表紙:自動車用内装材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189990

自動車用内装材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Upholstery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用内装材市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2019年の自動車用内装材市場は76億3,000万米ドルで、予測期間(2020年~2025年)のCAGRは6.5%超を記録する見通しです。

主なハイライト

  • 過去には、自動車用内装材は市場において二次的な役割を担っていました。しかし現在では、自動車購入者が自動車購入時の最も重要な前提条件の1つとみなしています。
  • 自動車用軽量素材の需要の高まり、自動車用内装材の様々な非生地代替品、先進的な自動車内装の需要の高まりは、予測期間中に自動車用内装材市場の発展を推進すると考えられる最も重要な側面の一部です。
  • OEMチャネルは、アフターマーケットセグメントよりも速い成長を記録すると予想されます。しかし、アフターマーケットサプライヤーの集中は、市場の拡大や業界の断片化につながる可能性があります。これは、自動車内装業界の最大市場であるアジア太平洋地域におけるカスタマイズ需要の高まりと顧客の可処分所得の上昇に起因しています。

主な市場動向

高級インテリア需要の高まりにより、レザーが市場をリードすると予想

現在、自動車やトラック、SUVを購入する際、購入者は内装を重要視しています。内装材はインテリアに不可欠な要素です。自動車の内装がより精巧になり、表面や質感のコントラストが装飾効果と機能性をもたらすようになったため、自動車メーカーは内装材に環境性能を高めた新素材を検討しています。

また、Scotchgardなどのファブリックコーティングも、顧客が購入した高級インテリアの保存に重点を置いていることから、大きな伸びを見せた。自動車用内装材業界の周辺産業も総じて堅調に推移しています。内装材が進化し、自動車購入者の注目を集めるようになると、内装材をメンテナンスするための素材や道具も当然ながら需要が高まります。

革は高級感を演出する素材として知られており、革張りへのニーズは高まっています。革は高級感を与えるだけでなく、車の内装に使われる通常の素材よりも実用的な利点があります。このため、自動車メーカーやOEMは、中級車や高級車に革内装を提供せざるを得なくなり、自動車内装市場の革セグメントの開拓を促進しています。また、自動車の革張りへの買い替え志向が高まっていることも、アフターマーケットチャネルを通じた市場開拓を後押ししています。

アジア太平洋地域が市場をリードすると予想される

予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードし、欧州と北米がそれに続くと予想されます。アジア太平洋地域の自動車用内装材市場では、中国が大きなシェアを占めており、日本とインドがそれぞれそれに続いています。2017年、中国では24,961,948台の乗用車が販売され、2016年の24,376,902台と比較して、その差は歴然としています。しかし、2018年は貿易摩擦と消費者心理の揺らぎにより、自動車販売台数が3%減少しました。2019年1月、政府は自動車の販売増を目指し、数々の施策を発表しました。国家発展改革委員会(NDRC)は、中古自動車市場の規制を緩和し、一部の自動車の地方販売や新エネルギー車の購入を促進するために適切な補助金を提供すると発表しました。

電気自動車の動向も、アジア太平洋地域の市場を牽引する要因の一つです。例えば、2018年8月、日本は2050年までにEVのみの国内生産と販売を約束し、ゼロエミッション達成の目標に参加することを決定し、その結果、日本の自動車用内装材市場の需要を促進することが期待されます。

競合情勢の推移

2019年の市場は、Adient PLCが19.74%のシェアを占め、Faurecia SEが16.97%で続いています。その他、市場で事業を展開する主要プレイヤーには、10.07%のLear Corporation、3.29%のToyota Boshoku Corporationが含まれます。メーカーは、使用するファブリックの改良とアップグレードに注力し、顧客の予算に見合った競争力のある価格設定を行っています。市場は断片的であり、市場の大部分はアフターマーケット販売の大部分を占める地元の中小企業で溢れています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ
    • 皮革
    • ビニール
    • その他の素材タイプ
  • 販売チャネル
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 製品名
    • ダッシュボード
    • シート
    • ルーフライナー
    • ドアトリム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • 南アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Adient PLC
    • Toyota Boshoku Corporation
    • Faurecia SE
    • CMI Enterprises(JKSP Solutions)
    • IMS Nonwoven
    • Katzkin Leather Inc.(Stahl Holdings BV)
    • Lear Corporation
    • Seiren Co. Ltd
    • The Woodbridge Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49410

