over the forecast period, followed by Europe and North America. China holds a significant share in the automotive upholstery market in Asia-Pacific, followed by Japan and India, respectively. In 2017, 24,961,948 units of passenger vehicles were sold in China, compared to 24,376,902 units in 2016. However, in 2018, the country witnessed a decline in vehicle sales by 3%, owing to trade tensions and shaky consumer confidence. In January 2019, the government unveiled numerous measures with an aim to increase sales of cars. The National Development and Reform Commission (NDRC) announced that the restrictions would be loosened on the second-hand automobile market, and appropriate subsidies would be provided to boost rural sales of some vehicles, as well as purchase of new energy vehicles.
The growing trend of electric vehicles is another factor that is driving the market in Asia-Pacific. For instance, in August 2018, Japan decided to join the aim of achieving zero emissions by committing to the domestic production and sales of only EVs by 2050, which in turn, is expected to propel the demand in the Japanese automotive upholstery market.
In 2019, the market was dominated by Adient PLC, with a market share of 19.74%, followed by Faurecia SE, with 16.97%. Other leading players operating in the market include Lear Corporation, with 10.07%, and Toyota Boshoku Corporation, with 3.29%. Manufacturers are focusing on improving and upgrading the fabrics used and competitively pricing them to meet the customers' budgets. The market is fragmented, and majority of the market is flooded with small and medium-sized local enterprises that capture the bulk of aftermarket sales.