The automotive upholstery market was valued at USD 7.63 billion in 2019, and it is poised to register a CAGR of over 6.5% over the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights

  • In the past, automotive upholstery played a secondary role in the market. However, currently, car buyers consider it as one of the most important prerequisites while purchasing a car.
  • The rising demand for lightweight automotive materials, various non-fabric substitutes for automotive upholstery, and the increasing demand for advanced automotive interiors are some of the most important aspects that are likely to propel the development of the automotive upholstery market over the forecast period.
  • OEM channels are expected to register faster growth than the aftermarket segment. However, the concentration of aftermarket suppliers may lead to market expansion and a fragmented nature of the industry. This is due to the escalating demand for customization and rising disposable incomes of customers in Asia-Pacific, which is the largest market for the automotive upholstery industry.

Key Market Trends

Leather is Expected to Lead the Market Owing to the Growing Demand for Luxury Interiors

In the current scenario, buyers consider the vehicle's interior as an important feature while purchasing a car, truck, or an SUV. Upholstery is an integral part of the interior. As the vehicle's interior is becoming more elaborate, with contrasting surfaces and textures used to bring in a decorative effect and functionality, automotive makers are considering new materials for upholstery, with enhanced environmental performance.

Fabric coatings, such as Scotchgard, also observed significant growth, as customers focus on preserving the upscale interiors that they purchase. In general, the peripheral industries of the automotive upholstery industry are also experiencing steady growth. As upholstery continues to evolve and capture the attention of automotive buyers, the materials and tools used to maintain that upholstery are naturally experiencing an increasing demand.

Leather is known for adding a sense of luxury; hence, people are demanding more leather upholstery. Apart from giving a premium look and feel, leather upholstery gives certain utilitarian benefits over ordinary materials used in car interiors. This is forcing automakers and OEMs to provide leather upholstery in their mid-range and premium car offerings, thereby, driving the development of the leather segment of the automotive upholstery market. The rising buyer inclination for the retrofitting of automobiles with leather upholstery is also supporting market development through the aftermarket channel.

Asia-Pacific is Projected to Lead the Market

Asia-Pacific is expected to lead the market over the forecast period, followed by Europe and North America. China holds a significant share in the automotive upholstery market in Asia-Pacific, followed by Japan and India, respectively. In 2017, 24,961,948 units of passenger vehicles were sold in China, compared to 24,376,902 units in 2016. However, in 2018, the country witnessed a decline in vehicle sales by 3%, owing to trade tensions and shaky consumer confidence. In January 2019, the government unveiled numerous measures with an aim to increase sales of cars. The National Development and Reform Commission (NDRC) announced that the restrictions would be loosened on the second-hand automobile market, and appropriate subsidies would be provided to boost rural sales of some vehicles, as well as purchase of new energy vehicles.

The growing trend of electric vehicles is another factor that is driving the market in Asia-Pacific. For instance, in August 2018, Japan decided to join the aim of achieving zero emissions by committing to the domestic production and sales of only EVs by 2050, which in turn, is expected to propel the demand in the Japanese automotive upholstery market.

Competitive Landscape

In 2019, the market was dominated by Adient PLC, with a market share of 19.74%, followed by Faurecia SE, with 16.97%. Other leading players operating in the market include Lear Corporation, with 10.07%, and Toyota Boshoku Corporation, with 3.29%. Manufacturers are focusing on improving and upgrading the fabrics used and competitively pricing them to meet the customers' budgets. The market is fragmented, and majority of the market is flooded with small and medium-sized local enterprises that capture the bulk of aftermarket sales.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Leather
    • 5.1.2 Vinyl
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 Sales Channel
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Product
    • 5.3.1 Dashboard
    • 5.3.2 Seats
    • 5.3.3 Roof Liners
    • 5.3.4 Door Trim
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 South Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Adient PLC
    • 6.2.2 Toyota Boshoku Corporation
    • 6.2.3 Faurecia SE
    • 6.2.4 CMI Enterprises (JKSP Solutions)
    • 6.2.5 IMS Nonwoven
    • 6.2.6 Katzkin Leather Inc. (Stahl Holdings BV)
    • 6.2.7 Lear Corporation
    • 6.2.8 Seiren Co. Ltd
    • 6.2.9 The Woodbridge Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS